A Walk among the Tombstones (2014)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Scott Frank
met Liam Neeson, Dan Stevens en David Harbour

Matt Scudder (Liam Neeson), een voormalig rechercheur van de NYPD en herstellend alcoholist, wordt achtervolgd door spijt. Wanneer een reeks van ontvoeringen gericht op de zwaarste drugscriminelen van de stad escaleert in een gruwelijke moord, overtuigt de meedogenloze leider Scudder ervan om de daders te vinden en voor het gerecht te slepen. Werkend als een niet gecertificeerde privé-detective heeft Scudder een voordeel op de politie, maar begeeft zich daarmee wel op gevaarlijk terrein.

avatar van Macady
Na een erg sterk begin ging ik er eens goed voor zitten. Helaas wordt de verwachting welke het begin schept maar half waargemaakt, enkele voorspelbaarheden volgens elkaar in rap tempo op, maar vervelend doet het eigenlijk niet. Film denderd in een rap tempo door maar weet het sterke begin niet te evenaren. Toch vind ik dit wel een van de beste ' actie/thriller liams' uit de reeks. Minpuntje vind ik de bad guys, de personages matchen niet met de gruweldaden. Sterke film die niet verveeld als je niet met een al te kritisch oogt kijkt....

avatar van arno74
Fraaie thriller, het verhaal is behoorlijk rechttoe rechtaan en komt vanaf de eerste minuut op gang. Wel redelijk doorsnee, maar toch een vrij sterke thriller. Het gaat heel lang goed, en daardoor is deze film wel prima te doen, totdat richting het einde even de plank misgeslagen wordt door met een ongeloofwaardige situatie te komen om de film af te kunnen ronden. Zoveelste Hollywoodfilm dus die wordt afgeraffeld, al valt het hier nog wel mee. Het probleem is dat niemand gelooft dat deze ontvoerders die graag de leiding hebben en die altijd hebben genomen opeens besluiten om de plek van de overdracht aan de slachtoffers over te laten, dat deden ze nooit en zouden nu dus ook niet doen. Dat kost het een half sterretje. 3*

avatar van Wim Vink
Geweldige film. TOP. Ondanks de speelduur van bijna twee uur heb ik me totaal niet verveeld. De tijd vloog gewoon voorbij. Pakkend en soms hard verhaal met fraai geknal. Van films met dit kaliber word ik nou echt blij
Graag meer.

Wim Vink
aka The Godfather Of Dutch Horror

avatar van Sergio Leone
Meh.

Niet echt een typische Neesonfilm à la Taken of Non-Stop, wel een iets grauwer thrillertje. De film ontsnapt echter niet aan enkele irritante clichés, waaronder TJ als 'sidekick-in-spe'. Erg spijtig dat de film aan dergelijke onzin vastklampt.

Liam Neeson doet het op z'n Neeson's. In de bijrollen lopen er niet echt grootheden, al zijn die 2 psychopaten van dienst best goed in hun rol.

Regisseur Scott Frank probeert de film grimmig te houden. Op visueel vlak lukt dat wel. De keuze voor het jaar waarin het verhaal zich afspeelt doet er eigenlijk niet toe, maar soit. Hier en daar worden wat "gruwelijke" beelden getoond. De finale doet echter wat aan een Morgan Freeman-thriller van een jaar of 15 geleden denken.

avatar van frolunda
Sterke thriller die nog wel wat beter had kunnen zijn als ze de onwaarschijnlijkheden in het verhaal wat hadden kunnen beperken.Nu moet A Walk among the tombstones het vooral hebben van de goede sfeertekening,het camerawerk en de muziek al zet Neeson hier ook wel weer een prima rol neer.Verder toch wel een erg onderhoudende film en ook de kleine rol van Ólafur Darri Ólafsson mag niet onvermeld blijven.

avatar van LOTR-lover
Ik had meer verwacht van deze thriller. Ondanks het feit dat het verhaal interessant is en ik daardoor toch ben blijven kijken was dat dan ook het enige wat boeide aan A Walk Among The Tombstones. De opbouw was tergend traag en niet altijd even interessant. Personages werden geïntroduceerd maar ook net zo makkelijk weer uit het verhaal geschreven. En het acteerwerk van 'TJ', man, man, man, dramatisch.

Nee, wat mij betreft een thriller die je lekker links kan laten liggen.

