- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Tuurlijk wel. En zeker als de verdediging al maanden slecht bezig is (gisteren was het dieptepunt. Lees: hoogtepunt).
Frank de Boer als verdediger pur sang zal er echt wel wekelijks op inhameren hoe je hoort te verdedigen. Misschien hebben Vertonghen, Alderweireld en Vermeer gewoon niet meer in zich. Wat er niet inzit, kun je de trainer niet kwalijk nemen. Het enige dat je erin kan blijven hameren is 100% concentratie, scherp blijven en soms voor de makkelijke oplossing zoeken. Dus niet mooi willen uitverdedigen, maar gewoon een ros naar voren als je in het nauw dreigt te komen.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jaap Stam traint ze 1x per week. Misschien moet Japie maar fulltime in dienst treden 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Tegen Lyon vrij knap. Tegen Zagreb niet meer dan logisch.
Je had gisteren kritiek op Utrecht, dat ze zich alleen op kunnen laden voor wedstrijden tegen Ajax. Misschien heeft Ajax wel hetzelfde probleem, alleen dan in de CL. 
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Tegen Lyon vrij knap. Tegen Zagreb niet meer dan logisch.
Je had gisteren kritiek op Utrecht, dat ze zich alleen op kunnen laden voor wedstrijden tegen Ajax. Misschien heeft Ajax wel hetzelfde probleem, alleen dan in de CL.
Nouja, logisch...in de CL spelen geen amateurclubjes. Ik vond het toch knap dat Ajax 2x wegspeelde.
En nogmaals, ik vond niet dat Ajax gister slap speelde. Sterker, ze speelden erg als een team. Maar achterin werden de goals nog net niet lachend weggegeven. Dat was de enige reden waarom Utrecht won. Voor de rust was er niks aan de hand. Na de 2-3 nog 2 kansen gehad op 2-4. Dan was het denk ik gespeeld.
Tegen Feyenoord vond ik wel dat Ajax een gebrek aan mentaliteit mocht worden verweten. Dat was slap en passief.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Jaap Stam traint ze 1x per week. Misschien moet Japie maar fulltime in dienst treden
Of een goede verdedigingtrainer.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Jaap is de verdedigingstrainer, maar doet dat part-time (is assistent bij Zwolle).
Misschien moet iemand als Bogarde maar eens erbij gehaald worden. Of de Boer die elke week 1 training overlaat aan Bergkamp en met verdedigers aan de slag gaat.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Bogarde moet eerst zichzelf nog flink trainen...
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Dat klopt, dat artikel postte ik geloof ik ook hier.
Winston Bogarde: He's fat, he's round, he hasn't got a pound... | Mail Online - dailymail.co.uk

kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Toen bij ons Vleminckx vorig jaar zoveel scoorde werd dat voor een significant deel aan Kluivert toegeschreven. Als we die analogie volgen is sinds het aantreden van Stam de verdediging behoorlijk gaan klooien
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tegen Feyenoord vond ik wel dat Ajax een gebrek aan mentaliteit mocht worden verweten. Dat was slap en passief.
Tja, dat kan je ze niet kwalijk nemen, stond nou niet echt bekend als één van de lastigste thuiswedstrijden
.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Heeft iemand Studio Voetbal gezien gister? Ik niet, hoorde er net wat over en dus net effe het slot gekeken met de Jack van Gelder quiz. Zelden zoveel zelfpijperij gezien zeg
Vanaf een minuutje of 35...
NOS Sport - Studio Voetbal 6 november
Hier besteden ze gewoon 20 minuten van het enige uurtje SV per week aan...
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Hoezo zelfpijperij? Net of Jack dit zelf geregeld heeft.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Haha kom zeg, jij gelooft in de oprechtheid van dit item? Dat Jack niet op de hoogte was van een quiz in zijn eigen show, waar hij de regie over heeft? Dan ben je wel heel erg goedgelovig.
En al zou hij het niet geweten hebben, dan nog is dit vreselijk slecht. 20 minuten een Jack van Gelder quiz in een programma dat er elke week maar een uurtje is?
rep_robert
-
- 27522 berichten
- 4094 stemmen
Even studio boring gaan kijken dan maar.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Bovendien is Ajax deze zomer wel degelijk bezig geweest met een centrale verdediger, maar heeft het in de jeugd voor die positie een interessante speler
Over wie heb je het?
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Afgezien van wat sluimerende interesse hier en daar was er een Zuid-Afrikaan op proef.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Ja, maar we hebben toch geen echte jeugdspeler die op de deur klopt op die positie?
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Van Stefano Denswil wordt veel verwacht.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
Nooit van gehoord
. Maar het probleem van onze verdediging is dat ze nooit is een keer de bal naar voren rammen als het moet (vooral vermeer niet). Ze proberen altijd de voetballende oplossing te vinden, ze moeten eens leren dat die er niet altijd is. Dan komt het nonchalant over als ze de bal verliezen, maar dat lijkt gewoon zo omdat ze niet panikeren. Ze moeten wel veel geconcentreerder zijn in het dekken en ze moeten veel harder en scherper verdediger. Ik zou niet weten wie hoe je deze verdediging op de rails gaat krijgen.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Nouja, logisch...in de CL spelen geen amateurclubjes. Ik vond het toch knap dat Ajax 2x wegspeelde.
