The Guest (2014)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Thriller / Mystery

geregisseerd door Adam Wingard
met Dan Stevens, Maika Monroe en Brendan Meyer

Een soldaat die met verlof is raakt bevriend met de familie van een mede-soldaat die gesneuveld is. Al snel wordt hij een gevaar voor iedereen in zijn omgeving wanneer de familie erachter komt dat hij niet is wie hij zegt.

avatar van bergt
Zeker geen slechte film. Heb hem in 1 adem uitgekeken. Acteer werk was redelijk tot goed. Alleen de vader acteerde naar mijn mening erg slecht.
Verder vond ik dat alles wel heel erg voorspelbaar was. Na 20 min kon je de rest van de film wel invullen al. Het verhaal was natuurlijk niet origineel maar kon ermee door.
Gwn niet teveel nadenken en heerlijk op bankie met een pilsje genieten. Greetzzz

Je hebt slechte films en tergend slechte films. Dit was er een.
Slecht acteerwerk, bijzonder dom verhaal en tja wat moet ik nog meer zeggen....
Niet eens de moeite waard om te downloaden.

avatar van Pauperculus
Een hele goede spannende (Aktie) Thriller heb me vanaf het begin tot het einde prima vermaakt, ondanks dat ik down schijn te hebben toch 4*

Slecht acteerwerk en slaapverwekkend verhaal, totaal achterhaalde film die alleen een tiener van 15 spannend zal vinden.
Het arrestatie team spande de kroon, echte schietschijven.

avatar van John Milton
matthijs30 schreef:

Iedereen die het meer dan 2 sterren geeft, heeft down.

Gelukkig heb je er kijk op met 7 stemmen sinds 2009. Toch meer dan 1 film per jaar.

(Don't feed the trolls I know, maar waarom roept iemand zoiets?)

avatar van boemboem27
gewoon een lekkere actiefilm,
niet te moeilijk,pilsje erbij en gewoonlekker genieten.
geen topacteer talenten maar dan mag de pret niet drukken.

Het eenvoudige dertien in een dozijn verhaal stelt eigenlijk weinig voor (kon zo uit de jaren 80 komen) en is het ook behoorlijk clichématig (zeker het eerste uur en het einde) allemaal, maar qua uitvoering ging het nog wel en dan vooral dankzij de laatste 30 minuten met aardig wat harde actie erin. De laatste 30 minuten hadden ook een aantal verassingen (beter gezegd de gedode personen die het niet verdienden) in petto, die ik eigenlijk niet had verwacht. De cast mag dan wel niet hoogstaand zijn maar Dan Stevens in de rol van soldaat "David" deed het best verdienstelijk en hetzelfde geldt voor de niet onaardig uitziende Maika Monroe in de rol van "Anna Peterson". Al met al niet meer dan een film om leuk om eens gezien te hebben.

avatar van Brabants
Deze psychologische thriller toont net wat te weinig intelligentie om lekker grauw c.q. donker te zijn. Dit neemt niet weg dat het best een aardige film is en deze lekker snel en gepolijst in mekaar zit. Het acteren van de protagonist als zijnde sinister en dubieus figuur voelt wat aan als overacting, maar het past wel binnen het verhaal. Ik zou niet durven beweren dat deze film een aanrader is, maar enigszins is het toch wel vermakelijk.

avatar van paul83
Brabants schreef:

Hier sluit ik mij volledig bij aan. Daarnaast probeert deze film te leunen op het succes van de film Drive qua muziekkeuze en shots.

avatar van Oliveri
Zeer vermakelijke thriller, waaraan bijna alles lijkt te kloppen: spannend verhaal, geweldig acteerwerk (puike rol Dan Stevens) en een ijzersterke soundtrack. Dat er hier en daar naar andere film is gekeken en geluisterd stoort mij in het geheel niet. Voor mij in de top 5 van 2014.

idd veel wind , maar geen goede script , directie en acteerprestaties .... eentje om snel te vergeten

Oliveri schreef:

flop 5 van 2014 lijkt me heel wat passender......

Toffe film!, Verhaal gaat over dat een man plots bij een familie aanklopt en zegt een vriend dezijn van hun zoon die overleden is in het leger...
Maar dan blijkt de man niet te zijn wie hij is..

