A Walk among the Tombstones (2014)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Scott Frank
met Liam Neeson, Dan Stevens en David Harbour

Matt Scudder (Liam Neeson), een voormalig rechercheur van de NYPD en herstellend alcoholist, wordt achtervolgd door spijt. Wanneer een reeks van ontvoeringen gericht op de zwaarste drugscriminelen van de stad escaleert in een gruwelijke moord, overtuigt de meedogenloze leider Scudder ervan om de daders te vinden en voor het gerecht te slepen. Werkend als een niet gecertificeerde privé-detective heeft Scudder een voordeel op de politie, maar begeeft zich daarmee wel op gevaarlijk terrein.

Vanaf 16 oktober in de bioscoop (A-film)

avatar van Kondoro0614
Liam Neeson films vind ik altijd wel leuk. Dus ik ga deze sowieso ook kijken.. Hopelijk valt ie niet tegen

Het is geen actiefilm (wat we wel gewend zijn van hem). Het verhaal komt traag op gang, je weet al gauw wie de daders zijn en dat maakt het op een gegeven moment minder spannend. Gelukkig kwam de spanning de laatste 10 mins wel terug.

3 sterren, omgerekend 6.

avatar van Brabants
Deze Amerikaanse misdaad thriller gebaseerd op een roman van Lawrence Block en geregisseerd en geschreven door Scott Frank valt jammer genoeg behoorlijk tegen. Het grimmige verhaal met momenten van geweld en moord is helaas vrij inhoudsloos. Voormalig rechercheur, drankprobleem, spijt, ontvoering en criminelen maken het verhaal vrij standaard. De voormalig rechercheur gespeeld door Liam Neeson lijkt veelbelovend te mogen starten, maar al gauw verdwaalt hij met zijn personage tussen louche figuren waarbij veel wordt gesproken c.q. onderhandelt en er weinig tot geen actie te beleven valt. De daders zijn eigenlijk vanaf het begin al in beeld en hierdoor is er qua spanningsopbouw eigenlijk ook geen sprake. Liam Neeson zit weer in zijn rol, waarin hij de laatste tijd veel voor gevraagd wordt. Het begint een beetje als de automatische piloot aan te voelen, en dan moet Taken 3 nog op het witte doek verschijnen. De toevoeging in de film m.b.t. het 12 stappenplan van de AA is ook behoorlijk goedkoop en in het geheel is het maar een matige film.

avatar van Ajax&Litmanen1
Hier had ik best het nodige van verwacht. Aardige plotomschrijving, Liam Neeson. Kan eigenlijk niet fout gaan, maar het ging toch niet goed. Ik had hier liever een keiharde actie-thriller van gehad, maar het is een beetje een zouteloze mix tussen actie, drama en misdaad geworden dat ook nog eens veel te lang duurt en daardoor langdradig wordt. Neeson zet een stabiele prestatie neer, zoals altijd wel, maar ook hij tilt de film niet naar een voldoende. Daarvoor is het verhaal te clichematig en te weinig onderhoudend. Het wordt niet spannend, het wordt niet emotioneel. Eigenlijk kabbelt de film voort tot het einde in zicht kwam...waar ik behoorlijk naar uit zat te kijken. Neeson krijgt over een paar maanden een herkansing met Taken 3, waar ik erg naar uit kijk.

avatar van hoffhaan
Heb me uitstekend vermaakt. De film is af en toe verwarrend, wat slordig, maar voor het overige een goede misdaad thriller.

Redelijke film, voor tussendoor. Volgens mij speelt de film gewoon in deze tijd (er rijdt een vorig type S-klasse rond). Vreemd dat helemaal op het einde een beeld van de stad komt met... de twin towers...

avatar van filmkul
Redelijke misdaad thriller. Het verhaal wordt goed opgebouwd en de spanning blijft aanwezig. De sfeer is donker en passend bij het verhaal. Het einde is wat te lang uitgerekt en past niet helemaal bij de rest van de film. Neeson zet weer een sterke rol neer.
Prima film. 3.5

avatar van filmkul
bobafett schreef:

De film speelt zich af in 1999 ( wordt aan het begin getoond).

avatar van dennis-2008
Boeiend van begin tot eind. Geen gezeur, geen zijpaden. Dat oogdruppelen was wel hilarisch, maar...: gewoon kijken.

Een ouderwetse, brute, duistere, stemmige, sfeervolle (bedrukt, behoedzaam en onheilspellend) en pakkende thriller. Hoewel het verhaal beslist niet baanbrekend was, waren er voldoende plotwendingen te bewonderen en bij de snelle actiescènes werd optimaal gebruik gemaakt van de camera. Aan het eind waren niet alle vragen beantwoord en sommige personages bleken overbodig ten tonele gevoerd. Liam Neeson, in de rol van de gebroken privé detective, speelde oppermachtig en ook de rest van de cast overtuigde.

avatar van Al DeNiro
Neeson is weer heel sterk en de twee bad guys zijn echt eng. Maar wat mij betreft had er iets minder humor in gemogen, omdat de gebeurtenissen in de film vrij ernstig zijn.

