The Sisterhood of the Traveling Pants 2 (2008)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Sanaa Hamri
met Blake Lively, Alexis Bledel en Amber Tamblyn

Na in de eerste film al van elkaar gescheiden te zijn, gaan de dames dit keer op zoek naar een manier om weer bij elkaar te komen. Hoewel ieder van hen daar naar verlangt, blijkt het inpassen in hun drukke privélevens nog niet zo eenvoudig.

avatar van valerio2003
Ik vind dit echt een geweldige film en ik heb niet eens deel 1 gezien.

gisteren op dvd gekeken
een hele leuke film en knappe mannen die erin mee spelen.
erg leuk om naar te kijken.

mm vreemd, wikipedia zij dat er ook nog 1 derde kwam

avatar van Mezelf
De bronnen van Wikipedia zijn ook niet altijd te vertrouwen

avatar van Rianneke_Dan
Heerlijke film om eens tussendoor te kijken. Ik kan me de eerste niet zo heel goed meer herinneren maar ik vond die ook wel leuk (3.5*) Bij deze een beetje hetzelfde verhaal. Een stel leuke en totaal verschillende meiden die hun eigen weg gaan en op hun manier volwassen proberen te worden, waardoor ze soms de belangrijke dingen in hun leven een beetje vergeten, maar worden door de zogenaamde 'magische' broek weer bij elkaar gebracht. Kan me voorstellen dat sommige denken, waar slaat dat verhaal nou weer op, maar ik denk ook dat je dat gedeelte van de broek niet al te serieus moet nemen, het gaat meer om de ontwikkelingen eromheen. De film kent zowel komische als ontroerende momenten en ik vind het nooit saai worden, de 2 uur waren zo voorbij. Gooi er een stel leuke en gespierde jongens in en je hebt een leuke film voor de vrouwen onder ons

ik vond hem evengoed als de eerste film. verhaal is weer heel leuk. Alexis Bledel en Amber Tamblyn vond ik het leukste spelen. Zeker een aanrader deze film.

avatar van lhasa
ik vond deel 2 leuker dan deel 1

leuke film, leuke personages

avatar van Minority_Check
kan me deel 1 niet goed herinneren
maar ik vond dit geweldig

avatar van Fran
Ik vind het een lekkere onderuitzakfilm. Op zich blijven de verhalen van de dames behoorlijk op de vlakte (op het verhaal van Bridget na) maar het is echt wel een heerlijke feel good movie.

De verhalen van de 4 vriendinnen zijn erg herkenbaar en de personages eigenlijk ook. Deze worden neergezet door 4 hele leuke jonge actrices. Eervolle vermelding hierbij voor Amber Tamblyn want ik vind haar hier een hele goede acteerprestatie neerzetten.

Jammer dat ik deel 1 niet als eerste gezien heb maar na deze film ga ik er zeker alsnog voor want dit was gewoon een heerlijk filmpje om naar te kijken.

avatar van Aapje81
Ik heb deel 1 nog niet gezien. Is deze dan te volgen?

avatar van DiKKe_OsCaR
Deel 1 vond ik heel erg leuk, maar dit deel kon me eigenlijk niet zo boeien. De personages blijven veel te oppervlakkig, ik voelde met niemand echt mee. En dat is iets wat ik bij een film als dit zeker nodig heb om de film goed te waarderen.

Ik had beter een andere film kunnen uitkiezen deze avond.

avatar van soom
Hetzelfde niveau als de eerste film, brengt een boel vrolijkheid met zich mee. Waar ik bij de eerste film Alexis niet echt los kon zien van haar Rory rol, lukte dat hier beter, en zag ik Lena voor me, en niet Rory.

De dames spelen goed, en de dingen die ze tegenkomen, worden goed tot een einde gebracht, lekker romantisch op bepaalde momenten, heel genietbaar voor een lekker avondje filmkijken, niets mis mee. Ik kon meeleven met hen alle 4, en vond het eindshot echt mooi.

avatar van Aapje81
Ik heb deel 1 niet gezien maar in zijn soort vond ik dit een hele leuke film. Het acteerwerk is leuk, de verhaallijntjes wat cliché maar nergens is het echt vervelend. Ideaal voor een romantische avond.

Rabbitto
ik vond het een hele gezellige sfeervolle film met zeer leuke actrices al zeg ik het zelf.

Ook fijn dat alexis bledel een x niet zo veel praatte als bij Gilmore girls,
wat ik dankzij 2 dames thuis iedere dag moest aanhoren

ik geef hem een 3.5* omdat het gewoon een leuk verhaal was met een vrij standaard einde.

deze heb ik ook alweer 3x gezien, maar ik blijf het maar geweldig vinden, ik houd gewoon van deze meiden!

avatar van Davidus
Aan de overweldigende dames reacties zie ik al dat dit een film is die ik even links laat liggen ...

avatar van nightbreed
Hmwoah, viel wel mee, maar ik ergerde me wel een paar keer flink aan het clichématige script en het matige acteerwerk.

avatar van centurion81
Deze film is echt 3x niks...Heb met mn vriendin meegekeken, maar laat mij het eens met een damesbril bezien: je krijgt 4 heel matige verhaallijntjes die geen ene ruk met elkaar van doen hebben en amper weten te boeien. Het is dat het acteerwerk niet tenenkrommend is, anders had ik er rustig nog een halve ster afgehaald. Enige hoogtepunt was Rory uit de Gilmore Girls, leuk om naar te kijken

melvddonk
De film heeft hetzelfde sfeertje, dezelfde acteurs en een soortgelijk verhaaltje als in het eerste deel en is weer erg gemakkelijk weg te kijken. Bijzonder is het allemaal niet, maar het is wel een heerlijk tussendoortje, waarbij je absoluut niet na hoeft te denken en lekker onderuit kan zakken.

