- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wat is die Jonk een gigantische kneus zeg. Hou toch je smoel ipv al die zooi op straat te gooien.
Domme palingvisser.
Waren heel goede woorden van Jonk. Als het andere kamp nu de oorlog begint dan mag de rest zeker terug vechten. Het is geen geheim dat ze lange tijd hebben geprobeerd om Jonk en Bergkamp bij Ajax weg te werken toen ze heel openlijk Cruijff steunden.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Die quote over Sjaak Swart
Weten we meteen waarom hij van Gaal haat 
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Komt er ook uit het boek wie de goede en verkeerde partij is?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Naar mijn inzicht bestaat Volendam louter uit krankzinnigen 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wel knap, sowieso is nu 2/3 deel over Ajax gegaan, benieuwd tot hoelaat ze doorgaan
Al wil ik hier nog wel tot 11 uur over praten. En dan zappen naar P en W
Inderdaad het geestelijke failliet van Ajax. Kan er geen genoeg van krijgen, wat een absolute klasseloosheid en achterbaksheid. Wist niet dat ze zo ver konden zakken daar. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Inderdaad het mentale failliet van Ajax. Kan er geen genoeg van krijgen, wat een absolute klasseloosheid en achterbaksheid. Wist niet dat ze zo ver konden zakken daar.
Gelukkig is het een rel in de organisatie en niet een schuld van 40 miljoen euro 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Jij hoort zo te zien duidelijk bij kamp Romer die de beurskoers belangrijker vind dat de ziel. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jij hoort zo te zien duidelijk bij kamp Romer die de beurskoers belangrijker vind dat de ziel.
Ja, ik kies het kamp van de RvC. Dan heb je mijn woorden hier goed gevolgd...
Ajax komt hier wel uit. Er staat nog wel een aardig elftal en financieel is er niks mis. Nu nog de mensen op de juiste plek zetten in de organisatie. Liever dat dan dat de club 40 miljoen schuld heeft, want dan ga je het sportief ook voelen.
kos
-
- 46721 berichten
- 8875 stemmen
Echt met verbazing zitten kijken hoor, zo'n Keje Molenaar die echt een paar maandjes terug die 4 mensen aanstelt en dan bij hun 1ste beslissing zegt: 'ja ik snap niet hoe ze zo incapabel kunnen zijn'.
Echt, huh??!! Wat?
Zoiets amateuristisch heb ik nog nooit gezien, laat staan bij zo'n groot bedrijf. En dan durft ie nog gewoon op tv zn mening te geven ook
, of mis ik hier iets?
happie
-
- 6253 berichten
- 426 stemmen
Dan mogen de oorlogspelende kleuters van deze week, eerst wel eens aan het clubbelang denken, dan aan hun eigen hachje.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Echt met verbazing zitten kijken hoor, zo'n Keje Molenaar die echt een paar maandjes terug die 4 mensen aanstelt en dan bij hun 1ste beslissing zegt: 'ja ik snap niet hoe ze zo incapabel kunnen zijn'.
Echt, huh??!! Wat?
Zoiets amateuristisch heb ik nog nooit gezien, laat staan bij zo'n groot bedrijf. En dan durft ie nog gewoon op tv zn mening te geven ook
, of mis ik hier iets?
Het is goed misgegaan. Ze stellen die 4 aan om het beleid van Cruijff te ondersteunen en wat doen die 4? Ze gaan keihard en lijnrecht tegen hem in.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, ik kies het kamp van de RvC. Dan heb je mijn woorden hier goed gevolgd...
Ajax komt hier wel uit. Er staat nog wel een aardig elftal en financieel is er niks mis. Nu nog de mensen op de juiste plek zetten in de organisatie. Liever dat dan dat de club 40 miljoen schuld heeft, want dan ga je het sportief ook voelen.
De reactie van een pure glory hunter..... Het verbaast me niks. Nee, doe mij dan maar 100 liever een club die zijn ziel trouw blijft.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Waar heb je het toch over? 
kos
-
- 46721 berichten
- 8875 stemmen
Het is goed misgegaan. Ze stellen die 4 aan om het beleid van Cruijff te ondersteunen en wat doen die 4? Ze gaan keihard en lijnrecht tegen hem in.