4/10 (IMDB)

avatar van Rodger
Toch een prima film, verhaal loopt goed door, en zeker niet vervelend.
3.5***

avatar van dvdfreak123
Toch wel een beetje tegengevallen deze. Trailer zag er goed uit daarmee dat ik hem gekocht heb. Cliches stapellen zichzelf op vind dit niet altijd ambetant maar bij deze irriteertde het mij wel. Kon er niet steeds mijn aandacht bijhouden begin was goed maar tegen het einde vond ik het steeds meer afzwakken. Spijtig Neeson kan beter. 5/10

prima film, met opnieuw een uitmuntende Neeson
het deel met de duivenman is zonder meer het beste, maar echt wel een onderschatte film!

Aardige film waarin een prive-detective een klusje aanneemt van een drugsdealer wiens vrouw is ontvoerd. Een onderhoudend verhaal dat niet overal even geloofwaardig is. Deze thriller is verder weinig verrassend of origineel, maar heeft wel de juiste toon en sfeer. Liam Neeson is goed gecast en maakt van deze film een gemakkelijke wegkijker.

Iedereen is uiteraard vrij om kritiek te leveren, maar vind persoonlijk dat het nogal eens voorkomt dat bijna elke "nieuwe" film wordt afgekraakt.....kortom, het is "bijna" nooit goed.

avatar van Norman Mailer
concaaf schreef:

Nu zijn films met die Liam Neeson mijns inziens ook "bijna" nooit goed. Maar dàt terzijde.

avatar van DutchTakeshiro
Prima wegkijker die van begin tot eind net de aandacht weet vast te houden. De gemiddelde actiefilm met Liam Neeson in de hoofdrol is over het algemeen niet om blij van te worden maar gelukkig weet deze film wel een goede sfeer neer te zetten. A Walk among the Tombstones is eigenlijk de zoveelste oefening voor Neeson maar in deze film geeft hij net dat beetje meer. Toegegeven, de positieve punten komen niet van Neeson's inspanningen. Het verhaal is een tikje origineler en iets minder clichématig dan bijvoorbeeld de film Taken. Het duistere sfeertje en het daarbij passende kleurengebruik en camerawerk zetten de juiste toon. Ik vind het tweede deel van de film sterker dan het eerste. Grappig, want dat is bij een hoop films andersom.

Als je helemaal niets meer verwacht van Neeson dan zal je zeker niet bijzonder teleurgesteld zijn na het kijken van deze film. Stiekem hoop ik nog altijd op een sterkere rol van de man maar misschien is dat valse hoop. Regisseur Scott Frank levert in principe een wraakfilm af (daar draait het wel zo goed als om) en dat verkoopt altijd wel goed. Het verhaal heeft een aantal gruweldaden en de slechteriken staan naar mijn inziens niet bol van de clichés. Ja, eigenlijk verder weinig te vertellen over deze standaardproductie. Het is een film die je niet in de grond kan boren maar waar je ook niet echt van te spreken bent. De prima uitgewerkte actiescènes heeft mij in ieder geval net over de streep getrokken.

Zeker een 4 waart . verhaal zeer goed . Een puntje minder van wegen te weinig actie maar voor de rest is deze film top

Zwolle84
dvdfreak123 schreef:

Precies hoe ik hem ook heb ervaren. Ik wilde hem goed vinden omdat ik Run All Night zo geweldig vind, maar hij wilde me maar niet pakken, het werd nergens echt interessant. Morgen weer vergeten.

avatar van El ralpho
Met een been het graf in

A Walk among the Tombstones heb ik ervaren als een hele vervelende film die bovendien erg misleidend was met de indirecte beloftes die vrij aan het begin van de film gedaan werden. Dit heeft met name betrekking op de man die compleet onverwachts zelfmoord pleegt terwijl hij van tevoren uitkraamt dat de mannen die achter de moorden zitten niet menselijk zijn. Vanaf dit moment dacht ik te maken te krijgen met een spannende bovennatuurlijke thriller, of op zijn minst een film met een onverwachts verloop. Niets was minder waar.

