- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Nja het was een niets aan de hand wedstrijdje, als je dan de laatste vijf minuten weer verliest door persoonlijke fouten kan je uiteindelijk ook als trainer weinig meer eraan doen. Behalve consequenties eraan verbinden....
En laat ik maar niet beginnen over al die andere Ajax-provinciaaltjes op Moviemeter. Ik denk tussen de 150 en 200 naar wat ik zo kon zien. En ja, ik heb meer respect voor supporters die hun club overal achteraan gaan dan mensen die BEWUST ervoor kiezen om hun club niet te volgen en liever andere dingen doen. Dus ja, ik vind dat handjevol mensen in zo'n uitvak meer supporter dan mensen als jij die vanuit hun luie stoel alles en iedereen zitten af te kraken en niet eens de moeite nemen om hun clubbie te kijken..
Maar da's logisch
Daarnaast zie ik wel 99% van alle wedstrijden, kan me eigenlijk de laatste wedstrijd die ik niet heb gezien niet herinneren(een oefenpotje her en der daargelaten). Het liefst ben ik ook bij alle wedstrijden aanwezig, voor zover mijn studenten budget het toelaat. Dus je hoeft je conclusie over mij niet zo snel te trekken.
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Ik heb dat spandoek waar iets over de RvC stond gemist, iemand die kan vermelden wat er stond?

orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Twee keepersfouten, bedoel je? Die tweede ging dwars door het midden. Die eerste was nog erger uiteraard. Wat oogt Vermeer onzeker. Die gaat zijn basisplek terecht verliezen.
Heerlijke verassing in de laatste 5 minuten. 
Op deze manier wordt een vierde plek nog lastig voor ajax.
En jouw clubje weer op plek 9 of 10.. inderdaad, zo staan de zaken er wel voor nu. Ajax zal zeker geen kampioen worden dit jaar, maar daar kan ik mee leven, gegeven de enorme storm die er nu door de club woedt. Als iedereen Cruyff nu maar de credits geeft die hij verdient komt het hopelijk nog een beetje goed uiteindelijk. Die Van Gaal spandoeken snap ik absoluut niet 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Mooie goal van Schilder trouwens 
En c'mon Feyenoord! Heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in vanmiddag, Vitesse is echt in vorm.
Pruim
-
- 1483 berichten
- 723 stemmen
Vanmiddag om 14.30u even met 9 doelpunten verschil van VVV winnen en we staan weer boven Ajax. Mooi man!
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2369 stemmen
Dat is hij ook, doen 2 potjes niks aan af. Hij keepte overigens foutloos tot dat moment. Gewoon opstellen tegen Lyon. In de winterpauze moet de Boer maar eens beoordelen of er gewisseld moet worden. Zeker niet tegen Lyon. Dat is de enige wedstrijd die het seizoen nog een beetje kan redden.
Vermeer oogt zó onzeker dat-ie nog fouten zou maken op de reservebank.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2369 stemmen
En jouw clubje weer op plek 9 of 10.. inderdaad, zo staan de zaken er wel voor nu. Ajax zal zeker geen kampioen worden dit jaar, maar daar kan ik mee leven, gegeven de enorme storm die er nu door de club woedt. Als iedereen Cruyff nu maar de credits geeft die hij verdient komt het hopelijk nog een beetje goed uiteindelijk. Die Van Gaal spandoeken snap ik absoluut niet
Feyenoord eindigt 6e, zoals ik voor het seizoen al had voorspelt. Ze liggen aardig op schema. Ik zie ze niet heel veel punten meer pakken voor de winterstop, maar de concurrentie laat ook tig punten liggen.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
@ajaxrulezzz ik durf best te zeggen dat ik wat verstand van organisaties heb ja, en wat de fans en kamp Cruijff bij Ajax willen is werkelijk tegen alle logica wat betreft bedrijven en organisatiestructuren in. Wat overigens nu al alleen maar bewezen wordt.
Jij bent zeker zo'n Römertje die zo naïef is dat hij Ajax kan leiden, omdat hij verstand heeft van bedrijven en organisatiestructuren. Nou nee, Ajax is en blijft een voetbalclub, geen bedrijf. We hebben de afgelopen 15 jaar genoeg mensen gehad met verstand van bedrijven en organisatiestructuren, die Ajax hebben geleid en om nou te zeggen dat dat goed ging, nou nee. Sorry, maar als jij niet inziet dat het nodig is om te weten of er nou zand of lucht in een bal zit om Ajax te kunnen leiden, dan kun je beter weggblijven uit het voetbalwereldje. En je kan natuurlijk niet goedpraten wat die 4 hebben gedaan. Cruijff heeft bij Barça laten zien dat je geen mensen met verstand van bedrijven en organisatiestructuren nodig hebt om succes te hebben. Kijk maar naar Bayern. Denk je dat Beckenbauer nou zo veel weet over bedrijven, nee, hij weet heeeeeeel veel over voetbal. Face it kos, zonder verstand van voetbal heb je niks te zoeken bij een voetbalclub.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Want een beursgenoteerde voetbalclub is geen bedrijf?
Verder is het ook volslagen onzin wat je stelt. Op de operationele kant van Ajax te leiden moet je verstand van de bedrijfscultuur en de mensen hebben, maar tegen een bal hoef je niet te kunnen trappen. Kijk naar van den Herik, van Praag en Van Raaij, of nu die man bij Twente.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2369 stemmen
GOAAAAAAL!
Guidetti! En nee, geen penal! Ongelooflijk!
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Want een beursgenoteerde voetbalclub is geen bedrijf?
