• 16.060 nieuwsartikelen
  • 179.271 films
  • 12.295 series
  • 34.142 seizoenen
  • 649.756 acteurs
  • 199.360 gebruikers
  • 9.396.635 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Die goal uit de franse competitie die ze bij VI een keer lieten zien, volgens mij een rush langs de lijn op rechts en van vlak voor de achterlijn er ineen keer in, die was ook fantastisch. Iemand? Zou ook wel van een jaar geleden kunnen zijn trouwens.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Wat een kansen mist De Graafschap ... Drie keer zowat vrij voor Isaksson gestaan en er dan nog niks mee doen. PSV zal dit in de tweede helft wel 'gewoon' afmaken, De Graafschap kan de energie die ze er nu in legt nooit vol blijven houden.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

eRCee schreef:

Die goal uit de franse competitie die ze bij VI een keer lieten zien, volgens mij een rush langs de lijn op rechts en van vlak voor de achterlijn er ineen keer in, die was ook fantastisch. Iemand? Zou ook wel van een jaar geleden kunnen zijn trouwens.

Maar deze ging er bij lange na niet in. Sloeg helemaal nergens op wat die jongen deed. Als hij omgekocht was zou het me niet verbazen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Analisten lachen hem ook uit. "Wat bezielt hem nou?" vraagt Perez zich af.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

kos schreef:

Waar ik me vooral over verbaasd heb gisteren is de naieviteit van Cruijff en zijn hele kamp in de media omtrent de hele organisatie. Je hebt te maken met een beursgenoteerd bedrijf, dan maakt het geen fuck uit qua organisatie of het om voetbal of pak m beet textiel gaat.

Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van een Raad van Commissarissen die worden aangesteld om braaf 'een beleid uit te voeren' dat is opgesteld door een andere commissaris. Die er nooit is.

Integendeel is een RvC er over het algemeen om een soort tegengewicht te geven en controlerende functie. Dat ze dan een algemeen directeur aanstellen met specifieke eigenschappen is ze dan ongetwijfeld ingefluisterd door 1 of ander adviesbureau. Allemaal niks nieuws onder de zon.

Zo'n Keje Molenaar, die ik nota bene had ingeschat als 1 van de meer onderlegde figuren daar, die daar heel verrast over zit te doen voorspelt wel ERG veel slechts voor het Cruijffkamp.

Jij snapt er dus echt hélemaal niks van he. Maar dan ook echt hélemaal niks. Je kan een voetbalbedrijf niet vergelijken met Shell of andere bedrijven. Ajax is afhankelijk van de prestaties op het veld, hoe beter de prestatie, hoe hoger ze zullen staan op de beurs. En dat is weer goed voor de financiën. Dus zul je iemand moeten hebben die daarvoor zorgt, die man is Johan Cruijff. De andere 4 moesten hem ondersteunen in dingen die hij niet goed kan, bijvoorbeeld financiën of de beurs. Römer heeft zelfs gezegd (bij P&W): "Ik heb geen verstand van voetbal." Hoe kan je dan in hemelsnaam iemand benoemen voor de voetbaltechnische kant? DAT KAN NIET. Je moet namelijk verstand van voetbal hebben, anders kan je dat niet beoordelen. Heeft hij wel de juiste visie? Zal hij wel het beleid uitvoeren die 1 jaar geleden is veranderd? Daar hebben de heren zich dus op verkeken. 1 jaar geleden heeft namelijk de club Ajax besloten om volgens de visie van Cruijff te werken. Simpelweg omdat de visie van Van Gaal na 15 jaar niet werkte. Er kwamen dus heel wat nieuwe jeugdtrainers, die zijn nou al 1 jaar bezig aan de visie van Johan Cruijff. Wat doen de clowns nu? Ze stellen Van Gaal als AD aan, die een volkomen andere visie heeft. Daarnaast stellen ze een TD aan, terwijl vooraf met zn allen WAS AFGESPROKEN dat ze deze functie afschafte, simpelweg omdat er dan teveel getrouwtrek was om macht met de trainer. Bijvoorbeeld bij Van Gaal en Koeman.