FIlm heeft een lekkere vaart en wat leuke actie scenes, wel jammer dat het plot een beetje '''shit'' aanvoelt en toch iets het cijfer omlaag haalt
had em een 3.5 willen geven nu 3

avatar van hannes64
_Casper_ schreef:
had em een 3.5 willen geven nu 3

Dat had ik dus ook.....evengoed een nette film, met een paar leuke scenes.

avatar van MovieMeteur
Zoals 9/10 films tegenwoordig, verdient deze slechte film een 1/10. Zonde van m'n tijd, zelfs een saaie nachtdienst is leuker om te draaien.

avatar van mauzst
In het begin leek het wat te worden.. Echter was de aankomst van het arrestatie-team gewoon hilarisch. Acht man in twee auto's om een gewetenloze killer te pakken, sure.

filmfan59 schreef:

flop 5 van 2014 lijkt me heel wat passender......

Tja, smaken verschillen, dat is jouw mening tegenover de mijne

avatar van John Milton
normaal gesproken ben ik de 'zuurpruim', waar het op niemendalletjes en onzinnige filmpjes aankomt. Toch wat meer van de filmhuis, normaliter. Maar Ik heb me zeer behoorlijk vermaakt met deze onzin. De scène dat hij in die bar die puinbakjes in elkaar stompte deed me nog net niet kraaien van plezier. Net als het moment op dat feestje dat hij hij die irritante dude gewoon met zijn hoofd tegen de muur drukt. Kleine dingetjes, maar ik genoot er erg van. De manier waarop de film ontspoort is wat jammer, maar het is volgens mij ook niet serieus bedoeld, meer als een spin geven aan foute horror uit de eighties. Desalniettemin werkte dat voor mij ook niet. Maar flop 5, filmfan59? that's a bit harsh Maar goed, misschien vind jij iets uit mijn flop 5 wel uiterst vermakelijk!

300: Rise of an Empire (2014)
After Earth (2013)
Écume des Jours, L' (2013)
Knights of Badassdom (2013)
Nurse 3-D (2013)

Zeer goede en vermakelijke thriller. Tuurlijk het verhaal is wat voorspellend, maar de hoofdrolspeler acteert echt heel goed. Het mooiste is een stukje respect dat de hoofdrolspeler (bad-guy) opbouwt tijdens zijn verblijf. Wat later natuurlijk wel weer afgebroken gaat worden. Lekkere "wraak" scenes in film. Gewoon prima

avatar van Antonev
Ik vond de film wat slapjes en nogal tam op gang komen, maar toen het eenmaal los kwam, kwam het ook écht goed los. Snoeiharde actie en geweld en naarmate de film vordert wordt er ook wat meer uitleg gegeven.

Ontzettend genoten van de provocatie in de bar met de drankjes en de daarop volgende knok scene.

avatar van Edie
Begint vermakelijk, naar het einde toe wordt het allemaal wat minder. Maar, prima film om een avond mee om te krijgen. Bij momenten had Dan Stevens ook wel wat weg van Paul Walker.

Vooruit, een krappe 3*

Een onderhoudende, gewiekste, macabere, sinistere zwarte (komische) psycho thriller, met een portie drama, het nodige schietvuurwerk en explosies. Het eigenlijke plot was uitermate simpel en de film nam zichzelf niet al te serieus: het einde bijvoorbeeld was doelbewust lachwekkend. De soundtrack klonk geweldig. Dan Stevens (met prachtige blauwe ogen) was uitermate cool en hypnotisch sterk in de rol van de koelbloedige hoofdpersoon.

Oliveri schreef:

Oh my god, you serious?
Heb je de film achterstevoren en/of diagonaal gekeken................lol

Meesters schreef:

Oh my god, you serious?
Heb je de film achterstevoren en/of diagonaal gekeken................lol

Wat is dit voor heksenjacht? Misschien handig om ook de andere lovende commentaren te lezen over deze thriller. Voor mij de beste soundtrack van 2014 en een ijzersterke rol van Dan Stevens, en ik weet zeker dat er meer Movimeter leden er ongeveer zo over denken. Beetje kortzichtig Meesters. En wel erg laag met je waardering wat mij betreft!

avatar van Shinobi
"It's nice having you here."

