• 16.060 nieuwsartikelen
  • 179.260 films
  • 12.292 series
  • 34.136 seizoenen
  • 649.756 acteurs
  • 199.357 gebruikers
  • 9.396.250 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Lefgozer schreef:

Was toch al vrij duidelijk volgens mij. In het geval van Vertonghen na Ajax-Twente zei hij zoiets als "ja, dat is echt weer zo'n Twente goal. Het enige wat ze kunnen doen is de lange bal spelen en scoren in de laatste minuut". Om van te kotsen die gozer.

Het was meer van je weet dat Twente dan de lange bal gaat spelen maar soit.

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

Lefgozer schreef:

Was toch al vrij duidelijk volgens mij. In het geval van Vertonghen na Ajax-Twente zei hij zoiets als "ja, dat is echt weer zo'n Twente goal. Het enige wat ze kunnen doen is de lange bal spelen en scoren in de laatste minuut". Om van te kotsen die gozer.

"Een typische Twente goal, in de laatste minuut, zoals ze bewezen hebben wel vaker te doen." Dat is wat Vertonghen zei, als dat al arrogant is...

En wat zei Sigthorsson voor arrogante dingen?

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Lienen kreeg een doodschop. Mertens een tikkie. Lienen stond op, Mertens bleef als een kleuter kermend op de grond.....

Heb je Mertens wel 's horen praten? Hij is nog een kleuter...

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Kai schreef:

(quote)

"Een typische Twente goal, in de laatste minuut, zoals ze bewezen hebben wel vaker te doen." Dat is wat Vertonghen zei, als dat al arrogant is...

En wat zei Sigthorsson voor arrogante dingen?

Vind ik best wel arrogant ja, en dan bedoel ik vooral de manier waarop hij het zei.

Sigthórsson heeft geen arrogante dingen gezegd, heb ik ook niet beweerd. Wel gooit hij nu opeens met modder om zich heen, om maar te voorkomen dat men denkt dat hij de man van glas is (wat ie wel is), iets wat ik hem bij AZ nog nooit heb zien doen.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Lefgozer schreef:

Wel gooit hij nu opeens met modder om zich heen, om maar te voorkomen dat men denkt dat hij de man van glas is (wat ie wel is), iets wat ik hem bij AZ nog nooit heb zien doen.

Wat een onzin zeg. Als Verbeek meent iets over zijn vermeende belabberde gesteldheid te zeggen (met modder gooit), moet Sightorsson hier zijn mond over houden als ernaar gevraagd wordt?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Haha we hebben weer een AZ huilerd in ons midden

Boehoe, alles van Ajax en Ajacieden is arrogant, slecht en gemeen

Verbeek moet gewoon zijn mond houden over Sigthorsson. Is niet meer zijn zorg en of hij gelijk heeft telt niet. Lekker over je eigen ploeg praten. De wereld zal ook vast te klein zijn als de Boer wat over de blessure van Martens zou zeggen gok ik.

Take 5

• 433 berichten
  • 0 stemmen

Tsja, Ajax heeft een slechte reputatie qua arrogantie en daardoor hebben ze meermalen in de geschiedenis op hun flikker gehad , soms met beschamende uitslagen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Take 5 schreef:

Tsja, Ajax heeft een slechte reputatie qua arrogantie en daardoor hebben ze meermalen in de geschiedenis op hun flikker gehad , soms met beschamende uitslagen.

Dus? Die ''arrogantie'' bracht ze ook 4x de EC1 en 30 landstitels.

Wat Vertonghen en Sigthorsson hebben gezegd is helemaal niet zo schokkend, maar uiteraard vinden een aantal users (je kan van te voren al raden wie) het allemaal erg verschrikkelijk.

Twente staat al een paar jaar bekend om late goals, maar poe als Vertonghen dat dan beschrijft dan is het een arrogante eikel. Tsja.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Take 5 schreef:

PSV en Feyenoord hebben natuurlijk nog nooit op hun flikker gehad Snap de relevantie van dit berichtje nu niet echt.

