A Walk among the Tombstones (2014)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Scott Frank
met Liam Neeson, Dan Stevens en David Harbour

Matt Scudder (Liam Neeson), een voormalig rechercheur van de NYPD en herstellend alcoholist, wordt achtervolgd door spijt. Wanneer een reeks van ontvoeringen gericht op de zwaarste drugscriminelen van de stad escaleert in een gruwelijke moord, overtuigt de meedogenloze leider Scudder ervan om de daders te vinden en voor het gerecht te slepen. Werkend als een niet gecertificeerde privé-detective heeft Scudder een voordeel op de politie, maar begeeft zich daarmee wel op gevaarlijk terrein.

avatar van psychopath
Wat een saaie film! Kan amper mijn ogen open houden.

avatar van Elchapo
Als Liam neeson liefhehebber deze maar eens gekeken,toegegeven ik heb betere van hem gezien maar slecht was deze zeker niet.een light versie van taken zou ik willen zeggen....3.5 stars.

avatar van missl
Neeson is altijd leuk om naar te kijken maar na een sterk begin vervalt deze film helaas in een voorspelbare toestand.

Alles is al zo'n beetje gezegd. Veel clichés, traag, alles komt de hoofdpersoon gemakkelijk aanwaaien. Neeson draagt het verhaal, dat doet hij naar behoren. TJ was een complete ramp. En die zgn. AA-scènes waren compleet overbodig en bovendien op de verkeerde momenten ingemonteerd.

avatar van panax
liam neeson is weer goed
spannend genoeg

avatar van Lovelyboy
Poeh...met moeite uitgezeten. Voor een Neeson-film wel een hele andere inslag dan anders. Opzich is het verhaal niet gek, en de stijl met de tempoversnellingen, vertragingen en de muziek heeft wel wat. In plaats van een straight to the point actiefilm draait de film veel meer op karakter en acteren, maar laat Neeson's sterke punt daar nu net niet liggen. Zo zijn de boeven ook net een tikkie te sadistisch en wreed. Ik zie dan helemaal zo'n scenarist voor me die denkt.; ik maak ze zo sadistisch mogelijk, dat is vast doodeng. Nou nee, eerder ongeloofwaardige, daarnaast hebben ze geen enkele diepte of noemenswaardige karakter.

De film heeft een paar aardige punten maar zoals gezegd de film mislukt vooral op een paar inhoudsloze boeven en een Neeson die een rol die iets meer diepte verlangt, dan de nodige klappen uitdelen, meteen niet dragen kan. Al met al niet boeiend en niet goed genoeg.

Film begon onverwachts met actie daarna was het minder. De seriemoordenaars gaven mij de rillingen maar er ontbrak toch iets. Ik miste het verhaal achter de seriemoordenaars zoals wat hun motief was etc. Het einde vond ik ook somber en kort door de bocht. Erg jammer dit met wat meer details en uitwerking kon dit een betere film worden. Buiten neeson vond ik de cast niet erg geloofwaardig.

avatar van Shadowed
Ok.

Voor Neeson zijn doen wel bovengemiddeld. Hij als acteur blijft sterk, maar hij lijkt ook weer gedoemd te zijn voor altijd in producties te spelen die slechter en slechter worden. Binnenkort verwacht ik hem plots in een SyFy film te zien.

Deze film is gelukkig nog wel bovengemiddeld, vooral te danken aan een goede rol van Neeson en soms knappe regie. Neeson omright zichzelf wel weer met acteurs die niet bepaald bekend zijn maar hij is niet echt een actieheld hier, wel duidelijk iemand die de hoofdrol opeist.

De film is duidelijk een misdaadthriller, maar hier en daar kreeg ik opeens het gevoel mezelf in Halloween te bevinden. Er hangt een akelig, grauw sfeertje de gehele 113 minuten en dat is ergens wel goed. Het zorgt ervoor dat de film spannend genoeg is.

Vooral de soundtrack is een overheersend element in de film. De film kent er akelige scenes mee en de sfeer zelf is duidelijk versterkt. Jammer dat de beelden, op een paar korte momentjes na, nooit hard genoeg worden en de film nooit schokkend genoeg wil worden.

Bovendien is de film zelf eigenlijk wel een beetje saai. Het middenstuk is vooral een wat langzame detectivefilm en de regisseur leek het zelf ook te weten dat het te saai werd dus besloot hij maar een ontvoering erbij te gooien om de algemene kijker even blij te maken.

Het tempo is dan wel verhoogd ermee, veel spannender dan het al was wordt het niet. De meeste spanning komt dan ook van de omgeving en soundtrack, de beelden zelf beslist niet. Daar blijft het vaak iets te tam, en kijk je vooral tegen Neeson aan die zijn dingetje doet.

Jens van Eijk
Als liefhebber van Liam Neeson deze maar eens bekeken en hij viel me best tegen. Zelf heb ik een vrij sterke concentratie wat betreft films of series kijken, maar mocht je een zwakke concentratie hebben is deze niet aan te raden. Te veel dialogen terwijl de film eigenlijk erg goed begint, daar door bleef ik hoop houden door de film heen dat dalijk de actie zou beginnen maar die kwam niet. Al met al heeft het toch wel een aantal cruel moments en dat pakte me wel. Mocht je een Liam Neeson fan zijn zou ik hem toch eens op zetten, mocht dat niet het geval zijn lekker links laten liggen.

Ik kan misschien ook zeggen dat het een saaie film is.
De samenvatting? We zien niet echt waar de agent naar op zoek gaat, want er zijn heel veel ontvoeringen getoond. Die eerste meneer laat de agent binnen, zegt dat zijn vrouw dood is.
Dan zien we nog veel ontvoeringen...
Opeens staat hij ergens waar een vrouw vermoord is, maar dat hebben we niet gezien. Dus, wie zijn vrouw is dat?

Ik vind het ook niet zo'n mooie film.