Winchester '73 (1950)

Western

geregisseerd door Anthony Mann
met James Stewart, Shelley Winters en Dan Duryea

Lin McAdam, die op zoek is naar de moordenaar van zijn vader, arriveert met zijn vriend ‘High-Spade’ Frankie Wilson in Dodge City. Lin doet mee aan een plaatselijke schietwedstrijd met als hoofdprijs een 1873 Winchester repeteergeweer, die bekend staat als ‘One of a Thousand’. Lin wint de bloedstollende schietwedstrijd, maar de gewilde Winchester’73 wordt al snel gestolen door de ‘runner-up’ Dutch Henry Brown. Dutch Henry Brown vlucht met het geweer de woestijn in. Wat volgt is een zenuwslopende en gevaarlijke achtervolging, waarbij de Winchester’73 geregeld van eigenaar verandert.

avatar van Brix
@trebremmit

Helaas met niet-verwijderbare Franse ondertiteling

avatar van trebremmit
Zonde, maar als er een Franse blu-ray is dan kan het niet lang meer duren voordat er ook in andere landen een blu-ray komt.

avatar van trebremmit
Winchester '73 Blu-ray (Australia)

Blijkbaar al een tijdje uit op blu-ray in Australie, schijnt wel goed te zijn en niet duur, alleen geen ondertitels.