300: Rise of an Empire (2014)

Actie / Drama

geregisseerd door Noam Murro
met Lena Headey, Eva Green en Sullivan Stapleton

Na de overwinning op Leonidas' 300, trekt het Perzische leger onder leiding van Xerxes verder in zuidelijke richting naar de grote Griekse steden. Het democratische Athene is de eerste stad die ze tegenkomen op hun pad. De stad heeft een sterke vloot en staat onder leiding van admiraal Themistocles. Themistocles is gedwongen een alliantie aan te gaan met de aartsrivaal van Athene.

Wat een waardeloos vervolg. Ik zou hem eigenlijk 0,5 moeten geven omdat het zo slecht is tegenover de eerste en echte 300. Maar los gezien geef ik hem dan maar een anderhalf.
Geen relativerende humor, superslechte computer animatie tijdens de gevechten met wat ik eerder al las met dikke drappen nep-bloed, serieus vervelend gekwezel tijdens de rustige momenten met een saaie voice over, en eigenlijk hetzelfde als deel 1 qua verhaal maar dan toch veel slechter.
Beter niet gemaakt kunnen worden.

avatar van Darth Mallasorte
Vervolg op 300 en tezelfdertijd gelijklopend met 300 . Avontuur spektakel met grieken, spartanen, en perzen. Actie en bloed verzekerd. ik vind hem goed .

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
300 was leuk om zien en had een stijl die paste bij de film die het uiteindelijk geworden is. De sequel neemt de stijl over, maar weet er niet echt mee om te gaan. Bij de intro zijn we al 10 minuten verder en de vertelster is nog altijd bezig met haar verhaal om alles te kaderen. Vervolgens gaat het van veldslag naar veldslag. Geen opbouw meer en daardoor worden die gevechten ook niet episch. Je moet werken naar een apotheose. Terwijl de vorige film stelselmatig opbouwde en al van begin af aan op een eigen manier indruk maakte, blijft dat hier weg. De zeescènes zijn rommelig en een speer door iemand's hoofd maakt ondertussen geen indruk meer.

Rommelige film dat het niveau van de voorganger niet kan evenaren.

avatar van Kliko_Green
Visueel aardig maar niet een waardige opvolger. Van het land in deel 1 naar het water in dit vervolg. Wat wordt deel 3? 300: space blood?

avatar van AC1
AC1
Ik heb alleen maar de trailer gezien maar ik geloof niet dat je de prestaties van Zack Snyder en Larry Fong zo makkelijk kan evenaren. Er zal wel weer behoorlijk veel achteraf 'geprocessed' zijn maar de schoonheid van de compositie en beweging in 300 ... dat zie ik iemand anders niet zo gauw opnieuw doen.

avatar van frolunda
Spectaculair fiasco dat ten onder gaat aan belabberde effecten en overdreven klodders bloed.Misschien dat het er in 3D nog een beetje behoorlijk uitzag maar eigenlijk was 300 Rise of an empire niet meer dan een erg matig vervolg op het verrassende origineel.Eva Green als Artemisia vond ik eigenlijk het nog het enige lichtpuntje maar verder was het zowel qua verhaal als camerawerk een rommelig allegaartje dat mij bijna geen moment kon overtuigen.Fikse teleurstelling.

Goeie film waarin Athene stand probeert te houden tegen het vele malen grotere leger van Perzië. Het verhaal van dit vervolg speelt zich af rondom die van de eerste film. De vele vechtscènes zijn lekker bruut in beeld gebracht waarbij het bloed en de ledematen door het beeld vliegen, maar op een gegeven moment wordt het wat eentonig. De afwezigheid van Gerard Butler is zeker een gemis, maar wordt enigszins goedgemaakt door de stoere Eva Green. Met gemak 3.0 sterren.

avatar van Walter White
Het is veel minder als de eerste deel maar het blijft wel boeient tot het eind.

avatar van Timothyvdmeer
Eva Green draagt de film. Kills zijn zeker bruut maar deze haalt het bij verre niet ivm deel 1.

avatar van Gang_Star
Minder dan 300, maar toch zeker vermakelijk. Veel actiescènes, maar weinig opbouw. De actiescènes zijn hard en bloederig waardoor je zeker als je een actiefilm wilt zien, je je niet hoeft te vervelen.

avatar van Decec
Een goede actie/drama/fantasie/oorlog film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk..
Teveel nep scenebloed...
Vechtscène is goed...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Af en toe te snel camerabeweging...
Goed, geen top film...

avatar van CorvisChristi
Gek eigenlijk, maar ik heb juist niets met de eerste 300. Dit deel daarentegen, alhoewel zeker niet meesterlijk of zo, vond ik persoonlijk beter te behappen. Misschien komt dat doordat ik fan ben van Eva Green .

avatar van do_va_moes
Drie sterren is eigenlijk teveel dus : Twee sterren voor de film zelf en ééntje extra voor Eva Green

avatar van Lancher
Ok, dus vandaag maar is besloten om 300: Rise of an Empire is het herzien en dan ook goed, 3D Blu-Ray met goed geluid. Niet alleen omdat er 'schijnt' een nieuwe 300 film in de maak is. Maar waar dus de film bij release mij achterliet met gemixte gevoelens, ik best wat kritiek had en de film een stuk lager beoordeelde. Valt dit 'soort van vervolg', eigenlijk meer een expansie van het verhaal, op 300 in één keer op zijn plek.

Themistocles is dan misschien geen Leonidas, alleen hij is dan ook geen Spartaan. Hij is een ander soort Griek. Met dat in het achter hoofd en dat dit een andere regisseur is dan deel 1 met een verhaal dat nu nog veel grootser is, geeft een positieve invloed op de kijkervaring/beleving.
Nu komen Themistocles zijn speeches ook veel meer bij mij over. Daarnaast worden de andere hoofdrollen echt super gespeeld. O.a. Eva Green steelt toch echt wel de show.
De gevechten zijn mooi gefilmd, de stijl laag over de film is heerlijk om naar te kijken en daarnaast bevat de film zoveel toffe scenes en shots, dat ik eigenlijk niet snap waarom ik destijds zo hard was voor dit 'vervolg'. Ooh en de soundtrack van Junkie XL, dik hoor.

300 het eerste deel staat op zich zelf en dit is een toevoeging aan het verhaal. Het wil niet beter zijn dan het eerste deel, dat probeert het ook niet, want de film gooit het net over een andere boeg.

Ik raad dan ook aan, aan mensen die zich destijds nog best wel vermaakt hebben met 300: Rise Of An Empire, om deze film te herzien en dan met een net wat andere mindset. En als je de mogelijkheid hebt in 3D op Blu-Ray met goed geluid.

Man, wat heb ik genoten van deze herziening. Kan niet wachten op deel 3.

avatar van Lancher
CorvisChristi schreef:

Nog wel vergeten een stem achter te laten. En inderdaad Eva Green in deze film, super. Ze speelt haar rol echt goed.

Aardig maar een stuk minder dan deel 1. Dat komt vooral door de hoofdrolspeler. Ik heb meer het gevoel naar Braveheart te kijken.