Zeer matig, 12 in een dozijn filmpje.

avatar van hutsekluts
Film die nauwelijks indruk maakt omdat het allemaal wat standaard is, ook al zit Leeson goed in zijn rol. De depressie na het neerschieten van een onschuldige voorbijganger, het daaruit voortvloeiende vertrek bij de politie, zijn alcoholprobleem....., beetje standaard allemaal.
Graag word ik meegezogen in de spanning van het verhaal of op z'n minst een scène maar dat was bij deze film helaas niet het geval.

Had gemiddelde verwachtingen hiervan, zojuist gezien met de Sneak en moet zeggen dat het ook niet meer dan gemiddeld was. De film doet er te lang over om uiteindelijk tot een goed hoogtepunt te komen. Dat goede hoogtepunt komt er wel en de spanning word lekker opgebouwd maar naar mijns insziens duurt dit simpelweg te lang voor hoe het plot in elkaar zit. De rol van TJ voegt ook weinig toe.

Desallnietemin kijkt hij prima weg en zit de spanning er toch goed in, duistere niet meer dan gemiddelde film met toch weer hetzelfde Liam Neeson telefoontruukje.

2.5

avatar van cordiacovens
De laatste jaren hebben we Liam Neeson bijna alleen gezien als killer die met een pistool boeven afknalt. Dit gebeurd ook in zijn nieuwste film, A Walk Among the Tombstones, alleen heeft regisseur Scott Frank geprobeerd een oldskool achtige thriller neer te zetten, wat aardig is gelukt. A Walk Among the Tombstones is een film die je met gemengde gevoelens achterlaat. Aan de ene kant heeft de film een ouderwets thriller gevoel met een prima Liam Neeson. Aan de andere kant zit het vol clichés, rare keuzes en is de film wat te lang. Wat overblijft is een middelmatige thriller die wel vermakelijk genoeg is om te bekijken en credits verdiend voor het proberen van een oldskool thriller af te leveren.

'A Walk Among the Tombstones' Recensie - Filmtakers

Goede film.

avatar van HunterXHunter
Behoorlijk goed gedoseerde actie en spanning. Wist me geboeid en gespannen te houden vanaf het begin tot het eind. De sidekick van Liam Neeson vond ik ook een leuk personage.

Wat een slechte film zeg! De trailer zag er goed uit. Ook ben ik fan van dit soort genres. Maar het acteerwerk was echt uitermate slecht. In goede tijden slechte tijden komen ze nog geloofwaardiger over. Alles was voorspelbaar. Jammer!

avatar van ralfsjam
beetje een makkelijke film. leek wel of iedereen graag zijn geheimen wilde vertellen. maar weinig van dit soort openhartige boevenfilms gezien.
Keek lekker weg, maar werd nergens spannend. Zelf het einde glee makkelijk voorbij.
Doorsneetje, en merk dat ik een beetje Neeson moe begin te worden.... Maargoed.
3**

avatar van Shinobi
"I do favours for people. In return, they give me gifts."

Met het bronmateriaal ben ik niet bekend, maar deze filmadaptatie wordt gewoonweg nergens bijzonder.

Op zich begint het nog wel aardig met een portie geweld, maar de film vervalt vervolgens in een voortkabbelend gebeuren; alsof je als kijker in slaap gesust moet worden. Het wordt dan ook nergens interessant en/of spannend, aangezien er qua onderzoek weinig opzienbarend naar voren komt.

Daarbij helpt het niet dat de personages eendimensionaal zijn. Alleen Liam Neeson doet het voor zijn doen oké, ondanks dat het een 'one-trick pony' blijft. Zijn optreden lijkt hier een mengelmoes te zijn van voorgaande films, wat o.a. te merken is aan de telefoongesprekken die hij met de ontvoerders houdt...

Het enige wat wel is gelukt, is de weergave van de - late - jaren '90. Het creëert een lekker grauwe en enigszins drukkende sfeer. Jammer genoeg blijft het geheel vrij gezapig, mede door een aantal overbodige zaken. Wat dat betreft vallen potentieel interessante scènes in het water, zoals een confrontatie waar een voice-over vanuit het niets het 12-stappen programma van de AA opnoemt.

Al met al is 'A Walk Among the Tombstones' vooral middelmatig. Als pilot voor een nieuwe (crime) tv-serie was het beter tot zijn recht gekomen, denk ik.

