- Home
- Films
- White Bird in a Blizzard
- Filtered
Genre: Drama / Thriller
Speelduur: 91 minuten
Alternatieve titel: White Bird
Oorsprong:
Frankrijk / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Gregg Araki
Met onder meer: Shailene Woodley, Eva Green en Christopher Meloni
IMDb beoordeling: 6,4 (29.945)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 20 november 2014
On Demand:
- Bekijk via iTunes
- Bekijk via CineMember
- Bekijk via myLum (Lumière)
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot White Bird in a Blizzard
"I was 17 when my mother disappeared…"
Kat Connors is 17 jaar wanneer haar moeder Eve - een mooie, enigmatische maar gekwelde vrouw - verdwijnt, net in de periode dat Kat haar eigen seksualiteit ontdekt. Omdat ze zo lang in een verstikkend en emotioneel onderdrukt huishouden heeft geleefd, merkt ze de afwezigheid van haar moeder maar amper op. Ze verwijt haar vader Brock, een echte pantoffelheld, het verlies van haar moeder ook absoluut niet. Maar gaandeweg dringt de verdwijning van Eve door en wanneer Kat tijdens een schoolvakantie terug naar huis keert, wordt ze geconfronteerd met de waarheid over het vertrek van haar moeder en haar eigen ontkenning van de gebeurtenissen die dit met zich meebrengt...
Externe links
Acteurs en actrices
Kat Connor
Eve Connor
Brock Connor
Phil
Beth
Detective Scieziesciez
Dr. Thaler
Mrs. Hillman
May
Video's en trailers
Reviews & comments
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Is al op VOD verschenen sinds een paar dagen.
Enigszins een meevaller, aangezien het niet t serieuze drama is waar ik bang voor was. Araki gaat deels verder waar hij gebleven was; het maken van een coming of age film. Al zijn typische elementen zitten er weer in: veel soundtrack, nadrukkelijke focus op kleuren (wit en groen in dit geval) en veel verkenning van seks.
Toch werkt het niet. deels komt dit door het acteerwerk; Woodley is gewoon niet geschikt voor de rol en heeft niet hetgeen een Araki hoofdpersoon meestal uitstraalt. Meestal is dat een combinatie tussen verveeldheid, cynisme, een grote dosis zelfbewustheid en wat sex appeal.Met die verveeldheid zit het bij Woodley wel goed, ze loopt als een emotieloos rotwijf door de hele film heen. Pogingen tot cynisme slaan volledig dood en op de momenten dat er sprake is van zelfbewustheid, werkt het niet. Tsjah en sex appeal; ja er zit genoeg seks in de film, maar echt erotisch was het niet. Persoonlijke voorkeur, denk ik. Wie had er in deze rol gepast? Mae Whitman, Alexis Bledel, toch weer Juno Temple? De rest van de cast is matig tot zeer slecht. Eva Green mag weer gestoord doen en komt daar nog het best mee weg.
Plot-technisch is het ook slecht. Een boekverfilming, maar Araki hamert op een paar aspecten die het 1 en ander al snel duidelijk maken voor de kijker. De film leunt op 2 "verhaaltjes" en halverwege de film is 1 van die verhaaltjes al niet interessant meer. Enig inzicht en voorkennis van David Lynch en dan met name Twin Peaks helpt daar wel heel erg bij. Araki knipoogt zelfs nog even naar de kijker en laat Sheryl Lee, de actrice die Laura Palmer speelde ook nog even zien. Helemaal des Araki's is er ook een twist, geheel in lijn met zijn "genre" Keek er niet van op. Helemaal, omdat de rest van het whodunnit verhaaltje eigenlijk al duidelijk was, bleef alleen het "waarom" nog over.Leuk staaltje misleiding, maar kom op het is Araki.....
Jammer. Met Woodley vervangen denk ik dat ik veel minder op het plot gefocust was en meer op sfeer en acteerwerk. Nu werkte het gewoon niet, op meerdere vlakken.
mjk87 (moderator films)
-
- 13291 berichten
- 3906 stemmen
Araki, ik ken hem alleen van Kaboom, een film die weliswaar nergens over gaat, maar daardoor zeer komisch en ook wel lichtjes geniaal is.
