Genre: Actie / Avontuur
Speelduur: 126 minuten / 131 minuten (unrated cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Patrick Hughes
Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Dolph Lundgren
IMDb beoordeling:
6,1 (205.102)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 14 augustus 2014
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Expendables 3
"New team. New attitude. New mission."
Barney (Sylvester Stallone), Christmas (Jason Statham) en de rest van het team komen oog in oog te staan met Conrad Stonebanks (Mel Gibson), die jaren geleden samen met Barney de mede-oprichter was van 'The Expendables'. Stonebanks is later een meedogenloze wapenhandelaar geworden, waardoor Barney noodgedwongen werd om hem te moeten doden, tenminste dat dacht hij. Stonebanks, die aan de dood ontsnapte, heeft het plan opgevat om een einde te maken aan het team van The Expendables. Barney heeft echter hele andere plannen.
Externe links
Acteurs en actrices
Barney Ross
Lee Christmas
Max Drummer
Conrad Stonebanks
Trench
Galgo
Yin Yang
Doc
Gunner Jensen
Bonaparte
Video's en trailers
Reviews & comments
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Seagal heeft geen enkele klassieker op zijn naam staan. Hoogstens een aantal die wat beter zijn dan de rotzooi van de laatste 15 jaar van hem. Maar Seagal heeft geen titel van het niveau Die Hard, Predator of Rambo op zijn naam. Je merkt bij Seagal ook dat hij het al vele jaren alleen nog voor het geld doet en volledig op de automatische piloot hele simpele filmpjes maakt die echt matig zijn.
Zijn beste titel is denk ik Under Siege. Die vond ik als kind wel leuk.
Bekijk zijn cv: Steven Seagal - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Daar zitten voor 90% films tussen die totaal niet aangeslagen zijn en volledig inwisselbaar zijn. Die heeft iedere acteur wel, maar Seagal heeft ze bijna alleen maar.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Lundgren, Van Damme, Li etc ook maar weg laten dan. Teveel troep gemaakt! Om maar te zwijgen over Stallone en Schwarzenegger... Non-argument dus.
En geen enkele klassieker? Dude.. hij heeft meer voor het actie-genre betekend in de jaren 90 dan menig ander actie-held.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Lundgren, Van Damme, Li etc ook maar weg laten dan. Teveel troep gemaakt! Om maar te zwijgen over Stallone en Schwarzenegger... Non-argument dus.
En geen enkele klassieker? Dude.. hij heeft meer voor het actie-genre betekend in de jaren 90 dan menig ander actie-held.
Ik vind Lundgren, van Damme en Li van een hoger niveau. Stallone en Schwarzenegger is onzin. Die hebben per persoon wel 2 handen vol klassiekers op hun naam.
Wat heeft Seagal dan betekend in een periode dat Willis, Stallone, Schwarzenegger en nog een stel anderen het actiegenre volledig beheersten in de 80's en 90's? Je overschat Seagal zijn inbreng enorm. Welke film van hem is nu echt een internationale kaskraker geworden?
Maar toegeven, zijn waardeloze collectie C niveau films van de laatste 15 jaar beïnvloed wel enorm mijn mening over hem ja.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Volgens mij lees je niet goed wat ik zeg. Ik ontken niet dat ze klassiekers hebben gemaakt en/of kwaliteit hebben. Al die namen hebben (veel) rotzooi achter hun naam staan. Om Seagal dan om die reden te weren, is onzin. Seagal kwam gewoon tussen de grote namen op en veroverde zijn plek. En alsof het een kaskraker moet zijn om iets te betekenen..
Hij maakt trouwens de laatste jaren kwalitatief betere B-films dan Van Damme en co! Dat is behoorlijk schrijnend.