Maar dat kun je dan echt onmogelijk alleen aan die 4 wijten, dat is zeker.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat klopt, er hebben meer mensen schuld. Sowieso gaat niemand vrijuit. Maar je kan toch wel stellen dat die 4 wel de hoofdverantwoordelijken zijn. Cruijff wordt aangesteld om de boel te hervorming, hij zoekt samen met anderen enkele rvc-ers uit die hem moeten ondersteunen, waarna ze dat nalaten en juist gaan muiten tegen hem. Dat is toch krankzinnig.
Ben zeer benieuwd wat JC nu allemaal te melden heeft bij P en W.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waar heb je het toch over?
Dat dat je pet te boven gaat verbaast me niks. Maar als jij het geldelijke probleem van Feyenooord als erger inschat dat de crisis die momenteel bij ajax gaande is, waarbij de ziel (Cruijff en alles dat voor de Ajax geest staat) verlochend en verkracht wordt door enkele personen die er blind zakelijk naar kijken, of gewoon ronduit lomp en respectloos zijn als Edgar D. , dan zul je het wel nooit begrijpen.
Ik geniet er in ieder geval met volle teugen van, want iets ergers kan Ajax niet overkomen...... Je zou hier maar sponsor van zijn..... Of spelen, of nog erger komrnd jaar verantwoordelijk zijn.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Trouwens Cruijff is 100 keer zo beschaafd als zijn tegenstanders. Hij is echt geraakt, hij heeft verloren.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat dat je pet te boven gaat verbaast me niks. Maar als jij het geldelijke probleem van Feyenooord als erger inschat dat de crisis die momenteel bij ajax gaande is, waarbij de ziel (Cruijff en alles dat voor de Ajax geest staat) verlochend en verkracht wordt door enkele personen die er blind zakelijk naar kijken, of gewoon ronduit lomp en respectloos zijn als Edgar D. , dan zul je het wel nooit begrijpen.
Ik geniet er in ieder geval met volle teugen van, want iets ergers kan Ajax niet overkomen...... Je zou hier maar sponsor van zijn..... Of spelen, of nog erger komrnd jaar verantwoordelijk zijn.
Juist andersom. Ajax en de Ajax visie wordt niet verloochend, zeker niet door mij want ik sta helemaal achter Cruijff. Vier van die mafkezen zijn niet Ajax. Dit is enorm vervelend, maar ik verwacht dat Cruijff overwint. Bij Feyenoord duurt die schuld al jaren en zal het nog even duren voordat je er helemaal overheen bent. Dan is vele malen vervelender. Ik kijk juist als een supporter naar Ajax, niet zakelijk of vanaf neutrale afstand. Dit doet me pijn.
Verder heeft Ajax 1 hier weinig mee te maken. De Boer schermt alles goed af. Morgen ga ik heerlijk weer van een potje voetbal genieten, daarna komt de rest wel weer.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij heb jij het nog niet helemaal door... En het feit dat jij dit loskoppelt van Ajax 1 spreekt enkel boekdelen. Zelf mij alsFeyenoorder doet het pijn om te zien Hoe Ajax zij enige echte Godenzoon om zeep helpt . dit is echt pijnlijk fout.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Volgens mij heb jij het nog niet helemaal door... En het feit dat jij dit loskoppelt van Ajax 1 spreekt enkel boekdelen. Zelf mij alsFeyenoorder doet het pijn om te zien Hoe Ajax zij enige echte Godenzoon om zeep helpt . dit is echt pijnlijk fout.
Wat is nou je punt? Mij doet dit enorm zeer om de grootste Ajacied ooit zo in het nauw te zien, zeer onverdiend. Ik heb toch altijd gezegd achter Cruijff te staat? Ik snap alleen je geneuzel over gloryhunter enzo weer niet. Sowieso een paradepaardje van je om mee te smijten.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wel leuk dat Edgar D. Zo vaak genoemd wordt. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Komt er ook uit het boek wie de goede en verkeerde partij is?
