- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb het niet eens over vandaag, natuurlijk.
Daarnaast mag ik niet lachen, omdat je aan alle kanten vastgeluld wordt door otherfool?
Jij mag lachen wat je wil, maar het valt op dat je dit constant bij die totaal niet grappige opmerkingen van otherfool doet. Beetje meelachen met de massa, zwak. Het komt wat als een schoothondje zijn over.
Ik ben totaal niet vastgeluld door otherfool. Ik tikte per ongeluk een data over uit de post terwijl ik het over 1969 had. 35 jaar als getal nemen slaat namelijk nergens op. Neem dan 1974 (1e jaar van Ajax na de gouden periode) of neem gewoon 1969, toen het succes van Ajax begon als je zo nodig iets wil vergelijken.
Maar ik laat het hier weer bij. Zo'n gast als ofherfool ontneemt me de zin om nog een discussie te voeren met zijn oneliner achtige manier van discussiëren.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Valt me wel op dat Ajacieden momenteel veel in het verleden praten. Sorry jongens, Ajax is net als Feyenoord v.v.t.
Niemand ontkent dat overigens, maar dat weiger je weer even te lezen zeker? Maar zoals A&L al zei, als een of andere onbenul het succes van Ajax een beetje probeert weg te relativeren, is dat net zo makkelijk te doen over andere internationale clubs die in het verleden hun succesperiodes hadden 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Niemand ontkent dat overigens, maar dat weiger je weer even te lezen zeker? Maar zoals A&L al zei, als een of andere onbenul het succes van Ajax een beetje probeert weg te relativeren, is dat net zo makkelijk te doen over andere internationale clubs die in het verleden hun succesperiodes hadden
Het zegt al veel dat steenrijke clubs als Barca of Man Utd pas de laatste jaren gelijk of nipt over Ajax heen gingen op de internationale ranglijst. Als Ajax dat grote geld ook de afgelopen 15 jaar had gehad dan hadden we de ploeg van 2003 bij elkaar kunnen houden en dan had je ook gewoon om de CL eindzege gespeeld. Maar goed, dat is niet gebeurd, verder niet meer zo belangrijk. Maar om te zeggen dat wij altijd terugkijken is gewoon onzin. Waarom zou ik nog balen van een 3-0 tegen Madrid? Het is een soort competitievervalsing als je met honderden miljoenen schuld gewoon weer peperdure spelers kan kopen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Jij mag lachen wat je wil, maar het valt op dat je dit constant bij die totaal niet grappige opmerkingen van otherfool doet. Beetje meelachen met de massa, zwak. Het komt wat als een schoothondje zijn over.
Ik ben totaal niet vastgeluld door otherfool. Ik tikte per ongeluk een data over uit de post terwijl ik het over 1969 had. 35 jaar als getal nemen slaat namelijk nergens op. Neem dan 1974 (1e jaar van Ajax na de gouden periode) of neem gewoon 1969, toen het succes van Ajax begon als je zo nodig iets wil vergelijken.
Maar ik laat het hier weer bij. Zo'n gast als ofherfool ontneemt me de zin om nog een discussie te voeren met zijn oneliner achtige manier van discussiëren.
Het slaat sowieso nergens op om zomaar een getal te noemen.
En de post van otherfool was gewoon grappig. Plaats jij een grappige comment, dan zal ik ook lachen, oké? 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het slaat sowieso nergens op om zomaar een getal te noemen.
En de post van otherfool was gewoon grappig. Plaats jij een grappige comment, dan zal ik ook lachen, oké?
Een getal noemen is prima, maar noem dan een zinnig getal.
En verder zegt het wat over je gedrag dat je moet lachen om iemand die een foutje maakt in een post. Het valt me al een tijdje op dat je constant om hem zit te lachen om reacties waarbij ik denk ''als dat grappig is...''.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Pfff, stel je niet zo aan joh. Heb je je period?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Nee hoor, ik slaap er ook niet slechter van maar het valt gewoon op. Maar als jij om die flauwe dingen mag lachen, dan mag ik je ook een schoothondje noemen.
