• 16.053 nieuwsartikelen
  • 179.175 films
  • 12.285 series
  • 34.123 seizoenen
  • 649.664 acteurs
  • 199.341 gebruikers
  • 9.394.719 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

Hopppa Toivonen

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

.

Ga er weer voor zitten, blijft een uniek onderonsje.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Naomi Watts schreef:

.

Ga er weer voor zitten, blijft een uniek onderonsje.

Heb er ook weer zin in. Blijft alleen wel wennen dat je al om 11.30 in de kroeg bij het stadion moet zijn .

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Nou dat was moeizaam. Kansen genoeg maar scoren ho maar. Geluk dat de fout van Isaksson niet afgestraft werd door Asare (die bij het inschieten niet gehinderd werd door Isaksson dus een penalty vond ik het niet).

Goede goal van Toivonen die een topweek beleeft. Na de 1-0 ook nog verschillende counters die ontzettend beroerd werden uitgespeeld.

Al met al een moeizame overwinning op een Utrecht dat eigenlijk geen enkele mogelijkheid tot aanvallen kreeg van PSV en zich dus maar beperkte tot het verdedigen met 10 man op eigen helft.

jordandejong

• 4774 berichten
  • 1432 stemmen

Onhandig gekozen zeg, die shirtjes van Utrecht en PSV lijken veel te veel op elkaar.

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Dat had ik dus ook. Verder veel kansen en slechts een goal. Uiteindelijk gaat het om de drie punten, maar het resultaat had beter moeten zijn.

Ajax mag de scheids van vanavond wel een flesje wijn opsturen voor het tweede geel van Enoh. Volgens mij kun je sowieso beter met tien man spelen dan met hem erbij als elfde. Dan had Ajax vanavond zelfs gewonnen waarschijnlijk. Verder was AZ redelijk en Ajax viel iets mee na de laatste weken, maar toch heb ik het idee dat er veel meer in deze ploeg zit.

schram101

• 16684 berichten
  • 2293 stemmen

Van Wolfswinkel weer twee keer trefzeker voor Sporting. Die jongen is echt fantastisch bezig..!

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Wat loopt Suarez weer te schwalben tegen Man U zeg .

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Ferguson: 'The boy Suarez dives all over the place'

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

.

Knisper

• 13042 berichten
  • 1280 stemmen

Ik heb het niet kunnen zien, maar heeft Kuipers nou voor camera staan vertellen dat het niet gaat om het moment waar een overtreding begaan wordt, maar om het moment waar de overtreding eindigt?

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Goh, een foutje van de scheids.. het zal wat

Verder dramatische eerste helft van Ajax wat weer liep te verdedigen als een eerste klasser, jammer dat die schorsing voor Enoh niet langer gemaakt kan worden..

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

orbit schreef:

Goh, een foutje van de scheids.. het zal wat

Verder dramatische eerste helft van Ajax wat weer liep te verdedigen als een eerste klasser, jammer dat die schorsing voor Enoh niet langer gemaakt kan worden..

Foutje van de scheids werd een aantal weken geleden behoorlijk wat moeilijker over gedaan...

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Goh, Suarez in een opstootje na afloop van Liverpool - Man U. Verrassend. Was een kwestie van tijd natuurlijk.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Knisper schreef:

Ik heb het niet kunnen zien, maar heeft Kuipers nou voor camera staan vertellen dat het niet gaat om het moment waar een overtreding begaan wordt, maar om het moment waar de overtreding eindigt?

Ja, dat snapte ik ook niet helemaal, is dat een nieuwe regel of zo?

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Naomi Watts schreef:

Goh, Suarez in een opstootje na afloop van Liverpool - Man U. Verrassend. Was een kwestie van tijd natuurlijk.

Wordt door Evra ook al beschuldigd van racisme, hoewel dat natuurlijk moeilijk te bewijzen is.

http://www.voetbalzone.nl/d...

Kai

• 5164 berichten
  • 1001 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ja, dat snapte ik ook niet helemaal, is dat een nieuwe regel of zo?

Voor zover ik weet is dat altijd zo geweest. Of in ieder geval al een behoorlijke tijd.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Wordt door Evra ook al beschuldigd van racisme, hoewel dat natuurlijk moeilijk te bewijzen is.

http://www.voetbalzone.nl/d...

