- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dit zou het zwakste PSV-elftal ooit kunnen worden dat kampioen wordt. Horen gewoon echt geen kampioen te worden dit jaar.
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Zei hij dat?? 
De mafkees. Lekker verkopen van de zomer. Ben sowieso wel klaar met hem. Speelt dit seizoen zwak, voegt aanvallend niks toe en komt veel te nonchalant over. Verloren? Ach, volgende week beter.
Mijn mond viel open van verbazing ja. Die jongen is echt een lachertje. Ik ben al tijden klaar met hem.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3312 stemmen
Dit zou het zwakste PSV-elftal ooit kunnen worden dat kampioen wordt. Horen gewoon echt geen kampioen te worden dit jaar.
Dat zegt wel heel veel over de concurrentie, niet?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Lil' Wayne heeft vast nog wel een baantje voor hem als muziek-technicus.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Om droevig van te worden idd.
otherfool
-
- 18541 berichten
- 3404 stemmen
Liverpool, Zenit, Man City, Leverkusen en PSG eruit in deze ronde zeg.
Ik zie nu pas de kool van PSV, hij's fijn 
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Eredivisie is dan ook geen zak aan dit jaar. Bedroevend niveau overal. Kampioen kan nu nog maar maximaal 79 punten halen.
PSV werd vorig jaar op gepaste afstand derde met 78 punten, moet je nagaan.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Waarom voel je je altijd zo aangevallen? Dit is toch ook 1 van de zwakste PSV elftallen ooit dat om de titel speelt? Weinig franje, wel vaak effectief. En ja, als zij kampioen worden dan was de rest nog zwakker. Zo makkelijk is het. Ajax zonder Suarez en Stekelenburg is ook maar een beperkte ploeg.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
De mafkees. Lekker verkopen van de zomer. Ben sowieso wel klaar met hem. Speelt dit seizoen zwak, voegt aanvallend niks toe en komt veel te nonchalant over. Verloren? Ach, volgende week beter.
Laten we eerst spelers zonder talent verkopen...
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Toch knap van PSV dat ze het gered hebben, dat had ik niet verwacht.
Twente en Ajax hebben me niet verbaasd, behalve dat de nederlaag van Ajax nog kanslozer was dan ik had voorspeld. Twente met de hakken over de sloot door; ook hier geen verrassing. Volgende ronde vliegen Twente en PSV er alsnog uit, want je kan niet elke keer geluk hebben. Deze avond bewijst maar weer eens hoe weinig Nederlandse clubs nog in Europa te zoeken hebben.
Vreemde conclusie, sterker nog een totaal verkeerde conclusie gelet op de aanwezigheid van 2 Nederlandse teams (25%) bij de laatste 8. Daarbij is Twente gewoon door omdat ze over 2 wedstrijden beter waren. Ditzelfde geldt voor PSV. En dan noem ik nog niet eens de thuiswedstrijd van Ajax.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Laten we eerst spelers zonder talent verkopen...
Laten we eerst de spelers zonder de gewenste mentaliteit verkopen.
Schrijnend hoe vd Wiel soms met zijn enorme talent zo lamlendig speelt. Bah.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ja die mentaliteitsverhalen komen bij Ajax elk jaar terug: Seedorf, De Jong, Maduro, Urby en Van der Wiel hebben/hadden allemaal geen 'mentaliteit'. Volstrekte nonsens natuurlijk, Van der Wiel is één van de weinige spelers bij Ajax die de middelmaat ontstijgt, laten we dat koesteren.
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Hij ontstijgt echt helemaal niets Kai, speelt al sinds het WK als een natte krant. Voegt echt 0,0 toe aan Ajax eigenlijk. Dat gassie moet eerst maar is voor zijn club leven en een beetje normaal gaan gedragen. Tot die tijd krijgt die gast geen enkel respect van mij. Sterker nog, ik haat hem eigenlijk. Oprotten met die gast en snel ook eigenlijk.
Paalhaas
-
- 1584 berichten
- 2592 stemmen
Ach, het voetbalwereldje is (althans voor de buitenwacht) bij uitstek geen wereldje voor realisten. Een wereldje waar clubliefde bij de supporter nog enige waanbeelden kan oproepen die heel af en toe, als de romantiek het wint van het geld, voor onvergetelijke momenten kan zorgen. Ik hou niet van droge analyses die de financiele onmacht van Nederlandse clubs feilloos blootleggen (en, los van dit alles, al helemaal niet als ze gepaard gaan met lofredes op ploegen met financieel wanbeleid uit Spanje en Engeland). Waarschijnlijk kloppen ze, maar ik hou mezelf liever voor de gek. Wat is er als 'realist' nog boeiend aan het voetbal?
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ja die mentaliteitsverhalen komen bij Ajax elk jaar terug: Seedorf, De Jong, Maduro, Urby en Van der Wiel hebben/hadden allemaal geen 'mentaliteit'. Volstrekte nonsens natuurlijk, Van der Wiel is één van de weinige spelers bij Ajax die de middelmaat ontstijgt, laten we dat koesteren.
Dat maak jij ervan. Van dat lijstje was Urby de enige. En dan meer door zijn dromerige gedrag, want ik geloof wel dat hij alles gaf. Maar vd Wiel weet me gewoon vaak te ergeren. Wel rampzalig spelen tegen Willem II, maar dan wel op tv komen doordat ik 3 minuten na de 2-2 van NEC tegen PSV zijn blijdschap zit te twitteren. Ik zou zeggen, bewijs je blijdschap eens op het veld, zoals vorig seizoen.