En als iemand zich geroepen voelt om de prestaties van Ajax af te zeiken, dan voel ik me geroepen om het 1 en ander te corrigeren.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Maar om het weer over voetbal te hebben:
Voetbalzone - Oranje hoopt in Zweden in voetsporen Frankrijk en Tsjechië te treden
Wat ik me afvraag, zijn er meer ploegen geweest die 2 kwalificatietoernooien op rij alles hebben gewonnen? Als NL van Zweden wint, dan heeft Oranje onder Bertje gewoon 2x alles gewonnen. Toch wel extreem knap.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8246 stemmen
Spanje hoeft ook nog maar 1 wedstrijd te winnen om 2 keer alles gewonnen te hebben in de kwalificatie.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Spanje hoeft ook nog maar 1 wedstrijd te winnen om 2 keer alles gewonnen te hebben in de kwalificatie.
2x achter elkaar?
Geeft wel aan dat deze drie landen ruim boven de rest uitsteken. Helemaal als je beseft dat er in het gehele EK verleden pas 2 ploegen alle kwalificatiewedstrijden gewonnen hebben.
PS: Die Gertjan Verbeek is wel een topgozer zeg. Geeft toch wel tussen neus en lippen door van Hanegem een veeg uit de pan, overigens heel terecht. Gertjan is toch wel erg authentiek, ondanks dat hij soms wel een hork is. En om die laatste reden zal hij nooit slagen bij een grote club, waar presentatie in de media ook enorm belangrijk is. Maar voor subtopclubs is hij echt de ideale man,
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8246 stemmen
Ja 2 keer achter elkaar.
In de kwalificatie voor het WK 2010 heeft Spanje alles gewonnen en nu ook, net als Nederland, dus dat is op zich best bijzonder ja.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3286 stemmen
En een volkomen nutteloze statistiek.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Mm, oke. Dan doen 2 landen het al jaren briljant. Al zal Duitsland op weg naar WK 2010 denk ik ook wel de meeste duels hebben gewonnen. Daarom zijn zij ook de 3 grote favorieten. Als je al zolang een constant hoog niveau haalt en ook soms een slechte partij wint, dan ben je echt goed. Alle vertrouwen dat Oranje ook in Zweden wint. Dit Oranje krijgt ook weinig goals tegen, dus met 0-1 of 0-2 kan je ook makkelijk winnen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En een volkomen nutteloze statistiek.
Want?
stfuympos
-
- 13362 berichten
- 731 stemmen
Want?
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Je wint er geen prijzen mee, kan me herinneren dat er ooit een ploeg niet eens gekwalificeerd was en toch Europees kampioen werd!
Het ultieme voorbeeld van gewoon lekker ballen en we zien wel waar het schip strand. Wat een afgang voor Engeland, Frankrijk, Nederland en Duitsland was dat zeg.
Beetje meelachen met de massa, zwak.
Als Achterhoekse 'fan' van Ajax, FC Barcelona en Manchester United zou jij toch de aantrekkingskracht van 'de massa' moeten kennen, maar afijn.
Plaats jij een grappige comment, dan zal ik ook lachen, oké?
Kom kom, A&L potst hier dagelijks hilarische dingen. Onbedoeld weliswaar, maar toch...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hi-la-risch.
Je bent compleet door de grappen heen he? Alles maar herkauwen of woorden constant verdraaien, da's het enige wat je nog kan he? Wat doe je eigenlijk in dit topic als je er alleen maar komt om te provoceren en niet om over voetbal te praten?
En ik support maar 1 club, nooit iets anders gezegd dus waar je het over hebt....
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Hi-la-risch.
Je bent compleet door de grappen heen he? Alles maar herkauwen of woorden constant verdraaien, da's het enige wat je nog kan he? Wat doe je eigenlijk in dit topic als je er alleen maar komt om te provoceren en niet om over voetbal te praten?
Rustig maar A&L, adem in adem uit en tel even tot 35...
He, toevallig net de recordkampioen. Tja what are the odds...
