- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Genant weer dat positiespel van de rood-gelen in Tsjechië. Resulterend in een wereldrecord passes. Nuff said. Als je dan toch niks meer hebt om voor te spelen, dan zo maar
.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Hoezo is die CL-winst van Liverpool ineens verdwaald? 
Ze hebben nog een finale gespeeld rondom dezelfde periode.
2 verdwaalde finales dan
Gunstige lotingen en topploegen uit vorm. Kunnen overduidelijk al jaren(een stuk of 20)niet mee in het Engelse geweld in de Premier League en ook Europees vallen ze sindsdien gewoon tegen.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Genant weer dat positiespel van de rood-gelen in Tsjechië. Resulterend in een wereldrecord passes. Nuff said. Als je dan toch niks meer hebt om voor te spelen, dan zo maar
.
Had Alonso de match nog uitgespeeld?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Had Alonso de match nog uitgespeeld?
Nee. Torres speelde voor Alonso de tweede helft.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
ook Europees vallen ze sindsdien gewoon tegen.
In de 21e eeuw:
1x winst CL
1x Finalist
1x Halve Finalist
2x Kwartfinalist
1x winst EL
1x halve finalist
Beetje magertjes idd...
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Die winst van de UC wist ik niet in 2001
Oké, ze doen het nog aardig en je hebt misschien een beetje gelijk.
Anyway, het blijft een topclub in verval sinds de begin jaren 90. Gloriedagen liggen ook ver achter hun met prijzen in 2001 en 2005 als enige hoogtepunt naast wat Engelse troostprijsjes.
Wat dat betreft moeten ze het ook puur van de Europese competities hebben, waar ze in een K.O. fase nog voor verassingen kunnen zorgen, over een competitie van 38 wedstrijden komen ze gewoon veel te kort.
Zo kijk ik (en ook veel anderen, is vaak genoeg in de media geweest) tegen Liverpool aan. Het is geen (Engelse) topclub meer. Al zijn zelfs de degradatie kandidaten in Engeland in handen van rijke sjeiks 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ik heb andere ideeën bij 'verval' en 'ver achter hun'. Afgelopen 10 jaar Europees gezien geweldig gepresteerd (itt jaren 90), alleen nationaal idd een drama. We gaan wel zien welke kant het op gaat.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
http://www.vi.nl/Nieuws-item/208897/Saudi-Arabie-verbiedt-tatoeages-bij-voetballers.htm
Dit zijn toch wel van die dingen waarvan je nekharen overeind gaan staan. Nog een reden om dat soort lugubere staten te vermijden.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Fan dus .....die zien het te rooskleurig. Ik kan me niet herinneren dat Ajax na van Gaal ooit een Championsleague heeft gewonnen, laat staan ver gekomen (nou ja, 1 keer kwartfinale of zo).....eerder verloren ze in de voorrondes van juist nietszeggende clubjes. Ik had het ook voor het nederlandse voetbal graag anders gezien, maar je moet niet voor de realiteit wegduiken.
Ik kan me ook niet heugen dat Juve na 1996 nog iets heeft gepresteerd
Wat heeft ManU gepresteerd tussen 1968 en 1999? Of Inter tussen 1967 en 2010 (!!)? Liverpool doet het goed afgelopen decennium, maar was in de jaren 90 afwezig en heeft tot aan einde jaren 70 geen enkele rol van betekenis gespeeld.. allemaal net zulke grote gaten als bij Ajax dus 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
http://www.vi.nl/Nieuws-item/208897/Saudi-Arabie-verbiedt-tatoeages-bij-voetballers.htm
Dit zijn toch wel van die dingen waarvan je nekharen overeind gaan staan. Nog een reden om dat soort lugubere staten te vermijden.
Een soort variant op het oerhollandsche burka-verbod, zeg maar.
