- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #2
Het grote voetbaltopic #2
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Ik zou de insectenverdelger maar bellen, zo'n vieze vlag zou ik ook niet aanraken/verwijderen. Dat laat ik aan de mensen met speciale beveiliging over 
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Van der Wiel is net 23 jaar en speelt al 2,5 jaar onafgebroken in Ajax 1 en Oranje. Het is heel normaal om dan een terugval te hebben, daarnaast lijkt hij me ook oververmoeid maar dat was na het WK ook wel te verwachten. Nee er zijn op dit moment 9 basisspelers die ik eerder zou verkopen dan Van der Wiel. Gregory kan wereldtop worden en die moet je zo lang mogelijk zien te behouden.
Zijn levensstijl of tweets kunnen me verder niet schelen.
Een terugval mag iedereen krijgen, lamlendig gedrag niet. Daarvoor krijgt hij teveel betaald en is zijn beroep te mooi. Enige wat hij nog doet is balletjes breed en terug spelen. Dan kunnen we net zo goed Lindgren daar neer zetten, die is daar meester in.
Zo'n Anita heeft nog niet de helft van zijn talent, maar die speelt wel goed door 200% inzet en door een enorme drive. Buiten het feit dat hij wel aardig kan ballen. Daarvoor heb ik echt respect. Zelfs voor Verhoeven heb ik veel respect, die met zijn niet overdreven grote talent gewoon toch bij Ajax onder de lat terecht is gekomen, op welke manier dan ook en nu alles geeft.
Voor lamlendige flierefluiters als vd Wiel en El Hamdaoui (en lange tijd ook Sulejmani en de Zeeuw, maar die lijken nu weer beter te zijn) heb ik geen respect. Zoals Robert zei, dat moet je verdienen.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Ajax zonder Suarez en Stekelenburg is ook maar een beperkte ploeg.
Dat riep iedereen een jaar geleden al. Toen wilde je het nog niet geloven.
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
vd Wiel loopt rond als een diva, dat is zijn grootste probleem.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Ik heb trouwens wel een Feyenoord vlag aan de muur hangen, die ik ooit gekregen heb. Aangezien een schilderij te duur is, laat ik 'm maar hangen.

Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Wat een ophef over de overtreding van Balotelli. Nogal een onhandige actie, maar hij houdt zich toch nog duidelijk in.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Dat riep iedereen een jaar geleden al. Toen wilde je het nog niet geloven.
Bedoel meer dat die 2 extra klasse waren. Zonder hen heb je nog steeds een ploeg die in Nederland de titel kan winnen, maar in Europa kom je zonder zulke klasbakkem niet zo ver.
Probleem van Ajax is dat niet elke plek een topper heeft. Linksback, de 2 controleurs, de flankspelers...allemaal niet constant genoeg. Soms super, soms heel slecht. Vandaag heel slecht.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Zijn levensstijl is juist zo belangrijk, want ik en vele anderen hebben dus het gevoel dat die drol totaal niet voor zijn sport leeft.
'Gevoel'...
Van der Wiel speelde een paar jaar geleden nog bij Haarlem en staat nu op de lijstjes van alle topclubs in Europa. Ik trek de stelling dus sterk in twijfel.
Ik doelde met zijn levensstijl overigens op zijn taaltje, Urbanstyle etc. hier hoor ik mensen vaak over vallen.
Ik begrijp dat jij dat vervelend vind. Persoonlijk kan het mij niet zoveel schelen.
Voor de rest zeg je dat het normaal is dat ie een terugval heeft, maar hij geeft zelf al toe dat hij met een verkeerde mentaliteit de wedstrijd in gaat. Lekker dan als je helemaal naar Moskou reist met een 0-1 verloren pot in de schoenen. Dit soort mensen moeten eruit, rotte plekken binnen het elftal.
