• 16.048 nieuwsartikelen
  • 179.159 films
  • 12.283 series
  • 34.120 seizoenen
  • 649.637 acteurs
  • 199.337 gebruikers
  • 9.394.405 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Reinbo schreef:

Bullshit. Beide goals waren geen buitenspel. Stonden gewoon op 1 lijn en dan hoort het voordeel naar de aanvallende partij te gaan. Pingel was wel een schwalbe.

Bullshit? De beelden spreken voor zich. 10 centimeter buitenspel is ook buitenspel. Bij Utrecht - Ajax werden soortgelijke situaties wel afgefloten, kwam voor beide doelen een keer voor.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

mikoz schreef:

(quote)

Rare opmerking.

Het was verruit de vermakelijkste en verrassendste wedstrijd van dit weekend. ( voor de gemiddelde kijker )

Haha, sinds wanneer is dat een criterium?

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

(quote)
Bullshit? De beelden spreken voor zich. 10 centimeter buitenspel is ook buitenspel. Bij Utrecht - Ajax werden soortgelijke situaties wel afgefloten, kwam voor beide doelen een keer voor.

Nadat het beeld is stilgezet, er een streepje is getrokken en er nog een keer in de ogen gewreven is is er inderdaad te zien dat Lens bij de 2-1 5cm en bij de 3-1 10cm buitenspel staat.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Precies, en meer zeg ik ook niet: buitenspel is buitenspel.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

Precies, en meer zeg ik ook niet.

Precies.

Dat het voor een mens in deze situaties godsonmogelijk is te zien of het op het moment van spelen buitenspel is spreekt voor zichzelf.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Dat doet in principe niet terzake (voor we een hele discussie krijgen over videobeelden of niet). Feitelijk gezien hadden beide doelpunten niet geteld mogen worden, dat is het enige wat ik ermee wilde zeggen.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Dus je 'vraag' of 'de knvb wat goed had te maken' kunnen we vergeten?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Je mag hem ook onthouden, als je wilt, na alle hypocrisie van de vorige week.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

Je mag hem ook onthouden, als je wilt, na alle hypocrisie van de vorige week.

De hypocrisie van degene die alle ophef overbodig vonden terwijl ze een week dáárvoor nog moord en brand schreeuwden bedoel je?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Geen idee waar je op doelt. Je weet best waar ik het over heb.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Nee. Enlighten me!

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Kijk vooral de beelden van Rutten even terug na het laatste fluitsignaal vorige week, en daarna hoe ie voor de camera's stond. Vandaag had ie 'niet geconstateerd dat ze er voordeel uit hebben gehaald'.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

Kijk vooral de beelden van Rutten even terug na het laatste fluitsignaal vorige week, en daarna hoe ie voor de camera's stond. Vandaag had ie 'niet geconstateerd dat ze er voordeel uit hebben gehaald'.

We hebben net geconstateerd dat het al onmogelijk voor de grensrechter is om te zien, hoe kun je dan verwachten dat Rutten het geconstateerd heeft?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Vorige week was ie anders behoorlijk stellig, terwijl daar nu nog discussie over heerst en hij notabene tijdens zijn tirade voor de camera's de beelden nog niet terug had gezien

.

Feit blijft dat beide doelpunten buitenspel waren, hoe klein het verschil ook was. Dan kunnen we er wel omheen blijven draaien, maar heeft het PSV vandaag bepaald niet tegengezeten, zeker als je je bedenkt dat die schwalbe van Mertens ze ook nog een penalty opleverde.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Quido schreef:

Vorige week was ie anders behoorlijk stellig, terwijl daar nu nog discussie over heerst en hij notabene tijdens zijn tirade voor de camera's de beelden nog niet terug had gezien

.

Feit blijft dat beide doelpunten buitenspel waren, hoe klein het verschil ook was. Dan kunnen we er wel omheen blijven draaien, maar heeft het PSV vandaag bepaald niet tegengezeten, zeker als je je bedenkt dat die schwalbe van Mertens ze ook nog een penalty opleverde.

Dat heb ik toch ook toegegeven?

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Zij het ietwat cynisch ... maar dan snap ik niet waarom we nog discussiëren.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

kos schreef:

(quote)

Haha, sinds wanneer is dat een criterium?

Een wedstrijd met een bizarre uitslag en zoveel dingen over te vertellen, het lijkt me logisch dat hier veel aandacht aan besteed wordt ipv de simpele overwinningen in de andere matches. Verder alleen Feyenoord ook noemenswaardig denk ik. Vanmiddag maar even terug kijken.

eRCee

• 13449 berichten
  • 1981 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ajax speelde vandaag ook behoorlijk aardig, maar achterin rammelde het. [...] Ajax is vandaag niet ten onder gegaan aan strijd, maar aan zeer zwak verdedigen en door een slecht keepende Vermeer.

Jammer dat je het probleem dat ik aankaart bij Ajax niet onder ogen durft te zien.

Ajax laat zich in deze wedstrijd onder druk zetten, en dan kom je in de situatie dat je fouten maakt en goals tegen krijgt. Maar als ze zich op deze wedstrijd zouden richten als op een Champions Leage duel dan waren ze uberhaupt nooit zo onder druk gekomen.

Ajax heeft ook te veel zwakke schakels, zoals mooi-weervoetballer Vertonghen die nog nooit van het woord 'zelfkritiek' heeft gehoord, het dikke dravertje Micky Sulejmani en balafpakker Enoh. Aankoopbeleid zou erop gericht moeten zijn dit soort posities beter in te vullen in plaats van spelers als Theo Jansen weg te kopen en in een rol te plaatsen die hem niet ligt.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

rep_robert schreef:

Verder alleen Feyenoord ook noemenswaardig denk ik.

