- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
depri83
-
- 6812 berichten
- 1491 stemmen
Wel grappig, deze defensieve modus, terwijl vorige week de wereld even te klein was na de rode kaart die ook niet makkelijk waargenomen kon worden. Benieuwd of Fredje zich ondertussen al schaamt voor zijn gedrag.
Ik ga de (assistent) scheidsrechters geen onredelijke dingen verwijten.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
De Eriksen geruchten nemen helaas ook toe.
(Daily Mail)
Zou wel enorm zuur zijn als hij zou vertrekken komende zomer. Al zou 36 miljoen een prima prijs zijn. Maar het talent druipt echt van hem af, erg jammer.
Komt overigens wel in de buurt bij het bedrag van 40 miljoen dat ik een tijd terug al eens opperde 
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Ach ja, Daily Mail. daar is de Telegraaf een soort rapport van waarheidsvinding bij. Ik zou me vooralsnog niet zo'n zorgen maken.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Ajax heeft ook te veel zwakke schakels, zoals mooi-weervoetballer Vertonghen die nog nooit van het woord 'zelfkritiek' heeft gehoord, het dikke dravertje Micky Sulejmani en balafpakker Enoh. Aankoopbeleid zou erop gericht moeten zijn dit soort posities beter in te vullen
Idealiter wordt daar gekocht waar de opleiding stokt, maar goed.. Vertonghen en Sulejmani vertegenwoordigen een smak geld. Bovendien is Ajax deze zomer wel degelijk bezig geweest met een centrale verdediger, maar heeft het in de jeugd voor die positie een interessante speler rondlopen. Voor Sulejmani's positie zitten (inmiddels) twee spelers uit eigen kweek in de selectie en is er interesse getoond voor een andere rechtsbuiten. Enoh was derde keus en breker in geval van nood.
Janssen is duidelijk gehaald om het voetbal meer vorm te geven, zijn wedstrijdinstelling zou daarbij een bonus moeten kunnen zijn. Wel degelijk een gerichte aankoop, in theorie zelfs een formidabele. Je kan je afvragen wie je kan verwijten dat hij als verdedigende middenvelder (lees: Ajax) niet uit de verf komt. Het is in ieder geval zonde.
Ik wil best met je meegaan dat Ajax een aantal zwakke schakels heeft, maar je kan niet verwachten dat in één zomer even alles gerepareerd wordt. Daarvoor is het probleem te groot en te structureel. Wil Ajax op haar manier weer terug naar betere tijden, zal dat via de weg der geleidelijkheid moeten gaan. Dan verlies je wel eens een potje, so what?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ach ja, Daily Mail. daar is de Telegraaf een soort rapport van waarheidsvinding bij. Ik zou me vooralsnog niet zo'n zorgen maken.
Ik ben niet zo goed op de hoogte van de kranten daar. Geloof dat the Sun wel absolute troep is.
Zou toch erg jammer zijn als zulke talenten na een jaar of 2 alweer weg zijn.
Materny
-
- 10188 berichten
- 1026 stemmen
Jammer inderdaad, maar na het zeer waarschijnlijk mislopen van de CL (daar mag je voorzichtig wel vanuit gaan) is een verkoop van Eriksen of Vertonghen gewenst. Niet noodzakelijk, omdat alle financiën intussen wel op orde zijn; maar het geeft ruimte. Als vd Wiel en Vertonghen zouden vertrekken heb ik daar vrede mee. Nieuwe lichting staat klaar, en met 1 a 2 gerichte aankopen is er wel een verdediging van te kneden.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dan verlies je wel eens een potje, so what?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat is wel zo, maar sportief is het doodzonde. Ik zie Eriksen nog wel eindigen als de nieuwe nr 10 van Barcelona of Madrid. Maar misschien ben ik te positief.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Altijd nog Ooijer als back-up
Ik moest hier vanmorgen nog wel om lachen:
Voetbalzone - ?Eigenlijk niets voor André, maar gebeurde in de sfeer van de wedstrijd?
(sowieso, wat zijn dat 2 simpele zielen die vd Kerkhofjes zeg...wie vind hun mening nou belangrijk?)
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Niet minder belangrijk dan die van Cruijff of Van Hanegem.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Je kan van Cruijff zeggen wat je wil, maar voetbalinhoudelijk staat hij boven iedereen.
Van Hanegem is anders. Die gaat nooit diep op de materie in en komt wat gefrustreerd over (het vroeger was alles beter-syndroom). Maar ook zijn mening stel ik boven die 2 napraters uit Brabant.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2581 stemmen
Ik moest hier vanmorgen nog wel om lachen:
Voetbalzone - ?Eigenlijk niets voor André, maar gebeurde in de sfeer van de wedstrijd?
(sowieso, wat zijn dat 2 simpele zielen die vd Kerkhofjes zeg...wie vind hun mening nou belangrijk?)
Waarom geef jij hier dan jou mening? Die is nog minder belangrijk.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Je kan van Cruijff zeggen wat je wil, maar voetbalinhoudelijk staat hij boven iedereen.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Je wint nu minder dan de helft van je wedstrijden. Ik vind dat nogal wat, ja.
Nu, ja. Dat zeg je goed.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
En jij hebt gegronde hoop op verbetering? Ik zie erg weinig progressie in het jaar dat Frank er nu zit.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Mijn mening is geen landelijk nieuws, slechts berichtjes op een forum. Ik pretendeer dan ook niet dat mensen waarde hechten aan mijn woorden.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Als jij door een krantje of ander medium gebeld wordt om je mening te geven, zou je dat toch net zo goed doen?