Wat namelijk overblijft is een cliché thriller waarin veel te weinig gebeurt en die bovendien ook nog eens nodeloos gerekt aanvoelt. De aanwezigheid van acteur Brian Bradley was daarbij een van de meest overbodige rollen die ik in lange tijd gezien heb. Zijn personage voegde niks toe en was daarnaast eerder irritant. Het grootste probleem van deze titel is echter dat hij gewoon enorm saai is en dat er niks gebeurd wat je niet al eerder veel beter gezien hebt. Neeson speelt op de automatische piloot en heeft totaal geen passie in zijn acteerspel zitten wat de kijkervaring nu ook niet bepaald ten goede komt. Het trieste is daarbij ook nog eens dat de verbinding van zijn naam waarschijnlijk de enige reden is dat deze titel ooit in de bioscoop verschenen is.

avatar van bjerik76
Een enorme tegenvaller.
De film zit vol met toevalligheden.
Detective Neeson komt in 1 x gelijk met de juiste mensen in contact wie hij ook aanspreekt op straat, kerkhof, bieb, ect.
Het hele speurwerkje loopt in een stromende lijn, alles gaat van het leien dakje.

Op die manier kan je gewoon naar de eerste 5 minuten kijken en de laatste 5 minuten voor het plot.

Irriteerde ik me een keer niet aan zn zachte zwoele stem, is het wel aan de cliche s waar deze film vol mee zit.

Frank heeft z'n tijd genomen.

7 jaar wachten op z'n tweede film, da's aardig wat. The Lookout was goed, probleem is dat na 7 jaar de verwachtingen dan misschien iets te hoog liggen. A Walk among the Tombstones maakt het dan ook niet helemaal waar, maar een slechte film is het niet.

Neeson is een logische keuze voor de hoofdrol, maar dat maakt het misschien ook wel een klein beetje saai. Daar komt bij dat de film qua verhaal heel braaf binnen de lijntjes kleurt. 't Is een degelijk detective verhaaltje, maar niks wat je niet eerder gezien hebt (of je moest écht niks met het genre hebben).

Maar gelukkig zit de sfeer wel goed. Redelijk grim, geholpen door mooie belichting en wat mooie settings. Niet dat het deze film tot een bijzonder iets maakt, maar het tilt het wel makkelijk boven de middelmaat uit.

Niet echt het vervolg van Frank's carriere waarop ik zat te wachten, maar slecht is het zeker niet. Hopelijk laat de volgende film weer geen 7 jaar op zich wachten, als Frank om de 1 á 2 jaar een film als deze kan afleveren hoor je mij niet klagen.

avatar van Kliko_Green
Het verhaal is zeker niet sterk. Maar de sfeer die neergezet is werkt zeer goed. Liam Neeson past prima in de rol en laat goed acteerwerk zien. Goede muziek ook, vooral bij de aftiteling.

avatar van Gastel
Prima thriller, spannend tot het eind.

Heeft deze film het internationaal goed gedaan? Het duo Matt en TJ kan je gemakkelijk nog meer zaken laten oplossen in eventuele vervolgfilms als deze film genoeg geld heeft opgebracht.

avatar van Moviestar1979
De meest recente verfilming over het fictieve personage Matt Scudder.

Het personage komt voort uit de boeken van Lawrence Block. In 1986 verscheen er al een film met Jeff Bridges in de huid van Matt Scudder. Deze is te vinden onder de titel 8 Million Ways to Die (1986). Rond 2013 waren er in totaal al ruim 17 boeken uitgebracht.

Deze film was oorspronkelijk bedoeld voor Joe Carnahan als zijnde opvolger van Narc (2002). Harrison Ford zou hierin de hoofdrol vertolken. Uiteindelijk mocht Scott Frank in de stoel plaatsnemen. Dankzij het succes van Liam Neeson, was deze film bij een breed publiek in trek. Ruth Wilson werd gecast voor de rol van Joe Durkin. Een personage die Scudder in de boeken bijstaat. Scott Frank was echter van mening dat Neeson's personage een eenzame man moest zijn. De scènes met Wilson werden hierop geschrapt. De namen van Kenan en Peter Khoury werden voor de film aangepast in Kenny en Peter Kristo. Oorspronkelijk zouden beide personages worden vertolkt door Ben Foster. Uiteindelijk werden deze overgenomen door Boyd Holbrook en Dan Stevens. Stevens moest voor zijn rol 30 pond afvallen. Neeson en Holbrook zouden 1 jaar laten wederom samen verschijnen in Run All Night (2015).

Deze versie vind ik persoonlijk beter. Toch vond ik lang niet alles even goed.De 12 stappen tegen alcoholisme hadden wat mij betreft later in de film moeten plaatsvinden. Hierdoor wordt het niveau van de spanning tijdens de deal naar beneden gehaald. Aangezien de film zich in New York in 1999 afspeelt, werd het World Trade Center digitaal toegevoegd.

