Clown (2014)

Verenigde Staten / Canada
Horror

geregisseerd door Jon Watts
met Andy Powers, Laura Allen en Peter Stormare

Een liefhebbende vader verkleedt zich als clown om de verjaardag van zijn zoon op te vrolijken, nadat de persoon die hij had ingehuurd op het laatste moment afzegt. Hij krijgt het clownspak echter niet meer uit en ontdekt dat het pak een verschrikkelijke vloek met zich mee draagt, waardoor hij langzaam verandert in een moordzuchtige maniak met een rode neus.

avatar van 606
Ah das rot, heb elke week gezocht naar een still om deze toe te voegen, en nu ben ik te laat Deze wilde ik zo graag toevoegen.

avatar van HarmJanStegenga
Nice, weer eens een horror film met een clown. Doodenge wezens. Komt op de lijst.

avatar van tattoobob
Eli Roth speelt de Clown las ik...hmm ben niet kapot van zijn acteerkunsten maar misschien als clown is het te doen.
Hij ziet er wel creapy uit en verder ben ik dol op dit soort films.

avatar van tattoobob

Ziet er lekker freaky uit....

avatar van JacoBaco
Op IMDb staat dat de 25 min lang is...

avatar van Jawaddedadde
Ja, da's vreemd. Lijkt me foutief te zijn:

The film is based on a faux trailer by Jon Watts that appeared online in October 2010, where it depicted Eli Roth's name, as if he were involved with the project when in fact, at the time he'd never heard of it or its filmmakers. This eventually garnered the attention of Roth, whom liked what he saw and surprisingly agreed to fund a full length feature.

Bron: UHM - Upcoming Horror Movies | Movie | Clown - upcominghorrormovies.com

In Italië komt-ie op 13 november in de bioscoop:

Bron: M2 Pictures | Società di Distribuzione Cinematografica - m2pictures.it

avatar van Seam
Ziet er cool uit!

avatar van MH040
tattoobob schreef:
Ziet er lekker freaky uit....
"the new Italian poster for Clown after the first one was apparently banned" http://www.impawards.com/2014/posters/clown_ver2.jpg

MH040 schreef:

Whahahaha....stelletje zeikerds zijn het ook he?

avatar van MH040
tattoobob schreef:
Whahahaha....stelletje zeikerds zijn het ook he?
kan natuurlijk ook een publiciteitsstuntje zijn..

avatar van JacoBaco
15 maart is de DVD release in de UK?

avatar van megaman
JacoBaco schreef:
15 maart is de DVD release in de UK?

Je kunt de Blu Ray al bestellen bij Zavvi.nl

Clown - Zavvi Exclusive (500 Copies Only) Blu-ray | Zavvi.nl

avatar van JacoBaco
Vanaf 2 maart verkrijgbaar en nu uitverkocht.

avatar van tattoobob
Morgen eens opzetten.....ik ben hier erg benieuwd naar.Eindelijk weer een een freaky clown

avatar van jeroentjuhhhhh
Grappige, absurdistische bodyhorror. Weet regelmatig gevat uit de hoek te komen. Zit vooral in wat details verborgen, want de rode draad is een gevalletje horror 101. Eerste helft komt Jon Watts er nog mee weg, maar eens de nieuwigheid eraf is, schiet hij als regisseur toch tekort. Sprokkelt hier en daar wat good will bij elkaar met brute gore en donkere humor - vaak een combinatie van de twee. Stoer clown-design ook! Al mocht de transformatie w.m.b meer centraal staan. De weg die het scenario halverwege inslaat, neemt wat mij betreft de aandacht teveel van de kern weg. Krappe 3.5*.

avatar van tattoobob
Poe poe...moeilijk te beoordelen dit.
Allereerst moet ik zeggen dat ik er wel iets meer van had verwacht..vooral kwa horror!!ik vond het allemaal een beetje tam en sloom gaan.
Deze film heeft wel wat weg van een van de filmpjes uit Scary or Die (2012) dus helemaal origineel vond ik het niet.
Ik vond de clown er wel tof uitzien...alleen duurde het wat lang voordat hij die look uiteindelijk kreeg.
Acteerwerk was middelmatig.

Ik had deze film graag met wat meer gore gezien.

avatar van Petina
Helemaal geen horror ofzo, gewoon een leuk wegkijkfilmpje.
Ik dacht, ik ga ff een stukkie kijken maar ik heb gewoon de hele film afgekeken.
De eerste helft is best wel goed, daarna een sloom stuk, vooral in dat rare speelgedoe voor die kinderen maar daarna gaat het weer los!

Jaja, Petina gaat deze film toch wel waarderen met een 4!
(en liever een achteneenhalf)

Een grimmig bedoeld horrorverhaal (over de angst voor clowns) dat maar niet echt eng of spannend wilde worden en dat zeker meer subtiliteit had kunnen gebruiken. De speciale effecten zagen er goed uit maar de regisseur had meer aandacht aan het plot kunnen besteden (het ontbrak aan inhoud).

avatar van Corcicus
Originele horrorfilm die echter te traag op gang komt. Het hoofdpersonage straalt ook weinig charisma uit, maar voor de rest best wel een fraaie prent.

avatar van knusse stoel
Leuke film met goede momenten! Viel echt niet tegen, uiteindelijk krijg je familiehorror!

avatar van UrbanDjampa
Zeker geen onaardige film. Bij die vervelende opdringerige jongen die steeds mister clown riep moest ik wel stiekem lachen...

avatar van joolstein
Fantastisch!!!!! Al is het B(achtige) -film het zit goed in elkaar. Zowaar zit er uitleg(verhaal) over de clown in de film. En de Metamorfose van papa naar clown was echt goed! Zelfs best eng. . Mooiste scene vond ik de eerste moord(en stuk ervoor). krijg je ervan als je niet luistert!!
Het enige manco wat ik een beetje had was het feit dat de scene`s met kindertjes die vermoord werden nogal braaf waren. Dit zal denk ik wel komen omdat het anders helemaal schokkend was geweest!

Aangenaam filmpje.

avatar van umbra
Te weinig spanning, nooit echt eng, komt traag op gang, uiteindelijk eerder familie-horrorfilmpje waarvan eerste 45 min fzo eerder drama waren dan echt horror...3,5 à 4/10

HALVE TAMME.
''Clown.''

De cast en het script zijn in mijn ogen een aardige match, het acteerwerk wat afgeleverd wordt
is meer dan prima en de sfeer in de film wordt naar mijn mening redelijk tot goed vastgelegd.

Al met al ben ik dus tevreden met wat ik allemaal voorbij zag komen op mijn tv.

3 solide sterren van mijn kant.

avatar van DragQueen
Toch een aangenaam Horrorfilmpje, met een leuk bedacht gegeven. Het verhaaltje is niet al te ingewikkeld, en steekt leuk in elkaar. Verder zien de effecten er ook onderhoudend uit. 3 Sterren.

avatar van AmazingPP
Ik kan er niks aan doen, maar ik vond deze horrorfilm echt waanzinnig om naar te kijken! Spannend, goor, grappig en griezelig tegelijk! Ik had er eigenlijk niks van verwacht, maar toen de aftiteling over mijn scherm ging had ik absoluut geen spijt ervan deze film gekeken te hebben! Wat een creepy clown! Hij is bijna nog meer creepy als de clown uit "Stephen King's It" (waar trouwens kennelijk een remake van gemaakt wordt...pffff) ! Het verhaal slaat natuurlijk nergens op, maar wat maakt het uit? Het was 100 minuten puur vermaak voor de echte horrorliefhebber. En dat ben ik!! 4 *