• 15.792 nieuwsartikelen
  • 178.171 films
  • 12.220 series
  • 33.993 seizoenen
  • 647.351 acteurs
  • 199.057 gebruikers
  • 9.374.495 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Niet mee eens, vind dat de L films gewoon geldige films. Ze staan nota bene al jaren op de site en nu worden ze eraf gehaald?

Maar goed, het is jullie beleid. Vind het alleen wat krom, wel heel bureaucratisch afgewerkt dit.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

De Librarian films staan op IMDb gewoon aangeduid met een (TV).

Mag ik u even herinneren aan deze regel die onder 'toevoegbaar' valt:

Televisie

Films die voor tv zijn gemaakt (TV) aanduiding op imdb

Uitgezonderd van toevoeging zijn regionale tv producties (tenzij uitgezonden door publieke omroep of dvd release)

Bizarre regel dit trouwens:

Filmreeks / serie tv-films (per deel toevoegbaar)

* Plot EN hoofdpersonages moeten per deel verschillen. De verhalen hebben niets met elkaar te maken.

Leg die eens uit a.u.b.?

Dus nu The Librarian meerdere delen heeft gekregen is het een reeks en dus niet meer geldig op MovieMeter. Vreemd, je weet tenslotte nooit of een film wel of geen vervolg krijgt. Dus als een tv-film al jaren op MovieMeter staat, en ze besluiten op een dag een vervolg te maken, dan zijn de films niet toelaatbaar meer? Vaagheid ten top.

Kunnen jullie voortaan een waarschuwing plaatsen bij een tv-film die mogelijk een vervolg krijgt? Ik heb natuurlijk geen zin om alle berichten die ik achter heb gelaten bij die film als sneeuw voor de zon te zien verdwijnen, alleen maar vanwege zo'n debiel regeltje. Die tijd en moeite steek ik dan liever in 'echte' films.

FourthRock

• 2 berichten
  • 10 stemmen

Wat een onzin om Librarian reeks eraf te halen. Alleen omdat op IMDB er TV achter staat? Bullshit! Is een film pas een film als ie in de bios heeft gedraaid? En zijn geen van de Librarian in de bios te zien geweest? Ik weet t niet, maar ik heb zoiets van: een film is een film en hoort dan thuis op een film-site die pretendeert compleet te zijn.

Als we even de lijndoortrekken: Police Academy, Rocky, Star Trek, Star Wars, Lord of the Rings... (moet ik nog doorgaan?) zijn ook allemaal series, en sommige zijn zelfs niet afzonderlijk te kijken. Moeten die dan ook allemaal verdwijnen?

Moviemeter !was! mijn favriete site om wat over films te weten te komen, maar nu... toch maar weer naar IMDB. Daar staat tenminste alles op.

de groeten van Mars (the Fourth Rock from the Sun :-P )

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4896 stemmen

FourthRock schreef:

Moviemeter !was! mijn favriete site om wat over films te weten te komen, maar nu... toch maar weer naar IMDB. Daar staat tenminste alles op.

Groeten daar... ennuh, als je met films als Lord of the Rings, Star Wars en Rocky aan komt zetten in deze discussie denk ik dat je er niet zoveel van begrepen hebt.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Maar het blijft curieus dat een eenling van een tv-film (The Librarian) wel mag, maar zodra er een vervolg op komt met dezelfde personages, dan mag het opeens niet meer. Het betreft hier geen serie zoals Spooks of Tatort, zoals elders werd aangehaald als uitleg voor weigering, ook omdat er een aantal jaar tussen beide films zit. Is toch vreemd?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Leland Palmer schreef:

Groeten daar... ennuh, als je met films als Lord of the Rings, Star Wars en Rocky aan komt zetten in deze discussie denk ik dat je er niet zoveel van begrepen hebt.

Hij haalt natuurlijk slechte voorbeelden aan. Maar ik begrijp zijn woede.

Enkele berichten eerder heb ik hier 3 documentaires (stv documentaires) genoemd die ook niet op MovieMeter thuishoren.

