- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic
Het grote opmerkingen / feedback topic
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Hoe paradoxaal is het dan eigenlijk wel niet dat televisiefilms kennelijk niet op de site mogen (als er toevallig meer dan één met hetzelfde karakter in de hoofdrol wordt gemaakt, waarbij bovendien weer uitzonderingen worden gemaakt (zie die jonge indiaan)), maar mini-series (mits ze aan tig willekeurige eisen voldoen) weer wel.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat ik me nog altijd afvraag en nog geen antwoord op heb gehad, een American Pie 5 en 6 zijn volgens mij ook straight to dvd films met ook dezelfde personages. Waarom worden deze dan wel toegestaan? Snap dat er regels zijn maar ik krijg het idee dat ze alleen maar gelden als een moderator het opmerkt, al is het jaren na toevoeging.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Wat ik me nog altijd afvraag en nog geen antwoord op heb gehad, een American Pie 5 en 6 zijn volgens mij ook straight to dvd films
Zijn inderdaad straight-to-video films, daarover zijn geen regels bepaald. Het gaat hier om de tv-films.
Young Indiana Jones-reeks
Geldt dus ook voor deze reeks (STV).
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3281 stemmen
Inderdaad. Volgens de huidige regel zouden Treasure of the Peacock's Eye, Hollywood Follies en Attack of the Hawkmen van de site moeten verdwijnen.
De huidige regel lijkt me niet echt werkbaar. De crew kan beter iets anders verzinnen waardoor er niet achteraf nog van alles van de site moet.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de discussie hier een beetje doorgelezen en de regels zien er nogal krom uit op dit moment.
Tv-films die onderdeel zijn van een (korte) reeks mogen niet op de site, maar mini-series dan weer wel? Is toch gewoon dezelfde principe?
En het valt mij nu ook op dat Band of Brothers niet op de site mag, maar Generation Kill (ook een oorlog mini-serie van HBO) wel?
ik volg het niet meer.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
En het valt mij nu ook op dat Band of Brothers niet op de site mag, maar Generation Kill (ook een oorlog mini-serie van HBO) wel?
Band of Brothers voldoet niet aan de criteria, want die kent bijv. meer dan 7 delen. Bij Generation Kill is dit (net) niet het geval.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Daar zitten ook een aantal TV films tussen, die zouden dan van de site moeten.
Logisch gezien niet. Wanneer die zogezegd opeenvolgende tv-films onderbroken worden door een aantal stv-films kan je niet meer spreken van een reeks tv-films. Die lijn is dan immers onderbroken, aangezien het een mengeling van opeenvolgende categorieën is. Die films mogen volgens mij dus zeker op de site blijven.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Band of Brothers voldoet niet aan de criteria, want die kent bijv. meer dan 7 delen. Bij Generation Kill is dit (net) niet het geval.
Wie bepaald de criteria in dit geval dan? Waarom is de grens 7?
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Omdat de grens niet bij 8 ligt.
Er moet ergens een grens worden getrokken.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Hoe paradoxaal is het dan eigenlijk wel niet dat televisiefilms kennelijk niet op de site mogen (als er toevallig meer dan één met hetzelfde karakter in de hoofdrol wordt gemaakt, waarbij bovendien weer uitzonderingen worden gemaakt (zie die jonge indiaan)), maar mini-series (mits ze aan tig willekeurige eisen voldoen) weer wel.
Inderdaad, totaal onlogisch.
Bioscoopfilms, stv-films, ... mogen op MM dus wel een massa vervolgen hebben, tv-films daarentegen niet.
Dat regeltje is opgemaakt om Tatort-achtige zaken van de site te weren, maar nu blijkt toch overduidelijk dat andere "echte" films hier nu ook de dupe van zijn.
Totaal onzinnig van die Librarian-films te vergelijken met zo'n krimi-reeksen, lijkt er totaal niet op.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Totaal onzinnig van die Librarian-films te vergelijken met zo'n krimi-reeksen, lijkt er totaal niet op.
Ze worden niet vergeleken. Er zijn gewoon regels die gehandhaafd worden, om inderdaad ''Tatort-achtige zaken'' van de site te weren. Bij deze regels moet er op bepaalde gebieden een grens getrokken worden, die de Librarian-films nu overschrijden.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Waarom mogen 'Tatort-achtige zaken' hier dan niet worden gepost? Film is film en het heet hier toch MovieMeter? What's the big deal?? Wees dan consequent en schaf tv-films/series/reeksen helemaal af.
Bovendien wordt de scheidingslijn tussen dvd en tv-films ook steeds kleiner, aangezien veel tv-films daarnaast ook direct verschijnen op dvd. Een aantal van die opgestelde regels spreken elkaar dus tegen en zijn nodig toe aan herziening.
Maar het risico is dus ook, zoals ik al eerder aangaf, dat je energie verspilt aan het schrijven van een recensie of aan het discussieren bij een tv-film die later wellicht van de site wordt verwijderd omdat een of andere vage stoffige regel zegt dat een vervolg van een TV-film die geen direct-to-dvd is niet mag.
En nog zoiets waar MovieMeter zich halsstarrig op vastpint, maar ondertussen ook al vrij achterhaald is: kortfilms. Deze films hebben wel degelijk bewezen net zoveel impact te kunnen hebben op filmhistorie als films met een 'normale' speelduur.
