• 8.301.776 stemmen

Geregisseerd door: Michael Tiddes

Met onder meer: Marlon Wayans, Nick Swardson en Cedric the Entertainer

Releasedatum: 14 februari 2013

Plot A Haunted House

"This $*%! ain't paranormal."

Jonggehuwden Malcolm (Wayans) en Kisha (Atkins) verhuizen na hun huwelijksreis in een ideaal droomhuis. Eenmaal aangekomen komen ze erachter dat ze niet alleen zijn in het huis. Het echtpaar gaat op onderzoek uit en ze ontdekken al snel dat het huis niet bespookt is, maar dat Kisha bezeten is door demonen. Malcolm besluit een priester in te huren om de kwaadaardige demonen weg te laten halen, vastberaden om zijn huwelijk te redden... en zijn seksleven.

imageimage

Social Media

avatar van Vercamer

Vercamer

Ongelofelijk hoe slecht een film kan zijn.

avatar van flamingant

flamingant

Wat een slechte film na 30min moeten uitzetten, het enige waarom ik nog zo lang blijven kijken heb is voor de mooie actrice essence Atkins...

Onderhond

Flauw.

Maar daar draaien deze parodieën natuurlijk om. Eigenlijk nooit veel van meegekregen, van het hele Scary Movie nog nooit een film gezien, toch zat ik met m'n verwachtingen in de juiste richting.

Véél (en echt wel érg veel) grappen die de plank misslaan. En dan tussendoor een paar jokes die geslaagd zijn. Hit & miss in optima forma dus, waarbij de misses dan nog enigszins gecamoufleerd worden door een duidelijk genietende Wayans en leuke bijrolletjes van Swardson en Koechner.

De eerste Paranormal Activities is een makkelijk doelwit (en zo lame dat het eigenlijk al een onbedoelde parodie op horror is), het "fake-cam" gebeuren is niet bepaald consistent en de film oogt daarmee ook lekker makkelijk goedkoop, maar links en rechts kent de film z'n momentjes, waardoor het toch niet de hele tijd klokkijken is.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Ik heb ze wel flauwer en slechter gezien, heeft wel wat leuke grappen

avatar van Mike 1984

Mike 1984

Voor mij persoonlijk de slechtste film die ik ooit gezien heb. Zeer amateuristisch, grappen waar je allesbehalve mee moet lachen, slecht geacteerd en vooral extreem irritant .

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2021 stemmen

A Haunted House

Vandaag maar even opnieuw bekeken. En wat heb ik me toch weer gelachen. Helaas zeiden ik en een kameraad al meteen dat Marlon minder grappig was op stukjes wat herhaald werd in deel twee. Ik zelf kan altijd wel lachen om die droge en flauwe humor. Het heeft wel iets vind ik. Al vond ik deel twee een tikkeltje beter. Hier speelde Essence Atkins nog haar normale rol en, zij is zeker niet lelijk. Ook zij acteert leuk. Marlon Wayans, de held van de film. Wat kan ik lachen om deze man.. Haha... Toch wel apart om te zien dat hij hier zo flauw speelt, en in G.I. JOE met een wapen in zijn hand staat, haha. Al om al, leuk om te zien. Alleen deel twee vind ik toch wat beter..

Ik minder hem dus met een gehele punt. 3.0*

avatar van acsaczy

acsaczy

Sorry hij is flauw. Maar we gingen kapot. Heb hem nu 2x gezien. En hij zegt het zelf ook ergens in de film dat de film flauw is he XD volgens mij genoten ze er zelf ook echt van haha.

En toch vond ik de grappen geniaal.. misschien omdat ik ervoor een cabaretshow van Katt Williams gezien had en dus goed in de stemming was.. als ik de film kort moet omschrijven is hij gewoonweg geniaal slecht. En daarom dus 3.5*

En dat negeren vond ik ook echt geweldig trouwens..

avatar van LastKing

LastKing

Deze film was gewoon geniaal..

het helpt denk ik wel als je eerst parnormal activity kijkt.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Tweede film deze week als spoof van Paranormal Activity (2007) deze week. Eerder had ik 30 Nights of Paranormal Activity with the Devil inside the Girl with the Dragon Tattoo (2013) al gezien en ik moet eigenlijk toegeven dat ik het aardig grappig vind hoe ze die film kapot maken. Ook deze prent gaf me zo nu en dan prima vertier. Ja het is flauwe humor maar het is lekker chillen.

Op naar deel twee....

avatar van tommycool98

tommycool98

Geniale grappige film. Moest heel hard lachen!

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

In de stijl van Scary Movie (2000) waar de ene helft van Wayans al deel van heeft uitgemaakt.

