• 8.225.938 stemmen

The Young Offenders (2016)

Komedie | 83 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Ierland

Geregisseerd door: Peter Foott

Met onder meer: Alex Murphy, Chris Walley en Hilary Rose

Over The Young Offenders

"Not all plans are idiot proof"

Conor en Jock zijn twee tieners die beste vrienden zijn. Ze wonen allebei in Cork, kleden zich hetzelfde en dragen allebei hetzelfde snorretje. Jock is een beruchte fietsendief en raakt regelmatig verwikkeld in een kat-en-muisspel met sergeant Healy. Op een dag kapseist er een drugsschip in de buurt van Cork, waardoor er eenenzestig pakketjes cocaïne aanspoelen. Elk pakketje is zeven miljoen euro waard. De politie slaagt erin het grootste gedeelte in beslag te nemen, maar al snel blijkt dat er twee pakketjes ontbreken. Conor en Jock vernemen dit nieuws en bedenken zich geen moment. Ze stappen op de fiets en gaan op zoek naar de vermiste pakketjes, zodat ze deze kunnen verkopen.

imageimageimageimage

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Matige komedie met een simpel verhaaltje en slappe humor over 2 simpele zielen die een fietstrip maken naar een plek waar balen met cocaïne zijn aangespoeld. Ze hopen ook een baal te kunnen vinden en denken dat ze op die manier rijk zullen worden. De humor is te flauw en er wordt matig gespeeld, meer dan een enkele glimlach werd het dan ook niet.

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Ik vond hem best te pruimen zo als tussendoortje. Paar keer echt wel moeten lachen. Wij hebben hier ons goed mee vermaakt. Dat terwijl ik 80% van de comedy films vaak te plat of te flauw vind. Het is geen onwijze hoogvlieger maar ook zeker geen prut. En het viel ook mee qua clichés. Deed me op de 1 of andere manier een beetje denken aan de film Purely Belter (2000).

avatar van Walter S.

Walter S.

Ik vond het ook een prima tussendoortje. Weirde personages, in alles precies het tegenovergestelde van wat je normaal ziet in dit soort films met coole gasten en harde criminelen. Deze coole gasten gaan op een mountain bike en een meisjesfiets op pad in plaats van in een snelle bak, stuiten op een crimineel met een klompvoet en een lamme arm, die geen vette gun heeft maar zich moet behelpen met een spijkerpistool.

Al met al een erg grappig fillumpie. Een beetje sullige Trainspotting meets New Kidz.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Behoorlijk geinige comedy.

Uit Ierland ,,,zie je niet veel.

Die twee hoofdrol spelers zijn lekker simpel maar. Niet echt dom.

Kijkt lekker weg.

Goede 3 *

avatar van vindorent

vindorent

Net via Netflix bekeken en moet zeggen dat ik er heerlijk van heb genoten. Heb zelf een tijd in Ierland gewoond en het was heerlijk om die typische Ierse dingen terug te zien. Deze film ademt gewoon die geweldige Ierse sfeer!

Onderhond

Leuk.

Zoals hierboven al staat te lezen laat deze film zich perfect samenvatten door Trainspotting meets New Kids. Iets minder extreem dan New Kids, iets minder gepolijst dan Trainspotting, maar de basis is duidelijk daar en Foott zorgt er ook wel voor dat het werkt.

Die twee Ierse gastjes zijn echt geweldig. Geholpen door een smakelijk taaltje natuurlijk, maar de humor is lekker droog, de situatie larger than life en de bijpersonages maf en quirky. Als je nog een derde referentie wil is het vroege werk van Ritchie ook geen verkeerd uitgangspunt, maar ook hier weer iets minder uitzinnig uitgevoerd.

Er zit aardig wat vaart in de film en voor je het weet is het allemaal voorbij. Geen saaie momenten, een leuke cast en vlotte humor maken van deze Young Offenders een leuke comedy. En doorheen al die gekkigheid zit er ook wel wat warmte in de film, zodat het niet enkel wat onnozelheid is.