Verder is het ook volslagen onzin wat je stelt. Op de operationele kant van Ajax te leiden moet je verstand van de bedrijfscultuur en de mensen hebben, maar tegen een bal hoef je niet te kunnen trappen. Kijk naar van den Herik, van Praag en Van Raaij, of nu die man bij Twente.
Ja, aan de operationele kant heb je iemand nodig die verstand heeft van financiën klopt, maar aan de voetbaltechnische kant heb je iemand nodig die verstand heeft van voetbal. Daarom snap ik niet waarom Ten Have, Römer en Olfers zich bemoeien met de voetbaltechnische kant. Dat werkt namelijk niet. Dat is ook wat Cruijff wil, de eindstem in de voetbaltechnische kant. Logisch toch?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ze bemoeien zich toch helemaal niet met de voetbaltechnische kant. Ze hebben enkel iemand aangesteld als Algemeen directeur..... Ze hebben echter weinig begrip van de clubcultuur. Cqjc getoond door daar uitgerekend Van Gaal voor te nemen. Ik snap dan ook niet dat ze iemand met voetbalkennis op die plek willen zetten, want dat bijt natuurlijk met Cruijff. Voetbal kennis heb je al in huis, daar moet gewoon en sterk bestuurder naast.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2369 stemmen
Hofs rood! Nee geel voor Cabral. Terwijl Hofs een klap of duw geeft. 
Wat zit je nou over Ajax te lullen joh, Reinbo. Feyenoord speelt Fietstas van de mat.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik kan prima multitasken 
Nog 7 keer scoren en we zijn ze voorbij.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Prima wedstrijd, sterk collectief en een uitstekende Guidetti. Leuke persiflage op Balotelli ook nog
. Dat je die penalty niet kreeg ok, maar niets doen met het natrappen van Chanturia is beyond me. Klap van Hofs stelde ook niet zoveel voor, beetje wat je krijgt door zo'n actie. Wat een baasje die Cabral. Prima wedstrijd en lijkt me al gelopen.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2369 stemmen
Nog 7 keer scoren en we zijn ze voorbij.
Nog 6. 
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2369 stemmen
en lijkt me al gelopen.
Ho ho, we hebben het over Feyenoord hè. 
Kan me nog herinneren dat Feyenoord ooit 0-3 voorstond in het Oosterpark (tegen Groningen dus). Werd het alsnog 3-3.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ho ho, we hebben het over Feyenoord hè. 
Kan me nog herinneren dat Feyenoord ooit 0-3 voorstond in het Oosterpark (tegen Groningen dus). Werd het alsnog 3-3.
Daar zit wat in
. Ik wacht ff met feestvieren tot de 67e minuut
.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Ze bemoeien zich toch helemaal niet met de voetbaltechnische kant. Ze hebben enkel iemand aangesteld als Algemeen directeur..... Ze hebben echter weinig begrip van de clubcultuur. Cqjc getoond door daar uitgerekend Van Gaal voor te nemen. Ik snap dan ook niet dat ze iemand met voetbalkennis op die plek willen zetten, want dat bijt natuurlijk met Cruijff. Voetbal kennis heb je al in huis, daar moet gewoon en sterk bestuurder naast.
En ze hebben een TD aangesteld, juist ja. Daarnaast is Van Gaal volledig incapabel als AD, dus zelfs dat hebben ze fout gedaan. Daarbij komt ook nog dat de ledenraad en de rest van Ajax (ook die 4) van te voren een paar afspraken hadden, één van die afspraken was dat men geen TD meer zou hebben. Wat doen ze nu? Ze stellen een TD aan, ongelofelijk. Het zijn gewoon een stel eersteklas prutsers, weg ermee.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat zegt niemand. Verschil is dat van Gaal denkt dat spelers beter worden door het collectief beter te maken en dat Cruijff denkt dat spelers beter worden door ze individueel te veranderen. Heel leuk als Jong Ajax kampioen wordt, maar als je daarmee eenheidsworsten als Ebecilio aflevert, dan is de missie alsnog mislukt.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2369 stemmen
0-4!!!!! 
4000e Eredivisiedoelpunt voor Feyenoord.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Hmm, dan verneder Vitesse maar eens goed met 0-7 ofzo. Winst is nu toch wel binnen en Vitesse vind ik een net zo waardeloze club.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Nijhuis overruled gewoon zijn assistent. Was gewoon goed gezien. Nijhuis is heel de dag al dwars aan het doen. Terwijl ie normaal zo goed is.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2369 stemmen
Nu mogen we juichen, Naomi. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Derde biertje gaat open rico. Het is al kwart voor 2 tenslotte
.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Dat zegt niemand. Verschil is dat van Gaal denkt dat spelers beter worden door het collectief beter te maken en dat Cruijff denkt dat spelers beter worden door ze individueel te veranderen. Heel leuk als Jong Ajax kampioen wordt, maar als je daarmee eenheidsworsten als Ebecilio aflevert, dan is de missie alsnog mislukt.
Inderdaad. Hier gaat het om, Van Gaal en Cruijff hebben gewoon een andere visie. Maar sommige begrijpen dat blijkbaar niet. Overigens heeft de Van Gaal-visie ons jongens als Sneijder en Van der Vaart opgeleverd. De Cruijff-visie jongens als Van Basten, Seedorf, Davids, Overmars, Bergkamp, Van der Sar en ga zo maar door.
Nicolage Rico
-
- 20224 berichten
- 2369 stemmen
Derde biertje gaat open rico. Het is al kwart voor 2 tenslotte
.
Hehe. Ik kan effe geen bier meer zien. Proost!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.