Ik ben overigens geen fan van Willis (echt verschrikkelijk gewoon, Die Hard...brr), maar erken wel dat hij ertussen hoort.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het grote publiek heeft weinig met Seagal. Zijn films zijn nooit goed bezocht. Sterker, de laatste 15 jaar is er nauwelijks iets van hem in de bioscoop gedraaid geloof ik.
Natuurlijk speelt het mee of je toptitels achter je naam hebt. We herinneren Stallone en Scharzenegger echt niet van Driven en Collateral Damage, maar van hun betere titels. En die titels waren altijd gigantisch (en tegenwoordig nog steeds zeer vermakelijk bij nieuwe producties), terwijl Seagal mijlenver onder dat niveau zat en zit.
Ik wil trouwens nog wel weten wat Seagal nou voor het actiegenre heeft betekent, meer dan andere actiehelden. Dat stelde jij net.
Ik zeg overigens niet dat hij niet in Ex3 mag. Er zitten genoeg B en C acteurs in met matige films en zelfs lui die helemaal geen actiefilms op hun naam hebben, dus een kleine bijrol of cameo zou ik prima vinden. Hij is een bekende naam, maar niet vanwege de kwaliteit van zijn werk.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Gelukkig ontkracht je al je selectieve voorwaarden om in EX3 te schitteren al zelf in je laatste alinea, scheelt mij weer
. Je vergeet dat hij tot aan ''On Deadly Grounds'' alleen échte kwaliteit afleverde, instant hits (iets wat jij onderschat). Hij gold als één van dé beloftes. Wist zich natuurlijk te onderscheiden door zijn houding, véél minder superhero-schreeuwerig en de rust zelve die duidelijk(!) verstand had van hetgeen hij uitvoerde. Compleet unieke delivery ook, laat staan zijn looks. Zijn toch aspecten waarmee hij een leegte vulde. Niet voor niets werd hij meteen met een full feature film op de markt gebracht en niet eerst met een bijrolletje
En wat voor één.. Above the Law (1988)
Heeft daarna de good-will wel een beetje verpest ja, mist daarom ook de populariteit bij het grote publiek, maar dat lijkt me allerminst een zorg voor hem. Dat tonen de laatste jaren ook wel aan, Keoni Waxman heeft hem weer op het 'goede' pad gekregen. Krachtige B-voer!
Iron Maiden
-
- 2651 berichten
- 7069 stemmen
Above the law, Hard to Kill, Marked for Death, Under Siege en Out for Justice zijn stuk voor stuk klassiekers binnen het actiegenre en afkomstig uit zijn 'golden era'.
Veel van deze films hebben een cult-status bemachtigd en vooral Under Siege was vroeger een gigantische kaskraker.
Zijn films hebben wereldwijd meer dan 700 miljoen opgebracht, dan spreekt zijn populariteit toch wel voor zich.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Above the law, Hard to Kill, Marked for Death, Under Siege en Out for Justice zijn stuk voor stuk klassiekers binnen het actiegenre en afkomstig uit zijn 'golden era'.
Veel van deze films hebben een cult-status bemachtigd en vooral Under Siege was vroeger een gigantische kaskraker.
Zijn films hebben wereldwijd meer dan 700 miljoen opgebracht, dan spreekt zijn populariteit toch wel voor zich.
Welnee, dat zijn helemaal geen klassiekers. Die Hard, Rambo en Predator, dat zijn klassiekers. Anders ligt je lat wel erg laag. Hoogstens zijn deze titels zijn betere deel van zijn ouvre.
Iron Maiden
-
- 2651 berichten
- 7069 stemmen
Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind bijv. Predator of Terminator geen "pure" actiefilm.
Ze zijn veel grootser van opzet en hier is sprake van een bekwame regisseur en megabudget.
Seagal z'n films zijn kleinschalig, maar ik denk echt dat je onderschat hoe populair hij was begn jaren '90.
Maar goed, dit gaat wel erg off-topic zo..
Smaken verschillen, laten we het daar op houden.
Richard_Voorhees
-
- 2311 berichten
- 2135 stemmen