Dat zeker maar bij Busquets is het destijds met videobeelden ook min of meer gebleken. Nog niet watervast maar toch. Zal een hele kwalijke zaak zijn dat dat kloothommeltje ook nog op andere vlakken een schande is voor de BPL.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mata was ook best indrukwekkend weer zie ik. Als ie zo doorgaat ben je in de breedte wel erg sterk als Spanje zijnde.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Zo, terug uit Amsterdam van een toch wel enerverend avondje. AZ bleef de eerste helft makkelijk overeind tegen Ajax en was speltechnisch gewoon een stuk beter. De linies zaten kort op elkaar en Ajax had er toch moeite mee om er doorheen te komen. Wat vooral op viel waren alle 2e ballen die standaard bij AZ spelers in de voeten kwamen en het vroeg druk zetten op de Ajax defensie. Dit is toch voor een mentaliteitskwestie(gezien de tweede helft, kom ik zo op terug). AZ scoort uit 2 aanvallen 2 keer en is wat dat betreft erg doelgericht en bijzonder scherp. Ondanks het extreem zwakke spel van Ajax creëerden we toch kansen en hadden we gezien die kansen ook minstens recht op een goal(kopbal Siem de Jong voor de 1-0, 2x bal op de lat). Toch was het pauper eerste klas en krijgt iedereen wat mij betreft een zware onvoldoende. AZ had wat dat betreft de wedstrijd moeten beslissen.

Wat een verschil was de tweede helft dan ook met de eerste helft en dat maakt mij als Ajacied gewoon woedend. Ze kunnen het allemaal blijkbaar wel. Er werd flink afgejaagd, de 2e ballen werden door Ajacieden veroverd, de duels werden ook meer gewonnen en je merkte aan alles dat er nu opeens wel inzet was. Goed voetbal is een ander woord, maar je zag overduidelijk het fanatisme aan de kant van Ajax. Waarom moet dit nou altijd bij een achterstand? Waarom kan er niet vanaf minuut 1 vol voor gegaan worden? Die vieze luilakken op het veld moeten een keer de volle 90 minuten er staan!

De scheidsrechter vanavond was natuurlijk een lachertje. De eerste helft gaf die lul de behanger maar geen gele kaarten voor AZ, die er telkens behoorlijk grof in kwamen(ook weer een verschil in mentaliteit, maar helaas niet bestraft). Gelijk krijgt Enoh voor een minuscuul overtredinkje wel geel. Enoh was trouwens bijzonder slecht. Zoals gewoonlijk goed in het bal afpakken, maar eenmaal voetballend gezien was het janken.

Anyway, de scheidsrechter ging met zijn drama optreden verder in de tweede helft door die penalty aan Ajax te geven. Wij op de tribune hadden niet eens de twijfel en zagen overduidelijk dat Boerrigter buiten de 16 onderuit werd gehaald(heb nog geen tv beelden gezien).

(afbeelding)

Echter was de beste jongen op volle snelheid en rolde hij zo de 16 meter in

( http://static.ajaxlife.nl/images/slideshow/402/Ajax-Az-038.jpg )

Je zag de scheidsrechter twijfelen en tot mijn verbazing gaf hij een penalty. Erg goedkoop en jammer dat je zo moet scoren. Maar na al die naaierij de afgelopen weken voelt dit toch een beetje als gerechtigheid.

Toch jammer dat hij dacht de zaak recht te moeten zetten, want die tweede gele kaart van Enoh was ook een lachertje. Nauwelijks een overtreding te noemen. Toch voelde je dit al een tijdje aankomen, want Enoh bleef maar domme overtredingen maken en ik zei het nog tegen een vriend op de tribune. Enoh leidt overigens zelf die rode kaart in met knullig balverlies, dus misschien is dit wel een goed lesje voor de beste jongen. Ook al vind ik die rode kaart onzin.

Wedstrijd voorbij zou je denken, maar nee hoor. Wat was AZ slecht in de tweede helft zeg. Ajax was niet veel beter, maar door dat fanatisme werd AZ steeds opgejaagd en kwam de ene na de andere aanval. En dat met 10 man! Die 2-2 was natuurlijk ook volkomen terecht en gerechtigheid voor het laffe spel van AZ met een man meer. Moet wel gezegd worden dat ze in dat half uur met een man meer 1x de 1-3 hadden moeten maken uit een counter en dat ze vlak voor het einde nog een giga kans kregen. Maar gezien de numerieke meerderheid en dat slechte spel van AZ de tweede helft verdienden ze ook gewoon niet meer dan de 2-2. 2 kansen met een man meer creëren is gewoon zwak in een half uur tijd. Vooral ook vanwege de ruimte die Ajax door het zoeken naar de 2-2 en de 3-2 achterin liet.

Pas in de blessuretijd wist AZ te profiteren van de man meer situatie en was de pijp bij Ajax leeg, maar het was al te laat voor AZ.

2-2 is dan ook een terechte uitslag.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Foutje van de scheids werd een aantal weken geleden behoorlijk wat moeilijker over gedaan...