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Ik kan me ook niet heugen dat Juve na 1996 nog iets heeft gepresteerd
Wat heeft ManU gepresteerd tussen 1968 en 1999? Of Inter tussen 1967 en 2010 (!!)? Liverpool doet het goed afgelopen decennium, maar was in de jaren 90 afwezig en heeft tot aan einde jaren 70 geen enkele rol van betekenis gespeeld.. allemaal net zulke grote gaten als bij Ajax dus
Het ging erom dat Ajax niet meer groot is, die anderen hebben gewoon (wat) meer kwaliteit en zal Ajax het onderspit delven. De ene heeft wat een rijker verleden dan de ander op verschillende momenten, maar Ajax zal het nu normaliter niet meer redden helaas, uitzonderingen daargelaten misschien. De topclubs in Europa zijn in al die jaren gemiddeld verder gekomen dan Ajax. Real Madrid heeft laatst duidelijk Ajax aan de kant gezet. Ze deden het op hun elf-en-dertigst. Als het nodig was of als ze zin hadden gaven ze wat meer gas en lag Ajax kansloos de grond, hoe jammer ik dat ook vind.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Een soort variant op het oerhollandsche burka-verbod, zeg maar.
Ik stem dan ook niet rechts 
Joy4ever
-
- 4624 berichten
- 1847 stemmen
Een megablunder kost Zuid-Afrika deelname aan de Afrika Cup. Zuid-Afrika dacht aan een gelijkspel tegen Sierra Leone genoeg te hebben, maar hadden drie punten nodig om zeker te zijn van deelname. Nu gaat niet Zuid-Afrika naar de Afrika Cup, maar Niger. Bondscoach Pitso Mosimane denkt erover om op te stappen na deze blunder.
Bondscoach Pitso Mosimane geeft toe dat hij zijn tactiek had aangepast om een gelijkspel tegen Sierra Leone te halen. Het elftal vierde een luid feestje na de wedstrijd na de 0-0 tegen Sierra Leone. Mosimane dacht dat het doelsaldo de doorslaggevende factor zou zijn om de groepswinnaars te bepalen. Het aantal gewonnen wedstrijden telde echter. Niger had drie keer gewonnen en Zuid-Afrika sloot twee duels winnend af.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Oei! Laf voetbal wordt gelukkig beloond.
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Het is meer dat domheid afgestraft wordt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als je het "neutraal" bekijkt (waarom heb ik het gevoel dat ik dat meer doe als jij..?) heeft ManU tussen 1968 en 1999 geen klote gepresteert.. een gat van maar liefst 31 jaar!! Barca heeft überhaupt nooit de ECI gewonnen vóór 1992, gat van minstens 36 jaar dus.. Juve heeft hem maar 2x gewonnen en heeft sinds 1996 ook niets meer gewonnen, een even groot gat als Ajax dus, Liverpool? Groot eind jaren 70/begin 80, daarvoor vrijwel absent op Europees podium en vervolgens ook weer tot aan 2005(!!) Kortom, je lult hardop met je oren en ogen dicht lijkt het, wake up! Ajax is net zozeer een topclub volgens je eigen systeem als die anderen.. en ik kan er gerust nog meer noemen.
Zo is dat. Jammer dat een aantal hier alles zo extreem selectief bekijken. Neem Barcelona. Tot 2006 stelden zij internationaal bijna niks voor. Kijk, dat die clubs Ajax ingehaald hebben weet iedereen maar daarom hoeven mensen het verleden nog niet te verdraaien. Een club als Juventus zou willen dat ze de palmares van Ajax hadden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
.
Daar zou je toch als tegenstander helemaal van gek van worden
Ik vind het wel grappig. En dan gaat Schotland er met veel bravoure heen om te winnen lees ik. Kans dat het 5-0 wordt is groter.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb andere ideeën bij 'verval' en 'ver achter hun'. Afgelopen 10 jaar Europees gezien geweldig gepresteerd (itt jaren 90), alleen nationaal idd een drama. We gaan wel zien welke kant het op gaat.
Tsja, als je 20 jaar lang de Premier League niet meer kan winnen dan mag je toch wel een topclub in verval genoemd worden. Ze zijn een paar keer 2e geworden, maar ook regelmatig 4e of lager.
