In a World... (2013)

geregisseerd door Lake Bell
met Lake Bell, Fred Melamed en Demetri Martin

Een onder de maat presterende stemcoach wordt gemotiveerd door haar vader, de koning van de filmtrailer voice-overs, om haar aspiraties om een grote ster te worden na te streven. Te midden van trots, seksisme en een disfunctionele familie probeert ze het te maken in de wereld van de voice-overs.

avatar van blurp194
Hollywood probeert zelfkritiek.

Maar is daar niet zo heel goed in. Het overdreven gedoe van de voice-over voor de trailers komt er maar matig vanaf, maar erg leuk wordt het daarbij niet - weinig komedie, daarmee. Wat meer zelfrelativering had wellicht dan nog als alternatief voor komedie of grappige situaties kunnen dienen, maar helaas, het is toch vooral allemaal heel serieus. Geen lachje te bekennen dus.

En zo dobbert het verhaal dan anderhalf uur door. Laat deze wereld maar aan mij voorbijgaan, denk ik dan.

avatar van Biosguru
Vondt deze film zeldzaam grappig.

Een onderhoudende, warme, ter zake kundig, maar tegelijkertijd ook geschifte en onrustige komedie die voorzien was van scherpe dialogen en een goede dosis humor, met als onderwerp het weinig tot niet gebruik maken van vrouwelijke voice-over stemmen en als rode draad een complexe liefdesverhouding tussen twee wel zeer buitengewone personages. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat een aantal ingebouwde intermezzo's voor geen meter werkte.

avatar van james_cameron
Sympathieke maar nogal standaard uitgewerkte romcom, die wel enige meerwaarde ontleent aan het feit dat het verhaaltje zich afspeelt in de wereld van de voice-overs. De scenes die daarmee te maken hebben zijn erg leuk, voor de rest is het allemaal een beetje voorspelbaar en clichématig. Niettemin best een leuk filmpje, met Lake Bell (die hier ook regisseert) in een grappige hoofdrol. De show wordt echter gestolen door haar vader, Fred Melamed. Geweldige stem, die man.

Aardige film waarin een stemcoach de kans krijgt om een voice-over voor een filmtrailer te doen. Een leuk uitgangspunt en de film is ook op zijn best als het om het hele voice-over gebeuren gaat, maar het verhaal kent ook flink wat mindere zijpaden. Het begin is wat rommelig, maar de film wordt gaandeweg wel steeds beter. Verder nog een leuke cameo van Cameron Diaz tegen het einde.

avatar van mjk87
Niet onaardig bedacht, maar vooral saai op momenten. Het meeste van het leven van Bell was nauwelijks interessant - alleen haar relatie met die jongeman had nog wel een lichte sprankeling. Ook uit haar hele situatie van hopeloze dertiger had meer gehaald kunnen worden, net als uit de wereld van stemacteurs, al zien we best nog wel wat beelden ervan. De stem van Melamed is wel geweldig en de opening is ook wel geinig. 2,0*.

avatar van mrklm
Bedachtzaam komisch drama geeft een amusant beeld van de wereld van voice-overs, maar scoort vooral met de manier waarop het kijkt naar relaties, zowel tussen familieleden onderling als tussen jonge mensen. De pogingen van Louis [Demetri Martin] om een afspraakje (en misschien iets meer) te krijgen met Carol [Lake Bell] voelen authentiek, evenals de zus-relatie tussen Carol en Dani [Michaela Watkins]. Knap werk van Lake Bell, die het scenario, de regie én de hoofdrol op zich nam. Onder anderen de legendarische voice-over Don Lafontaine (naar wie de titel verwijst) en Eva Longoria (in een grappige cameo) verschijnen als zichzelf in de opening die je even doet denken dat je naar een documentaire zit te kijken! Let ook op Cameron Diaz als de hoofdrolspeelster in de 'The Amazon Games'-quadrilogy! Zeer onderhoudend.

avatar van Noodless
Dikke pluim voor Lake Bell die zowel voor de regie als voor het scenario verantwoordelijk was en daarbij ook nog de hoofdrol speelt. Deze actrice begint ook in mijn waardering te stijgen want onlangs heb ik Man-up gezien waarin ze ook een hele leuke, warme rol speelt net zoals hier. De film moet het vooral hebben van het leuke thema rond voice-overs met de vaak terugkomende openingszin In a World... en de heel wat gevatte dialogen die in de film voorkomen. Daarbij zijn de personages leuk en is inderdaad de stem van Fred Melamed top. 6/10