Samen met Rick Alvarez was hij verantwoordelijk voor deze grotendeels flauwe parodie op bekende films. Films zoals Paranormal Activity (2007), The Devil Inside (2012), The Exorcist (1973) en The Blair Witch Project (1999) worden flink op de hak genomen. Als je bekend bent met de humor van Wayans, dan weet je al wat je te wachten staat. Ondanks een paar leuke grappen blijft het geheel zoutloos. Je moet dan ook een echte liefhebber zijn om dit soort poep-en-pieshumor te kunnen waarderen. De film won 1 prijs, en werd 1 keer genomineerd. Echter was het geen prijs en nominatie om trots op te zijn. Marlon Wayans en Essence Atkins verschenen al eerder in Dance Flick (2009). In tegenstelling tot deze slechte troep, weet "A Haunted House " nog redelijk leuk te blijven.

2,5 *

avatar van RolandH

RolandH

Klasse film, wat een azijnpissers hier zeg, heb genoten van de bizarre humor, door de negatieve reacties heb ik hem nog maar een keer gekeken en hij blijft klasse

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Geweldige parodie! Het gaat helemaal nergens over maar is bijzonder vaak enorm grappig. Weet niet meer wanneer ik zo vaak zo hard heb gelachen tijdens een film. Ook zitten ze er ook wel eens naast (uiteraard) en het laatste kwartier was wat langdradig en niet meer grappig. Benieuwd naar deel 2

avatar van PEN15

PEN15

Als je Cedric the entertainier erbij ziet staan moet je er nooit aan beginnen. Een keer code name: cleaner gezien en mijn broek zakte er vanaf. Ik was zo naief om daar overheen te lezen en een Scary Movie-parodie te verwachten. Bij Scary Movie 4 zie ik ook een 5.1 staan en no way ben ik het daar mee eens. Ik kon daar gigantisch om lachen, kom aan hey. Alleen al dat stukje SAW was toch ontzettend geinig? Het moment dat Cedric de koning van de lach zijn opwachting maakt zijn die korte 85 minuten al bijna voorbij...dan is het eigenlijk écht te laat om de film nog af te zetten. Het zou me niet verbazen als dat ook de opzet was.

Met hem zinkt de humor als een baksteen naar de kelder van de kelder die toch al van het niveau was- paar oversekste patsers die ter plekke banale grappen proberen te verzinnen, alles wat op dat moment in hen opkomt, om indruk te maken op de vrouwtjes. Ik kan het niet anders zeggen, want het hele verhaal, grappen en acteren kwam nogal "unscripted" over.

avatar van Shadowed

Shadowed

Vrij flauw.

Van het niveau Scary Movie maar gooi er dan nog wat meer geschreeuw in en meer Wayans speelduur en je krijgt A Haunted House. Bij vlagen is het ook wel behoorlijk amusant omdat zoveel horrorfilms worden gepakt dat je benieuwd bent hoe de volgende gaat worden.

Jammer dat Wayans alles bij elkaar moet schreeuwen en daarmee het soms pijnlijk flauw is. De grappen zijn opzicht soms wel komisch maar worden meestal teniet gedaan door de flauwe humor. Voor de rest duurt het ook een stuk te lang.

Niet heel slecht, maar ook niet bepaald goed. Wel leuk om eens een keertje gezien te hebben zou ik zo zeggen.

avatar van Shadowed

Shadowed

Herziening.

Ik weet eigenlijk niet wat ik dacht toen ik deze film op de herzieninglijst had gezet. Ik had de hele reeks aan Scary Movie-films ook herzien en sommige daarvan bevielen me beter, en ik denk dat ik dezelfde hoop had met deze parodiefilms. Wayans speelt er tenslotte zelf weer in mee, maar het blijft qua uitvoering iets heel anders.

Vooral omdat deze film op een andere manier de komedie benadert. Beide reeksen hebben een behoorlijk domme en lompe vorm van humor, maar bij deze film is het eigenlijk nooit grappig. Vooral omdat het de droogheid en timing mist. Hier zijn het vooral de acteurs die de lijnen grappig moeten afleveren, maar het weet toch zelden geslaagd te zijn.

Visueel verder niet zo veel op aan te merken omdat er ook weinig van is. Het is niet echt een gebied waar Tiddes geïnteresseerd in leek te zijn en dat is te merken. Het is allemaal aan de simpele kant. Goedkope effecten, maar eigenlijk vooral acteurs die hun eigen ding doen en daar moet de film het van hebben. Wayans is daarin nog best enthousiast en enkele bijrollen hebben zo z'n momenten, maar die houden niet stand in een film die 86 minuten duurt.

Heel af en toe grappig, verder vooral een beetje triest. Parodiefilms hebben wel een beetje passie nodig om goed te zijn, maar deze film leek vooral een vriendengroepje te betreffen die wat grollen wilde uithalen. Horror is eerder wat achtergrond hier, want spannend, dreigend of eng is het nergens. Uiteraard was dat te verwachten, maar de manier waarop de film met z'n inspiratie omgaat is vooral lui te noemen.