Soort van 'throwback' naar begin jaren '90.

Dergelijke films waarin een - onwelkome - gast zijn intrede maakt, zijn best interessant. De intenties van David lijken op het eerste oog namelijk goedbedoeld, ondanks dat het vanzelfsprekend anders uitpakt; al gauw is duidelijk dat er iets niet helemaal in orde is. Bovendien zorgt het innemende spel van Dan Stevens ervoor dat je als kijker op de één of andere manier toch sympathie krijgt voor de protagonist.

Qua verloop is 'The Guest' dan ook vrij sfeervol, ondersteund door een heerlijke soundtrack en een aardige visuele stijl. Hierdoor heeft de film op momenten zelfs iets surrealistisch over zich. Het doet me enigszins denken aan een Drive (2011), hoewel de gehanteerde stijl daarvoor net te opzichtig is.

Alleen jammer dat de degelijke opbouw min of meer teniet wordt gedaan door het laatste half uur. Het is allemaal zo over-the-top en geforceerd. Adam Wingard is voor mijn gevoel daarin te ver doorgeschoten, al zal hij het vast opzettelijk hebben gedaan om de tendens te doorbreken.

Al met al een redelijk vermakelijke thriller. Wel moet je het hele gebeuren op het laatst met een korreltje zout nemen.

Kleine 3,0 sterren.

avatar van schumacher
Dit was echt wel een leuke film , lekkere wegkijker.
Het einde was heel goed gedaan, de laatste 10sec vd film stelde me vooral tevreden . Ik dacht van toch niet meer een zelfde einde zoals bij zeer vele andere films , gelukkig werd ik tevreden gesteld.
Dan Stevens was top, goeie acteur, goed geacteerd.

Ja, dat team was mss er wat over dat ze met nogal weinig waren om 1 gevaarlijke persoon te willen doden maar hey mensen, het is nog altijd film he en het is geen waargebeurd verhaal. Men moet dan ook niet naar star wars en terminator en the hobbit en weet ik nog allemaal gaan kijken, daar is helemaal niks echts aan . Het stoorde mij alvast niet.

De soundtrack was ook heel goed.

Ben het helemaal niet eens met de slechts commentaren hier, als je deze een 1 geeft, ik kan er u heel veel geven die geen 10 keer maar 1000 keer slechter zijn ze dan deze en het maakt zelfs niet uit welk genre, kans is groot dat wie hier een 1 voor heeft gegeven dat dat zo'n mensen zijn die zot zijn van flutfilms zoals the blairwitch project, paranormal activity en rec en noem maar op.

Een film moet vermakelijk zijn of lekker wegkijken en dat is wat deze film voor mij heeft gedaan. Leuk avondje, neem er een goeie pint ofzo bij of ne zaks chips en cola en plof maar achterover en genieten maar. .

Mijn 4 is mss ietsje te hoog maar ik heb een extraatje gegeven omdat ik die Dan Stevens echt wel top vond, de soundtrack goed was en de film lekker wegkeek.

avatar van filmkul
Redelijk film die sterk start. De spanning wordt goed opgebouwd en de karakters krijgen voldoende ruimte zich te ontwikkelen, voor zover mogelijk. Helaas vliegt richting het einde de film behoorlijk uit de bocht en verandert het in rauwe wat hersenloze actie film. Daarnaast is het verhaal niet overal even logisch. Verder zet Stevens een goeie rol neer. 3.0/3.5

avatar van Brabants
filmkul schreef:

Volgens mij was de gehele film hersenloos? Ben benieuwd op welk punt jij andere gedachten had, omtrent dit issue? Althans dit was verre niet vanuit richting het einde het geval lijkt me.....

avatar van Edie
filmfan59 schreef:

flop 5 van 2014 lijkt me heel wat passender......

Alsof The Equalizer zo'n meesterwerk is met jou 4.5 score eraan The Guest was gewoon vermakelijk, jammer dat het laatste half uur minder is..

avatar van filmkul
Brabants schreef:

Ik schrijf ook niet dat je in het eerste deel je hersens moet gebruiken, maar in dat deel vraag je je wel af wat er nu precies aan de hand is.