Als die Librarian films hier moeten verdwijnen, dan zouden die documentaires zeker moeten verdwijnen. Want de Librarian films zijn in de eerste plaats nog steeds meer film dan die documentaires.

Het zijn er maar 3 die ik gevonden heb, er zullen er natuurlijk nog wel meer zijn vermoed ik.

Maar waar trek je dan de grens?

En als de crew consequent is, dan halen jullie de miniserie van Afro Samurai ook maar weg.

Jammer, maar als Librarian wegvalt, heeft Afro Samurai ook geen bestaansrecht op MovieMeter..

Het lijkt me gewoon het beste om die regel van tv films te laten wegvallen. Het zou ook voor jullie enkel makkelijker worden denk ik.

Paalhaas

• 1582 berichten
  • 2569 stemmen

Misschien is dit balletje al eens opgegooid, hoor, maar is het misschien een idee om een mogelijkheid te creëren om tags toe te voegen aan films waarop je dan kunt zoeken? Als je nu bijvoorbeeld alle James Bond films wilt bestemmen, moet je flink surfen terwijl je met tags gewoon "007" of "James Bond" zou kunnen tikken en dan krijg je ze mooi op een rijtje. En zo zijn er wel meer handige mogelijkheden te verzinnen. 't Is maar een ideetje.

lordsnoopy

• 2949 berichten
  • 2244 stemmen

Kijk, het is jammer dat Librarian nu van de site is. Maar als de crew ze ongeschikt vindt, dan moeten we ons daarbij neerleggen.

De grens trekken is natuurlijk moeilijk, zo zijn er redelijk wat films die opeens in aanmerking voor verwijdering zouden komen, als American Pie, Scary movie, Scream etc.

Pastichio Rocker schreef:

De Librarian films staan op IMDb gewoon aangeduid met een (TV).

Mag ik u even herinneren aan deze regel die onder 'toevoegbaar' valt:

"Televisie

Films die voor tv zijn gemaakt (TV) aanduiding op imdb

Uitgezonderd van toevoeging zijn regionale tv producties (tenzij uitgezonden door publieke omroep of dvd release)"

Bizarre regel dit trouwens:

"Filmreeks / serie tv-films (per deel toevoegbaar)

* Plot EN hoofdpersonages moeten per deel verschillen. De verhalen hebben niets met elkaar te maken."

Leg die eens uit a.u.b.?

Kan inderdaad verwarrend zijn, maar zoals ik het heb begrepen is het niet zo dat de Filmreeks / serie tv-films regel ondergeschikt is aan de TV regel.

Misschien moet er een regel komen wanneer iets als een tv serie wordt beschouwd, bijv. pas na 5 delen?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3281 stemmen

Moeten alle Young Indiana Jones films niet ook van de site?

FourthRock

• 2 berichten
  • 10 stemmen

HarmJanStegenga schreef:

(quote)

Beste HarmJanStegenga,

ik probeer natuurlijk om de mensen wakker te schudden. Da's kennelijk gelukt want er wordt gereageerd. Even terug naar mijn betoog: ik vind (en da's dus mijn mening) dat een film niet meer of minder is dan de volgende, ongeacht of ze toevallig gemaakt zijn voor in de bioscoop of voor op tv. De Librarian is daar zo'n typisch voorbeeld van. Een afgerond verhaal, van voldoende lengte, enzovoorts. Dit in tegenstelling tot Lord ot Rings... het zijn niet-afzonderlijke delen en samen als miniserie veeeel te lang (>240 minuten)

Dus kom ik terug met de vraag: wanneer is een film (zo blijf ik het toch noemen) niet 'film' genoeg? Waarom is de Librarian 'opeens' niet meer goed genoeg? (kijk... dat stukje van de discussie heb ik ergens gemist in de 15000 reacties die hieraan voorafgingen... nb zoeken op Librarian levert alleen een 'klaagdraadje' op onder 'overige' waar ook de reden niet wordt genoemd)

En vervolgens kom ik met het voorstel (en daarmee zal ik ook wel niet de eerste zijn) om tv-films, net als op imdb, gewoon ertussen te zetten met de aanduiding TV. Als ik zo de sentimenten hier om me heen inschat, zou dat veel goedmaken wat nu beschadigd is.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

lordsnoopy schreef:

Kijk, het is jammer dat Librarian nu van de site is. Maar als de crew ze ongeschikt vindt, dan moeten we ons daarbij neerleggen.

