• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.895 films
  • 12.627 series
  • 34.956 seizoenen
  • 658.250 acteurs
  • 200.656 gebruikers
  • 9.483.851 stemmen

Het grote voetbaltopic #2

zoeken in:

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Ook die heb ik eerder dit seizoen tegen Ajax gezien. Prima ploeg maar ook zeker niet kansloos tegen. Nee ik vind Villareal en Porto echt met afstand de beste ploegen die er nog inzitten.

De rest doet niet zoveel voor elkaar onder. Zou tegen Twente loten trouwens ook wel erg leuk vinden. Sowieso zou het natuurlijk erg mooi zijn om één ploeg zeker in halve finale te hebben.

Quido

• 14650 berichten
  • 6151 stemmen

De Zeeuw en Vertonghen: 'Duel met ADO kan wel eens heel cruciaal worden.'

Zoveelste bewijs dat het gros van de Ajax-spelers een spreekverbod moet krijgen.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

timbo_ schreef:

Ook die heb ik eerder dit seizoen tegen Ajax gezien. Prima ploeg maar ook zeker niet kansloos tegen. Nee ik vind Villareal en Porto echt met afstand de beste ploegen die er nog inzitten.

De rest doet niet zoveel voor elkaar onder. Zou tegen Twente loten trouwens ook wel erg leuk vinden. Sowieso zou het natuurlijk erg mooi zijn om één ploeg zeker in halve finale te hebben.

Gezien je uitspraak hoop ik nu op PSV-Kiev. Ik weet zeker dat je het gruwelijk zwaar gaat krijgen. Dat Ajax van Kiev in de ArenA won was ook meer geluk dan wijsheid. Goals vielen precies op het goede moment.

En je moet niet PSV-Twente krijgen. Liever 2 losse affiches, heb je als Nederland 2x kans een ploeg in de halve finale te krijgen.

Quido schreef:

Zoveelste bewijs dat het gros van de Ajax-spelers een spreekverbod moet krijgen.

Deze quote vat ik niet zo, wat is er mis mee behalve dat het een cliche uitspraak is?

Ik vind trouwens wel dat de Zeeuw sowieso een spreekverbod moet krijgen. Ga eerst maar weer eens een half jaar sterk voetballen.

PS: Vandaag is Ajax 111 jaar oud geworden. Triest feestje werd er gister vast gevierd

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Quido schreef:

Als je voetballers daarom spreekverboden gaat geven, dan is er bijna geen enkele voetballer meer die iets mag zeggen. Maar het is inderdaad wel een vreselijke open deur ingooien. Voorlopig is iedere competitie wedstrijd cruciaal voor ajax, PSV en Twente aangezien het zo dicht bij elkaar staat.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

VI:

Real Madrid maakt Ajax blij na bereiken kwartfinale

18/03/2011 08:09

Ondanks de uitschakeling in de Europa League deed Ajax deze week goede zaken in financieel opzicht. De club uit Amsterdam krijgt 1 miljoen euro van Real Madrid bijgeschreven.

'Dit is nog een voortvloeisel uit de overgang van Klaas-Jan Huntelaar naar Real in december 2008', legde financieel directeur Jeroen Slop uit aan De Telegraaf. 'Elke keer als Real Madrid de kwartfinale van de Champions League haalt, levert ons dat een miljoen op.'

'Dat Klaas-Jan daar maar een half jaar speelde en inmiddels via AC Milan bij Schalke 04 terechtkwam, maakt niet uit. De afspraak met Madrid geldt tot het einde van Huntelaars aanvankelijke contractduur, tot medio 2013.'

Ajax ontving eind 2008 een bedrag van 20 miljoen euro voor Huntelaar, maar door prestaties van De Koninklijke kon dit bedrag in de toekomst nog verder oplopen tot 27 miljoen euro.

Dat ik Real nog eens zou bedanken.

Quido

• 14650 berichten
  • 6151 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Deze quote vat ik niet zo, wat is er mis mee behalve dat het een cliche uitspraak is?

Dit soort uitspraken doen ze altijd na een ontzettende kutwedstrijd, als alles al gespeeld is en ze weer achter de feiten aanlopen. Misschien moeten ze eens gaan beseffen dat ze er gewoon elke wedstrijd vol voor moeten gaan / dat elke wedstrijd cruciaal is. En straks weer opvallend gaan balen als ze weer één punt te kort komen / het op de laatste speelronde verliezen ...

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Quido schreef:

(quote)

Dit soort uitspraken doen ze altijd na een ontzettende kutwedstrijd, als alles al gespeeld is en ze weer achter de feiten aanlopen. Misschien moeten ze eens gaan beseffen dat ze er gewoon elke wedstrijd vol voor moeten gaan / dat elke wedstrijd cruciaal is. En straks weer opvallend gaan balen als ze weer één punt te kort komen / het op de laatste speelronde verliezen ...