Deze White Bird is anders, serieuzer van toon en de humor die erin zit is veel subtieler. De film leunt meer op drama, maar dat lukt veel minder en daardoor is de film ook minder. Ergens is dit een coming of age-film met een vleugje mysterie. En je merkt aan alle losse scènes dat Araki ook echt wel de ontwikkeling en de leefwereld van de jonge Woodley centraal zet, maar het blijft teveel een collage van losse segmenten. Alsof ik iets miste, gewoon een kwartier aan extra scènes tussendoor waar die ontwikkeling meer naar voren komt, dat de film meer een geheel maakt, haar relatie met haar vader meer naar voren brengt. Vooral in het tweede deel gaat dat allemaal wat wringen en lijkt de film iets vervliegends te hebben. Alleen de flash backs naar haar relatie met haar moeder zijn wel weer voldoende aanwezig en werken dus goed en tonen wat de film had kunnen zijn, want de potentie is er.
Blijft wel staan dat de film er schitterend uitziet, over elk beeld lijkt nagedacht en de kleuren die langskomen, de heerlijke soundtrack en het algemene tempo maken ook wel veel goed. Daarnaast is Eva Green altijd een genot en ook deze rol past haar prima. Woodley is dan wel een sterk actrice, maar lijkt iets minder op haar gemak. Cynisme gaat haar sowieso niet goed af, en juist doordat de film op dramatisch vlak tekort schiet krijgt ze niet de kans te excelleren. Wel vind ik haar iets donkerder haar bijzonder aantrekkelijk. 3,0*.
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7610 stemmen
Ging deze film kijken voor Eva Green en Shailene Woodley omdat het allebei vrij nieuwe sterren aan het filmfront zijn. En daarnaast ze in interessante films spelen. Maar deze valt helaas wat tegen.Volgens vele een coming-of-age film, nu mistte ik teveel de worsteling van opgroeien zonder moeder.Dit komt niet echt uit de verf. Het kan er allemaal net mee door. Veel tienerangsten heb ik niet kunnen ontdekken. Seksuele verlangens, dat dan weer wel Beelden met een blote Shailene Woodley zijn er veelvuldig. Niets mis met een paar mooie borsten (of vrouwen lichaam) maar bij deze film ben ik van mening dat less is more. De gesprekken bij de pshy lijken er bijna tussen geplakt. Aan het eind als je denkt dat het allemaal heel voorspelbaar is, toch nog een kleine verrassing! De soundtrack was voor mij nogal vet aangezien ik half die tijd heb meegemaakt. (en zeer waardeer)
blurp194
-
- 4479 berichten
- 3567 stemmen
Shailene Woodley rekent af met haar brave/stoere meisjesrollen.
Verder een wat onevenwichtige film, vond ik. Coming of age, maar dan met het gedoe rond haar moeder daar wat vreemd tussendoor gevlochten - dat neemt de overhand, maar lijkt dan weer niet heel erg een rol te spelen in het coming of age gebeuren. Twee thema's door elkaar gevlochten, zo komt het meer over, en dan allebei net niet helemaal raak. En het begin is veelbelovend en sterk, maar met uitzondering van de verrassing aan het einde - die ik echt niet aan zag komen - is de tweede helft wat tam.
Araki als regisseur was me nog niet bekend, en ik weet nog niet zo goed wat ik van deze film vinden moet. Visueel zit het allemaal erg sterk in elkaar, en de acteurs lijken ook erg goed in hun rol te zitten - nou zijn het niet de minste, tenminste de dames, maar de hand van de regisseur zal daar ook in dit geval echt wel een deel van uitmaken. Maar het verhaal niet een duidelijk gelukkige keuze, en de uitwerking ervan ook niet.
