A Haunted House 2 (2014)

1,81

Komedie / Horror

geregisseerd door Michael Tiddes
met Marlon Wayans, Gabriel Iglesias en Steele Stebbins

Nadat Malcolm zijn bezeten vriendin Kisha heeft verloren in een auto-ongeluk valt hij voor Megan, een alleenstaande moeder van twee kinderen. Als hij verhuist naar een nieuwe woning met de familie ontdekt Malcolm bizarre paranormale gebeurtenissen rond de kinderen en het huis. Om de zaken nog te verergeren komt de uit de dood herrezen Kisha aan de overkant van de straat wonen.

52 BERICHTEN 16 MENINGEN

Na 15 minuten uitgezet. Had wel zin om te lachen, maar deze film was het kijken niet waard vond ik. Ontzettend flauw en over de top

Oef.

Waar de eerste film veel miss en af en toe hit was, zitten hier misschien 2 geslaagde grapjes in. De rest is herhaling van de eerste film en zéér matige parodie segmentjes die jammer genoeg niet grappig zijn en vaak gewoon de originele scenes naspelen.

Wayans is onuitstaanbaar in deze film, ook de rest van de familie is maar vervelend. Enkel Gabriel Iglesias kon ik wel appreciëren, vond hun scenes ook het leukst, alleen heeft het niet veel met het thema van de film te maken natuurlijk.

Verder goedkoop van begin tot eind. Een film die écht aanvoelt als makkelijk cashen. Amper moeten glimlachen, vaak verveeld naar het scherm zitten kijken en meermaals naar de klok. Deel 3 kan best in de frigo blijven.

avatar van L.A.
Vind de grappen erg aanslaan. Voornamelijk de (sub)cultuur stereotype gerichte grappen kon ik erg om lachen. Verhaal gaat nergens over, maar voor het verhaal ga je deze film waarschijnlijk toch al niet kijken. Daarbij denk ik dat je wel een beetje affectie met de American black culture moet hebben om dit te kunnen appreciëren. Qua humor veeal Family Guy-achtig waar ze even een heel stuk van het verhaal afwijken om een (meestal) flauwe grap door te zetten.

ramonbrenda
wat een saaie film niet de moeite waard om te kijken 1 ster

na 20 minuten uitgezet... man man man.......

Deze film was al beter dan het eerste deel.

avatar van umbra
Zo slecht, heb hem niet kunnen uitzien, gewoon loze neger-humor, niks meer, recht te prullebak in xD

avatar van Misgunner
een stuk grappiger dan deel 1 en lekker racistisch waar mogelijk... geslaagd

avatar van dvdcrusher
ongelofelijk welke bagger er tegenwoordig allemaal uitkomt, dit is een eindeloze en vervelende opeenhoping van racistische (af en toe geslaagd) en sexistische grappen (bijna steeds vulgair, heb mijn dochter van 12 na enkele minuten naar haar kamer gestuurd opdat ze dit niet verder zou moeten bekijken), enkel de special effects mogen er zijn. Ik heb de eerste film niet gezien maar probeer dit ook zo lang mogelijk uit te stellen. Man, man, man, miserie, miserie, miserie. Zeker niet geschikt geschikt voor kinderen, en dan heb ik het niet over de horrorscenes

Toch wel weer een leuk vervolg, waarbij met name dit keer de horrorfilms Annabelle, Sinister, The Conjuring en natuurlijk ook weer Paranormal Activity heerlijk op de hak werden genomen met heel veel seksistische en ook racistische humor.

Ik heb in ieder geval regelmatig in een deuk gelegen van het lachen en vooral bij het seksistische gedoe omtrent de pop "Annabelle" die in deze film "Abigail" heet. Ook de dialogen hierbij zijn geweldig zoals de uitspraak van Marlon Wayans, net als hij seks heeft gehad met de pop "ik heb een beetje gelekt, maar niet echt klaargekomen. Hoezo ovulatie ?" Ook het gedoe met de kip vond ik geweldig, hoe flauw en achterlijk het ook eigenlijk was.

