• 8.613.297 stemmen

A Walk among the Tombstones (2014)

Misdaad / Thriller | 113 minuten

Releasedatum: 16 oktober 2014

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot A Walk among the Tombstones

"Some people are afraid of all the wrong things"

Matt Scudder (Liam Neeson), een voormalig rechercheur van de NYPD en herstellend alcoholist, wordt achtervolgd door spijt. Wanneer een reeks van ontvoeringen gericht op de zwaarste drugscriminelen van de stad escaleert in een gruwelijke moord, overtuigt de meedogenloze leider Scudder ervan om de daders te vinden en voor het gerecht te slepen. Werkend als een niet gecertificeerde privé-detective heeft Scudder een voordeel op de politie, maar begeeft zich daarmee wel op gevaarlijk terrein.

imageimageimageimageimage

avatar van psychopath

psychopath

Wat een saaie film! Kan amper mijn ogen open houden.

avatar van Elchapo

Elchapo

• 1925 stemmen

Als Liam neeson liefhehebber deze maar eens gekeken,toegegeven ik heb betere van hem gezien maar slecht was deze zeker niet.een light versie van taken zou ik willen zeggen....3.5 stars.

avatar van missl

missl

Neeson is altijd leuk om naar te kijken maar na een sterk begin vervalt deze film helaas in een voorspelbare toestand.

avatar van Scheurleer

Scheurleer

Alles is al zo'n beetje gezegd. Veel clichés, traag, alles komt de hoofdpersoon gemakkelijk aanwaaien. Neeson draagt het verhaal, dat doet hij naar behoren. TJ was een complete ramp. En die zgn. AA-scènes waren compleet overbodig en bovendien op de verkeerde momenten ingemonteerd.

avatar van panax

panax

liam neeson is weer goed

spannend genoeg

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Poeh...met moeite uitgezeten. Voor een Neeson-film wel een hele andere inslag dan anders. Opzich is het verhaal niet gek, en de stijl met de tempoversnellingen, vertragingen en de muziek heeft wel wat. In plaats van een straight to the point actiefilm draait de film veel meer op karakter en acteren, maar laat Neeson's sterke punt daar nu net niet liggen. Zo zijn de boeven ook net een tikkie te sadistisch en wreed. Ik zie dan helemaal zo'n scenarist voor me die denkt.; ik maak ze zo sadistisch mogelijk, dat is vast doodeng. Nou nee, eerder ongeloofwaardige, daarnaast hebben ze geen enkele diepte of noemenswaardige karakter.

De film heeft een paar aardige punten maar zoals gezegd de film mislukt vooral op een paar inhoudsloze boeven en een Neeson die een rol die iets meer diepte verlangt, dan de nodige klappen uitdelen, meteen niet dragen kan. Al met al niet boeiend en niet goed genoeg.

avatar van appsz

appsz

Film begon onverwachts met actie daarna was het minder. De seriemoordenaars gaven mij de rillingen maar er ontbrak toch iets. Ik miste het verhaal achter de seriemoordenaars zoals wat hun motief was etc. Het einde vond ik ook somber en kort door de bocht. Erg jammer dit met wat meer details en uitwerking kon dit een betere film worden. Buiten neeson vond ik de cast niet erg geloofwaardig.

avatar van Shadowed

Shadowed

Ok.

Voor Neeson zijn doen wel bovengemiddeld. Hij als acteur blijft sterk, maar hij lijkt ook weer gedoemd te zijn voor altijd in producties te spelen die slechter en slechter worden. Binnenkort verwacht ik hem plots in een SyFy film te zien.

Deze film is gelukkig nog wel bovengemiddeld, vooral te danken aan een goede rol van Neeson en soms knappe regie. Neeson omright zichzelf wel weer met acteurs die niet bepaald bekend zijn maar hij is niet echt een actieheld hier, wel duidelijk iemand die de hoofdrol opeist.

De film is duidelijk een misdaadthriller, maar hier en daar kreeg ik opeens het gevoel mezelf in Halloween te bevinden. Er hangt een akelig, grauw sfeertje de gehele 113 minuten en dat is ergens wel goed. Het zorgt ervoor dat de film spannend genoeg is.

Vooral de soundtrack is een overheersend element in de film. De film kent er akelige scenes mee en de sfeer zelf is duidelijk versterkt. Jammer dat de beelden, op een paar korte momentjes na, nooit hard genoeg worden en de film nooit schokkend genoeg wil worden.

Bovendien is de film zelf eigenlijk wel een beetje saai. Het middenstuk is vooral een wat langzame detectivefilm en de regisseur leek het zelf ook te weten dat het te saai werd dus besloot hij maar een ontvoering erbij te gooien om de algemene kijker even blij te maken.

Het tempo is dan wel verhoogd ermee, veel spannender dan het al was wordt het niet. De meeste spanning komt dan ook van de omgeving en soundtrack, de beelden zelf beslist niet. Daar blijft het vaak iets te tam, en kijk je vooral tegen Neeson aan die zijn dingetje doet.

avatar van Jens van Eijk

Jens van Eijk

Als liefhebber van Liam Neeson deze maar eens bekeken en hij viel me best tegen. Zelf heb ik een vrij sterke concentratie wat betreft films of series kijken, maar mocht je een zwakke concentratie hebben is deze niet aan te raden. Te veel dialogen terwijl de film eigenlijk erg goed begint, daar door bleef ik hoop houden door de film heen dat dalijk de actie zou beginnen maar die kwam niet. Al met al heeft het toch wel een aantal cruel moments en dat pakte me wel. Mocht je een Liam Neeson fan zijn zou ik hem toch eens op zetten, mocht dat niet het geval zijn lekker links laten liggen.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

Ik kan misschien ook zeggen dat het een saaie film is.