Feyenoord was betreurenswaardig.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

eRCee schreef:

(quote)

Jammer dat je het probleem dat ik aankaart bij Ajax niet onder ogen durft te zien.

Ajax laat zich in deze wedstrijd onder druk zetten, en dan kom je in de situatie dat je fouten maakt en goals tegen krijgt. Maar als ze zich op deze wedstrijd zouden richten als op een Champions Leage duel dan waren ze uberhaupt nooit zo onder druk gekomen.

Ajax heeft ook te veel zwakke schakels, zoals mooi-weervoetballer Vertonghen die nog nooit van het woord 'zelfkritiek' heeft gehoord, het dikke dravertje Micky Sulejmani en balafpakker Enoh. Aankoopbeleid zou erop gericht moeten zijn dit soort posities beter in te vullen in plaats van spelers als Theo Jansen weg te kopen en in een rol te plaatsen die hem niet ligt.

Je wil een serieuze discussie, maar je vind het dan wel volwassen om termen als dikke dravertje te gebruiken? Als je je een beetje verdiept in Ajax dan weet je dat hij dit seizoen (en ook vorig jaar grotendeels) hartstikke fit is. Jongen kwam zelfs in de zomer eerder terug om 100% fit te beginnen aan de eerste training. Sulejmani speelde tegen Zagreb en Utrecht heel erg goed. Het enige wat ik hem kan verwijten is dat hij te weinig kansen benut. Gister had hij er nog wel 2 mogen maken.

Ajax is aan te pakken als ze onder druk worden gezet, klopt. Heeft niks te maken met inzet, want dat was gister prima. Het heeft alles te maken met de manier van spelen van Ajax. Ze willen rondtikken en combineren. Als een tegenstander dat onmogelijk maakt dan komt Ajax in de problemen, want ze willen niet de bal lomp naar voren knallen. Zelfs Vermeer niet. Is dat positief? Nee, want er is niks mis mee om eens een bal de lucht in de knallen. Dat had gister zeker 2 goals dan kunnen voorkomen.

depri83 schreef:

Nadat het beeld is stilgezet, er een streepje is getrokken en er nog een keer in de ogen gewreven is is er inderdaad te zien dat Lens bij de 2-1 5cm en bij de 3-1 10cm buitenspel staat.

Wel grappig, deze defensieve modus, terwijl vorige week de wereld even te klein was na de rode kaart die ook niet makkelijk waargenomen kon worden. Benieuwd of Fredje zich ondertussen al schaamt voor zijn gedrag.

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

@ Jari,

Als Sulejmani zo goed was als je zegt had hij de bal gewoon af kunnen leggen op een medespeler, maar hij ging voor eigen succes. Had makkelijk een goal kunnen worden.

En bij de bal op de lat had hij gewoon pech.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Big-T schreef:

@ Jari,

Als Sulejmani zo goed was als je zegt had hij de bal gewoon af kunnen leggen op een medespeler, maar hij ging voor eigen succes. Had makkelijk een goal kunnen worden.

En bij de bal op de lat had hij gewoon pech.

Hij doet ook niet alles goed nee. Zijn assist op de 2-3 vond ik bv weer wonderschoon. Hij was erg dreigend, constant aanspeelbaar en gewoon goed. Dit is de Sulejmani waar Ajax 3 jaar op heeft gewacht. Maar wat ik zeg, hij moet wel eens meer kansen benutten en ook wat meer oog voor de vrije man hebben. Maar ik vind het wel een hele leuke speler, ben eigenlijk al jaren fan van hem. Hij heeft wat frivools en moois in zijn spel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

@ Big T:

Als je zo gaat redeneren is Robben natuurlijk niveau Jupiler League.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Robben had ze er op z'n minst ingeschoten.

Overzicht is gewoon een kwaliteit hoor, Naomi. Daar schort het bij Robben ook weleens aan. Maar gaan we Robben nu echt bij een Sulejmani discussie halen?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Het gaat eerder om een wat beperkte manier van redeneren. Het één sluit het ander niet uit. Ik wil ook wel eens zwart op wit zien waaruit blijkt dat Sulejmani het niet kon zien ipv niet willen zien.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Robben had er ook wel 1 mogen maken, vorige zomer

Maar gaan we Robben nu echt bij een Sulejmani discussie halen?

Waarom nou weer zo'n stomme opmerking maken? Of had je serieus niet door dat het niet over de algemene kwaliteit van de spelers ging? Pff.

Robben heeft inderdaad wat Sulejmani ook heeft, aan de bal vaak te blind om een medespeler te zien. Maar daarbuiten wel 2 geweldige voetballers, zij het dat Robben het op hoger niveau laat zien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Je bedoelt deze?

(afbeelding).

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Hmz, ik probeer eigenlijk die beelden nooit meer terug te zien

Maar, het was wel die kans ja. De eikel. Sulejmani had hem erin gestift

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

eRCee schreef:

Ajax laat zich in deze wedstrijd onder druk zetten.

Terwijl Utrecht slechts sporadisch wat druk zette ...

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Naomi Watts schreef:

Het gaat eerder om een wat beperkte manier van redeneren. Het één sluit het ander niet uit. Ik wil ook wel eens zwart op wit zien waaruit blijkt dat Sulejmani het niet kon zien ipv niet willen zien.

Ik vind het wel meevallen met het beperkte redeneren. Als Sulejmani het overzicht had, had hij de bal overgespeeld naar die Rus (tot tweemaal toe). Ik zie verder geen reden waarom Sulejmani het niet had kunnen zien.

Het is een zwak punt van Suljamani (zeker gisteren), die mag Big-T toch aanhalen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.