Het lijstje meewerkende namen mag er weer zijn hoor! Natuurlijk ontbreken er altijd wat namen, maar je kan als kijker dan ook weer niet alles hebben. Het is wederom een prestatie om deze namen (Stallone, Schwarzenegger, Li, Snipes, Statham, Banderas, Ford en Gibson) allemaal in één film te proppen. Ik kijk ernaar uit!
johnhendrikos
-
- 650 berichten
- 409 stemmen
Lundgren, Van Damme, Li etc ook maar weg laten dan. Teveel troep gemaakt! Om maar te zwijgen over Stallone en Schwarzenegger... Non-argument dus.
En geen enkele klassieker? Dude.. hij heeft meer voor het actie-genre betekend in de jaren 90 dan menig ander actie-held.
Nee Van Damme en li vind ik van een hele andere orde dan Segal. Lundgren komt waar meer bij segal in de buurt alleen heeft die toch een stuk meer symphatie van mij dan segal. ZIt segal in deze film? Zo ja dan vind ik dacht echt heeel spijtig. Segal is niet meer dat een geldbeluste dikzak in waardeloze films. OP under siege en hard to kill na dan.
johnhendrikos
-
- 650 berichten
- 409 stemmen
Hoe meer van die bekende namen in de film, hoe korter hun screentime is. Dat is wel heel jammer.
Iron Maiden
-
- 2651 berichten
- 7069 stemmen
Segal is niet meer dat een geldbeluste dikzak in waardeloze films. OP under siege en hard to kill na dan.
Seagal staat er om bekend dat hij meer dan de helft van zijn inkomsten aan goede doelen doneert, dus zo'n negatieve reactie slaat echt nergens op.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Stallone heeft bevestigd (via TotalFilm) dat Expendables 3 PG-13 zal zijn (voorgaande delen waren Rated R / 16 jaar en ouder).
johnhendrikos
-
- 650 berichten
- 409 stemmen
Seagal staat er om bekend dat hij meer dan de helft van zijn inkomsten aan goede doelen doneert, dus zo'n negatieve reactie slaat echt nergens op.
Ja geloof je het zelf?
Daarbij het het al dan niet doneren aan goede doelen niets van doen met zijn fatsige lijf, slechte films, pro geweld houding en dat meer.
blackcat13
-
- 660 berichten
- 136 stemmen
Stallone heeft bevestigd (via TotalFilm) dat Expendables 3 PG-13 zal zijn (voorgaande delen waren Rated R / 16 jaar en ouder).
In pure 16+ stijl is mijn antwoord hier op: FUCK.
Ze laten de echte fans weer eens in de steek voor geld, en ik betwijfel of het ze uberhaupt meer geld zal opleveren. Het publiek wat ze hiermee willen trekken is toch veel meer geinteresseerd in comicbook films of om in het genre te blijven, Fast and Furious. Erg zonde. De studiobazen verpesten weer eens een hele dikke, vette franchise. Je zag het al een beetje in de trailer, waarin de Fast and Furious stijl een beetje werd gehanteerd (met die namen, het type letters en de kleuren)
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Dat is ruk zeg! Wat gaan we dan in vredesnaam zien? Een picknick met Barney en Christmas? Gunnar die een oud vrouwtje helpt over steken? Of Trench die gouverneur wordt?
Bah!
starbright boy (moderator films)
-
- 22422 berichten
- 5129 stemmen
Gewoon, zoals bij The A Team. Kogelregens zonder bloed. Een auto ontploft maar de slachtoffers kruipen er nog gewoon uit. 
blackcat13
-
- 660 berichten
- 136 stemmen
Geen grof gescheld, geen afgehaakte armen waar het bloed uit spuit, geen links naar drugs en drank... Jammer, dat past er echt bij. Gelukkig waren de 2 vorige Expendables films ook al vrij milde 'R' films, dus de overstap zal minder zwaar zijn, maar mijn hoop op een zware 'R' is toch voor niets gebleken. Zonde!
DiDa
-
- 3650 berichten
- 2804 stemmen
Geen grof gescheld, geen afgehaakte armen waar het bloed uit spuit, geen links naar drugs en drank... Jammer, dat past er echt bij. Gelukkig waren de 2 vorige Expendables films ook al vrij milde 'R' films, dus de overstap zal minder zwaar zijn, maar mijn hoop op een zware 'R' is toch voor niets gebleken. Zonde!