Ja, spelers als de Zeeuw en vd Wiel hoor je constant vooraf en na afloop en je kan steeds wel raden wat ze zeggen ja. Liever dat ze eens goed gaan voetballen.

Maar laat gister een keiharde waarschuwing voor zondag zijn geweest dat ze niet weer pas na de rust gaan voetballen, zoals tegen Willem II of gister tegen Spartak.

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

Blijf het wel lichtelijk lachwekkend vinden dat de Ajax supporters dit soort verliespartijen telkens wijten aan de instelling terwijl ze er gewoon niet al te veel van kunnen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Gezien je uitspraak hoop ik nu op PSV-Kiev. Ik weet zeker dat je het gruwelijk zwaar gaat krijgen. Dat Ajax van Kiev in de ArenA won was ook meer geluk dan wijsheid. Goals vielen precies op het goede moment.

Oh maar heb echt niet de illusie dat wij zomaar even winnen van Kiev. Sterker nog, over geen enkele ploeg die er nu nog tussenzit durf ik te zeggen dat PSV daar wel tegen doorgaat. Vind Kiev alleen een fijnere loting dan Villareal en Porto.

Ajax&Litmanen1 schreef:

En je moet niet PSV-Twente krijgen. Liever 2 losse affiches, heb je als Nederland 2x kans een ploeg in de halve finale te krijgen.

Schat kans niet erg hoog in dat beide ploegen halve finale gaan halen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

kos schreef:

Blijf het wel lichtelijk lachwekkend vinden dat de Ajax supporters dit soort verliespartijen telkens wijten aan de instelling terwijl ze er gewoon niet al te veel van kunnen.

Nou wat dat centrale duo en centrale middenveld bij Ajax gisteren aan het doen was leek toch verdacht veel met instelling te maken hebben. Fouten maken kan altijd maar verdedigend gewoon niet meelopen of bij eerste goal duels niet aangaan. Dat is toch andere koek.

happie

• 6273 berichten
  • 426 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Maar laat gister een keiharde waarschuwing voor zondag zijn geweest dat ze niet weer pas na de rust gaan voetballen, zoals tegen Willem II of gister tegen Spartak.

Willem II heeft kwaliteit tekort, omdat een hele wedstrijd vol te houden en Spartak liet gisteren de teugels vieren. De eerst kans na rust kwam toen het al 3-0 stond.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Dit zei je vorige week donderdag vast niet...

Ajax kan veel beter dan wat ze gister in het 1e uur lieten zien, weet jij ook wel. Neemt niet weg dat Ajax zonder Suarez en Stekelenburg veel kwaliteit mist.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

Quido schreef:

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Overigens, waar haalt Quido die quotes vandaan? Ik zoek al sinds gisteravond naar reacties. Alleen Frank de Boer heeft wat gezegd, maar verder kan ik nergens wat vinden.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

kos schreef:

Eens.

eRCee

• 13454 berichten
  • 1982 stemmen

Over Suarez gesproken:

Suarez ontkent ruzie met El Hamdaoui

AMSTERDAM - Luis Suarez zegt bij Ajax nooit ruzie te hebben gehad met zijn oud-collega Mounir El Hamdaoui. Na de transfer van Suarez naar Liverpool kwamen er diverse verhalen in de media over de slechte relatie die de twee aanvallers zouden hebben gehad. "Ik kon het prima met hem vinden", aldus Suarez tegenover Sp!ts.

Toen El Hamdaoui voor het eerst bij Ajax kwam, vroeg hij waar zijn plek in de kleedkamer was. Suarez zou toen bij wijze van grap naar de wc hebben gewezen, waarop El Hamdaoui de Uruguayaan naar de keel zou hebben gegrepen.

"Wie heeft dat gezegd? Wat een onzin. Ik heb nooit ruzie met Mounir gehad. Iedereen zei dat wij niet samen in een elftal konden spelen, maar zowel binnen als buiten het veld hadden we een prima relatie."

"Natuurlijk haalde ik wel eens grapjes uit, maar dat deed ik bij alle spelers, niet alleen met Mounir. Maar die wc-grap is echt grote onzin. En dat hij zijn hand op mijn keel heeft gezet is net zo’n fabeltje", benadrukt de aanvaller van Liverpool.

Debuut

Toen El Hamdaoui debuteerde voor Ajax, zat Suarez een schorsing uit. Hij heeft hem toen via een sms-bericht succes gewenst. "Dat zou ik nooit doen als we ruzie hadden gehad."

