• 8.664.041 stemmen

Met onder meer: Joel Edgerton, Chiwetel Ejiofor en Sarah-Jane Potts

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Kinky Boots

"How Far Would You Go To Save The Family Business?"

Charlie Price wordt geconfronteerd met de sluiting van de schoenfabriek, die al generaties lang in handen is van zijn familie. Precies op het moment dat Charlie denkt dat alles verloren is, ontmoet hij toevallig drag queen en cabaret-ster Lola. Lola wijst Charlie op de behoefte aan stijlvolle, kinky laarzen voor haar en haar optredende collega's en dit geeft Charlie en het personeel van de fabriek zowaar wat hoop.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Social Media

avatar van Polignac

Polignac

Echt een feel good film met een gezonde dosis humor.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Voorspelbare prima typische britse leuke film

avatar van Lobbie

Lobbie

Onverwachts een leuke film!

avatar van MOKUMAN

MOKUMAN

Grappig en op waarheid berust verhaal met prima muziek.

avatar van Movsin

Movsin

Een feel-good-movie met de typische Britse sociale inslag - de scènes met de fabrieksmensen in hun werkplaats zijn puik neergezet - maar bovenal met een spetterende Chiwetel Ejiofor die letterlijk en figuurlijk de show steelt.

Het plot is eenvoudig maar het blijft charmant en de geslaagde hituitvoeringen verhogen het kijk- en luistergenot.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Inderdaad een fijne feelgood-movie van Britse orgine en dan zit het meestal wel goed met de humor. Ook bij deze film is dat het geval, alleen van de humor had er meer in kunnen zitten misschien? Er staat dus na de komedie boven ook duidelijk vermeld "drama" en dat heeft, vonden wij, de boventoon in de film. Ondanks dat, een mooi verhaal wat ook nog eens een ware geschiedenis is uit de jaren '90 van de vorige eeuw. Een ruime 7 als waardering.

scorsese

Aardige film over een schoenenfabriek in financiële nood die zich gaat specialiseren in schoenen voor travestieten. Geïnspireerd op een waargebeurd verhaal. Het verloop en ook de personages zijn aan de voorspelbare kant. Het kijkt allemaal wel gemakkelijk weg . Joel Edgerton zet zijn rol wat saai neer, dit in tegenstelling tot Chiwetel Ejiofor die beter uit de verf komt.

avatar van cosp

cosp

Heerlijke Engelse film vol met de bekende Engelse humor. De basis van de film is drama en die wordt prima neergezet door een flink aantal goede acteurs. Hij is wellicht wat aan de lange kant, maar ik heb me geen moment verveeld. De heerlijke filmmuziek draagt daar zeker aan bij. Mensen op Moviemeter die Lola een travestiet noemen, hebben niet goed opgelet en mogen 'm best nog eens zien. De rest trouwens ook, want het is een heerlijke film waar weinig valt aan op te merken. Niet voor niks is er dan ook al een tijdje de musical Kinky Boots die o.a. speelt op Broadway.

avatar van T.O.

T.O.

• 1916 berichten

Hele andere rol dan ik gewend ben van Ejiofor, maar hij doet dit zeker niet slecht haha.

Voor de rest een aardige Britse feelgood film, niets heel bijzonders. Edgerton is vrij saai in zijn hoofdrol.