Serpicos
-
- 1064 berichten
- 3465 stemmen
Je kan wel zeggen dat ik van Gregg Araki's stijl hou. Lekker veel passende en an sich gave muziek/tonen die scènes ondersteunen en kracht meegeven én altijd veel dromerige momenten met een combinatie van die muziek en opmerkelijk kleurgebruik. Zo typisch aan hem. Van mijn part mag hij er nog zo'n paar maken, want ook in deze White Bird in a Blizzard die ik al een tijdje wou bekijken (beleven), werken die twee elementen.
Het verhaal speelt zich af in de jaren 1980. Niet storend, maar buiten die ene scène in de dancing wordt er niet meer profijt uit dat gegeven gehaald (voor zover ik me nog herinner natuurlijk). Over het verhaal zelf kun je zeggen dat het wel een beetje voorspelbaar en niet zo heel speciaal is, al wordt er zo mee gespeeld dat constant boeiend blijft. Wat betreft Shailene Woodley dan, die vind ik in tegenstelling tot een paar mensen niet volledig voor de ultieme Araki-film geschikt, maar wel voor deze White Bird. Je moet een echte 'white girl' krijgen, en dat krijg je ook.
Echt iets voor mij dus, hopelijk blijft meneer Araki actief bezig.
scorsese
-
- 11780 berichten
- 10190 stemmen
Aardige film waarin de moeder van een 17 jarig meisje van de ene op de andere dag verdwijnt. Mede door het mysterie en de opbouw redelijk onderhoudend. Het plot komt hier en daar wel wat geforceerd over ondanks de prima ontknoping. De film ziet er verder goed uit en ook het acteerwerk is zeker wel goed.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Tja, deze film heeft alles in huis voor een goeie film, maar kan het helaas niet waarmaken. Er is het coming-to-age verhaal dat schijnbaar het belangrijkste is met actrice Shailene Woodley in de hoofdrol. Maar er is ook de verdwijning van de moeder. Beide verhaallijnen zijn best wel goed, maar de focus ligt totaal verkeerd. Op het einde komt het plot van de verdwijning echt boven, maar komt dat niet echt hard aan omdat je eerder bezig bent met de verhaallijn rond de dochter Kat. En dat verhaal loopt wat dood omdat de schrijvers hoofdzakelijk rekening hielden met de verdwijning...
Er is wel wat potentie in de film en wekt af en toe. Het loopt vooral mis met de dromen die vrij lelijk gemaakt zijn. Ook dat gepraat met de psycholoog doet de film niet veel goed. En Woodley en Green kunnen veel meer dan dit. Ik mis hier een goeie regisseur die meer uit hen kan halen. Een gemiste kans eigenlijk. Met de thriller op de voorgrond en de coming-to-age daarnaast kan dit veel beter worden.
wendyvortex
-
- 4980 berichten
- 7109 stemmen
Van Gregg Araki kan je een hoop verwachten, maar hier doet hij wat we nou niet zagen aankomen: een dramafilm voor meisjes die net de Tina ontgroeid zijn.
Nee sorry, veel meer valt er niet van te maken en als dat zijn doel was is het redelijk geslaagd te noemen. Er zit natuurlijk nog één typische Araki-wending in, maar die tilt de film ook niet naar grotere hoogten. Wat mij betreft liever iets als Mysterious Skin, toen zat hij echt even op topniveau.
Collins
-
- 6244 berichten
- 3719 stemmen
Film met een wat dromerige en surrealistische uitstraling. Wel aangenaam.
In de film zijn het moederpersonage en haar verdwijning de rode draad. Zij zijn de trigger en de sleutel.
De verdwijning van de moeder sluimert door de film heen. Het feit is aanwezig maar het feit bivakkeert altijd ergens in de schaduw. Het geeft het verhaal een prettig mysterieuze lading.
In flashbacks wordt de kijker een goed beeld gegeven van de karakters en de onderlinge verstandhoudingen binnen het disfunctionele gezin. De relatie moeder/dochter staat daarin het meest centraal. Op zich boeiend gefilmd met gebruikmaking van afwisselend flets en helder beeld- en kleurgebruik.
De focus van de film ligt echter op de dochter. Een egocentrisch en zielloos persoon. Het matige acteertalent van Woodley gecombineerd met het niet heel boeiende leventje van haar personage, maakt dat de film nergens heftige emoties oproept. De hoofdpersoon heeft gewoon niet genoeg body om het verhaal, waarin zij het belangrijkste personage is, interessant te houden.