En nogmaals, ik vond niet dat Ajax gister slap speelde. Sterker, ze speelden erg als een team. Maar achterin werden de goals nog net niet lachend weggegeven. Dat was de enige reden waarom Utrecht won. Voor de rust was er niks aan de hand. Na de 2-3 nog 2 kansen gehad op 2-4. Dan was het denk ik gespeeld.
Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat Utrecht won door het falen van de defensie van Ajax. Tuurlijk werden er fouten gemaakt, maar bij Utrecht werden er ook 2 grote fouten gemaakt en daar hoor je niemand over. Dat jullie 4x scoren kwam ook door het defensieve blunderen van Utrecht. Het doelpunt van Ooijer en Eriksen als dieptepunt.
Voetbaltechnisch was Ajax beter, dat zowiezo. Maar dat telt niet alleen, Utrecht speelde met veel meer strijd en passie. Als je ziet bijvoorbeeld ook bij de 6-4. van der Wiel had de bal, die werd opgejaagd door 1 Utrechter, hij paste de bal naar Vermeer en gelijk stonden er 2 Utrechters om Vermeer heen. Dat Vermeer dan slecht uittrapt komt ook mede door het goede doorjagen van Utrecht. Zoals ik al zei, gelijk spel was misschien verdiend. Maar dat Utrecht won kwam niet alleen door het slechte verdedigen van Ajax, maar ook omdat Utrecht het af en toe gewoon goed deed.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Heeft iemand Studio Voetbal gezien gister? Ik niet, hoorde er net wat over en dus net effe het slot gekeken met de Jack van Gelder quiz. Zelden zoveel zelfpijperij gezien zeg
Vanaf een minuutje of 35...
NOS Sport - Studio Voetbal 6 november
Hier besteden ze gewoon 20 minuten van het enige uurtje SV per week aan...
Ik heb het vanmiddag terug gekeken. Eerste deel was niet slecht maar toen die van Gelder quiz begon heb ik hem uitgezet. Begrjipen zij dan echt niet dat niemand daarop zit te wachten? Feliciteer hem lekker na de uitzending.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Haha kom zeg, jij gelooft in de oprechtheid van dit item? Dat Jack niet op de hoogte was van een quiz in zijn eigen show, waar hij de regie over heeft? Dan ben je wel heel erg goedgelovig.
En al zou hij het niet geweten hebben, dan nog is dit vreselijk slecht. 20 minuten een Jack van Gelder quiz in een programma dat er elke week maar een uurtje is?
Wat een dom gelul over zelfpijperij en Jack van Gelder over de uitzending van gisteren.
Lijkt me niet dat Jack op de hoogte was. Dat is namelijk meestal zo bij een verassing.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Wat een dom gelul over zelfpijperij en Jack van Gelder over de uitzending van gisteren.
Lijkt me niet dat Jack op de hoogte was. Dat is namelijk meestal zo bij een verassing.
Denk ook niet dat hij het wist, maar mocht van mij wel eruit worden gelaten. Niemand zit er toch op te wachten? Ja Jack zelf, maar de kijkers niet lijkt mij...
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Het waren toch gewoon leuke fragmenten? En het was omdat hij iets zoveel jaar deed ofzo? Dat ging ff langs me heen.
Je zou je er maar druk over maken.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Het waren toch gewoon leuke fragmenten? En het was omdat hij iets zoveel jaar deed ofzo? Dat ging ff langs me heen.
Je zou je er maar druk over maken.
Maak mij er niet druk om, maar jullie hebben het er over en ik zeg dat ik het gewoon dom vind. Ja, het was iets voor jubileum ofzo, maar feliciteer hem dan lekker na de uitzending. En een paar van die fragmenten zijn leuk, maar geen half uur.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Maak mij er niet druk om, maar jullie hebben het er over en ik zeg dat ik het gewoon dom vind. Ja, het was iets voor jubileum ofzo, maar feliciteer hem dan lekker na de uitzending. En een paar van die fragmenten zijn leuk, maar geen half uur.
O, was niet op jou gericht hoor.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
Ze proberen altijd de voetballende oplossing te vinden, ze moeten eens leren dat die er niet altijd is.
Vaak is die er juist wel, maar wordt er -om wat voor reden dan ook- geen gebruik van gemaakt. Als ze iets zouden moeten leren, is dat het.
Chucky92
-
- 1688 berichten
- 378 stemmen
Oke dan. 
Jammer trouwens dat Feyenoord heeft verloren, maar als Ajax verliest is je weekend toch wel wat beter of niet.
Als Utrecht verliest en ook Ajax verliest voel ik mij altijd wel wat beter. 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Het maakte mijn voetbalweekend nog een beetje goed, inderdaad. 
Feyenoord had gewoon moeten winnen van N.E.C.. Belachelijk dat het niet zo is gegaan.
Feli nog met Utregggg. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.