Nah dat zegt hij dus niet letterlijk. Verder moet Ajax doorselecteren, te beginnen bij de zwakste schakels. Van der Wiel is één van de sterkste schakels, idealiter zou hij dus als laatste verkocht worden. Iemand Dzudszak gezien tegen Ajax?
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Ik heb liever spelers die met ziel en zaligheid voor Ajax strijden. Liever dan Anita als vd Wiel.
Vd Wiel is nu nog hot en veel geld waard. Nog een kutjaar en het levert nog minder op. Nu kan je nog wel een miljoen of 12-15 vragen denk ik. Lekker verkopen en van de zomer eens flink investeren in je selectie.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Ik heb liever spelers die met ziel en zaligheid voor Ajax strijden. Liever dan Anita als vd Wiel.
Hey hey, die fout zou je nooit meer maken, had je me beloofd.
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
'Gevoel'...
Van der Wiel speelde een paar jaar geleden nog bij Haarlem en staat nu op de lijstjes van alle topclubs in Europa. Ik trek de stelling dus sterk in twijfel.
Ik doelde met zijn levensstijl overigens op zijn taaltje, Urbanstyle etc. hier hoor ik mensen vaak over vallen.
Ik begrijp dat jij dat vervelend vind. Persoonlijk kan het mij niet zoveel schelen.
Nah dat zegt hij dus niet letterlijk. Verder moet Ajax doorselecteren, te beginnen bij de zwakste schakels. Van der Wiel is één van de sterkste schakels, idealiter zou hij dus als laatste verkocht worden. Iemand Dzudszak gezien tegen Ajax?
Jouw mening verder, die respecteer ik. Maar hij zei toch echt in het interview dat ze met een verkeerde instelling aan de wedstrijd begonnen.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen

Ik blijf me verwarren met dat ''dan'' en ''als'' 
stfuympos
-
- 13369 berichten
- 732 stemmen
zomer eens flink investeren in je selectie.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
En ik heb het liefst goede voetballers, maar even serieus, ik begrijp wat je bedoelt maar wat je schrijft is een aanname die niet te meten valt.
Jouw mening verder, die respecteer ik. Maar hij zei toch echt in het interview dat ze met een verkeerde instelling aan de wedstrijd begonnen.
Ik geef toe, ik heb het betreffende interview niet gezien. Maar 'misschien zijn we met een verkeerde instelling aan de wedstrijd begonnen' is iets anders dan 'ik ben met een verkeerde instelling aan de wedstrijd begonnen'.
Persoonlijk ken ik verschillende 'stadionsupporters' van Ajax die jou mening delen. Misschien dat dat het verschil in inzicht verklaard. Doet er niet toe, maar vond het een opvallende constatering.
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen

Ik blijf me verwarren met dat ''dan'' en ''als''
Slecht hoor
Verbaas me over het feit dat mensen hier altijd mee de fout in gaan. Best een simpel regeltje eigenlijk. Dan gebruik je altijd in de vergrotende/verkleinende vorm en als gebruik je als iets even veel/weinig/groot is 
Paalhaas
-
- 1584 berichten
- 2592 stemmen
Vreemd inderdaad, simpel regeltje...
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Elk schilderij is beter dan een feyenoord-vlag
Een stuk pleepapier met poep is nog mooier dan een feyenoord-vlag 
rep_robert
-
- 27554 berichten
- 4175 stemmen
Hihi, wat is het verschil tussen een Feyenoorder en een emmer poep?
De emmer 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De 3-0 hakt er lekker in, zo te lezen. Onze provinciale vrienden vluchten weer in grappen over clubs uit het rechter rijtje.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8522 stemmen
Mooi dat PSV en Twente door zijn! 
De kans op meer lijkt me met de ploegen die nog over zijn zeer zeker aanwezig. Zou wel mooi zijn, maar eerst maar eens kijken tegen wie ze loten.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Hele knappe prestaties van PSV en FC Twente!