Zal voor iedereen anders zijn denk ik. Cruijff is bij momenten keihard tegen Van de Boog en consorten en wordt er geen sympathieker figuur op maar blijft voor mij wel compleet overeind. Maar voor anderen werkt dat misschien anders. In ieder geval wordt het niet zo gekleurd gebracht als Derksen of Peter R. de Vries doen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dank voor de info, timbo. Het klinkt wel fascinerend om te lezen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ergste is dat van Gaal echt al getekend heeft. Zelfs al wint Cruijff het zondag bij de ledenraad, hoe kom je dan weer 123 van van Gaal af?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Verhaal van Cruyff was glashelder bij P&W, bevestigd precies wat anderen al hebben gezegd over de situatie. Deze actie van de RvC is op geen enkele manier recht te praten, erg jammer dat er daardoor wéér een crisis is ontstaan, maar ik verwacht eigenlijk dat de ledenraad en de rest van de club zo slim is om niet het kind met het badwater weg te gooien. Laat Louis maar leuk een land gaan coachen ofzo, maar bij Ajax heeft hij als directeur niks te zoeken lijkt me. En dat gemekker over gebrek aan daadkracht is onzin, Cruyff heeft een aantal kandidaten benaderd en zou heus wel met iemand op de proppen zijn gekomen, kompleet overspannen en hysterisch om dit soort draconische maatregelen te gaan treffen omdat er niet in een paar maanden tijd een directeur staat. Lulexcuus ook voor deze misselijke actie van die minkukels in de RvC.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Of Cruijff gaat en iedereen snapt dat dat het dankzij de VI en de Telegraaf niet houdbaar is. Of Cruijff wint en dan is het slechts wachten tot de financieel georienteerde kant van de club ingrijpt.... 
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Verhaal van Cruyff was glashelder bij P&W, bevestigd precies wat anderen al hebben gezegd over de situatie. Deze actie van de RvC is op geen enkele manier recht te praten, erg jammer dat er daardoor wéér een crisis is ontstaan, maar ik verwacht eigenlijk dat de ledenraad en de rest van de club zo slim is om niet het kind met het badwater weg te gooien. Laat Louis maar leuk een land gaan coachen ofzo, maar bij Ajax heeft hij als directeur niks te zoeken lijkt me. En dat gemekker over gebrek aan daadkracht is onzin, Cruyff heeft een aantal kandidaten benaderd en zou heus wel met iemand op de proppen zijn gekomen, kompleet overspannen en hysterisch om dit soort draconische maatregelen te gaan treffen omdat er niet in een paar maanden tijd een directeur staat. Lulexcuus ook voor deze misselijke actie van die minkukels in de RvC.
Amen!
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Of Cruijff gaat en iedereen snapt dat dat het dankzij de VI en de Telegraaf niet houdbaar is. Of Cruijff wint en dan is het slechts wachten tot de financieel georienteerde kant van de club ingrijpt....
De slechtst denkbare scenario's inderdaad.. vanuit jouw kleine feynoordhartje snap ik de extase, maar hopelijk spelen er betere krachten mee als het om mijn club gaat 
kos
-
- 46721 berichten
- 8875 stemmen
Waar ik me vooral over verbaasd heb gisteren is de naieviteit van Cruijff en zijn hele kamp in de media omtrent de hele organisatie. Je hebt te maken met een beursgenoteerd bedrijf, dan maakt het geen fuck uit qua organisatie of het om voetbal of pak m beet textiel gaat.
Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van een Raad van Commissarissen die worden aangesteld om braaf 'een beleid uit te voeren' dat is opgesteld door een andere commissaris. Die er nooit is. 
Integendeel is een RvC er over het algemeen om een soort tegengewicht te geven en controlerende functie. Dat ze dan een algemeen directeur aanstellen met specifieke eigenschappen is ze dan ongetwijfeld ingefluisterd door 1 of ander adviesbureau. Allemaal niks nieuws onder de zon.
Zo'n Keje Molenaar, die ik nota bene had ingeschat als 1 van de meer onderlegde figuren daar, die daar heel verrast over zit te doen voorspelt wel ERG veel slechts voor het Cruijffkamp.
kos
-
- 46721 berichten
- 8875 stemmen
Ben ook wel erg benieuwd naar een soort van organogram van Ajax, want hoe ze allemaal termen en functies zitten op te ratelen in de media.. Volkomen onbegrijpelijk.
En dan met termen als 'vernedering van de beste Ajacied ooit' komen. Bij Shell en Unilever lachen ze zich suf in de boardroom. Alsof het Cruijjfkamp denkt nog steeds met een voetbalclubje te maken te hebben
.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.