- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Altijd Jansen met de punt naar voren, klaar. Dit doet hem goed.
Edit: Oh god, ze vinden de penalty terecht
Hi-la-risch
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Was toch wel weer een erg leuke, echte eredivisie-pot zoals je ze weinig in andere landen ziet. Niveau niet hoogstaand, maar genoeg amusement. 2-2, er zat meer in voor beide kanten.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Ajax verliest gewoon 2 punten dankzij een lamlendige start en enorm veel pech met afronden. Maar ik ben nog wel een beetje blij, nederlaag was echt fataal geweest. Nu blijf je ''slechts'' 6 punt achter.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Geweldige pot als neutrale toeschouwer, echt genoten! Theo!!
Jammer dat de Boer niet door zijn ego kan coachen.
wavanbuuren
-
- 4228 berichten
- 1334 stemmen
Wat een logica zeg. Ajax beleeft een paar zwakke weken en plots hebben jullie gelijk. Haha.
Heee pingel!
Een paar zwakke weken? Ajax heeft de afgelopen 5 jaar alleen onder Jol een half jaar goed gespeeld. Het kampioenschap van vorig jaar was puur toeval.
En de tweede helft geeft me feitelijk gelijk. Als je allemaal 200% inzet toont heb je een aardig elftal. Als je het met een aantal mensen wel goed vindt, dan heb je het tegen iedereen moeilijk. Als je dat weet, dan snap ik niet dat je dat niet op kunt brengen.
De willekeur in het wel of niet geven van gele kaarten is trouwens wel heel bizar dit seizoen. Hoe kun je als speler hier nou in vredesnaam een touw aan vastknopen? Neemt niet weg dat Enoh natuurlijk oerdom is.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Tja, vooraf had ik getekend voor een gelijkspel. Maar gezien de 0-2 voorsprong had er meer ingezeten. Jammer dat we weer genaaid werden, maar dit calculeert elke AZ supporter standaard al in bij deze wedstrijd. Gelukkig kregen we daarna een goedmakertje met de rode kaart, wat niet te zien was in het spelbeeld daarna, maar het gaf wel wat lucht. Alleen laatste vijf minuten had ik nog vertrouwen in winst. Jammer dat precies Benschop de kansen moest krijgen, die heeft al verschillende malen aangetoond het net niet te zijn.
Al met al een terechte uitslag.
Altidore deed het ook niet best anders.
Speelt het hele seizoen al zo hoor. Zijn goals verbloemen het alleen, werd meteen gehyped door de media.
En flikker aub op met die Bryan Roy, die gast kan zijn Ajax bril echt niet afzetten zeg. Zelfde geldt voor de commentator.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Mooi mooi mooi. Betere uitslag was eigenlijk niet mogelijk. Al was winst voor AZ qua gevoel nog beter geweest. Maar Ajax viel me weer vies tegen. Had echt gedacht dat ze gewoon met nulletje of drie zouden winnen. Vooral dat eerste kwartier is werkelijk schandalig. Gewoon AZ laten voetballen en met tien man op eigen helft spelen. Onbegrijpelijk.
Sowieso wel paar hele grote tegenvallers aan Ajax zijde gezien. Boerigter die twee keer vrij kan voorzetten en terug moet naar zijn linker omdat hij niets met rechts kan. Enoh (wie anders) krijgt weer eens twee keer geel en vooral weer een hele matige Ajax verdediging, met name de eerste helft maar ook later hield het niet over. Nee had gedacht dat De Boer het beter op de rails had.
En wat een geleuter over Janssen. Hele eerste helft niet gezien. Maakt goal en is ineens een klasse apart en de man van de wedstrijd. Scorebordjournalistiek pur sang.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Tja, vooraf had ik getekend voor een gelijkspel. Maar gezien de 0-2 voorsprong had er meer ingezeten. Jammer dat we weer genaaid werden, maar dit calculeert elke AZ supporter standaard al in bij deze wedstrijd. Gelukkig kregen we daarna een goedmakertje met de rode kaart, wat niet te zien was in het spelbeeld daarna, maar het gaf wel wat lucht. Alleen laatste vijf minuten had ik nog vertrouwen in winst. Jammer dat precies Benschop de kansen moest krijgen, die heeft al verschillende malen aangetoond het net niet te zijn.
Al met al een terechte uitslag.