Precies. EX1 en EX2 waren zogenaamd ook rated R. Maar dat viel ook wel mee. Volgens mij wordt in beide films niet gescholden. In EX2 hebben ze destijds wat CGI bloed toegevoegd. Ik denk dat we er niets van gaan merken. Ik kan er niet zo mee zitten. Gewoon genieten van EX3.
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Bij EX1 werd er een hand afgehakt, werd iemand doormidden geschoten en iemands nek werd via een trap half van zijn hoofd getrapt... dat noem ik toch behoorlijk hardcore R rated 
DiDa
-
- 3650 berichten
- 2804 stemmen
Je hebt gelijk Lennert. Ik doel eigenlijk meer op deel 2 die achteraf is geconverteerd naar een R rating....
Lennert
-
- 2412 berichten
- 1400 stemmen
Daar heb je wel gelijk in, die film had weinig overduidelijk bruut geweld (maar vermaakte mij alsnog prima).
Ik vind het vooral zonde op het moment dat we nog geen goeie trailer gezien hebben, die teasers vallen me voorlopig flink tegen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
PG13 is wel dieptriest bij een franchise als deze. Dat is juist een dikke middelvinger naar het grootste deel van de mensen die naar deze film gaan: je oude fans uit de 80's en 90's.
Nouja, we gaan het zien. Ondanks dat verheug ik me er alsnog erg op.
Hier nog leuke foto's van het Expendables 3 feestje in Cannes, afgelopen weekend.
Arnold Schwarzenegger takes selfie during Cannes sunbathing session | Mail Online - dailymail.co.uk
B-200
-
- 65 berichten
- 0 stemmen
Als ik naar deze in de bioscoop ga, ga ik alleen om die kneuzen die hem tof vinden te irriteren. Als de zogenaamde humor net zo slecht is als de eerste 2, lach ik me helemaal kapot in de bios. Misschien vind ik hem dan nog wel gaaf ook. Zal in ieder geval memorabel worden. Voor mij part gooien ze Adam Sander nog in de film. William H Macy moet ook meedoen. Hij moet met de grootste machinegeweer schieten. Ik verzin zo betere dingen dan de makers van deel 1 en 2.
En chow uit de Hangover films is hun opdrachtgever, En Bruce Willis en Swarzenegger zijn door gedraaid en kunnen niks anders zeggen dan 'i'll ge back en yippy ka ye. Dit zeggen ze 30 keer. En dan gaan ze elkaar te lijf omdat ze elkaar zulke slechte onzin vinden uit kramen. Maar dat moest van de regisseur. En hun hebben zich voor deze afval verleend.
B-200
-
- 65 berichten
- 0 stemmen
Schram101, als je mijn berichtje leest, kun je daaruit opmaken wie ik bedoel.Wel goed lezen voordat je vragen stelt.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Als je mijn bericht leest, kun je daaruit opmaken dat ik sarcastisch was en jou de grootste kneus vind. Wel goed lezen he!
Pre- en sequels

Expend4bles
2023
396 reacties

The Expendables 2
2012
3.228 reacties

The Expendables
2010
6.477 reacties
Het laatste nieuws

HBO deelt eerste teaser derde seizoen 'House of the Dragon'

4,00 uit 5 of hoger: dit zijn de tien best beoordeelde series op SkyShowtime

Bijzonder verhaal: Ruben van der Meer nu te zien in eigen regiedebuut 'Bad Slippers'

'Peaky Blinders'-film 'The Immortal Man' krijgt een eerste volwaardige trailer: 'Goeie genade'
Bekijk ook

Fury
Actie / Oorlog, 2014
499 reacties

Edge of Tomorrow
Sciencefiction / Actie, 2014
404 reacties

The Equalizer
Actie / Misdaad, 2014
408 reacties

Dawn of the Planet of the Apes
Actie / Sciencefiction, 2014
326 reacties

Creed
Drama / Sport, 2015
241 reacties

Mission: Impossible - Rogue Nation
Actie / Avontuur, 2015
251 reacties
Gerelateerde tags
ciaarms dealervervolgrescue missionziekenhuisstrijdsledgehammer revolver
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