Een verrassend twistje op het einde zorgt nog voor wat gegniffel.
IH88
-
- 8752 berichten
- 3080 stemmen
White Bird in a Blizzard
Een beetje dromerige en warrige film. Dat is in het geval van White Bird in a Blizzard zowel een sterk als een zwak punt. De film heeft een aangenaam tempo en kabbelt eigenlijk rustig voort. De vermissing van de moeder van Kat Connor (Good girl turns bad Shailene Woodley) speelt op de achtergrond een grote rol maar eigenlijk gaat het meer over Kat en hoe zij ermee omgaat. Het is vreemd om Woodley te zien vloeken en naakt te zien gaan en ik kan niet zeggen dat het haar natuurlijk afgaat. Eva Green speelt de moeder Eve Connor en ik kan nog steeds niet zeggen of ze goed of slecht acteert want de rol is zo apart en Green vult het ook op een erg “freaky” manier in. Feit is wel dat ik het moeilijk vond om iets te geven om haar vermissing omdat ze zo’n vreemd en warrig personage is. De andere rollen worden goed ingevuld door onder andere Christopher Meloni, Angela Basset, Shiloh Fernandez en Thomas Jane. Probleem is wel dat de scènes met Kat en haar therapeut (Basset) er tussen geplakt lijken en de verhaallijn rond Kat en de politieagent (Jane) nergens op slaat en totaal geen weerwaarde heeft voor het verhaal.
Het einde met de ontknoping van de vermissing van Eve Connor wordt eigenlijk terloops genoemd en maakt weinig indruk op de kijker. Dit sterkt mij in de gedachte dat regisseur Gregg Araki op de eerste plaats een film wilde maken over het opgroeien in de jaren 80 onder moeilijke omstandigheden (vermissing moeder en afwezige vader). Dit is voor mij maar half geslaagd omdat je maar moeilijk kan meeleven met Kat, Eve en zeker de andere karakters. Dikke plus voor de heerlijk soundtrack. Met onder andere The Cure kan je het nooit fout doen.
Decec
-
- 6629 berichten
- 8339 stemmen
Een goede drama/mysterie/thriller film...
Goed verhaal....
Goed acteerwerk...
Bekende actrice Shailene Woodley...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Theunissen
-
- 11414 berichten
- 5338 stemmen
Best wel een aardige en vermakelijke Drama / Thriller film die vooral visueel van het scherm spat vanwege de vele kleurrijke beelden en natuurlijk ook vanwege de twee fraaie actrices Eva Green en Shailene Woodley (deze zelfs een aantal keren topless is te bewonderen met haar fraaie lichaam) die qua leeftijd circa 10 jaar verschillen maar in deze film moeder en dochter spelen. Het verhaal speelt zich af eind jaren 80 en begin jaren 90 en ook die periode spat van het scherm af met o.a. de kleurrijke aankleding en de muziek van die tijd en ook de gadgets van die tijd worden zichtbaar in beeld gebracht zoals de spelcomputer en vooral de walkman.
Het verhaal wist mij in ieder geval te boeien en te vermaken en draait om de mysterieuze verdwijning van Eve Connors (aardig gespeeld door Eva Green), die niet gelukkig is met in haar ogen saaie leven en die ook een hekel heeft aan haar man Brock Connors (leuk gespeeld door Christopher Meloni) die zei maar een saaie sukkel vindt. Ondanks dat ze samen wonen in een huis als gezin met hun bijna 18 jarige dochter Katrina Connors (goed gespeeld door Shailene Woodley), die zij bewust zo heeft genoemd omdat ze altijd graag een huisdier wilde hebben en zij haar dan ook steeds "Kat" noemt, leven ze volkomen geïsoleerd van elkaar en hebben ze ook geen seksleven met elkaar (hij masturbeert zich daarom maar in de kelder op bank aan de hand van erotische tijdschriften). Zij haat en walgt zo erg van hem, dat ze hem ook totaal negeert, uitlacht en aan de drank geraakt. Ook is ze enigszins jaloers op haar dochter Katrina, die wel in haar ogen een leuk leven lijdt en ook een seksleven heeft (neuken is letterlijk en figuurlijk een soort hobby voor Katrina). Zij flirt, door zich sexy aan te kleden, dan ook opzichtig met Phil (aardig gespeeld door Shiloh Fernandez), die de buurjongen en vriendje is van Katrina en die een blinde moeder heeft.