Speelt het hele seizoen al zo hoor. Zijn goals verbloemen het alleen, werd meteen gehyped door de media.
Genaaid? Ach ga toch ergens anders huilen man. Ik had het fout gezien ze lieten op EL zien dat hij hem binnen het strafschopgebied raakte. Ik dacht eerst ook dat het geen penal was, maar na die beelden was het overduidelijk. Misschien maar eens iets zeggen over het spel van je eigen team i.p.v. huilen om de scheids. Als je Janssen de eerste helft niet hebt gezien, dan kan ik net zo goed niet met je gaan discussiëren want dan snap je dus echt helemaal niks van voetbal.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En wat een geleuter over Janssen. Hele eerste helft niet gezien. Maakt goal en is ineens een klasse apart en de man van de wedstrijd. Scorebordjournalistiek pur sang.
Ik wou net zeggen. Hilarisch.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
En flikker aub op met die Bryan Roy, die gast kan zijn Ajax bril echt niet afzetten zeg. Zelfde geldt voor de commentator.
Wat een farce. Kan je net zo goed een willekeurig van de F-Side neerzetten. Genant hoe lukraak hij loopt te raaskallen. Kneus.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Met hartslag 160 op de bank de 2e helft ...
Uiteindelijk nog redenlijk tevreden met een gelijkspel als je die rode kaart voor Enoh meerekend en de kans vlak voor tijd van AZ.
Ajax was natuurlijk wel een stuk beter en het onbrak aan geluk ( 3 keer lat o.a ) betere tijden komen hopenlijk weer snel ...
Theo .. laat de Boer hem nou AUB altijd aanvallend opstellen, dan heb je gewoon zo veel meer aan hem !!!
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Wat een farce. Kan je net zo goed een willekeurig van de F-Side neerzetten. Genant hoe lukraak hij loopt te raaskallen. Kneus.
Of één van dit forum... for that matter 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Damn dat had nummer 12 al kunnen zijn
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Jullie zijn nog wel wat meer genuanceerd
. Bryan Roy met zijn als je een beetje voetbalt creëer je zo 20 kansen. Logisch dat ie met zijn kansberekening vaardigheden zo'n enorme gokschuld heeft opgebouwd.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Theo .. laat de Boer hem nou AUB altijd aanvallend opstellen, dan heb je gewoon zo veel meer aan hem !!!
Vooral de eerste helft onnavolgbaar.
Tenminste ik heb hem toen niet gezien.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik moet eerlijk zeggen dat hij zich in de tweede helft goed heeft hersteld. Maar in de eerste helft was hij echt ontzettend slecht.
The Oceanic Six
-
- 60514 berichten
- 4107 stemmen
Janssen was best dominant. Eiste ballen op, verdeelde het spel. Stuk beter als voorgaande duels op zijn andere plek.
Tegen Feyenoord Blind linksback zetten en Anita op de plek van de geschorste Enoh.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Genaaid? Ach ga toch ergens anders huilen man. Ik had het fout gezien ze lieten op EL zien dat hij hem binnen het strafschopgebied raakte. Ik dacht eerst ook dat het geen penal was, maar na die beelden was het overduidelijk. Misschien maar eens iets zeggen over het spel van je eigen team i.p.v. huilen om de scheids. Als je Janssen de eerste helft niet hebt gezien, dan kan ik net zo goed niet met je gaan discussiëren want dan snap je dus echt helemaal niks van voetbal.
Dus als EL, waaronder iemand met een Ajax bril op van heb ik jou daar, zegt dat het wel een pingel was geloof je ze meteen? Vorm je eigen mening eens man. En waar heb ik wat gezegd over Janssen?
Ik mag niet zeggen dat we genaaid zijn? Ajax mocht wel erg lekker beginnen aan de tweede helft zo, vonden jullie niet? Had weleens willen zien als de pingel niet was gegeven. Maar ja, zoals al eerder gezegd was, als mijn broer een kut had was ie mijn zus geweest.
En wat zitten jullie nou te huilen? Ik zeg toch dat we daarna een goedmakertje kregen met de rode kaart voor Enoh? Feit is gewoon dat de penalty een groter effect op de wedstrijd heeft gehad dan de rode kaart.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Eindelijk stond Theo op en dat werd wel eens tijd. De Boer moet Theo daar voortaan altijd neerzetten en dan Anita controleur, alleen jammer dat Boilesen nog geblesseerd is.