3,0 *

avatar van Ruben24
prima film met lekkere actie. een minpunt vind ik persoonlijk dat die iets te lang duurt voor het goede. geef hem toch 3.5 .

avatar van Corcicus
Toch vooral een gemiste kans en weinig nieuwe zoden aan de dijk. Het middenstuk was zelfs saai te noemen.

avatar van IH88
“People are afraid of all the wrong things.”

Sfeervolle thriller. Regisseur Frank heeft goed gekeken naar de oude film noir klassiekers, maar had wat meer aandacht aan het script moeten besteden. Het is donker, regenachtig, met vervallen buurten, Liam Neeson als detective en zelfs scènes die plaatsvinden op een begraafplaats. De ideale omstandigheden voor een sterke thriller.

Jammer genoeg is het middengedeelte te langdradig en is de zoektocht naar de daders geen moment interessant. Daders die zelf ook geen dreiging uitstralen en doelloos rondlopen. Dan moet alles van Neeson komen en de man is weer ijzersterk. Hij is niet zo koel als Humphrey Bogart, maar komt redelijk in de buurt.

Eerlijke film met vele clichés seriemoordenaars nemen steeds meer risico's dat komt hier ook weer in voor ik vind het te
maar daarom geen slechte film. Leuke knul die als aspirant detective stiekem de show steelt. Al is het leeftijdsverschil en de daarbij behorende ongemakken ook weer clichématig ..
al met al een film voor jong en oud die je helaas een eenzijdig verhaal laat zien. Had veel meer ingezeten.

avatar van Duke Nukem
Alles is hier al zo'n beetje gezegd: een middelmatige film met een goede start, maar dan gaat alles wel erg gemakkelijk, interviewt onze held meteen de juiste personen, komt er nog een vervelend kind als side-kick bij, en de ontknoping is ook niet meteen bijzonder. De slechterikken laten het aan Neeson om de voorwaarden van de deal te bepalen. De man van de ontvoerde vrouw laat de moordenaar gewoon alleen achter en gaat even in de kelder rondneuzen. Als de duivenman van het dak 'stapte' werd nog het idee geschapen dat er een goed georganiseerde, nietsonziende bende achter de ontvoeringen en moorden moet zitten, maar dat blijken dus gewoon die twee ex-cops te zijn. Liam Neeson speelt dezelfde rol als in de Taken-films, dus ook daar zijn geen verrassingen te bespeuren. Een redelijke film die je snel weer vergeet!

Aankondiging van Netflix ontvangen over deze film. Ik zet hem op en schrik gelijk....Liam Neeson...dat belooft niet veel goeds. En ja hoor...het is 1 vervelende , trage film, die geen moment boeit.Het verhaal was mij een zorg, te veel toevalligheden ook, waar in hij in 5 minuten de zaak oplost.Na bijna een uur kijken verveelde ik mij stierloos. Afgezet...Liam kan mij wat...Heb nog nooit een goed film van hem gezien. Je hebt helemaal niks met deze acteur als je naar hem kijkt, en zijn films zijn eigenlijk slecht.....( Hoe kwam hij aan TJ trouwens , die hem hielp in de bieb?..De duivenman die het dak af stapt....en nog veel meer onduidelijke toevalligheden...ach onbelangrijk)

avatar van snarfje5508
Strakke actie-thriller die nergens verveeld. Liam Neeson heeft een aparte manier van acteren alsof hij elke situatie altijd de baas is. Zekere mate van traagheid in zijn handelen maar voor mij aansprekend en geloofwaardig. Prima verhaallijn en wat mij betreft zeker 3,5 waard.

avatar van Daan258
Prima misdaad filmpje.

Verwacht niet een film wat je gewend bent van Liam Neeson want qua actie valt het allemaal reuze mee en moet het vooral hebben van de goede sfeer en het acteerwerk. Het verhaal was ook goed te doen alleen had de speelduur echt een heel stuk korter gemogen en dan was de film gelijk een stuk beter. Het keek allemaal goed weg en het laatste half uur gaat het niveau gelukkig een stuk omhoog.

Ik heb me zelden zo verveeld tijdens een film. Monotone saaiheid en gruwelijk traag. verspilde energie om hier naar te kijken.