Dan verdwijnt (als je een beetje oplet op de details, dan weet je al snel hoe de vork in de steel zit) opeens, eigenlijk al heel snel maar de achtergrond van de personages wordt uitgediept, Eve Connors uit het leven van de aangeslagen Brock Connors en Katrina Connors die haar eigenlijk niet eens mist (mede ook vanwege het rare gedraag van haar moeder de laatste tijd) en over deze verdwijning draait dan eigenlijk ook het verhaal. Daarbij komt ook een een detective genaamd Theo Scieziesciez (aardig gespeeld door Scieziesciez) in het verhaal voor waar Katrina een oogje op heeft en waar ze ook vrij snel mee gaat neuken, ondanks het behoorlijke leeftijdsverschil van ruim 20 jaren Die Theo Scieziesciez vertelt aan Katrina op een gegeven moment zijn mening achter de verdwijning van Eve, maar zij gelooft hem in eerste instantie niet en wordt ook boos op hem en verlaat hem daardoor ook. Het verhaal kabbelt zich eigenlijk rustig door naar het einde, welke best bizar (die ontknoping zag ik niet aankomen hoewel het wel duidelijk was wie er achter zat) is en zeker ook verrassend. Maar eerlijk gezegd vond ik het wel goed gevonden en moest ik er net zoals Eve Connors ook hartelijk om lachen (gezien het uiterlijk van Brock Connors paste het ook wel). Voor haar kwam het lachen wel duur te staan, maar ze vond het waarschijnlijk niet erg omdat ze toch walgde van haar leven en haar man.
Al met al gewoon een vermakelijke Drama / Thriller film die visueel van het scherm spat en waarvan het mysterieuze verhaal omtrent de verwijding van Eve Connors wist te boeien tot de laatste minuut. Omdat de film ook maar circa 90 minuten duurt, kijkt de film zich als geheel ook lekker weg.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
Eerste Araki, kan niet zeggen dat het tegenvalt.
Eigenlijk is White Bird in a Blizzard op papier niet zo mijn film, toch werkt het drama hier tot op zekere hoogte wel voor me. Het plot is ogenschijnlijk voorspelbaar, maar dat ligt voornamelijk aan de tendens die de film uitgaat, niet aan de uiteindelijke ontknoping. Die vond ik, in tegenstelling tot velen hier blijkbaar, wel redelijk gevonden. Niet alleen zozeer het moment waarop vader en vriendje met elkaar liggen te friemelen, vooral de scene waarin de ogenschijnlijk gesoigneerde vader toch aan het moorden geslagen bleek te zijn.
Anyway, waar ik het meest over te spreken ben is het (lichtelijk) surrealistische sausje. Dromerige soundtrack en bij wijlen mooi kleurenwerk. Helaas manifesteren deze momenten zich niet met heel veel punch en werden ze wat vlug afgekapt, maar ze zorgen wel voor de nodige alternantie binnen de film. Acteerwerk van Woodley is wel aardig, dat van haar familieleden eveneens. Enkel haar nogal flamboyante vrienden dissoneerde.
Echt heel apart of groots is het allemaal niet; daarvoor blijft de film (oa) plotgewijs net wat teveel in doorsnee trivialiteit hangen, maar slecht was het evenmin. 3,0*, ruim.