Liverpool is een ultieme toernooiploeg geweest tot aan een jaar of 3 terug. Maar ik denk dat veel fans daar graag wat halve finales zouden willen inruilen voor een landstitel. Zal enorm steken dat United nu zelfs daar de recordkampioen is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Daar zou je toch als tegenstander helemaal van gek van worden
Ik vind het wel grappig. En dan gaat Schotland er met veel bravoure heen om te winnen lees ik. Kans dat het 5-0 wordt is groter.
Bij zoiets zou je wel een doodschop verwachten, en terecht. Je kan het ook overdrijven in vernederen. Al verwahct ik als je dit bij Schotland doet ze ook wel wat gaan uitdelen.
Joy4ever
-
- 4624 berichten
- 1847 stemmen
Een club als Juventus zou willen dat ze de palmares van Ajax hadden.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Liverpool is een ultieme toernooiploeg geweest tot aan een jaar of 3 terug.
Hmm had meer het gevoel van hoe sterk de engelse competitie wel niet is en nog steeds.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
4x de EC1 tegenover 2x de EC1. Dat zegt genoeg. Laten we het in perspectief zetten: Nottingham Forrest won hem ook 2x, clubs als PSV en Feyenoord ook gewoon 1x.
En als Ajax in Italie had gespeeld dan hadden ze misschien ook wel veel meer nog gewonnen. Dan hadden ze immers ook veel meer geld gehad. Het is ook geen zekerheid dat Juventus met een budget van Ajax in Nederland zoveel wint.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Bij zoiets zou je wel een doodschop verwachten, en terecht. Je kan het ook overdrijven in vernederen. Al verwahct ik als je dit bij Schotland doet ze ook wel wat gaan uitdelen.
Wordt een spannende avond dinsdag.
Om 1900 uur begint Duitsland-Belgie, om 20.15 uur speelt Zweden-Nederland. Ik ga zappen tussen die duels.
En dan heb je ook Frankrijk-Bosnie (nrs 1 en 2), Spanje-Schotland (ik gun het de Schotten best wel, mooie supporters) en Ierland-Armenie (2 tegen 3).
Altijd enorm leuk als er beslissingen vallen 
Spanje moet wel oppassen dat ze het niet overdrijven nee. Want anders krijg je nog een paar keer zware blessures door boze tegenstanders. Maar wat Spanje (en Barca) doet is natuurlijk wel zeer knap. Je krijgt gewoon nooit het gevoel dat je als wat kleiner land van hen kan winnen. Spanje kan je alleen bestrijden als je zelf ook echt goed kan voetballen. Buiten Duitsland en Nederland zie ik niemand kans maken tegen Spanje.
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
En als Ajax in Italie had gespeeld
Joy4ever
-
- 4624 berichten
- 1847 stemmen
En als Ajax in Italie had gespeeld dan hadden ze misschien ook wel veel meer nog gewonnen. Dan hadden ze immers ook veel meer geld gehad. Het is ook geen zekerheid dat Juventus met een budget van Ajax in Nederland zoveel wint.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Strootman krijgt de voorkeur boven de Jong. Vraag mij af voor hoelang... Sinds de Jong tijdelijk uit de selectie was gelaten, kreeg ik het idee dat van Marwijk geen grote fan is van de Jong. Zou mij dus niks verbazen als Strootman zijn plek definitef overneemt. Zou het overigens erg jammer vinden, de Jong is een held en moet altijd spelen. De beste verdedigende middenvelder als je het mij vraagt....
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Iemand trouwens enig idee op welke TV zender Duitsland-België morgen live wordt uitgezonden? Lijkt mij velen maler leuker dan Zweden-Nederland. Hopen dat België wint, zodat die vervelende Turken maar afvallen.
Moet er niet aan denken dat die Turken van Nederland wint op het EK. Die auto's door de straten, feestende mensen, etc in Nederland als Nederland verliest. Moet toch niet gekker worden. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.