- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4726 stemmen
Nee, maar ik vind dat Duitsland altijd favoriet is door hun instelling en vechtlust.
Nu vind ik ze juist favoriet door hun mooie spel, iets wat in het verleden lang niet altijd zo was. Ik kijk er zelfs liever naar dan naar Spanje momenteel. Heel veel leuke spelers ook. Al hoop ik dat ze dinsdag even een offday hebben waardoor Belgie toch nog naar de barrages kan.
Ik heb wel weer eens zin in een mirakelavond bij de Rode Duivels. Dat is toch al een hele tijd geleden.
Leuk weetje: Duitsland verloor na de eenmaking slechts 2x op eigen veld in de kwalificatiematchen: 1-5 tegen Engeland voor het WK 2002 en 0-3 van Tsjechie voor Euro 2008. Blijven hopen maar het woord 'mirakel' is dus zeker niet overdreven...
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
Clint Dempsey maakt 1-0 tegen Honduras
Goed afgemaakt.
jordandejong
-
- 4774 berichten
- 1432 stemmen
La Galaxy heeft gisteren de Supporters Shield (voor de best presterende ploeg) binnengehaald, doordat Seattle Sounders verslagen werd door Philledelphia Union. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Misschien deed het ook gewoon wel pijn...
Geloof dat Quido die optie niet eens is overwogen heeft.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Tja tegen een handbalverdediging zou ik zoveel mogelijk scorend vermogen opstellen maar goed ik heb het niet gezien verder. België vond ik echt goed, Hazard liet zien waarom Boskamp zo wild van hem is; schitterende bewegingen, watervlugge acties, en een technisch perfecte sleepbeweging bij zijn goal waar Romario jaloers op zou zijn geweest.
Alleen achterin is het wat behelpen met houthakkers als Cimand (?) en Van Buyten. Ik geef ze best een kansje tegen een experimenterende Mannschaft. Jammer dat ik dat potje niet kan koekeloeren.
Van Buyten geschorst dinsdag dus daar hebben ze geen last van. Verder is Belgie veel te wisselvallig om het Duitsland lastig te maken. Zelfs een experimenterend Duitsland. Nee, moeten hopen dat Turkije niet wint. Acht die kans groter.
Onderhond
-
- 87623 berichten
- 12889 stemmen
Turkije moet verliezen. Anders komen ze op gelijke hoogte met Belgie en verliezen we geloof ik op onderlinge duels.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Klopt. België moet even goed of beter doen dan Turkije, dan gaan we altijd door naar de barrages.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2368 stemmen
Het zou een wonder zijn, mocht België het redden. Maar in de kwalificatiereeks voor het W.K. '86 is er ook al eens een wonder geschied.
lucdecoster
-
- 1644 berichten
- 6323 stemmen
Het zou een wonder zijn, mocht België het redden. Maar in de kwalificatiereeks voor het W.K. '86 is er ook al eens een wonder geschied.
In 1986 hadden de Belgen een zeer goede ploeg maar nu heb ik toch mijn twijfels. de verdediging is broos en de aanval gaat moeizaam. Tegen Duitsland is het een mission impossible. die zijn 2 klassen sterker. De Duitsers hebben nu al 9 keer gewonnen en nog geen punt verloren, nà Spanje zijn ze de beste ploeg uit Europa.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
George Leekens, coach van de ‘Rode Duivels’ heeft tegenover Sporza bevestigd dat Jan Vertonghen kampt met een enkel blessure. Het is daarom niet zeker of hij volgende week mee kan doen in het belangrijke kwalificatieduel tegen Duitsland. ’Ik wilde hem vrijdag al vervangen tijdens de wedstrijd, maar ik had geen wissels meer over’, zegt Leekens.
Krijgen we dit weer... Nu is heel de verdediging geblesseerd of geschorst. V/d Wiel geschorst, Alderweireld, Verthongen en Boilessen geblesseerd.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Je had er nog even bij moeten zetten 'Erik Pieters maakt wekelijks zulke overtredingen.'
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Met dank aan John van Loen
Wim Kieft bedoel je...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
nà Spanje zijn ze de beste ploeg uit Europa.
Dat zullen we nog wel eens zien....
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Die doodschap van Servie op die Italiaan gisteren was ook niet misselijk. Doodeng!
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Filmpje rep_robert? Kunnen we meepraten.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Je had er nog even bij moeten zetten 'Erik Pieters maakt wekelijks zulke overtredingen.'
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
bij Griekenland - Kroatie was het ook gezellig.