Als je VI en P&W hebt gezien (Met Cruijff en de dag ervoor met Römer) dan kan ik me haast niet voorstellen dat je niet pro-Cruijff wordt. Dat kan ik me niet voorstellen. Ten Have zegt dat Cruijff prima is geïnformeerd, waarnaar Römer bij P&W zegt dat ze Cruijff NIET hebben geïnformeerd. Nou dan weet je dus al dat ze liegen. En weet je wat zijn reden was? Omdat de ondernemingsraad eiste dat ze snel met een directeur kwamen die meteen aan de slag ging (dit klopt volgens mij niet, want anders had de ondernemingsraad dit ook tegen Cruijff gezegd). Nou dan komen ze met Van Gaal die over een half jaar begint, ja lekker geloofwaardig. Hierna wist ik dus echt meteen dat ze zitten te liegen daar. Ik vind het echt ongelofelijk als mensen hierna nog die 4 gaan geloven. Daarnaast is Van Gaal helemaal NIET geschikt als AD. Ik kan nu hier wel gaan uitleggen waarom en wat voor streken die 4 allemaal wel niet hebben uitgehaald, maar dan ben ik over 3 uur nog niet klaar, vandaar dat ik iedereen die het een beetje interessant vind adviseer om gewoon P&W met Römer te kijken en met Cruijff en VI te kijken. Dat maakt het zoveel duidelijker én je hoort dan het verhaal van beide kanten. Daarnaast zijn er aantal dingen die ik jullie niet wil onthouden:

Fanatieke aanhang schaart zich tégen RvC en vóór Cruijff - Ajax - AD (ook zei hebben beide partijen gesproken, gelukkig maar dat ze kiezen voor Ajax)

'Cruijff vroeg mij, als Wilders vragen moslim te worden' - Ajax - AD

Cultuurmoord | Ajax1.nl | De site met het laatste Ajax nieuws, foto's, Video's, Columns, Twitter, Hyves, Facebook en Archief

Column: De Cruijff-doctrine | Ajax1.nl | De site met het laatste Ajax nieuws, foto's, Video's, Columns, Twitter, Hyves, Facebook en Archief (prachtige column)

Column: Van Gaal is incapabel | Ajax1.nl | De site met het laatste Ajax nieuws, foto's, Video's, Columns, Twitter, Hyves, Facebook en Archief (volledig mee eens)

http://verkoren.wordpress.com/2011/11/19/ten-have-is-dubbelagent-en-wordt-gestuurd-door-feyenoord/ (onzin, maar wel creatief gevonden)

Daarnaast wil ik ook zeggen dat dit heel belangrijk is voor Ajax. Ga je namelijk weer terug naar de Van Gaal-visie van de jeugdopleiding, namelijk het team is belangrijker dan het individu. Deze visie heeft de afgelopen jaren Ajax niks opgeleverd (op Sneijder en Van der Vaart na). En mede door deze visie zijn jongens als Elia, Narsingh en Lens weggestuurd, simpelweg omdat ze teveel ego's hadden en niet het team vooropstelde. Óf je kiest voor de visie van Cruijff, die al een jaar geleden op gang is gezet en eigelijk al voltooid. Het gaat immers weer goed op De Toekomst. Cruijff wil namelijk dat het individu voorop wordt gesteld en niet het team, of je nou kampioen wordt in de jeugdopleiding is niet belangrijk, als het eerste maar kampioen wordt (zie column, waar het uitgebreid wordt uitgelegd). Ik hoop dat iedereen een beetje verstand heeft en kiest voor Ajax en dus voor de visie van Cruijff.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

De pro Cruijff spreekkoren galmen door het stadion.

Hopelijk gaan die 4 schoften morgen onderuit. Wat een smeerlappen.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ik heb dat spandoek waar iets over de RvC stond gemist, iemand die kan vermelden wat er stond?

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

De pro Cruijff spreekkoren galmen door het stadion.

Hopelijk gaan die 4 schoften morgen onderuit. Wat een smeerlappen.

En zo hoort het! Wat ze zingen ze eigenlijk allemaal, kan het niet goed verstaan.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ten Have rot op ole ole hoor ik sowieso. En Johan Cruijff, wie kent hem niet. JC is een echte Ajacied.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

En Lodeiro laat zich zien, assist op Sulejmani 1-0.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Knappe rush en heerlijk afgemaakt door Sulejmani. Ik blijf fan van die jongen

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Inderdaad een geweldig mooie goal. Vind het ook raar dat die niet is genomineerd voor die Puskas Award.