Take 5

• 433 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Dus? Die ''arrogantie'' bracht ze ook 4x de EC1 en 30 landstitels.

Ongemeende klasse en zelfvertrouwen bracht dat ze. Afgezien van de periode met het gouden Ajax heeft Ajax eigelijk alleen in de periode van Gaal kunnen vlammen en was het ook super. Afgezien daarvan is het 35 jaar internationaal geen topper , maar nationaal voor het grootste gedeelte wel, al staan ze daar die periode niet alleen in (PSV).

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2368 stemmen

Goed resultaat van Feyenoord dit weekende. Foutloos en de 0 gehouden.

Take 5

• 433 berichten
  • 0 stemmen

rep_robert schreef:

Snap de relevantie van dit berichtje nu niet echt.

Dat snap ik van de meeste berichten op deze site niet.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Goed resultaat van Feyenoord dit weekende. Foutloos en de 0 gehouden.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Take 5 schreef:

(quote)

Ongemeende klasse en zelfvertrouwen bracht dat ze. Afgezien van de periode met het gouden Ajax heeft Ajax eigelijk alleen in de periode van Gaal kunnen vlammen en was het ook super. Afgezien daarvan is het 35 jaar internationaal geen topper ,

Dat kun je ook over Inter, Juventus, Liverpool of Barcelona zeggen.. ofwel, wat een onzin argument weer. Iedere internationale topploeg heeft gouden jaren gehad, afgewisseld met jaren zonder succes. Maar enkele ploegen hebben bijna ieder decennium kunnen meedraaien met de top (Milan en hoogstens misschien Bayern). Het enige verschil is dat Ajax er waarschijnlijk vanwege de financiële toestanden in het internationale topvoetbal niet meer zal komen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Take 5 schreef:

(quote)

Ongemeende klasse en zelfvertrouwen bracht dat ze. Afgezien van de periode met het gouden Ajax heeft Ajax eigelijk alleen in de periode van Gaal kunnen vlammen en was het ook super. Afgezien daarvan is het 35 jaar internationaal geen topper , maar nationaal voor het grootste gedeelte wel, al staan ze daar die periode niet alleen in (PSV).

En waarom waren ze zo goed? Omdat ze naast dat ze goed konden voetballen ook mentaal enorm sterk waren. Een Ajacied in de jaren 70 of 90 dacht dat zij altijd de beste waren.

Tegenwoordig lopen er te weinig persoonlijkheden. En juist 1 die we wel hebben (Vertonghen), wordt dan neergezet als arrogant. Onzin. Hij heeft tenminste de bravoure van een Ajacied. En als Ajax dan verliest, dan is dat leuk voor velen, maar dat was altijd al. Net of ze in de jaren 90 allemaal in dit land hoopten dat Ajax zou winnen.

En Ajax de laatste 35 jaar geen topper? In de jaren 80 toch 2x een EC finale nog gespeeld. En tussendoor nog wel een aantal keren kwart en halve finales CL gespeeld. Je kan niet elk jaar winnen. Clubs als Real, Man Utd en Barca hebben de laatste 35 jaar minder gepresteerd.

Take 5

• 433 berichten
  • 0 stemmen

Ajax is misschien nationaal een aardig ploegje, maar internationaal was het na 1973 min of meer over, behalve midden jaren 90. Overigens kwam de rest van Nederland er internationaal ook nauwelijks aan te pas, dus gedeelde smart is halve smart.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Take 5 schreef:

Ajax is misschien nationaal een aardig ploegje, maar internationaal was het na 1973 min of meer over, behalve midden jaren 90. Overigens kwam de rest van Nederland er internationaal ook nauwelijks aan te pas, dus gedeelde smart is halve smart.

Welja, sla effe een hele periode over. Tussen 87 en 92 speelde Ajax liefst 3x nog een Europese finale....

