- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat manco had Spanje overigens in 2010 ook al. Prima veldspel, maar op zich weinig kansen (vergeleken met het potentieel dat ze hebben) en al helemaal weinig goals. Geloof dat ze in de KO fase alles met 1-0 hebben gewonnen. Op zich geen punt, maar Spanje kan beter. Het Barcelona spelletje spelen wordt nu wel heel erg overdreven. Ik betrap me er gewoon op dat het wat begint te vervelen, hoe knap het ook is. Want dat is het natuurlijk wel. Verder wel een heerlijke ploeg zeg. Zelfs de minste spelers van die selectie beheersen het combinatiespel tot in de puntjes.
Ik zou er alleen wel eens over na gaan denken om Torres erbuiten te zetten. Geen idee wat hij heeft, maar het lijkt al 2 jaar nergens meer op.
Mee eens. Ik erger me er op momenten ook aan, wat in veel geschreeuw naar de televisie resulteert. Dat is ook wel een kanttekening, in 2010 was het ook al allemaal net aan. Knap is het zeker, heel erg knap maar voor de neutrale toeschouwer en vooral de supporters kan dit wel vervelend gaan worden. Niets mis met een passeeractie vanaf de flank, voorgeven en binnen koppen. Maar ze nemen zelfs bijna al de corners kort tegenwoordig
.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Wel grappig, A&L1, toen ik dat vorig jaar een keer zei over Barca, moest ik niet zeuren ... Maar je weet wat ze zeggen: wijsheid komt met de jaren 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wel grappig, A&L1, toen ik dat vorig jaar een keer zei over Barca, moest ik niet zeuren ... Maar je weet wat ze zeggen: wijsheid komt met de jaren
Ja, ik moet eerlijk zeggen dat het me begint te vervelen. Ik betrapte me er recent op bij Barca-Milan dat ik blij was met die hele late 2-2 van Milan. Gewoon omdat Barcelona zo laks speelde.
Ik kijk voetbal voor spektakel en kansen. Barca / Spanje tikt een wedstrijd vaak helemaal dood. Op zich begin ik een beetje te snappen waarom Reinbo zoiets niks meer vind. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik graag zou zien dat Ajax zoiets beheerst 
Maar ik moet ook weer niet overdrijven, ploegen als Barca en Spanje behoren natuurlijk nog steeds tot de leukste ploegen om naar te kijken. Maar ze mogen wel eens wat meer gaan varieren. Alhoewel, als ik dat gepruts van Engeland zag dan denk ik wel ''schoenmaker blijf bij je leest''. Ofwel, verloochen je afkomst niet. Engeland moet gewoon lekker lange ballen de lucht in knallen. Dat compacte spel van een poging om te combineren was echt lachwekkend slecht van hun kant
Dat kunnen al die brekers helemaal niet.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Let nou maar op, dit Spanje gaat het EK toch niet winnen. Tuurlijk worden zij beschouwd als topfavoriet, maar ik denk dat Duitsland en Nederland beter zijn. Spanje heeft een onwijs moeite met scoren.
Nog even dit:
Voetbalzone - Müller zou geen Nederlander in Mannschaft willen: ?Nee, geen enkele!?
Had veel sympathie voor de moffen, maar dat is nu alweer een beetje weg door het denigrerende gelul van onze oosterburen. Een speler als de Jong (ipv Khedira), Robben (ipv Muller), van Persie (ipv Gomez) en Affelay (ipv Podolski) zouden gewoon bij het Duitse team in de basis staan. Het is dat v Persie niet werkt in Oranje, maar het blijft toch een van de beste spitsen ter wereld en beter dan Gomez.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Laatste dagen enorm gestoord aan Beckenbauer en nu ook weer aan deze blaaskaak. Ik kan ook heel weinig Duitsers opnoemen die Oranje sterker zouden maken.
Tijd dat we dat volk daar weer op de plek zetten morgen. Maar nog liever op het EK in een halve finale of finale.