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Ach, het voetbalwereldje is (althans voor de buitenwacht) bij uitstek geen wereldje voor realisten. Een wereldje waar clubliefde bij de supporter nog enige waanbeelden kan oproepen die heel af en toe, als de romantiek het wint van het geld, voor onvergetelijke momenten kan zorgen. Ik hou niet van droge analyses die de financiele onmacht van Nederlandse clubs feilloos blootleggen. Waarschijnlijk kloppen ze, maar ik hou mezelf liever voor de gek.
Mooi gezegd, maar er zitten hier nou eenmaal een stuk droogkloten waarbij het woord clubliefde niet bekend in de oren klinkt.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Idd eens met Paalhaas. dat nuchtere vanuit een helikopterview naar sport kijken kan me gestolen worden. Sport is emotie en we doen het gewoon prima met ons mierenlandje.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Mooi gezegd, maar er zitten hier nou eenmaal een stuk droogkloten waarbij het woord clubliefde niet bekend in de oren klinkt.
Wie dan? Buiten otherfool support toch iedereen voor een club die dit topic bezoekt?
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2376 stemmen
Ik ben binnenkort ook clubloos, als ik zo de berichten mag geloven.
Maar als Ajax&Litmanen1 een seizoenkaart voor me sponsort, dan wil ik wel bij Ajax komen zitten. 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Overigens, ik moest wel lachen om deze topictitel vanavond na de discussie in dit topic eerder deze avond 
Voetbalzone - Cazorla en Rossi combineren naar hartelust, Akinfeev blundert erop los
Snap meteen waarom hij nog niet buiten Rusland keept 
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Wie dan? Buiten otherfool support toch iedereen voor een club die dit topic bezoekt?
Ach, maar ook veel gebitch om niks vaak hoor
Zoals jij bijvoorbeeld omdat PSV een keer een anti-Ajax liedje zingt omdat ze waarschijnlijk de eindstanden voorbij zien komen op het scherm. Ik kan me daar echt niet druk om maken, of dat Hoerenveen gedoe. Ik doe er zelf niet aan mee, maar ik blijf het geinig vinden. Daarnaast kennen veel mensen helaas het supporterswereldje niet en krijg je vaak die standaard vooroordeeltjes.
Of het beoordelen over iemand als vd Wiel hierboven door Kai, ik kijk ook naar hoe hij zich profileert en zich gedraagt richting het Ajax publiek. Respect hoor je te verdienen in mijn ogen.
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Ik ben binnenkort ook clubloos, als ik zo de berichten mag geloven.
Ben je voor NAC? 
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2376 stemmen
Ben je voor NAC?
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Geen NAC pyjama, dekbed overtrek of een koe met het NAC logo erin geschoren? 
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Jammer dat Steek geblesseerd is, want ik denk dat hij 2 van de 3 goals van Spartak tegen had gehouden.
Ik weet het wel zeker. Misschien alle drie wel. De 2-0 en de 3-0 zeker.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Eens, stuitend. Ik gooi de Verhoeven-kaart er nog wel een paar keer in de competitie vrees ik.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2376 stemmen
Geen NAC pyjama, dekbed overtrek of een koe met het NAC logo erin geschoren?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Hij ontstijgt echt helemaal niets Kai, speelt al sinds het WK als een natte krant. Voegt echt 0,0 toe aan Ajax eigenlijk. Dat gassie moet eerst maar is voor zijn club leven en een beetje normaal gaan gedragen. Tot die tijd krijgt die gast geen enkel respect van mij. Sterker nog, ik haat hem eigenlijk. Oprotten met die gast en snel ook eigenlijk.
Van der Wiel is net 23 jaar en speelt al 2,5 jaar onafgebroken in Ajax 1 en Oranje. Het is heel normaal om dan een terugval te hebben, daarnaast lijkt hij me ook oververmoeid maar dat was na het WK ook wel te verwachten. Nee er zijn op dit moment 9 basisspelers die ik eerder zou verkopen dan Van der Wiel. Gregory kan wereldtop worden en die moet je zo lang mogelijk zien te behouden.
Zijn levensstijl of tweets kunnen me verder niet schelen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Elk schilderij is beter dan een feyenoord-vlag 
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Van der Wiel is net 23 jaar en speelt al 2,5 jaar onafgebroken in Ajax 1 en Oranje. Het is heel normaal om dan een terugval te hebben, daarnaast lijkt hij me ook oververmoeid maar dat was na het WK ook wel te verwachten. Nee er zijn op dit moment 9 basisspelers die ik eerder zou verkopen dan Van der Wiel. Gregory kan wereldtop worden en die moet je zo lang mogelijk zien te behouden.
Zijn levensstijl of tweets kunnen me verder niet schelen.
Zijn levensstijl is juist zo belangrijk, want ik en vele anderen hebben dus het gevoel dat die drol totaal niet voor zijn sport leeft. Steekt vingers op naar Ajaxvakken na wanprestaties en vervolgens gaat ie zeggen dat ie alleen respect geeft als ie het krijgt.
Voetbal is zoveel meer.
Voor de rest zeg je dat het normaal is dat ie een terugval heeft, maar hij geeft zelf al toe dat hij met een verkeerde mentaliteit de wedstrijd in gaat. Lekker dan als je helemaal naar Moskou reist met een 0-1 verloren pot in de schoenen. Dit soort mensen moeten eruit, rotte plekken binnen het elftal.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.