Doet in z'n geheel wat onder voor z'n inspiratie, maar verder een erg fijn tussendoortje.

avatar van krabat

krabat

Wat op papier een leuke komedie lijkt is in werkelijkheid een saaie film. Het doet allemaal erg kinderachtig aan, de personages zijn niet leuk en de humor is om te huilen.

avatar van 93.9

93.9

Niet echt leuke film. Veel achterhaalde truckjes met freezeframe, flashbacks met semi grappig commentaar etc.

Zoals we dat zagen in Lock, Stock.

Niet leuk dus. Die 2 gasten waren ook niet leuk. Wel mooi Iers landschap...

avatar van Woland

Woland

Mja, viel me niet mee. Genoemde titels als Lock, Stock..., Trainspotting, en (ja, zelfs) New Kids zijn toch echt een stuk leuker dan deze Ierse variant. We volgen twee Ierse chavs die op zoektocht gaan naar aangespoelde cocaïne, waar natuurlijk een hoop dingen mis gaan. Het grootste probleem is gewoon dat het echt niet grappig is, en de twee hoofdpersonen zijn vooral irritant. Gelukkig was het binnen anderhalf uur af.

avatar van jippie2010

jippie2010

Zeer matig! Simpele productie die inspiratieloos je doodgooit met stereotypen.

Mijn mondhoeken zijn de eerste 70 minuten niet 1 keer omhoog gegaan.

Het einde was aardig, maar het herstel was veel te laat ingezet, *2.0

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Mooi Iers is niet lelijk. 'The Young Offenders' (2016) heeft niet veel om 't lijf, maar Jock Murphy (Chris Walley) en Conor MacSweeney (Alex Murphy) zijn aanstekelijke typetjes met hun kaalgeschoren koppies, trainingsbroeken en gouden kettingen. Of zoals moeder MacSweeney hen typeert: 'Siamese twins joined by the same brain'. Veel van de humor komt ook van de Dumb & Dumber-dynamiek tussen Jock die het voortouw neemt en Conor die opkijkt tegen zijn stoere vriend. Eclectische stampmuziek op de soundtrack als ze op de pedalen stappen om weg te komen met gestolen fietsen, maar hun white trash ambities worden pas echt aangesproken wanneer er eenenzestig pakjes cocaïne aanspoelen langs de kust van Cork. 'The Young Offenders' (2016) ontvouwt zich als een luchtige roadmovie, waarbij de twee kruimeldieven achterna worden gezeten door een overijverige politieagent die hen op heterdaad probeert te betrappen. Een prima tussendoortje met sympathieke antihelden en bizarre randfiguren die ze onderweg ontmoeten.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

En we kunnen kennelijk meer avonturen zien van het tweetal: The Young Offenders (TV Series 2018– ) - IMDb

avatar van Rancid

Rancid

Begint als een erg vermakelijke feelgood roadmovie over een schattig stelletje minderjarige half-zwakzinnige Ierse boefjes, met een leuke sfeer en veel goede grappen. (Helaas ook een paar nogal geforceerde en totaal overbodige scènes in de vorm van oa een plotselinge jumpstyle dance en synchroon bewegen met een kip, zonde. Desondanks is de hoop gevestigd op een erg goede Europese arthouse komedie.)

Halverwege (ongeveer wanneer het oorspronkelijke doel van het duo bereikt wordt) zakt de film echter flink in en valt er daarna een stuk minder te lachen en genieten. Als ‘de dealer’ eenmaal bij de rest in huis zit, komt het met de grappen nog enigszins goed, maar het niveau van de eerste helft wordt niet meer bereikt. Ook niet richting het redelijke einde.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Leuk.

De Guy Richie van Lock Stock en Snatch. in de mix met een soort van Ierse New Kids: dat gevoel kreeg ik het tijdens het kijken van The Young Offenders. Het levert alleszins een leuk en vlot filmpje op. Vanaf het begin zit het tempo er goed in en de 2 jonge criminelen zitten goed in hun rol, onder meer terend op hun sappig accent. Aan het einde van de rit heb ik toch een paar keer goed gelachen, niet alleen met de hoofdrollen maar ook met een aantal bijrolletjes.