Het is puur provoceren wat ze daar doet, maar de teksten zelf slaan echt nergens op. Hopelijk winnen we daar en veegt Sneijder op het veld a la Koeman zijn reet af met dat shirt van hun.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Komkom, eindelijk weer eens iemand die wat olie op het vuur gooit. Volstrekt hopeloos dat er geen fatsoenlijk haat, nijd en moddergegooi meer is voor een duel als NL en Duitsland.
Ik kon ook erg smakelijk lachen om Bierhoff gisteren: 'sukkel van een journalist: 'is Duitsland het nieuwe Nederland?' Bierhoff: 'nee, dan zouden we nog maar hooguit tweede worden'
haha, touché!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat is ook wel zo. Jammer dat we in Nederland te fatsoenlijk zijn voor zo iets.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Ik hoop dat de Jong daar anders overdenkt. Zou Ozil eigenlijk bang zijn voor de Jong?
Zou mij niks verbazen als hij Ozil zwaar blesseerd tijdens de wedstrijd met zo'n tackle wat eigenlijk geen overtreding is maar waar Ozil wel geblesseerd van raakt. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Van mij hoeft niemand geblesseerd te raken. Gewoon voetballend die gasten aanpakken.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Van mij hoeft niemand geblesseerd te raken. Gewoon voetballend die gasten aanpakken.
Ik zou het graag wel willen zien dat Nederland vol erop gaat. Vies spel niet, hard spel wel. Denk dat Duitsland niet door de verdediging van Nederland komt als van Bommel en de Jong spelen en dat Nederland met de vele afwezigen niks kunnen doen aan de andere kant.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Daar geloof ik niets van.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Daar geloof ik niets van.
Dit is toch wel een nette generatie spelers die geen gekke dingen in de media roepen. En de Duitsland haat die er in 1988 nog wel was lijkt me nu ook niet meer zo aanwezig. Spelers als Boulahrouz, Robben, Huntelaar spelen in Duitsland. Spelers als vd Vaart, van Bommel en de Jong speelden daar.
Ik snap deze Duitsers ook niet zo goed. Lijkt me op een enkeling na ook een beschaafde ploeg. Maar schijnbaar vinden ze die uitspraken toch nodig.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Er is toch ook helemaal niks mis mee
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Wel als ze nergens op slaan. Genoeg Nederlanders die Duitsland sterker zouden maken.
Als ze nou wat gezegd hadden over hun prijzenkast tegenover de onze, oke. Maar dit is gewoon klinkklare onzin.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Het zou een beetje lullig voor Lahm zijn als Muller zegt: ''We hadden uiteraard liever Van der Wiel gehad op de rechtsback, maar helaas moeten we het met Phillip doen..''
Vind het een vrij logische opmerking en hoop dat iedere Oranje speler hetzelfde zou reageren ook al weet ik dat het niet zo is.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tuurlijk. Gewoon je teammaten nie taf willen vallen. Sneijder zou in elk team niet misstaan. Kan qua naam ook prima mee met de Duitsers
.
Joy4ever
-
- 4623 berichten
- 1845 stemmen
Neem enkel de laatste linie van de Duitsers. Behoudens Neuer en Lahm leggen de andere drie verdedigers het dik af tegen die van ons. En dat terwijl wij zeuren dat onze verdediging niet best is
. De Duitsers mogen met name dankbaar zijn dat Neuer tussen de palen staat, die wint wedstrijden voor ze. Qua middenveld en aanval heeft Nederland uiteraard veel meer kwaliteit.
Trouwens iemand enig idee wat de vermoedelijke opstelling van Oranje zal zijn dinsdag?
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Is zo. Maar die Lahm zou ik er graag bij hebben bijvoorbeeld.
Geen idee. Hopelijk als volgt voorin.
Van Bommel - De Jong
Kuijt - Sneijder - Van der Vaart
Huntelaar
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Niet? Dat heb ik gemist dan. Zal Babel dan wel worden.. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Het zou een beetje lullig voor Lahm zijn als Muller zegt: ''We hadden uiteraard liever Van der Wiel gehad op de rechtsback, maar helaas moeten we het met Phillip doen..''
Vind het een vrij logische opmerking en hoop dat iedere Oranje speler hetzelfde zou reageren ook al weet ik dat het niet zo is.