Wat boeit het nou of een film 10 of 100 minuten duurt en of die kleine filmpjes die je meestal onder de extra's vindt op een dvd apart worden besproken?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Omdat er van Tatort meer dan 700 afleveringen bestaan. Zou een beetje onoverzichtelijk worden. Dat ze dat niet toelaten kan ik heel goed begrijpen. Ik zie ook niet in wat Tatort met film te maken heeft. Andere Tatort achtige zaken zullen ook wel uit talloze afleveringen bestaan.
Maar Librarian is toch totaal iets anders, daar zijn maar 3 delen van.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
En het risico is dus, zoals ik al eerder aan had gegeven, dat je energie verspilt aan het schrijven van een recensie of het discussieren bij een tv-film die later wellicht van de site wordt verwijderd. Verspilde moeite dus.
Vergeet ook de toevoeger niet.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Vergeet ook de toevoeger niet.
De toevoeger is een toevoeging kwijt en de recensies worden niet verwijderd maar verplaatst naar het forum. Als het werk op MovieMeter nou een betaalde baan was, en geen vrijwilligerswerk, dan zou er misschien een bloemetje kunnen worden bezorgd bij de gedupeerde toevoeger.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
De keuze voor 7 slaat dan natuurlijk ook nergens op ...
Wanneer is het wel goed dan? Er moet gewoon een grens getrokken worden, zo simpel is het.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Die grens hoort wat mij betreft niet door een getal gestalte te krijgen. Soort van 'kwantiteit boven kwaliteit'-gevoel krijg ik daarvan.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Het gaat om het oorspronkelijk aantal delen, in hoeveel stukjes de omroep hem ook knipt.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
Ze worden niet vergeleken. Er zijn gewoon regels die gehandhaafd worden, om inderdaad ''Tatort-achtige zaken'' van de site te weren. Bij deze regels moet er op bepaalde gebieden een grens getrokken worden, die de Librarian-films nu overschrijden.
Maar door dat regeltje worden er nu titels verwijderd of geweigerd die overduidelijk niet kunnen gerekend worden tot serie-werk zoals voorgenoemde.
Maak dan gewoon een lijst met die Krimi-reeksen en aanverwanten en zet die onder "niet toevoegbaar".
Nu worden er voor de zoveelste keer allerlei zaken verwijderd, terwijl het echt wel duidelijk is dat het hier gewoon om tv-films gaat.
Geen enkele filmsite werkt op deze manier, wat ook vrij logisch is.
Wanneer ik als filmliefhebber op een site kom en ik lees dat de database bestaat uit films met een minimum speelduur van 45 minuten, dan ga ik er van uit dat alle films die daaraan voldoen hierop terug te vinden zijn of toegevoegd kunnen worden. Dat is nu niet het geval door enkele zelfverzonnen, erg rigide regeltjes, ooit opgemaakt om te verhinderen dat er wat Tatort -afleveringen zouden toegevoegd worden.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Die grens hoort wat mij betreft niet door een getal gestalte te krijgen. Soort van 'kwantiteit boven kwaliteit'-gevoel krijg ik daarvan.
Nope! Integendeel. Als de kwantiteit voorop staat dan kwak alles maar op de site, maakt niet uit hoeveel delen of hoelang iets duurt.
De grens heeft een getal om het makkelijk te maken voor de toevoeger en de crew. Zeven! Duidelijker kan het toch niet?
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Het gaat om het oorspronkelijk aantal delen, in hoeveel stukjes de omroep hem ook knipt.
Dat snap ik, maar wat mij betreft kunnen er beter inhoudelijke criteria worden opgesteld. Ik zie een miniserie dan ook gewoon als een 'verlengde' film. Het lijkt me logisch dat bijv. de Flodder-serie niet op de site thuishoort - geen afgerond' verhaal (al dan niet met open einde), duidelijk een sitcom, etc. -, maar wat het verschil is tussen, for instance, De Legende van de Bokkerijders (mag er niet op, want 13x25) en De Stille Kracht (mag wel, want 4x60) mag iemand me uitleggen. Beide zijn gewoon 'verlengde' films.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4896 stemmen
Dat is jammer dan. Het is gewoon heel simpel dat er bepaalde regels moeten zijn die het voor de crew werkbaar moeten maken. Iedereen komt nu met allemaal commentaar, terwijl er ondertussen wel duidelijk hanteerbare regels moeten zijn. Niet iedereen zal het met die regels (en grenzen) eens zijn, maar dat hou je toch.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Dat is jammer dan.
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
13 delen noem ik nou niet bepaald mini tenzij ze 5 minuten per deel duren.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Als het werk op MovieMeter nou een betaalde baan was, en geen vrijwilligerswerk, dan zou er misschien een bloemetje kunnen worden bezorgd bij de gedupeerde toevoeger.
Het gaat natuurlijk niet om bloemetjes uitdelen.
Als toevoeger is het gewoon jammer als je een film kwijt bent.
Wanneer is het wel goed dan? Er moet gewoon een grens getrokken worden, zo simpel is het.
Het is nooit goed.
De simpelste oplossing zou zijn om alle miniseries te verwijderen en geen miniseries meer toe te laten op de site. Enkel op die manier kan je alle discussie vermijden.
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
13 delen noem ik nou niet bepaald mini tenzij ze 5 minuten per deel duren.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Misschien dat een moderator die al een tijd in de crew meeloopt ook eens wat licht op de laatste pagina's kan laten schijnen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.