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Dus als EL, waaronder iemand met een Ajax bril op van heb ik jou daar, zegt dat het wel een pingel was geloof je ze meteen? Vorm je eigen mening eens man. En waar heb ik wat gezegd over Janssen?
Ik mag niet zeggen dat we genaaid zijn? Ajax mocht wel erg lekker beginnen aan de tweede helft zo, vonden jullie niet? Had weleens willen zien als de pingel niet was gegeven. Maar ja, zoals al eerder gezegd was, als mijn broer een kut had was ie mijn zus geweest.
En wat zitten jullie nou te huilen? Ik zeg toch dat we daarna een goedmakertje kregen met de rode kaart voor Enoh? Feit is gewoon dat de penalty een groter effect op de wedstrijd heeft gehad dan de rode kaart.
Haha, heb je de beelden nog teruggezien? Daarop was te zien dat de verdediger Boerrigter IN HET STRAFSCHOPGEBIED raakte. Daarop baseer ik mijn mening, niet op Roy. De rode kaart minder effect op de wedstrijd? Weet je wat jullie hadden moeten doen? Jullie hadden gewoon een goal moeten maken, dat die Benschop dat dat niet doet, tja dat is niet mijn schuld. En dat bedoel ik met kijk is naar je eigen team. AZ had 1 man meer en nog wint het niet, tja dan heb je het aan jezelf te danken.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Vooral de eerste helft onnavolgbaar.
Tenminste ik heb hem toen niet gezien.
Het gaat erom dat je bij een speler als Janssen ( die het qua snelheid niet altijd bijhoud ) hem moet gebruiken op zijn kwaliteiten en dat zijn steekpassen en afstandschoten. Dan heb je iemand die het verschil kan maken en dat lukt niet als controleur. Daar hebben we een speler nodig met de pressie van Enoh maar dan iemand met een goede pass en iemand met wat meer inzicht.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Haha, nee dat was geen penalty hoor scheids. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3875 stemmen
Ligt het aan de kleureninstellingen op mijn tv of is bij duels echt nauwelijks te zien of een Utrecht speler of een PSV speler het duel wint/aangaat.
Overigens heb ik net wel een doelman in een geel pak een domme actie zien uithalen die zomaar rood en een penalty op had kunnen leveren.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Haha, heb je de beelden nog teruggezien? Daarop was te zien dat de verdediger Boerrigter IN HET STRAFSCHOPGEBIED raakte. Daarop baseer ik mijn mening, niet op Roy. De rode kaart minder effect op de wedstrijd? Weet je wat jullie hadden moeten doen? Jullie hadden gewoon een goal moeten maken, dat die Benschop dat dat niet doet, tja dat is niet mijn schuld. En dat bedoel ik met kijk is naar je eigen team. AZ had 1 man meer en nog wint het niet, tja dan heb je het aan jezelf te danken.
Ja, heb het verschillende malen teruggezien en vind het nog steeds geen penalty. Net zoals de andere 95% van de Nederlanders die de wedstrijd heeft gezien.
En inderdaad, dat Benschop die kansen mist daar kan ik heel veel aan doen natuurlijk...
maxcomthrilla
-
- 15581 berichten
- 2860 stemmen
Ik heb genoten van Ajax - AZ, wat een heerlijke wedstrijd! Gelukkig geen saai steekspel zoals tegen FC Twente, maar een wedstrijd die de hele tijd op en neer golfde. 
Prachtig hoe AZ bijna constant druk zet op de bal, ook op de helft van de tegenstander. Ajax had geen geluk in de afronding, maar wel met een onterecht gegeven strafschop in hun voordeel, Kuipers wat bezielde je?! Man van de wedstrijd is wat mij betreft Maher, wat een schitterende steekbal op Benschop. Wat mij bij Benschop brengt, schandalig hoe die twee 100% kansen weet te verprutsen. 
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Benschop
. Jij bedoelt die andere negert.
maxcomthrilla
-
- 15581 berichten
- 2860 stemmen
Juist, ja. Benschop. Even gecorrigeerd. 
Take 5
-
- 433 berichten
- 0 stemmen
Lucky Ajax..........die Benschop is zeker een Amsterdammer of zo
; hoe kun je 2 zulke kansen missen. AZ heeft het ook aan zichzelf te wijten. Al met al een uislag waar ik vrede mee heb.
kos
-
- 46720 berichten
- 8873 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.