ad

Met onder meer: Ryan Reynolds, Scott Speedman en Rosario Dawson

Releasedatum: 9 augustus 2014

• Videoland Bekijk via Videoland

Over The Captive

"When hope is all you have."

Matthews dochter Cass werd 8 jaar geleden ontvoerd. Een reeks verontrustende aanwijzigen overtuigt Matthew echter dat Cass, nu 17, nog steeds leeft. In een race tegen de klok zullen Matthew, de rechercheurs en zelfs Cass allen hun rol moeten spelen om het mysterie van haar verdwijning op te lossen en haar te bevrijden uit haar gevangenschap.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van popcorn en cola

popcorn en cola

Er zijn vergelijkbare waargebeurde gevallen bekend, deze werd alleen wat overdreven en bevatte wel wat dommigheden. Dit kon niet goed gaan, en zo geschiedde. Toch een heel aardige film, de ontknoping uiteindelijk matig.

avatar van K. V.

K. V.

Me eens aan deze gewaagd en het was nog een redelijk goeie film. Het eerste uur lag het tempo niet zo hoog, maar het tweede uur maakte veel goed. De cast deed het ook prima, het zag er goed uit en het verhaal was eenvoudig, maar daarom niet minder interessant.

Het is zeker geen wereldschokkende film, maar 'k vond hem wel eens de moeite om gezien te hebben.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Een film met twee kanten, aan de ene kant het schreeuwend verhaal over viespeuken en hun methodes waardoor je flink gevoelig raakt. Aan de andere kant is het acteerwerk soms dermate slecht dat je je er flink aan stoort. Voor mij vliegt de film uit de bocht met de ontvoering van de rechercheur, de nadruk op een bloedserieus onderwerp wordt vakkundig de nek omgedraaid op een hollywood wijze. Jammer, een gemiste kans om een verhaal te maken over een probleem en dat volledig serieus te nemen zonder er een big hit van te willen maken.

Het eerste uur is een redelijke zit waarin tijd genomen wordt om de personages te leren kennen. Onder het verhaal hangt een dramatische soundtrack die op momenten de zenuw weet te raken, negatief wel te verstaan ik werd er kriegel van op momenten. Al met al zorgden het beeld en geluid wel voor een onbehaaglijk gevoel wat natuurlijk goed past bij een film van dit kaliber.

De bedenker(s) van het verhaal wilden hoogstwaarschijnlijk er een rtl-filmachig iets van maken. Een serieuse familiedrama, met een traan te bekronen, met wat sprongen om de aandacht vast te houden. In meer en mindere mate lukt dit maar op momenten laat, zoals eerder genoemd, het acteerwerk wat liggen. Sommige reacties zijn gewoon zo ongeloofwaardig gespeeld dat ik soms uit mijn luie stoel wou springen. Dat gaf mij dan weer het gevoel van budget, alsof men soms scenes in 1 shot hebben gedraaid zonder rehearsel.

De tijdlijn zorgt voor onrust, je moet flink meeschakelen om het duidelijk te houden. Op zich hoeft dat helemaal niet verkeerd te zijn, genoeg voorbeelden waar het prima werkt. Het houd je in ieder geval we scherp en kan de film langzaam clues weggeven om het allemaal uit te kunnen vogelen. Jammer is dan wel dat al snel daders en slachtoffers bekend zijn gemaakt maar daardoor krijgt het kat en muisspel de juiste ruimte.

Erg goed van de film vond ik hoe men laat zien waar de recherche toe in staat zijn om de waarheid boven tafel te krijgen. Toch lag daar soms een tikkeltje teveel drama wardoor het voor mij neigde tot ongeloofwaardigheid en het verhaal minder serieus te willen nemen. Bijvoorbeeld de scene waarin het nichtje plaatsneemt achter de webcam en de ontvoerder nog meekijkt terwijl de recherche dit niet door heeft? Geen trace-aparaat aangesloten? Erg jammer.