De film bevat zowel humor, als drama en de dames zetten hun rol erg goed neer. De romances zijn leuk en vaak erg aandoenlijk en het mannelijk schoon is ook in dit deel weer aanwezig. Ja, een lekker filmpje voor tussendoor.

avatar van benthe
Gezellige, zomerse, feel-good film. Fijne sfeer, fijne vriendschap, leuk verhaaltje, maar niks te bijzonders.

avatar van Metalfist
Cars are easy- it's people you need a manuel for

De eerste Sisterhood of the Traveling Pants was eigenlijk een aangename verrassing. Een erg leuk coming of age drama, bovendien met het nodige feelgood gehalte zonder dat het al te stroperig wordt, en vooral één waar een leuke cast in meedeed. Weliswaar wel de nodige clichés en verrassend wordt het nergens en toch.. Het is één van de leukere chickflicks die ik al heb gezien. Ik had dan eerlijk gezegd ook een tikkeltje mijn twijfels bij deze sequel, het voelde toch wat aan als een snelle en eenvoudige sequel, maar dan toch eens voor gaan zitten.

En dit tweede deel is inderdaad minder dan zijn voorganger, maar op zich wordt er nog wel een degelijk niveau behouden. Iets wat vooral te wijten is aan het feit dat de vriendschap tussen het viertal overtuigend blijft. Toegegeven, er wordt een nog groter blik met clichés opengetrokken en er zit minder drama achter de verhaallijnen (het eerste deel typeerde zich toch door een aantal levenslessen die hier wat uitblijven) maar de film blijft een zekere fun uitstralen. Alleen een beetje jammer dat het einde met de verdwenen jeans wat aanvoelt als het momentje teveel. Voor mij hadden ze niet perse nog eens naar Griekenland moeten gaan om daar op zoek te gaan de jeans, al zorgt dat an sich nog wel voor een mooi shot met de vriendinnen die naar de ondergaande zon zitten te kijken. Wederom wat cliché (de voice-over die vertelt dat de combinatie van zonsondergang en de zee de kleur van de jeans had...) en toch kan ik het de film eigenlijk vrij makkelijk vergeven.

De onvermijdelijke plotlijn was dat de vriendschap tussen de vier dames barsten ging vertonen en daar had ik op voorhand wat schrik voor aangezien het juist de die combinatie was die voor een groot deel van de fun zorgde. Net zoals in het vorige deel zijn er dus terug een aantal aparte verhaallijnen die wel wat aan elkaar worden gelinkt en dan blijkt dat Blake Lively, Amber Tamblyn, Alexis Bledel en America Ferrera het toch wel goed doen. Zeker Bledel lijkt goed te zijn gegroeid in haar rol van Lena en Lively weet een nogal geforceerde verhaallijn met haar grootmoeder tot een goed einde te brengen. Tamblyn heeft deze keer wat minder om handen dan in de voorganger, voor een groot deel is de focus toch op Ferrera komen te liggen, maar al bij al blijft iedereen toch goed overeind.

Vreemd eigenlijk dat het maar bij twee films is gebleven. Ann Brashares, de schrijfster van de boekenreeks waar dit op gebaseerd is, heeft in totaal 4 boeken in de reeks geschreven, maar waarschijnlijk was het een combinatie van tijd en beschikbaarheid van de actrices die eventuele vervolgen moeilijk maakte. Ben daar op zich niet slecht gezind om, nu blijf je toch een redelijk hoog niveau behouden.

avatar van Katharina
Opzich wel leuk, maar een beetje lang en saai. Ik vond het vorige deel veel leuker.

avatar van rep_robert
Toch een tikkeltje minder dan het eerste deel. Dit is voornamelijk te danken aan het feit dat de film wat volwassener is, de dilemma's minder interessant zijn en vooral het speelse karakter van de film verdwijnt er een beetje door. Bijvoorbeeld Bridget. Het hele gedoe bij die archeologische opgravingen had achterwege gelaten kunnen worden. Alsof je zo onervaren op zo'n site wordt toegelaten. Wat daarna volgt is een stuk interessanter. Maar dat had ik eigenlijk met alles in de film. Er worden wat zijstapjes genomen en het komt allemaal wat moeizamer op gang. Pas richting het einde worden overbodige personages geloosd en krijgt de film wat meer een hart.

Niet heel slecht dus, maar het is allemaal net een tikkeltje minder dan deel 1. Ook het concept van de "magische" broek valt wat te verwaarlozen.