Dat niet, maar je kan wel zeggen dat bepaalde spelers gewoon wereldklasse zijn, net als eigen spelers. Daarmee moet je niemand af.
Als Vd Vaart zegt dat hij Ozil briljant vind, dan valt hij Sneijder toch niet af?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Schneider
Bernd? 
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Dat niet, maar je kan wel zeggen dat bepaalde spelers gewoon wereldklasse zijn, net als eigen spelers. Daarmee moet je niemand af.
Als Vd Vaart zegt dat hij Ozil briljant vind, dan valt hij Sneijder toch niet af?
Ligt er aan hoe de vraagd geformuleerd word uiteraard!
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Niet? Dat heb ik gemist dan. Zal Babel dan wel worden..
Grote kans dat ze zo starten:
Stekelenburg, vd Wiel, Heitinga, Mathijsen, Braafheid, de Jong, van Bommel, Sneijder, Babel, Huntelaar, Kuijt
Doodzonde dat Robben, Afellay en van Persie niet fit zijn of spelen. De vleugels zijn nu niet zo best bezet. Al deed Babel het vrijdag als 1 van de weinige spelers wel goed. En aan de andere kant ''Drama Dirk''. Blergh.
Gelukkig hebben we nog even voor het EK begint, kan de rest weer fit raken.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Laten we het hopen. Babel en Kuijt samen word je niet vrolijk van nee..
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Laten we het hopen. Babel en Kuijt samen word je niet vrolijk van nee..
Ik hoop komend EK dat we zo spelen:
Stekelenburg,
vd Wiel, Heitinga, Mathijsen, Pieters (of Braafheid, I don't care)
Van Bommel-De Jong
Sneijder
Robben-Huntelaar-van Persie
En eigenlijk heb ik liever Afellay op de plek van vPersie, maar RvP passeren zou wel erg lastig zijn, ook al speelt hij niet altijd even best voor Oranje.
En af en toe kan je ook vd Vaart opstellen naar van Bommel.
PS: Ik las net dit:
(Daily Star )
Alleen al vanwege otherfool hoop ik dat dit gebeurt. De man die hij vereert samen met de man die hij haat. Leuker kan het niet.
Joy4ever
-
- 4623 berichten
- 1845 stemmen
En aan de andere kant ''Drama Dirk''. Blergh.
. Ik begrijp de kritiek op Kuijt wel hoor maar het is verder vrij "zinloos" omdat hij iig t/m het EK in de basis staat. Kan me verder helemaal vinden in je gewenste opstelling voor het EK trouwens.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Ik hoop komend EK dat we zo spelen:
Stekelenburg,
vd Wiel, Heitinga, Mathijsen, Pieters (of Braafheid, I don't care)
Van Bommel-De Jong
Sneijder
Robben-Huntelaar-van Persie
En eigenlijk heb ik liever Afellay op de plek van vPersie, maar RvP passeren zou wel erg lastig zijn, ook al speelt hij niet altijd even best voor Oranje.
En af en toe kan je ook vd Vaart opstellen naar van Bommel.
PS: Ik las net dit:
Alleen al vanwege otherfool hoop ik dat dit gebeurt. De man die hij vereert samen met de man die hij haat. Leuker kan het niet.
Bijna eens met je opstelling, al zal ik Van Persie in de spits zetten en Affelay op de flank.
Ps.
De Jong is een topper, maar Real Madrid zou toch een stapje te hoog gegrepen zijn. Hopelijk blijft ie bij City en knokt ie zich daar terug in de basis! Anders moet ie daar lekker weg gaan naar een club waar ie wel aan spelen toe komt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
. Ik begrijp de kritiek op Kuijt wel hoor maar het is verder vrij "zinloos" omdat hij iig t/m het EK in de basis staat. Kan me verder helemaal vinden in je gewenste opstelling voor het EK trouwens. Ik juich voor elke Oranje goal, maar daarom kan ik die emotie wel scheiden van kwaliteit. Ik vind het vreselijk dat die nonvoetballer een plekje in kan nemen van iemand met talent. Kuijt is over zijn top heen. Staat bij Liverpool wissel, laat in Oranje aanvallend heel weinig zien per wedstrijd en er zijn gewoon betere alternatieven.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.