Grieken gooide een oliebom in het vak van de Kroatische supporters 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ach ja, Driesje Mertens krijgt een doodschop te verduren waar de liefdesbaby van Pepe en Nigel de Jong zich nog voor zou schamen maar jij houdt het maar op 'Eindhovens theater'. Dus ik dacht daar kan je andere benedenrivierse frustratie ook nog wel bij... my bad.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Kom op zeg, hij is niet eens ernstig geblesseerd, dus zo'n doodschop was het nu ook weer niet.....
Kijk uit de tijd dat voetbal nog een mannensport was. Gewoon direct opstaan en je beklag maken.
YouTube - worst football injury - Ewald Lienen / Fußball Verletzung
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Filmpje rep_robert? Kunnen we meepraten.
Ik space hem hard, ik bedoelde natuurlijk Tsjechië tegen Spanje
Die wel gezien?
Ik word gewoon misselijk als ik er naar kijk, wat een smerige, vieze tackle.
Vanaf 2:37
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Xabi volgend jaar te bewonderen in PSV-shirt? Wat een theater weer... En hij heeft niks gebroken dus ja waar hebben we het over
@Reinbo
Niet elke doodschop levert een blessure op natuurlijk (al zal Driesje wellicht de belangrijke pot tegen de Mannschaft moeten missen). Dit was toch wel een potentieel benenbrekertje.
En 'beklag maken' zou uiteraard ook onder 'Eindhovens theater' vallen...
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ach ja, Driesje Mertens krijgt een doodschop te verduren waar de liefdesbaby van Pepe en Nigel de Jong zich nog voor zou schamen maar jij houdt het maar op 'Eindhovens theater'. Dus ik dacht daar kan je andere benedenrivierse frustratie ook nog wel bij... my bad.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
OK probeer je nu te focussen. Vergeet Ajax, PSV, Suarez en Eindhoven. We kijken naar België - Kazachstan en dan gebeurt er dit:

Mertens 'overleeft' wonderwel bizarre doodschop - EK voetbal - AD
Blessure Mertens na idiote tackle baart Belgen zorgen - EK voetbal - AD
En je reactie is:
Dat doorrollen en moord en brand schreeuwen heeft ie in ieder geval snel onder de knie gekregen in Eindhoven (...) kennelijk vindt ie het ook hier belangrijker theater te maken
Dan denk ik: beetje vreemde opmerkingen. Het zal aan mij liggen.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Kunnen we het beter over al die spelers hebben die naar Ajax gaan en daar meteen zo arrogant als de pest worden en een bord voor hun kop krijgen getimmerd. Belgen, normaal een aardig en onverstoorbaar volk, bij Ajax (Vertonghen) zo arrogant als de pest, vooral na een puntverlies (zijn interview na Ajax-Twente was weer om te huilen). Sigthórsson, bij AZ een frivole jongen, bij Ajax meteen uithalen in de pers richting Verbeek. Etc.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
@Reinbo
Niet elke doodschop levert een blessure op natuurlijk (al zal Driesje wellicht de belangrijke pot tegen de Mannschaft moeten missen). Dit was toch wel een potentieel benenbrekertje.
En 'beklag maken' zou uiteraard ook onder 'Eindhovens theater' vallen...
Lienen kreeg een doodschop. Mertens een tikkie. Lienen stond op, Mertens bleef als een kleuter kermend op de grond..... Heeft niet met Eindhoven te maken, ze doen het ook bij Barca en Real. Kortom, voetbal is verworden tot een matenaaiende sport voor mietjes.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Kunnen we het beter over al die spelers hebben die naar Ajax gaan en daar meteen zo arrogant als de pest worden en een bord voor hun kop krijgen getimmerd. Belgen, normaal een aardig en onverstoorbaar volk, bij Ajax (Vertonghen) zo arrogant als de pest, vooral na een puntverlies (zijn interview na Ajax-Twente was weer om te huilen). Sigthórsson, bij AZ een frivole jongen, bij Ajax meteen uithalen in de pers richting Verbeek. Etc.
Verklaar je nader? Ik herken het beeld dat je schetst helemaal niet.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Was toch al vrij duidelijk volgens mij. In het geval van Vertonghen na Ajax-Twente zei hij zoiets als "ja, dat is echt weer zo'n Twente goal. Het enige wat ze kunnen doen is de lange bal spelen en scoren in de laatste minuut". Om van te kotsen die gozer.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
OK probeer je nu te focussen. Vergeet Ajax, PSV, Suarez en Eindhoven. We kijken naar België - Kazachstan en dan gebeurt er dit.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.