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Niet dat daar wat mis mee is natuurlijk 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Tuurlijk wel, dan ben je per definitie een glory hunter.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Quido ouwehoert, hij is ook voor Ajax 
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Nogmaals, dan is Ajax in het gezelschap van Juve, ManU, Liverpool, Barca etc.. ook allemaal matige ploegjes natuurlijk
Nee, dat zijn meer de echte topclubs. Jammer, maar het is wel zo als je het neutraal bekijkt. De tijd dat clubs met knikkende knieën nar Ajax gingen ligt al lang achter ons, behalve midden jaren negentig, Sinds ze in de Arena spelen (laatste 15 jaar) is het sowieso al afgelopen. Zet die eventuele fanbril af. De winst in de EC II on '87 stelt niet zo heel voor; die hebben ze niet voor niets afgeschaft.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
In 2000 ja
En het is toch een mooie prijs op je erelijst 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
'Het is niet mogelijk om slecht te spelen als Lionel bij je op het veld staat'
Gonzalo Higuaín was met drie goals tegen Chili (4-1) uitblinker bij Argentinië, maar prijst vooral ploeggenoot Lionel Messi.
Ervaart ie ook een keer hoe het is om met een topper te spelen 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Nee, dat zijn meer de echte topclubs. Jammer, maar het is wel zo als je het neutraal bekijkt. De tijd dat clubs met knikkende knieën nar Ajax gingen ligt al lang achter ons, behalve midden jaren negentig, Sinds ze in de Arena spelen (laatste 15 jaar) is het sowieso al afgelopen. Zet die eventuele fanbril af. De winst in de EC II on '87 stelt niet zo heel voor; die hebben ze niet voor niets afgeschaft.
Als je het "neutraal" bekijkt (waarom heb ik het gevoel dat ik dat meer doe als jij..?) heeft ManU tussen 1968 en 1999 geen klote gepresteert.. een gat van maar liefst 31 jaar!! Barca heeft überhaupt nooit de ECI gewonnen vóór 1992, gat van minstens 36 jaar dus.. Juve heeft hem maar 2x gewonnen en heeft sinds 1996 ook niets meer gewonnen, een even groot gat als Ajax dus, Liverpool? Groot eind jaren 70/begin 80, daarvoor vrijwel absent op Europees podium en vervolgens ook weer tot aan 2005(!!) Kortom, je lult hardop met je oren en ogen dicht lijkt het, wake up! Ajax is net zozeer een topclub volgens je eigen systeem als die anderen.. en ik kan er gerust nog meer noemen.
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Fan dus .....die zien het te rooskleurig. Ik kan me niet herinneren dat Ajax na van Gaal ooit een Championsleague heeft gewonnen, laat staan ver gekomen (nou ja, 1 keer kwartfinale of zo).....eerder verloren ze in de voorrondes van juist nietszeggende clubjes. Ik had het ook voor het nederlandse voetbal graag anders gezien, maar je moet niet voor de realiteit wegduiken. 
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Nja Man U en Barca zijn toch duidelijk wel een stapje te hoog. Liverpool is natuurlijk al sinds de eind jaren 80 niks meer en hebben een verdwaalde CL gewonnen 6 jaar geleden. Juventus lijkt bezig met een terugkeer naar de top(van Italie in ieder geval). Acht de kans voor die clubs ook groter dat ze wat winnen dan Ajax(op Liverpool na dan).
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
In 2000 ja
Wijsheid komt met de jaren. 
En het is toch een mooie prijs op je erelijst
Zeker, mooi voor het Nederlandse voetbal.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Nja Man U en Barca zijn toch duidelijk wel een stapje te hoog. Liverpool is natuurlijk al sinds de eind jaren 80 niks meer en hebben een verdwaalde CL gewonnen 6 jaar geleden. Juventus lijkt bezig met een terugkeer naar de top(van Italie in ieder geval). Acht de kans voor die clubs ook groter dat ze wat winnen dan Ajax(op Liverpool na dan).
Hoezo is die CL-winst van Liverpool ineens verdwaald? 
Ze hebben nog een finale gespeeld rondom dezelfde periode.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.