De Uruguayaan betreurt het dat Frank de Boer El Hamdaoui uit de selectie heeft gezet. "Het is jammer voor Mounir, want hij is een goede jongen. Maar het is ook jammer voor Ajax, want ik denk dat we hem goed kunnen gebruiken."

Bron: nu.nl.

Wijze woorden van Luis.

stfuympos

• 13369 berichten
  • 732 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Vind Kiev alleen een fijnere loting dan Villareal en Porto.

(quote)

Schat kans niet erg hoog in dat beide ploegen halve finale gaan halen.

Eens.

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

kos schreef:

Ondanks de lichte ironie (?) klopt het wel. De dubbel tegen Spartak geeft dat ook duidelijk aan. Vergelijk de spelopvatting van Karpin in beide wedstrijden en je weet wanneer Ajax kopje onder gaat.

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

Ik heb de wedstrijd vorige donderdag niet gezien, maar in die wedstrijden dat Ajax op de broek krijgt zoals tegen Real en die van gisteren heeft het puur met kwaliteit te maken. En de momenten dat ze opeens wat beter gaan voetballen is niet helemaal toevallig overeenkomend met de momenten dat de tegenstander de wedstrijd toch al in de zak heeft...

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

Tegen Tottenham . Worden leuke potjes.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

Ik heb de wedstrijd vorige donderdag niet gezien, maar in die wedstrijden dat Ajax op de broek krijgt zoals tegen Real en die van gisteren heeft het puur met kwaliteit te maken. En de momenten dat ze opeens wat beter gaan voetballen is niet helemaal toevallig overeenkomend met de momenten dat de tegenstander de wedstrijd toch al in de zak heeft...

Do'h natuurlijk ga je tegen Real ten onder op kwaliteit. Dat doet bijna elke ploeg.

AZ en Utrecht zijn niet beter dan Ajax, maar ze wonnen wel terecht van ons. Heeft vooral te maken met instelling.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

Real Madrid - Tottenham Hotspur

Chelsea - Manchester United

Barcelona - Shakhtar Donetsk

Inter - Schalke

Real, Man U, Barca en (helaas) Inter naar de halve finales...

Real Madrid - Tottenham Hotspur / Barcelona - Shakthar

Internazionale - Schalke 04 / Chelsea - Manchester Utd

Dit wordt wel gaaf. Real-Barca zit er best wel in!

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Er staan bij Ajax dan ook geen bijtertjes a la Davids in het veld. Mensen die voorop in de strijd gaan.

kos

• 46825 berichten
  • 8952 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Do'h natuurlijk ga je tegen Real ten onder op kwaliteit. Dat doet bijna elke ploeg.

Precies, maar hier werd het weer op inzet gegooid.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3457 stemmen

Ik vind Shakhtar wel echt een gevaarlijke tegenstander. In principe moet Barca dat gewoon winnen natuurlijk, maar de voorhoede van Shakhtar is ook erg goed.

The Oceanic Six

• 60500 berichten
  • 4103 stemmen

kos schreef:

(quote)

Precies, maar hier werd het weer op inzet gegooid.

Real is dan ook een apart voorbeeld. Enige ploeg waartegen Ajax dit jaar op kwaliteit niks in te brengen had. Maar laten we niet doen of Utrecht/ADO/AZ kwalitatief beter zijn. Ze speelden die wedstrijden wel beter, wat vooral te maken had met de beroerde instelling van Ajax.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3911 stemmen

Perfecte loting. Tottenham tegen Madrid. Enorm cool.

En mochten ze het dan niet redden (en die kans is gigantisch) dan kan ik daar nog enigzins mee leven omdat ik weet dat volgende affiche dan Real - Barca is.

Overigens Barcelona - Shaktar en Inter - Schalke vind ik beide maar weinig interessante wedstrijden

Insignificance

• 3220 berichten
  • 5589 stemmen

kos schreef:

Real heeft er niet zoveel mee te maken. Andere trainer, groot kwaliteitsverschil. In Amsterdam zakte Spartak in, liet het de wedstrijd aan Ajax. Dan kan het best goed voetballen. In Moskou zet Spartak vroeg druk en Ajax kan zich er niet onderuit voetballen. Gevolg is dat je, zoals wel vaker, wordt weggepoetst.

Dan lees ik hier dat 'men' liever strijders dan voetballers zien. Met zo'n opvatting voetbal je je natuurlijk nooit onder een dergelijke druk uit en blijf je een wankele ploeg. Wat dat betreft is het een zegen dat er wat steun lijkt te zijn voor Cruijff en zijn visie, maar daar zullen de opportunisten wel wat geduld voor moeten hebben..

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Inter komt met deze loting gewoon weer in de finale helaas.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.