De samenvatting? We zien niet echt waar de agent naar op zoek gaat, want er zijn heel veel ontvoeringen getoond. Die eerste meneer laat de agent binnen, zegt dat zijn vrouw dood is.

Dan zien we nog veel ontvoeringen...

Opeens staat hij ergens waar een vrouw vermoord is, maar dat hebben we niet gezien. Dus, wie zijn vrouw is dat?

Ik vind het ook niet zo'n mooie film.

avatar van umbra

umbra

Redelijke thriller, met zeker degelijke Neeson, maar verhaal is me net wat té saai uitgewerkt, had hier wat marteling enzo lekker in beeld gebracht, zou het pak vermakelijker maken.

avatar van Jynxter

Jynxter

Redelijke actie-thriller. Net wat anders dan we van Neeson gewend zijn. Iets trager en sferischer. Maar verder eigenlijk wel weer gewoon het soort film waar we Neeson van kennen. Het heeft allemaal niet veel om het lijf maar is degelijk genoeg. En qua camerawerk viel er meer te bewonderen dan vooraf gedacht. Al hoeft dat expliciet sadistische van mij nooit zo, was A Walk Among The Tombstones best de moeite voor een keertje.

avatar van ILDIB

ILDIB

Aardig al is ie wat lang en zijn bepaalde actie scenes vrij stompzinnig. Blijft wel boeien. Kleine 3.5.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

niet zijn beste, wel een aardig verhaal en redelijk geacteerd, met name door TJ

avatar van mrklm

mrklm

Sinds hij onder invloed van alcohol per ongeluk een bijstander doodde in een vuurgevecht werkt voormalige agent Matt Scudder [Liam Neeson] als privédetective zonder vergunning. Dat maakt hem de ideale persoon om te achterhalen wie de kidnappers zijn van Carrie Kristo [Razane Jammal], de echtgenoot van Kenny Kristo [Dan Stevens], die Matt $20.000 biedt om dit klusje te klaren. Zeker omdat de dader mogelijk verantwoordelijk is voor de dood van Matthews echtgenote. Oh ja, Matthew is een alcoholist die al 8 jaar sober is. Genoeg (geforceerde) redenen om sympathie te hebben voor Matthew, die verder natuurlijk de nodige klappen uitdeed ter afwisseling van de vele ondervragingen in dit formule matige misdaaddrama dat in ieder geval een interessante titel heeft.

avatar van John Barry

John Barry

Redelijke thriller. Goede rol van Liam Neeson. Door o.a donkere en regenachtige beelden en de muziek van Carlos Rafael Rivera heeft de film een ijzingwekkende sfeer. Op sommige momenten (vooral tegen het eind) is de film best spannend. De film is helaas iets te traag en te voorspelbaar om een echte topper te zijn.

avatar van FlorisV

FlorisV

Beetje ondergewaardeerd deze film, ik was blij verrast. Had eigenlijk een rechttoe rechtaan schietfilm verwacht zoals Neeson ze wel vaker heeft gedaan de laatste jaren, met weinig subtiliteit maar lekker veel grimmigheid. Die grimmigheid heeft deze film zeker, maar het is meer een prima geschreven detective thriller dan dat de beuk erin wordt gegooid zoals in de Taken films. Er is namelijk meer diepgang en nivo te ontdekken dan gebruikelijk, door de stuk voor stuk veel beter uitgewerkte personages.

Neeson heeft de gebruikelijke degelijkheid, maar vooral Harbour is verassend goed in een totaal andere rol dan waar hij mee bekend werd in Stranger Things. Het joch waar Neeson zich om ontfermt lijkt af en toe overbodig maar is wel goed voor een paar mooie scenes ook. Er worden soms misschien wat korte bochten genomen maar het is best aardig uitgewerkt en hier en daar verrast de film ook flink. Op zijn meest beklemmende momenten is het echt duister en krijgt het 8mm vibes. Ik kan er weinig verkeerds aan ontdekken en heb me prima kunnen onderhouden.

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Deze film is best te pruimen, maar lang niet zo goed dan andere actiefilms met Liam Neeson.

De karakters geven niet veel prijs wie ze nu echt zijn. Vandaar dat het me allemaal niet zoveel kan schelen of ze kapot geschoten worden of niet. Daders of slachtoffers, maakt dus niet uit.

Het jochie die af en toe meeloopt met Liam vind ik te bijdehand en slecht gecast.

De daders zijn 'nog vlees nog vis'. Niet eng, geen charisma, geen humor, etc.

De film is in het algemeen net te pruimen.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Allesbehalve bijzonder, maar toch vond ik A Walk among the Tombstones een zeer vermakelijke film. Liam Neeson speelt een rol die natuurlijk behoorlijk in het verlengde ligt van zijn werk in Taken, maar hij doet dat wel op een fijne manier. Ook zijn er leuke bijrollen weggelegd voor onder meer Dan Stevens en David Harbour. Met name van die laatste is het leuk om hem eens in een compleet andere rol te zien dan de grote rol waar hij om bekend is geworden.

Het plot is vrij dun en rechttoe rechtaan, maar de film weet wel de spanning vrij goed vast te houden tot aan het einde. Ook de (dubbele) climax mag er best wezen. Nadeel vond ik de prominente rol van TJ. Maakt de film bij vlagen onnodig 'kinderachtig' (het correspondeert niet helemaal met de grimmige sfeer waar men voor wil gaan) en ook ongeloofwaardig richting het einde. Het is eigenlijk het enige smetje dat ik kan bedenken. Dit is verder geen film die me heel lang zal bijblijven, maar amusant vond ik het zondermeer.