2,0 Sterren.

avatar van joolstein
Redelijk onderhoudende film. Niets op of aan te merken. Verder geen topper of echt bijzonder maar het kan zeker slechter. Het bekijken waard!!!

avatar van loneranger
Onderhoudende film, niet echt bijzonder.

goede thriller zeker het kijken waard

avatar van John Lee Hooker
Ditmaal geen kind van Neeson, maar wederom is er een dochter ontvoerd. Hij komt weer in actie met zijn lange jas en doet wat van hem verwacht wordt. Een dergelijke rol als privé detective is 'm op het lijf geschreven. De badguys waren wel redelijk standaard en hadden een vrij beperkte screentime toebedeeld gekregen. Ik vroeg me trouwens af of hier dezelfde producenten en ontwikkelaars achter zaten als bij het The Equalizer want ze vertoonden enkele gelijkenissen (regen, kidnap, bar, vriendschap met tiener, russische invloeden...). Vakkundig in elkaar gezet en prima door te komen.

avatar van VincentL
A Walk among the Tombstones

Of Taken 3? Het concept lijkt hier wel bijzonder veel op, ondanks dat het een vrouw van een ander en niet zijn eigen dochter is. Ondanks dat trekt Liam zijn heldenschoenen weer aan en gaat de vechtersjassen te lijf. Ik was benieuwd. Een beetje harde actie kan nooit kwaad.

Het verhaal staat of valt dus ook met het tempo, de weergave van de actie en de gecompliceerdheid van het plot. Nu kan je op de laatste twee punten wat punten laten liggen, als het tempo er maar lekker in zit. Helaas komt dat hier bijzonder traag op gang. De film laat je heel lang in het ongewis; in totale ongewis. Als het omslagpunt is bereikt volgen de oplossingen zich in rap tempo op. Deze onevenwichtige verdeling van het tempo is storend. Het uiteindelijk einde weet dan nog wat goed te maken, al had het uitbundiger gemogen.

Neeson is duidelijk zichzelf en voelt zich comfortabel in zijn rol. Deze comforbiliteit straalt hij dan ook uit op het publiek. Ondanks dat blijft hij de gehele film een beetje timide. Hij kan iets uitbundiger zijn rol vervullen, maar hij is zeker niet slecht.
David Harbour en Adam David Thompson zijn beide bijzonder beangstigende slechterikken. Zijn vertolken hun rol met verve. Hun ziekelijke personages geven zijn een degelijke invulling.
Maurice Compte heeft een leuke bijrol. In overeenstemming met Neeson zijn ze vooral als ze getweeën in beeld zijn sterk.

In A Walk among the Tombstones wordt een beetje een grimmige sfeer gecreëerd. Grijs weer, niet donker, sober, doch niet simplistisch en sereniteit geven de film een aparte lucht. Deze tendens blijft de gehele film aanhouden. De locaties zijn daarbij goed gekozen en passen in deze atmosfeer van grimmige luguberheid.

A Walk among the Tombstones is een vermakelijke thriller. Door het te trage begin en het feit dat dit te lage tempo te lang aanhoud verliest de film wat punten, waardoor het onder gemiddeld scoort. Het einde geeft je echter een aardig gevoel mee als je de bios uit loopt.

avatar van schumacher
Middelmatige film, sommige vergelijken deze film met the equalizer maar daar ben ik het niet mee eens, the equalizer is gewoon stukken beter.
Liam Neeson is een goeie acteur maar de film zelf is bij momenten saai, niet echt spannend, weinig tot geen aktie te zien of zelfs weinig thriller zijnde te zien.

Tot drie kwart is A Walk Among the Tombstones een redelijke Taken kloon, maar helaas ontspoort de film naarmate het einde vordert. Laatste kwartier is gewoon een rommeltje.

weer een mooie film, zoals altijd met deze superacteur.....

avatar van Kondoro0614
A Walk among the Tombstones

Ik had oprecht meer verwacht van A Walk among the Tombstones. De trailer zag er heel goed uit! Dus ik had er erg zin in! Maar goed, zo slecht is hij ook niet uitgepakt! Het verhaal in deze film was goed met een aantal psygopatische rollen erin!

Liam Neeson vindt ik altijd al een hele goeie acteur! In deze film kun je dat opzich goed terug zien! David Harbour en Adam David Thompson onze psychopaten! Die een lekkere duistere zweer konden aanbrengen wanneer ze aan bod kwamen! Deze twee waren zeker niet slecht in het rolletje die ze gekregen hebben! Astro daar kon ik me af en toe aan irriteren! Onze grote wijsneus!

A Walk among the Tombstones heeft af en toe lekkere actie scene's in zijn bezit.. Waar je goed van kan genieten! Het verhaal begint wat langzaam.. En af en toe een beetje saai.. Na mate je in de film komt en Matt op wat meer bewijs komt begint het verhaal zijn tempo te krijgen, meer actie en meer duidelijkheid! Vooral van het eind stond je met je mond vol tanden! Dat hij gewoon z'n eigen partner dood maakt (Adam David Thompson) ... En Liam er weer als de held uit loopt!

Ik vind een 3.0* goed genoeg!