Tja.......... het is een film geworden die toch redelijk wegkijkt met aardige plotwentelingen die soms ook wel weer ver gezocht zijn. Voor een tv-film prima te doen want er zit zeker vermaak in. Ikzelf zou er geen biosticket voor gaan kopen. Verfrissende plotwentelingen houden je op de been maar een slecht uitgevoerd einde heeft me in mijn gezicht gebeten, wat jammerlijk afgerafeld zeg. Al met al leuk voor een keertje, 3** voor het verhaal, eens wat anders dan de puber scifi-meuk tsunami waar we onder bedolven worden.

avatar van Nephilim

Nephilim

Had een erg spannende thriller kunnen zijn ware het niet dat die child sex ring dusdanig insane uitgewerkt is dat het totaal ongeloofwaardig wordt. Het lijken wel Bond villains met al hun surveillance equipment en infiltranten.

Dat en why the fuck laat je de gekidnapte dochter met haar vader ontmoeten als je incognito wil blijven. Zelfs de meest gestoorde psychopaat zou iets niet doen lijkt me.

Ik kijk veel films en kan me ook zeer vermaken met films die minder goed zijn maar deze pretendeert serieus te zijn, doet alsof het realistisch is en gooit er ook een redelijk budget tegen aan, maar is totaal ongeloofwaardig. En dan stoort me mateloos.

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Oerlelijk, statisch en kleurloos rommeltje. Probeert, door het verhaal een beetje door elkaar te husselen, interessant over te komen, maar (zoals wel vaker het geval is) eindigt het simpelweg in een voorspelbare opeenvolging van non-logica en bordkartonnen personages. Reynolds blijft ook een identiteitsloze acteur, om nog maar te zwijgen over het onverstaanbare gemurmel van Mireille Enos. Verschrikkelijke performance..

avatar van schram101

schram101

In potentie vrij aardig, maar uiteindelijk slechts een kleine voldoende. En dan ben ik gul. Reynolds is vrij aardig in deze rol, maar veel aspecten zijn werkelijk veel te onlogisch en het irritante personage van Speedman slaat ook vrijwel nergens op. Waarom moest dit in vredesnaam? Verder is de setting natuurlijk best mooi, het drama komt ook aardig over en dat ligt voornamelijk aan het meer dan aardige acteerwerk van beide ouders. De ijskoude locatie is misschien makkelijk gekozen, maar werkt wel dus kan ik makers niet kwalijk nemen.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Leuke onderhoudende film. Goeie Mireille Enos (bekend van de amerikaanse Killing).

avatar van 84robkuh

84robkuh

Ondanks dat de film al vrij snel alles bloot geeft, heeft de film mij 107 minuten geboeid. Helaas waren de overige 5 minuten de laatste 5 minuten van de film. Mede omdat al vrij snel bekend is wie er achter de verdwijning zit, zat ik te wachten op een enorme twist. Ondanks het slappe einde toch wel een voldoende. Reynolds viel mij trouwens in positieve zin op!

avatar van karilem

karilem

niet altijd duidelijk... jammer

avatar van rondh

rondh

Ai! Deze film had veel beter kunnen zijn, maar is erg ongeloofwaardig. Acteerwerk is niet best, en het verhaal is heel slecht uitgewerkt. Ik kan hier weinig goeds over zeggen.

avatar van VonThirsty

VonThirsty

Een sterk concept met veel potentie, maar op veel punten erg slecht uitgewerkt inderdaad. Hier kon veel meer uitgehaald worden. Overbodig om de vader als verdachte weg te zetten, zeker als de assistent-rechercheur het op zo'n amateuristische manier tot uiting brengt. Niet nodig om de vader aan tafel te zetten bij de ontvoerders, gevolgd door een matige achtervolging. Het was vaak ook allemaal wat te traag.

Toch nog 3,0 sterren door het originele concept, mooie sneeuwlandschappen en de hoofdontvoerder die hier en daar scary overkwam. Zoals Left4Dead ook aangeeft is het verder een gemiste kans om er echt wat moois van te maken.

avatar van NERD

NERD

Slechts twee keer in mijn leven heb ik een film gezien waarvan ik, na de film, letterlijk boos ben geworden. En dan bedoel ik niet boos om het onrecht dat in de film voorkomt, of om slechte mensen of bedroevende situaties. Ik bedoel boos omdat de film gewoon zo enorm slecht is. Zo enorm slecht dat er zelfs geen sympathie voor op te brengen is, zo slecht terwijl er toch prima acteurs in spelen. Dat is mij slechts twee keer gebeurd. Bij Legally Blonde en bij deze film. Wat een diep teleurstellende meuk is dit.

avatar van clubsport

clubsport

• 1992 berichten

tja mooie locaties redelijk acteerwerk 2 positieve punten ,

onlogische acties van zowel de daders als de de politie en slachtoffer rollen maw matig uitgevoerd verhaal

avatar van Rodger

Rodger

Een beste film, die zich langzaam en goed opbouwt naar een prima einde.