En jij weet natuurlijk uit je hoofd wat de Europese prestaties van Ajax zijn tussen 1969 (eerste EC1 finale) en vorig jaar? Je kan ook met een kwartfinale of halve finale een goed Europees seizoen hebben gedraaid? In 2003 bereikte Ajax de kwartfinales, in 2006 de achtste finales CL.

Nogmaals, waar waren Real, Barca, Man Utd en de rest in de jaren 70, 80, 90, 2000? Barca is ook maar pas de laatste pakweg 6 jaar. Real op een piekfase tussen 98 - 2002 zelfs al vanaf de jaren 60 eigenlijk niks.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Clubs als Real, Man Utd en Barca hebben de laatste 35 jaar minder gepresteerd.

I lol'd

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Als klein voetbal landje doen we het iig. niet slecht!

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

I lol'd

Nieuw apple item?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

I lol'd

Je bent eigenlijk niet de moeite waard om op te reageren, maar oke....ik probeer het toch 1x kort.

Neem de periode 1969 (eerste EC1 finale Ajax) en nu en leg daar grote clubs als Real (3x CL gewonnen eind jaren 90), Barca (3x CL gewonnen dit decennium), Man Utd (2x de CL gewonnen in die tijd) en ga maar door. Clubs als Inter, Juventus, Arsenal etc...allemaal minder.

Er is niet 1 ploeg die constant aan de top is gebleven. De meeste verdwenen en kwamen terug (Barca bv) of sommigen waren er en verdwenen (bv Ajax).

Je kan het wel allemaal weer belachelijk maken, je handelsmerk aangezien je inhoudelijk niks te melden hebt, maar de feiten spreken wel voor zich.

Edit: foutje, Barca won hem in 1992 ook al, dus zij wonnen de cup 4x sinds die tijd.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Je kan het wel allemaal weer belachelijk maken

Ik zal een poging doen: 35 jaar geleden leefden we in het jaar 1976...

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2368 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Take 5 schreef:

Nogmaals, dan is Ajax in het gezelschap van Juve, ManU, Liverpool, Barca etc.. ook allemaal matige ploegjes natuurlijk

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2368 stemmen

Valt me wel op dat Ajacieden momenteel veel in het verleden praten. Sorry jongens, Ajax is net als Feyenoord v.v.t.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Joh, dat had ik ook wel door. Ik vond dat aantal ook nergens op slaan. Ik trek het gewoon door naar 1969, begintijd van de topjaren van Ajax.

En uiteraard vind je schoothondje Nicolage Rico het weer enorm grappig. Hoe voorspelbaar.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Joh, dat had ik ook wel door..

Vandaar natuurlijk je opmerking:

Ajax&Litmanen1 schreef:

Clubs als Real, Man Utd en Barca hebben de laatste 35 jaar minder gepresteerd.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Valt me wel op dat Ajacieden momenteel veel in het verleden praten. Sorry jongens, Ajax is net als Feyenoord v.v.t.

Helemaal niet. De discussie begon door een niet-Ajacied.

Bijna elke Ajacied heeft wel geaccepteerd dat Ajax geen Europese top meer is. Sterker, geen moeite mee. Zolang de financiële verschillen zo extreem zijn kan je dat niet eisen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

(quote)

Vandaar natuurlijk je opmerking:

(quote)

Ja, wat onhandig geformuleerd maar ik sprak toch heel duidelijk over 1969. Ik snap ook wel dat dat met +35 jaar geen 2011 is.

Nicolage Rico

• 20224 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Helemaal niet. De discussie begon door een niet-Ajacied.

Bijna elke Ajacied heeft wel geaccepteerd dat Ajax geen Europese top meer is. Sterker, geen moeite mee. Zolang de financiële verschillen zo extreem zijn kan je dat niet eisen.

Ik heb het niet eens over vandaag, natuurlijk.

Daarnaast mag ik niet lachen, omdat je aan alle kanten vastgeluld wordt door otherfool?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.