Kinky Boots (2005)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Drama

geregisseerd door Julian Jarrold
met Joel Edgerton, Chiwetel Ejiofor en Sarah-Jane Potts

Charlie Price wordt geconfronteerd met de sluiting van de schoenfabriek, die al generaties lang in handen is van zijn familie. Precies op het moment dat Charlie denkt dat alles verloren is, ontmoet hij toevallig drag queen en cabaret-ster Lola. Lola wijst Charlie op de behoefte aan stijlvolle, kinky laarzen voor haar en haar optredende collega's en dit geeft Charlie en het personeel van de fabriek zowaar wat hoop.

Echt een feel good film met een gezonde dosis humor.

Voorspelbare prima typische britse leuke film

Onverwachts een leuke film!

avatar van MOKUMAN
Grappig en op waarheid berust verhaal met prima muziek.

Een feel-good-movie met de typische Britse sociale inslag - de scènes met de fabrieksmensen in hun werkplaats zijn puik neergezet - maar bovenal met een spetterende Chiwetel Ejiofor die letterlijk en figuurlijk de show steelt.
Het plot is eenvoudig maar het blijft charmant en de geslaagde hituitvoeringen verhogen het kijk- en luistergenot.

avatar van knusse stoel
Inderdaad een fijne feelgood-movie van Britse orgine en dan zit het meestal wel goed met de humor. Ook bij deze film is dat het geval, alleen van de humor had er meer in kunnen zitten misschien? Er staat dus na de komedie boven ook duidelijk vermeld "drama" en dat heeft, vonden wij, de boventoon in de film. Ondanks dat, een mooi verhaal wat ook nog eens een ware geschiedenis is uit de jaren '90 van de vorige eeuw. Een ruime 7 als waardering.

Aardige film over een schoenenfabriek in financiële nood die zich gaat specialiseren in schoenen voor travestieten. Geïnspireerd op een waargebeurd verhaal. Het verloop en ook de personages zijn aan de voorspelbare kant. Het kijkt allemaal wel gemakkelijk weg . Joel Edgerton zet zijn rol wat saai neer, dit in tegenstelling tot Chiwetel Ejiofor die beter uit de verf komt.