3.5**

Tarkus

Goede thriller, met een prima verhaal en puike vertolkingen.

Ook het gegeven, is eigentijds, internet, ontvoeringen van kinderen, misbruik...

Het lijkt wel een documentaire...

Ik vond het wel een boeiende film ondanks het gebrek aan actie.

avatar van Decec

Decec

Een goede misdaad/drama/mysterie/thriller film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Bekende acteurs Ryan Reynolds, Bruce Greenwood en

Scott Speedman....

avatar van dimi303

dimi303

De verdachtmaking van de vader stoorde mij niet echt, het sterk afgeknabbeld einde daarentegen deed mijn haren rechtop staan. Hoe kan je een film zo naar de .... helpen. Het deed mij gewoon denken dat ze alles nog moesten ophelderen in de laatste vijf minuten van de film maar dan wel op een erbarmelijk manier. Heel jammer.

avatar van Daan258

Daan258

De film stond al een erg lange tijd op m'n to watch list en heb hem uiteindelijk gister bekeken, maar wat viel ie vreselijk tegen zeg.

Het verhaal was nog wel oké maar aan de andere kant ook erg slapjes. Er gebeurde de gehele film nauwelijks wat waardoor het af en toe zelfs ook beetje saai werd. Dit kwam ook mede door de net wat te lange speelduur. Ook werd de film jammer genoeg nergens spannend, erg jammer want de trailer zag dat er namelijk wel zo uit.

Het enige wat ik nog wel een redelijke voldoende vond van de film was de cast en het acteerwerk maar verder allemaal zeer teleurstellend.

scorsese

Matige film over een jong meisje dat ontvoerd wordt en de rechercheurs die op zoek gaan naar haar. Mede door de soms wat ingewikkelde non-lineaire montage komt het verhaal rommelig over en worden er clues weggegeven. Het winterse landschap zorgt nog wel voor wat sfeer. Vervelend wordt de film niet, maar 3.0 sterren is net te hoog gegrepen.

avatar van Thomson141

Thomson141

Wat een slap einde, kon zoveel meer met gedaan worden, wel goed geacteerd door Ryan Reynolds!

avatar van jippie2010

jippie2010

Hier kan ik echt chagrijnig om worden.

Ik lees nooit van te voren de recensies/berichten op MM,

maar daar heb ik in dit geval spijt van.

De film valt op zich helemaal niet tegen,

gewoon een gemiddelde thriller die afstevent om een keurige voldoende.

Maar het geheel wordt volledig verprutst door het zwakzinnig einde.

Zonde! *2,5

avatar van Knehzidon

Knehzidon

Een prima film . Je verveelt je geen moment en ja goed gedaan

Alleen het einde is wel erg opeens en klaar is de film,

avatar van Donnie Vallermee

Donnie Vallermee

Inhoudsloos, slechte acteurs, slecht acteerwerk, onlogisch, en vooral heel erg warrig...

Poeh poeh... zonde van mn tijd ! (EDIT moderator: signature verwijderd)

avatar van moviemike

moviemike

Een redelijke maar wazige thriller waarin een meisje ontvoerd wordt maar de band met haar vader zo groot is dat tussenkomst bijna onmogelijkheid blijkt te zijn.

Zou ergens gebaseerd zijn op waargebeurde feiten, maar dat zal dan toch meer te maken hebben met het feit dat een kind al eens ontvoerd is geweest dan al hetgene wat hierop volgt.

Kijkt uiteindelijk wel aardig weg ***

avatar van eldorado

eldorado

Spannende maar eigenaardige film. Vooral de montage is i niet helemaal goed gegaan.

avatar van Phantasm

Phantasm

Er gebeurt maar erg weinig in deze film, had hier wel wat meer van verwacht.