Heb trouwens op die van Rooney gestemt.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Overigens, Dortmund wint in Munchen van Bayern met 0-1. Knap. En ook leuk, is goed voor de spanning in de competitie. Schalke gaat als ze zo door blijven gaan ook om de titel spelen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Twente Lekker in de laatste minuut de winst nog verspeeld

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Dit was ik nog vergeten te zeggen:

Jonk: 'Ik moest maanden wachten op mijn salaris'

18/11/2011 22:43

Wim Jonk, onder invloed van Johan Cruijff aangesteld als hoofd opleiding bij Ajax, zegt het gevoel te hebben te zijn tegengewerkt door commercieel directeur Henri van der Aat en financieel directeur Jeroen Slop. Daarnaast stelt Jonk te vertrekken wanneer Louis van Gaal daadwerkelijk als algemeen directeur aan de slag gaat bij de club.

'Als Van Gaal komt, dan scheiden mijn wegen bij Ajax', aldus Jonk tegen Voetbal International. 'De filosofie van Van Gaal past niet bij Ajax op dit moment. Dan vertrek ik en gaan er veel meer. Dat weet ik zeker. Het gaat niet om Louis van Gaal. Maar hoe dit is ontstaan dat klopt niet.'

In de voorbije periode waren pesterijtjes volgens Jonk aan de orde van de dag. 'De trainers moesten wachten op hun contracten, zoals die van Dennis (Bergkamp, red.) en mij bijvoorbeeld. En salarissen werden niet op tijd uitbetaald. Zelf moest ik drie tot vier maanden wachten op mijn geld.'

'Ik was dan wel niet in vaste dienst bij de club, maar wanneer ik een factuur indien, verwacht je wel dat het geld wordt uitbetaald. Ik zie dat als pesten.'

Volgens Jonk heeft een en ander eveneens directe gevolgen voor de sportieve prestaties van de hoofdmacht. 'Ook aflopende contracten van jeugdspelers blijven maar liggen. Terwijl ze allang voor langere tijd vastgelegd hadden moeten worden bij een overstap naar de A-selectie.'

Tja, als je dit soort dingen leest dan denk je toch echt hoe triest die Slop en Van der Aat wel niet zijn. Deze twee mensen worden dan ook niet weggestuurd door de 4 commissarissen, dat zegt al genoeg. Ik denk dat ik er nu genoeg woorden aan vuil heb gemaakt, het lijkt mij het logischste als de 4 clown morgen worden weggestuurd.

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Twente Lekker in de laatste minuut de winst nog verspeeld

Mooi

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ebecilio Wat een waardeloze kutspeler is het ook zeg. Doet echt altijd alles fout.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Zucht, het had allang 3-0 of 4-0 moeten staan als spelers als Ebecilio en Vertonghen wat scherper waren. Nu 1-0 en moet je nog vrezen voor de gelijkmaker, Lurling had na de rust een aardige kans.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Derk, Derk, Derk Boerrigter

En aiii, pijnlijke blunder Vermeer en weer 2-1.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Dit kan niet waar zijn.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Schilder . Hij doet het dus ook gewoon tegen zijn cluppie .

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

Pff, dit kan er ook wel weer bij. Ongelofelijk dat je niet gewoon 4-0 wint hier. Ongelofelijk.

wavanbuuren

• 4228 berichten
  • 1334 stemmen

Lekker voetballen met zo'n keeper. Cilissen is echt 10x beter.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Ajax Lekker in de laatste minuut de winst nog verspeeld

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Pauperkneuzen. Dit is echt schandalig. Hoe kan je nou 2-0 vlak voor tijd nog weggeven? En dan is het wel weer enorm zuur dat het via een enorme keepersfout en een zondagsschot gaat. Bah.

Gefeliciteerd andere club met de titel. Zelfs plek 2 wordt nog debiel moeilijk. Hele avond verknald.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

schram101 schreef:

Ajax Lekker in de laatste minuut de winst nog verspeeld

Scherp. Dit zou ik ook hebben gemaakt.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Sorry, ik kon het niet laten. Hoefde m alleen maar in te koppen.

Ik leef met je mee overigens

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ach, je hoeft niet mee te leven, je zal wel blij zijn maar dit kan ik echt niet hebben, dat ze zo een extreem simpel potje verpesten.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Dat was ook sarcastisch uiteraard he.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Weet ik. Ik ben gewoon even verzuurd nu.

Past wel bij dit weekje Ajax. Nu Cruijff nog morgen op zien stappen en de rampweek is compleet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.