Popcorntales
-
- 35 berichten
- 30 stemmen
Acteerprestaties zijn naar mijn inziens goed. Eva Green is oerdegelijk, maar persoonlijk vind ik Shailene Woodley de ster van de film. Ze bezit een natuurlijke flair om het personage gestalte te geven. Echter zijn de personages (en het verhaal) te weinig uitgediept om echt te kunnen beklijven. Tijdens het kijken is het allemaal wel leuk, je kan mee puzzelen met Kat en zo blijft het allemaal spannend en onderhoudend. Het is echter aan het einde van de film dat je het gevoel krijgt dat het uiteindelijk toch niet allemaal veel om het lijf had. Jammer, want er zat zeker meer in. Volledige recensie: Recensie: White Bird in a Blizzard – Popcorn Tales - popcorntales.com
Sergio Leone
-
- 4018 berichten
- 2703 stemmen
Matig.
Slecht is het allemaal niet, maar na afloop kon ik toch alleen maar bedenken dat het te zweverig is gebracht. Alsof er getracht werd het groter te maken dan het feitelijk is.
Van die coming-of-age films zoals dit verwacht ik enige lichtheid, die is hier niet te vinden.
Acteerprestaties zijn verder wel degelijk. Shailene Woodley, Eva Green, noem ze allemaal maar op; uitschieters zijn er niet, geen van hen zal ooit één van mijn favoriete acteurs worden, maar het gaat wel.
Gregg Araki, die ik nog niet kende, houdt de film gelukkig binnen de perken qua speelduur. Het zorgt ervoor dat het nooit verveelt, maar iets frivoler mocht wel, zowel qua inhoud als qua vorm.
2,5
sinterklaas
-
- 11634 berichten
- 3220 stemmen
Ik moet hier toch weer even gul zijn.
Na een paar geweldige titels van Araki heb ik deze over het hoofd gezien. Misschien wel vanwege de lelijke uitgave van Lumiere. Toch van de week de dvd meegepikt bij de kringloopwinkel waar ik vrijwillig werk (dvd's en boeken prijzen) en weer een erg fijne wederzien met Araki mogen ervaren.
De film wist me al meteen mee te slepen in de melancholische sfeer, aangevuld met een soundtrack van Cocteau Twins en de observatie van de eigenwijze maar dromerige zeventienjarige Kat. Iemand waar ik door de bovengenoemde situaties meteen van ben gaan houden. Wanneer ze van school thuiskomt confronteert haar vader haar met het vermoeden dat haar moeder wel eens vermist kan zijn... en op langere termijn lijkt er ook geen nieuws over haar te komen. Echter maakt Kat zich meer druk om haar adolescentie dan om haar moeder, want de afstandelijkheid lijkt de situatie niet anders doen aanvoelen en zoveel warmte heeft ze niet van haar gekregen. Van haar vader worden we ook niet wijzer en deze man laat bij de kijker ook continu een hoop vragen achter. Er wordt wel veelal gebruik gemaakt van flashbacks waarin we, naast haar prille liefdeservaringen die ze opdoet met haar vriend Phil, de kinderjaren van Kat, en ook die hilarische momenten tussen haar vader en haar moeder (met name de kijk op hun beroerde seksleven) ook steeds meer te weten komen over haar obsessieve en vaak haast wel enge moeder. Kat's dromen over haar moeder zijn erg mooi gevonden en veelal sprookjesachtig, maar soms liepen de rillingen wel over mijn rug.
Er veranderd dan ook wel wat; Aan Phil zit geen smaak dus zoekt ze haar intimiteit bij een 20 jaar oudere politieagent die zich met de vermissing bezig houdt, duikt ze in de studie en zo zijn we drie jaar verder en woont ze in L.A, heeft haar vader ook weer een nieuwe vriendin en lijkt het leven gewoon nog door te gaan.... maar uiteindelijk blijven de dingen niet waterdicht. En dan die twist... waarbij ik bijna kan zeggen dat de film de horrorkant opgaat en die ik ook niet aan zag komen... Erg sterk.
Heel veel goede films gezien de laatste maanden en dit was er zeker een van. Araki was erg creatief geweest en weet de boekverfilming op een fraaie wijze te doorspekken met een dromerig tintje, de gebruikelijke coming of age dingetjes, kleuren en dan ook met name de soundtrack; bestaand uit een van de sterkere en perfect gekozen jaren 80 nummers/artiesten.... Ook verrassend dat Ulrich Schnauss hier een bijdrage aan heeft geleverd.