Hopelijk ontlopen ze elkaar in de volgende ronde, zodat er misschien wel twee Nederlandse clubs doordringen tot de halve finales van de Europa League. Ze maken tegen elke club kans. Villarreal en Spartak zijn de sterkste clubs die zijn overgebleven.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
Beetje laat. Maar wilde toch even melden dat ik erg blij ben dat we door zijn. Nu hopelijk geen Villareal of Porto. Verder vind ik het allemaal wel prima. Hopelijk spelen we wel eerst uit.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Nu hopelijk geen Villareal of Porto. Verder vind ik het allemaal wel prima.
Nicolage Rico
-
- 20240 berichten
- 2395 stemmen
Goed nieuws voor Feyenoord:
Luigi Bruins zeker zes weken uitgeschakeld
Nu wel hopen dat Wijnaldum het gaat halen komende zondag. We missen de Vrij ook al. Krijgen we Bahia.
Non-voetballer. Gaat niks worden tegen Roda.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wel k u t dat er drie Portugezen door zijn. Niet enkel onze grote concurrent voor het aantal Europese plaatsen, maar tevens de angstgegner van NL clubs.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Met name Porto kan beter nog even niet aan de Nederlandse clubs gekoppeld worden. Die had ik ook even moeten noemen.
maxcomthrilla
-
- 15588 berichten
- 2882 stemmen
Het zou mooi zijn als PSV & FC Twente, Villareal & FC Porto weten te ontlopen.
Verder hebben ze tegen iedere tegenstander minimaal 50% kans, tegen Spartak Moskou & Sporting Braga misschien nog wel meer. Zeker FC Twente moet Spartak Moskou kunnen hebben.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Bin Hammam tegenkandidaat Blatter
(Novum/AP) - Mohamed bin Hammam heeft zich officieel kandidaat gesteld voor het voorzitterschap van de FIFA. De 61-jarige baas van de Aziatische voetbalbond AFC vertelde vrijdag dat hij 'na lang beraad' de uitdaging aangaat. Hij is daarmee de eerste tegenkandidaat van de 75-jarige Zwitser Sepp Blatter in tien jaar.
Bin Hammam is sinds 2002 de voorzitter van de AFC en is ook al vijftien jaar lid van het uitvoerend comité van de FIFA. Tijdens de verkiezingen in Zürich op 1 juni doet hij nu een gooi naar het voorzitterschap van de wereldvoetbalbond. Over zijn kansen is de man uit Qatar, dat drie maanden geleden de organisatie voor het WK 2022 kreeg toebedeeld, best optimistisch. "Ik schat ze op vijftig procent."
"Blatter is zeer ervaren en heeft als algemeen secretaris en voorzitter een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling van het spel over de hele wereld. De wereld kent hem heel goed."
Blatter is al sinds 1998 voorzitter van de FIFA. Bin Hammam vindt het nu tijd voor verandering. "Het is tijd voor nieuwe gezichten, nieuw bloed, frisse lucht. Dat is mijn boodschap en ik hoop dat de kiezers deze dingen meenemen bij hun beslissing."
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3911 stemmen
En Spartak?
Beetje lastig om nu te bepalen wat hun eigenlijke niveau is. Denk dat Twente en PSV Europees gezien in ieder geval degelijker zijn dan Ajax dus vermoed dat zij meer kans maken tegen Spartak. Bovendien had Ajax eerste wedstrijd ook gewoon dik moeten winnen. Nee schat Villareal en Porto een stuk hoger in.
The Oceanic Six
-
- 60500 berichten
- 4103 stemmen
Beetje laat. Maar wilde toch even melden dat ik erg blij ben dat we door zijn. Nu hopelijk geen Villareal of Porto. Verder vind ik het allemaal wel prima. Hopelijk spelen we wel eerst uit.
Vergeet Dynamo Kiev niet. Enorm ervaren en fysiek sterke ploeg die geweldig kan counteren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.