The Lizzie McGuire Movie (2003)

Komedie / Familie

geregisseerd door Jim Fall
met Hilary Duff, Adam Lamberg en Robert Carradine

Lizzie McGuire slaagt voor haar high-schooleindexamen en vertrekt naar Italië met haar groep voor een welverdiende zomervakantie. In Italië aangekomen komt ze erachter dat ze heel veel lijkt op een zangeres van een beroemd zang-duo uit Italië. De zangeres Isabella wil stoppen met haar huidige carriere en wil serieuze muziek gaan maken. Het probleem is alleen dat het duo moet optreden op de International Music Video Awards...

avatar van otherfool
Bijzonder matigjes door het irritante spel van Duff (die stem... brr), de onnodige en suffe animaties tussendoor en het hemeltergende einde met het vuurwerk. Jeuk op hele rare plekken.

1,5*.

avatar van Demoniac
Ik vond het geen goede film. Had ik eigenlijk ook niet echt verwacht. Het stukje dat Paolo en Lizzie gaan zingen en Paolo zijn echte zangkunsten vertonen gaat vond ik wel erg grappig trouwens. 2*

Volgens mij heb ik deze film ooit tijdens een kinderfeestje gekeken in de bios met vriendinnen. Toen leuk, maar nu niet meer. Ik houd niet van het acteerwerk van Hilary.

avatar van Elineloves
Jeetje, hoe heb ik dit als tienermeisje leuk kunnen vinden, bedacht ik me zojuist even. Dat irritante playbacken, de kleffe liedjes, het vervelende broertje, de gemene 'die plots niet meer zo gemeen is' klasgenote, die animaties.. En dan te bedenken dat ik vroeger een crush had op David 'Gordo' Gordon. Awkward.

Vreemd genoeg kwam ik er deze keer amper doorheen. Enorm behoefte om te fast forwarden. Uiteindelijk ben ik van lichte ellende was gaan vouwen (Tja) en dat hielp wel. Hoewel het vervelende stemgeluid van Lizzie en de vervelende gladjakker Paolo. Hilary was hier duidelijk nog erg jong. Toen ze ouder was, ben ik haar beter gaan waarderen. Voor de doelgroep vast erg leuk, ik was er 10 jaar geleden tenslotte ook dol op, maar had het beter bij die ene kijkbeurt kunnen laten.