Nou, nee.

Er is nu geconstateerd dat er afwijkingen kunnen zijn van de opgestelde regels en dat er nu (tv-)films op de site staan die eigenlijk niet toelaatbaar zijn. Dat betekent dat er niet consequent wordt gehandeld.

Bovendien zijn de regels omtrent deze films vrij vaag, want een Librarian die twee vervolgen krijgt wordt verwijderd, terwijl er tientallen films van Young Indiana Jones, zoals Boordappel al zei, op de site staan die wel getolereerd worden, terwijl deze tv-films in principe niks anders zijn dan The Librarian.

In gevallen van Tatort, Spooks, Maigret, Columbo en dat soort series kan ik het me voorstellen, maar hier gaat het om een tv-film die pas na een aantal jaar een vervolg heeft gekregen, en niet zoals bovengenoemde series aan de lopende band worden geproduceerd.

Het is nu gewoon een beetje met twee maten meten, en daar mag je de crew best op aanspreken.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

In gevallen van Tatort, Spooks, Maigret, Columbo en dat soort series kan ik het me voorstellen, maar hier gaat het om een tv-film die pas na een aantal jaar een vervolg heeft gekregen, en niet zoals bovengenoemde series aan de lopende band worden geproduceerd.

Het is nu gewoon een beetje met twee maten meten, en daar mag je de crew best op aanspreken.

Indien er nog meer series tv-films op de site staan, kan je ervan uit gaan dat hier overheen gekeken is, in plaats van dat we met twee maten meten.

We gebruiken deze regel nu al een tijd en vooralsnog zijn we er erg tevreden over. Ik heb het vermoeden dat The Librarian de eerste 'grote' film is die hierdoor van de site gehaald is, waardoor het nu in het oog springt

Ik vind het persoonlijk lastig om te zeggen waar je een lijn moet trekken. The Librarian heeft nu 3 films (2004, 2006, 2008), dat oogt toch als een reeks. En als je het bijvoorbeeld met een Duitse krimi-detective waarvan ook drie films zijn gemaakt, dat hoort ook niet op de site mijns inziens.

Hoe dan ook, we zijn altijd bereid om te luisteren naar kritiek op de regels en deze eventueel aan te passen als ze niet blijken te voldoen.

FourthRock schreef:

En vervolgens kom ik met het voorstel (en daarmee zal ik ook wel niet de eerste zijn) om tv-films, net als op imdb, gewoon ertussen te zetten met de aanduiding TV. Als ik zo de sentimenten hier om me heen inschat, zou dat veel goedmaken wat nu beschadigd is.

Voor de goede orde, het gaat hier om tv-film series. Afzonderlijke tv-films zijn momenteel gewoon toegestaan.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Maar zoals Boordappel al aanhaalde: wat is dan het verschil tussen The Librarian en Young Indiana Jones, die wel in grote getale is vertegenwoordigd op MovieMeter? Die laatste lijkt me toch meer iets van een reeks hebben.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Maar zoals Boordappel al aanhaalde: wat is dan het verschil tussen The Librarian en Young Indiana Jones, die wel in grote getale is vertegenwoordigd op MovieMeter? Die laatste lijkt me toch meer iets van een reeks hebben.

En zo zijn er verschillende hoor.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

"Young Indiana Jones" valt onder de categorie straight-to-video films, die zijn dus volgens de huidige regeltjes wel gewoon toe te voegen.

Onderhond

• 87595 berichten
  • 12845 stemmen

Wat bijvoorbeeld met TV films die eigenlijk ook meteen op DVD verschijnen?

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Dragon schreef:

(quote)

"Young Indiana Jones" valt onder de categorie straight-to-video films, die zijn dus volgens de huidige regeltjes wel gewoon toe te voegen.