Het verhaal begint overigens tenenkromend slecht met een nasleep op het eerste deel, maar zodra de Mexicaanse buurman (leuk gespeeld door Gabriel Iglesias) in beeld komt die het gras zit te maaien (de scene was heerlijk racistische op een komische wijze) kom je eigenlijk terecht in een rollercoaster van geweldige komische scenes die eigenlijk allemaal wel leuk (hier en daar uiteraard ook wat flauw) zijn. Tenminste als je houdt van vooral seksistische humor (enorm veel aanwezig).

De cast deed het overigens leuk en vooral Marlon Wayans die ik in dit deel nog beter opdreef vond dan in het eerste deel. Het is wel jammer dat Essence Atkins in deze film min of meer vervangen is door Jaime Pressly. De laatste ziet er natuurlijk niet onaardig uit, maar ze mist wel het komische talent van Essence Atkins die wel nog een kleine rol in deze film heeft. Ook speelt Cedric the Entertainer weer mee (vanaf de laatste 30 minuten), die ik heerlijk opdreef vond ik het eerste deel. Hij heeft dit keer ook een kleinere rol en was helaas ook minder leuk. De film eindigt min of meer met dezelfde cast zoals de film ook begon, dus er zal ongetwijfeld wel weer een vervolg komen.

Na circa een uur is het leuke er wel een beetje af (is meestal het euvel bij dit soort komedies) en wordt het enigszins wat flauw en ook wat langdradig. Maar al met al is deze komedieparodie me misschien zelfs beter bevallen dan het eerste deel.

avatar van renzoroy
nog flauwer en slechter dan het eerste deel.... de kwaliteit van scary movie kan marlon blijkbaar niet bereiken zonder zijn broertjes...

avatar van Kondoro0614
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
A Haunted House 2

Ik snap dat vele mensen dit een zeer slechte film vinden. Al zijn dit echt mijn grappen. Ja, dan kan ik misschien in vele ogen 'kinderachtig' zijn. Maar ik vermaak me echt. Natuurlijk zou dat niet bij alle films zijn. Maar de manier hoe Marlon Wayans overbrengt is gewoon grappig, en dan ook nog de stukken van de 'enge' films, in een grappig manier laten komen. Echt heb me vaak echt in een deuk gelegen! Al was het niet om de 'hoerenpop' Abigail. Maar ook met die motten, in de slaap kamer van de dochter. Haha, of het klap 'spelletje'. Dat The Conjuring nog maar eens belachelijk moet worden gemaakt, dat Jaime Pressly uit de kast springt en dan vol op de mond word gemept door Wayans, en dan ook weer op zo'n komische manier. Ik heb de film vandaag maar een herkeken, en heb me toch weer net zo vermaakt, als toen de eerste keer kijken.

Zoals gezegd heeft Marlon Wayans weer een, naar mijn mening, leuke komedie opgezet. Ik vind hem een prima acteer voor rollen zoals deze, en lag maar al te vaak in een deuk om hem. Al was hij wel de enigste waar ik het meest om moest lachen. Van begin tot eind. Jaime Pressly verving Essence Atkins als het liefje van Wayans. Al moet ik zeggen dat Pressly het niet zo goed deed als Atkins, waar ik om Atkins ook nog wel vaak moest lachen in het eerste deel, heeft Pressly mij daar niet tot toe in staat kunnen brengen. Vaker niet, ook om haar heb ik wel eens moeten lachen. Maar niet zo vaak als om Atkins in deel 1. Gabriel Iglesias speelde zijn rol ook leuk in de film, als de half Mexicaanse buurman.