So what? Foutje van scheids is niets nieuws en kan in ieders voordeel/nadeel vallen. Is nog nooit anders geweest en ook nu niet. Ik heb trouwens al zo vaak penalty's gegeven zien worden voor overtredingen die buiten de 16 zijn ingezet, om over schwalbes maar te zwijgen

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Volgens mij geeft niemand ook toe dat het geen fout was. Zoals ik al zei, zelfs op de tribune kon ik zien dat het bij lange na geen penal was. Maar ik kan moeilijk een week gaan doorzeuren omdat het ons na een paar weken eindelijk is mee zit. Alhoewel, onnodig een half uur met tien man spelen word ik ook niet vrolijk van.

Het was gewoon een drama scheidsrechter en wat dat betreft scoort hij gewoon een dikke onvoldoende en mag hij hoogstwaarschijnlijk een weekje vrijaf nemen binnenkort wegens een griepaanval.

Overigens vond ik die ontlading van Janssen bij de 2-2 wel mooi, je ziet duidelijk dat er een hoop frustratie in dat schot zat. ( http://static.ajaxlife.nl/images/slideshow/402/Ajax-Az-062.jpg )Wel belangrijk dat we toch nog een speler op het veld hebben staan die bij een moeilijke pot ook gewoon is lekker a la Sneijder van afstandje zo'n bal erin kan pegelen(iets wat we al jaren missen). Dit komt wel puur door zijn meer aanvallende positie. Ondanks dat hij een matige pot speelde kan hij nu wel beslissender zijn met fenomenale linkerbeen zoals je ziet.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

De eerste helft gaf die lul de behanger maar geen gele kaarten voor AZ,

Daar denken Holman en Moisander anders over.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Werd een keer tijd dat ze geel kregen toen. Wel belachelijk dat je na een eerste helft even veel gele kaarten hebt als AZ. Terwijl zij veel viezer speelden en meer kaarten verdienden.

Toch geeft dit aan de andere kant ook wel een verschil in mentaliteit weer.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Ik zie dat net overigens dat enoh echt slecht was. Hij leidt persoonlijk de 0-2 in en de rode kaart . Anita valt echt niets te verwijten omdat hij uit positie was omdat aanviel ten tijde van die waardeloze pass van Enoh. Ik blijf het overigens geen rood vinden...

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Uitstekend die foto. Alle twijfel weg. Overigens erg lekker dat Ola die bal nog binnenschoot. Begon toch een beetje zenwuachtig te worden. Al hadden we tussen minuut 60 en 70 wel vier goede kansen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Heerlijk dat gehuil. En nu vanmiddag Ajax voorbij op de ranglijst.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Zenuwachtig! En nu al richting het stadion .

Wel heerlijk voetbalweertje!

Chucky92

• 1688 berichten
  • 378 stemmen

Gister 2e helft Ajax-AZ gekeken en daarna PSV-Utrecht in de kroeg. Wat jammer dat AZ de overwinning zo weg gaf aan Ajax. Het was ook geen penality, maar toch mag je met een man meer de overwinning niet weggeven. Echt zonde, had mijn weekend toch wat beter gemaakt als Ajax verloren had. Overtreding waar penality uitkwam, was overduidelijk buiten het strafschop gebied gemaakt.

Daarna Utrecht gezien. Asare had die bal erin moeten schoppen voor opendoel, weet nog niet of het wel of geen penality was. Laten we het er maar ophouden dat Utrecht (weer) de scheids tegen heeft. PSV was wel beter en verdiende ook de overwinning. Toch zuur, want ik zag een gelijkspel wel gebeuren. Pieters trouwens geblesseerd, hoop dat daarom BvM van Aanholt een keer de voordeel van de twijfel geeft en gewoon selecteerd. Is denk ik toch echt de 2e beste linksback van Nederland (Anita en Drenthe zijn geen linksback vind ik).

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Chucky92 schreef:

Pieters trouwens geblesseerd, hoop dat daarom BvM van Aanholt een keer de voordeel van de twijfel geeft en gewoon selecteerd. Is denk ik toch echt de 2e beste linksback van Nederland (Anita en Drenthe zijn geen linksback vind ik).

Van Aanholt heeft, dankzij blessures van anderen, pas 4x meegespeeld bij Wigan, nr 19 van de PL, en zat gisteren niet eens op de bank. Het lijkt me nog wat te vroeg om de man dan al bij Oranje te halen.

Vooralsnog zal Braafheid neem ik aan de postie van Pieters overnemen tegen Zwitserland en Duitsland. En als backup? Tja ik zou je het niet kunnen zeggen.

Bijzonder zuur dat we Pieters nu weer een aantal weken kwijt zijn, zeker gezien het feit dat we nou ook niet echt breed in de verdedigers zitten. Tamata zal hoogstwaarschijnlijk zijn positie overnemen maar echt overtuigd van deze jongen ben ik nog niet en hoever Willems van het eerste af zit weet ik niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.