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
En jij hebt gegronde hoop op verbetering? Ik zie erg weinig progressie in het jaar dat Frank er nu zit.
Het is makkelijk om te ontkennen, maar Ajax voetbalde gister wel goed. Ze hadden ook gewoon moeten winnen. Hele verbetering vergeleken met vorig jaar toen Ajax met 3-0 door Utrecht van het veld werd geblazen. De Boer raakt gelukkig niet in paniek en blijft kneden aan de ploeg. Ik zie toch vaak zat prima voetbal. Laatste weken tegen Roda (2x) en Zagreb (2x) was het prima tot soms zeer goed. Gister was het voetballend ook zeker voldoende. Maar als je zo kinderlijk slecht verdedigd en keept dan wordt het moeilijk te winnen. Ik zie zeker een stijgende lijn. Dat zag ik een maand of 2 terug niet, maar de laatste tijd lijkt het weer ergens op.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Als jij door een krantje of ander medium gebeld wordt om je mening te geven, zou je dat toch net zo goed doen?
Alleen als ik echt wat te melden heb. Wat de Kerkhofjes melden (ik lees het elke maandag op Voetbalzone) is verre van interessant. Mensen als Cruijff en van Hanegem hebben tenminste nog prikkelende teksten.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Het is makkelijk om te ontkennen, maar Ajax voetbalde gister wel goed. Ze hadden ook gewoon moeten winnen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Eens, laat Frankie de komende jaren maar gewoon bouwen. Ik wil helemaal geen andere trainer. hij is perfect voor Ajax. De keuzes die hij maakt, is meestal helemaal niks mis mee. Dat de verdediging zo ligt te slapen kun je hem niet aanrekenen. Die 3e ster de hij heeft binnengehaald kunnen we ook nog wel even op teren. En op Europees gebied is Ajax net wat scherper, wat van de Wiel ook al aangaf. Dat moet er nog even uitgeramd worden, zodat ze in de eredivisie ook elke week scherp beginnen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Vorig jaar scoorden we 0 goals in Utrecht, nu 4
Vorig jaar speelden we 0-0 bij PSV, nu 2-2 (ofwel meer durf). Vorig jaar speelden we 2-2 bij Roda, nu 0-4.
We zijn net 12 duels bezig, pas eind dit seizoen kan je vergelijken.
Ajax voetbalt ieder geval een stuk beter. Het grote probleem zit hem achterin. Potjes tegen VVV en Twente speel je niet gelijk door slecht spel, maar door een falende achterhoede.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Ik vind dus niet dat er beter gevoetbald wordt. Ik heb vorig jaar ook goede wedstrijden gezien, die weer werden afgewisseld met afschuwelijke. Net als dit jaar, dus veel is er niet veranderd. En verdedigen hoort er nu eenmaal bij, voetbal omvat meer dan het balletje rondspelen rond de eigen 16. Als je na 12 wedstrijden al 16 verliespunten en 20 tegendoelpunten hebt, kun je moeilijk stellen dat je goed bezig bent.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Ik had het over structurele problemen, dus staar ik me niet blind op wat dit elftal (momenteel) brengt. Kijk naar Vertonghen in verdedigend én opbouwend opzicht en je weet waar de Boer keer op keer tegenaan loopt. Niet dat het allemaal aan Vertonghen ligt, maar als voorbeeld werkt het uitstekend.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Dat de verdediging zo ligt te slapen kun je hem niet aanrekenen.
Tuurlijk wel. En zeker als de verdediging al maanden slecht bezig is (gisteren was het dieptepunt. Lees: hoogtepunt).
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ik vind dus niet dat er beter gevoetbald wordt. Ik heb vorig jaar ook goede wedstrijden gezien, die weer werden afgewisseld met afschuwelijke. Net als dit jaar, dus veel is er niet veranderd. En verdedigen hoort er nu eenmaal bij, voetbal omvat meer dan het balletje rondspelen rond de eigen 16. Als je na 12 wedstrijden al 16 verliespunten en 20 tegendoelpunten hebt, kun je moeilijk stellen dat je goed bezig bent.
Bij vlagen gaat het wel beter. De ondergrens ligt hoger, op gister na dan.
De Boer is bezig met een proces dat met vallen en opstaan uitgevoerd wordt. Soms is het slecht (Ajax-Feyenoord bv), soms erg goed (Ajax-Zagreb bv). Ajax moet een tussenweg vinden waar ze minimaal op presteren. Ik heb het idee dat ze die aan het vinden zijn. Laatste weken is het spel goed en lijkt het weer op wat ik graag van Ajax zie.
Daarnaast was gister de halve ploeg geblesseerd. Siem en Alderweireld vallen vroeg uit, Janssen en Boerrigter hadden ook eruit gemoeten, maar er was nog maar 1 wissel. Werkt ook allemaal niet mee. Sowieso heerst er bij Ajax een blessuregolf (oa ook Sigthorsson, Serero, Ozbiliz, Vertonghen, Boilesen..het houdt niet op) wat het ook moeizaam maakt.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tuurlijk wel. En zeker als de verdediging al maanden slecht bezig is (gisteren was het dieptepunt. Lees: hoogtepunt).
Het grappige is wel dat Ajax in 3 van de 4 CL duels wel de 0 hield 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.