Dat is The Librarian toch ook? De vervolgen zijn vrijwel direct op dvd verschenen.

Er wordt hier sowieso teveel vastgehouden aan de IMDb regels. Misschien dat dit werkte toen de site nog wat kleiner was, maar op een gegeven moment lijkt het me beter dat je je eigen regels gaat hanteren. IMDb heeft het ook niet altijd bij het rechte eind.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Vind het ook onzin dat die Librarian films verdwenen zijn; drie losstaande films in vier jaar tijd, op zichzelf staande verhalen, met grotendeels andere cast en duidelijk heel anders dan al die losstaande Tatort-gevalletjes e.d. Zie ook geen verschil met de Young Indiana Jones-reeks (wat in principe precies hetzelfde is, alleen dan nog een tikkeltje duidelijker).

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3281 stemmen

Dragon schreef:

(quote)

Daar zitten ook een aantal TV films tussen, die zouden dan van de site moeten.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Young Indiana Jones heeft zelfs 5 films die uit hetzelfde jaar komen (1999).

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Zie het hele probleem ook niet. Het zijn - hoe je het ook wendt of keert - films, en deze site heet moviemeter ...

Legan

• 18121 berichten
  • 4947 stemmen

Ik miste al een aantal stemmen en nu dus ook de reden gezien. Jammer. Persoonlijk onderschrijf ik het volgende:

Er wordt hier sowieso teveel vastgehouden aan de IMDb regels... knipknip... IMDb heeft het ook niet altijd bij het rechte eind.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Knisper schreef:

(quote)
Indien er nog meer series tv-films op de site staan, kan je ervan uit gaan dat hier overheen gekeken is, in plaats van dat we met twee maten meten.

We gebruiken deze regel nu al een tijd en vooralsnog zijn we er erg tevreden over. Ik heb het vermoeden dat The Librarian de eerste 'grote' film is die hierdoor van de site gehaald is, waardoor het nu in het oog springt

Ik vind het persoonlijk lastig om te zeggen waar je een lijn moet trekken. The Librarian heeft nu 3 films (2004, 2006, 2008), dat oogt toch als een reeks. En als je het bijvoorbeeld met een Duitse krimi-detective waarvan ook drie films zijn gemaakt, dat hoort ook niet op de site mijns inziens.

Hoe dan ook, we zijn altijd bereid om te luisteren naar kritiek op de regels en deze eventueel aan te passen als ze niet blijken te voldoen.

(quote)
Voor de goede orde, het gaat hier om tv-film series. Afzonderlijke tv-films zijn momenteel gewoon toegestaan.

Ik ken alleen Librarian 1 en Librarian 2. Wat is deel 3 dan? Volgens mij is er in 2008 geen L 3 film verschenen.

stinissen (crew films & series)

• 23443 berichten
  • 76931 stemmen

Ik had de Librarian 3 toegevoegd maar helaas mocht die er niet op... http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b0/Affiche_Librarian_Quest_for_the_Spear_2004_1.jpg

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Hoeveel films vallen er door die regel eigenlijk af?

stinissen (crew films & series)

• 23443 berichten
  • 76931 stemmen

Te veel

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wordt het dan niet eens tijd om de regels te herzien? TV films zijn toch ook films. Dit heet toch Moviemeter? Niet Bioscoopmoviemeter....

Snap best dat een minifilmpje er niet op mag, maar volgens mij ziet iedereen Librarian 1 en 2 (3 ken ik niet) als volwaardige films.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Gelijk. Zeeeeer veel.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Ik ken alleen Librarian 1 en Librarian 2. Wat is deel 3 dan? Volgens mij is er in 2008 geen L 3 film verschenen.

In 2008 de derde: The Librarian: The Curse of the Judas Chalice

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Knisper schreef:

Horen wel, maar luisteren niet. Op de bijna zes jaar dat ik hier aanwezig ben wordt het toch elk jaar enkele malen aangekaart, met altijd hetzelfde resultaat: noppes.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.