Het verhaal in A Haunted House 2 slaat weer eens nergens op. Maar is toch heel erg vermakelijk. Zo kon ik alleen de twee film Sinister en The Conjuring eruit halen die voor de gek werden gehouden. Haha lachen! Zie je die tapes weer die je ook bij Sinister zag. En die moorden die waren gepleegd. Dat bij Sinister eng was, is hier gewoon geniaal! Het concept is dus ook erg leuk bedacht! Ik blijf bij mijn cijfer, ik vind hem verdient.

Sex grapjes waren erg flauw maar ik vond het wel leuk om paranormal activity, annebelle, sinister en the conjuring (en volgens mij ook insidious en nog wat films) die ik goed geslaagd en eng vond op een grappige manier terug te zien. Ik verwachtte er niet te veel van en had gewoon zin in wat flauwe humor en lachen. Dat is dus gelukt.

avatar van housemoviewatch
Waar ik in deel 1 nog een glimlach op mijn gezicht kreeg heb ik hem hier zonder maar een keer te lachen uitgekeken. Op alle fronten slecht.

avatar van knusse stoel
Nou nou, zo slecht was die ook weer niet, we hebben soms echt moeten lachen en dat voor Amerikaanse humor die meestal flauw is? Nee, geen slechte komedie en flauwe horror geeft de film namens ons een 6, oftewel 3*!

avatar van Daan258
Stukke minder dan het eerste deel.
De eerste 30 min waren nog best vermakelijk en heb ik ook zeker wel een aantal keer kunnen lachen, maar helaas was de rest van de film een erg grote teleurstelling.
Veel te veel dezelfde soort niet grappige racistische grappen wat vreselijk vervelend werd waardoor ik er eigenlijk al snel klaar mee was.

Wat een ongelooflijk gore asociale baggerfilm. Dat ze daar geld aan uitgegeven hebben: een hoop geschreeuw en gebral; anderhalf uur ergernis. Deze film krijgt van mij een min 1000.

avatar van Left4Dead
Ook dit deel heeft mij plezier gebracht. Flauw en plat.....i know..... maar net als het eerste deel deed het me menigmaal lachenmet hoe ze de horrorfilms een hak zetten.

Nog steeds wel grappig maar minder leuk dan de eerste.

avatar van Moviestar1979
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Grotendeels dezelfde flauwe humor die we van Wayans zijn gewend, maar zo nu en dan ook wel leuk kan zijn. In mijn jongere jaren kon ik altijd urenlang in een deuk liggen om dit soort poep-en-pieshumor, maar kritisch bekeken wordt het op den duur vervelend. Ook ik irriteerde me wederom aan de standaard grappen die in een razendsnel tempo voorbij kwamen.

Deze keer moeten het Annabelle (2014) en Sinister (2012) ontgelden. Verder zitten er diverse verwijzingen in naar andere bekende horrorfilms. Ook sommige bekende personen werden op de hak genomen.Een duidelijk voorbeeld was Pierre Daniel. Zo vergeleek Wayans hem door middel van een foto met Cleveland Brown uit "Family Guy." Daniel klaagde Wayans aan wegens racisme, maar de jury verwierp de zaak. Deze waren namelijk eveneens van mening dat Daniel veel op Cleveland Brown leek.

Zo nu en dan verscheen er een korte glimlach op mijn gezicht, maar verdween weer net zo snel. Blijkbaar is de eigendunk van Wayans nog steeds ontzettend groot. Dit na aanleiding van zijn zelfgemaakte grap over Scary Movie (2000) en Scary Movie 2 (2001), waarbij hij beweert dat de laatste 3 delen zonder hem waardeloos waren. De sequel was immers al matig.

2,5 *

avatar van RolandH
Iedere film is een film op zich, dit is geen scarie movie dus moet men ook geen vergelijkingen maken, helaas net iets minder dan deel 1 maar ook weer leuke bizarre humor

avatar van Dr. X
Gezien bij de Sneak Preview, maar het was niet best helaas. Er kon heel af en toe een minuscuul glimlachje vanaf, maar ook niet meer dan dat.