Araki heeft nog niks verleerd.
5,0*
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Na Kaboom mijn tweede Araki film en andermaal ben ik niet erg onder de indruk. Het mysterie weet door de afstandelijke benadering amper te boeien. Bovendien komt de ontknoping niet echt als een verrassing. Al met al een rustig voortkabbelende film, waar ik niet warm of koud van werd.
K. V.
-
- 4106 berichten
- 3595 stemmen
Deze was onlangs op tv en eens bekeken. Een beetje een mysterieuze en soms wat zweverige vormgegeven, maar ik kon hem wel pruimen.
De cast was ook wel een pluspunt. De dames waren erg goed en kwamen wel overtuigend over. Het verhaal kon me wel intrigeren en kon me boeien van begin tot einde.
Toch wel een verrassend einde en aangenaam verrast door deze film. Vond het wel een aanrader.
jippie2010
-
- 2458 berichten
- 6718 stemmen
Helaas een platte film die elke vorm van diepgang mist door gebrek aan subtiliteit. Een coming-of-age mag het m.i. dan ook niet genoemd worden. Het voorspelbare einde wordt maar uitgesteld zonder reden, waardoor de film ondanks de 91 speelminuten nog langdradig voelt. Het einde zelf is qua drama sterk te noemen, maar dat kan de film niet redden. *2,5
Shadowed
-
- 8385 berichten
- 5269 stemmen
Goed.
Gemiddelde mag van mij gerust een stukje hoger, dit soort cinema doet het altijd goed bij mij. Ik had nog geen ervaring met deze Araki, maar ik zie nog wel een aantal films van hem die ik wil zien, vooral na het zien van deze film dan eigenlijk.
Acteerwerk van Woodley is sterk. Sterker dan een hoop andere rollen die ik tegenwoordig van haar zie. Heeft ook de perfecte look voor haar rol en weet daarmee een stuk overtuigender te zijn. Bovendien is ze ook helemaal niet vervelend om tegen haar aan te kijken hier. (Lang haar staat haar overigens veel beter dan kort).
Green speelt ook sterk, slaagt perfect in haar rol. Maar ook Meloni als sul mag er zijn. De film is wat afstandelijk, wat de drama beperkt maakt, maar het gaat er soms wel goed in. Een snaar weet het bij lange na niet te raken, maar het is wel goed in beeld gebracht.
Kleurengebruik perfect, camerawerk had wat opvallender mogen zijn maar dat even erbuiten. De sfeer mag er zijn, altijd wel een warm, Amerikaans zomersfeertje. Het is eigenlijk een pure dramafilm maar het blijft voldoende luchtig waardoor het tempo er net goed genoeg in blijft om niet saai te zijn.
Daarvoor is de film ook veel te leuk om te volgen, met felle kleuren en interessante dialogen. Het concept "zoek de moeder" is oersaai maar goddank weet Araki hier niet echt op in te gaan. In plaats daarvan krijgen we meer van Woodley's leven te zien, en dat werkt prima.
Goed gelukte film dit, beter dan de gemiddelde tiener drama's die er bestaan. Weet altijd wel de perfecte emoties te raken, zonder dat het je snaar raakt. Finale is spannender, en dankzij de goede regie weet dit nog spannend te zijn. Wel geinig, want dit verhaal had net zo goed een horrorfilm of pure mystery kunnen zijn. Maar Araki kiest gewoon voor tienerdrama.
Prima, ruim voldoende. Best genoten.
Het laatste nieuws
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer | MovieMeter Recap
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
Bekijk ook
Mysterious Skin
Drama, 2004
232 reacties
The Living End
Roadmovie / Komedie, 1992
3 reacties
Colonia
Drama / Thriller, 2015
75 reacties
Labor Day
Drama, 2013
74 reacties
The Burning Plain
Drama / Misdaad, 2008
106 reacties
Palo Alto
Drama, 2013
31 reacties
Gerelateerde tags
seksgebaseerd op boekmysterieverdwijningvermist persoonteenage sexuality
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.