• 8.345.537 stemmen

Met onder meer: George Clooney, Catherine Zeta-Jones en Billy Bob Thornton

Releasedatum: 23 oktober 2003

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Plot Intolerable Cruelty

"They can't keep their hands off each others assets."

Miles Massey, een succesvol advocaat uit Los Angeles, is gespecialiseerd in echtscheidingen. Maar ondanks zijn indrukwekkende klantenbestand, zijn grote aantal gewonnen zaken, het respect van zijn collega's en een eigen waterdicht contract, staat hij nu op een keerpunt in zijn leven. Succes kan hem niet meer boeien en de verveling slaat toe. Hij is dringend toe aan een nieuwe uitdaging. En die krijgt hij in de gedaante van Marylin Rexroth, de bijna ex-vrouw van zijn rijke klant Rex Rexroth, een gefortuneerde vastgoedontwikkelaar. Met de hulp van de gedreven privé-detective Gus Petch is Marylin erin geslaagd om Rex vast te zetten. Ze kijkt al verlangend uit naar haar financiële onafhankelijkheid. Maar daar lijkt Miles een stokje voor te steken.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van Malibu Stacy

Malibu Stacy

Gister voor de 2e keer weer eens gezien, blijft een erg grappige en leuke film!

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Net te pruimen romcom.

Dit komt vooral door het degelijke plot. Het einde bevat enkele twists die voor wat komische noten zorgden.

Voorts niet te veel zoeken, gewoon proberen te amuseren. Mij lukte het bij momenten.

George Clooney haalt nog nipt een voldoende. Catherine Zeta-Jones vind ik een slechte actrice, en ook hier overtuigt ze niet, maar ze is uiteraard een prachtige vrouw, dus is er toch iets positiefs. BB Thornton doet het goed.

Degelijk geheel, maar zeker niet het beste wat de Coens te bieden hebben. Maar ik denk wel dat ze dit zelf als tussendoortje beschouwden.

Nipte 3

avatar van dutchtuga

dutchtuga

Coen light. Jammer, want zo komt een, in potentie sterke, rol als die van Clooney niet helemaal tot zijn recht. De Coens lijken zich heel erg in te houden en in dit geval wil dat niet helemaal werken. De openingsscène moet toch wel de slapste zijn van alle Coen films. Ongeïnspireerd en makkelijk.

BBarbie

Heel middelmatig. Slap verhaaltje dat nergens echt leuk wordt met als dieptepunt het slapstick-achtig gedoe met de huurmoordenaar. Bovendien wordt er zeer matig geacteerd. Snel vergeten.

avatar van gillie24

gillie24

Toch niet helemaal tevreden over deze film. Veel potentie, die niet ten volle wordt benut.

George Clooney, nooit te beroerd om zichzelf belachelijk te maken, doet het prima als echtscheidingsadvocaat en ook Zeta-Jones geeft goed tegenspel al is haar rol vooral om mooi en sexy te zijn (moet toch wel een gelukkig man zijn, die Michael Douglas...).

Wat me vooral tegenstond is dat het af en toe wel erg veel slapstick is en dat het verhaal verder niet erg boeiend is.

Al met al wel een voldoende, maar niet een film die ik nog een keer hoef te zien.

avatar van Spetie

Spetie

Leuke romantische komedie met een hoop zwarte humor.

Het voelt hier en daar een beetje aan als een tussendoortje, en de film mist op sommige punten net datgene op een topfilm te zijn, maar leuk vermaak is het absoluut. George Clooney speelt een leuke vlotte rol als de gladde echtscheidingsadvocaat. Zeta-Jones is een goede tegenspeelster, qua rol bijna net zo intelligent en de scènes met Clooney samen zijn meestal erg goed.

Gelukkig zijn hier ook een aantal leuke bijrollen. Vooral Billy Bob Thornton is erg goed als drukke prater, maar ook Geoffrey Rush is grappig als een soapproducent, wiens carrière behoorlijk in het slop is geraakt. De scène, waarbij een astmatische huurmoordenaar per ongeluk zelfmoord pleegt, is echt ontzettend hilarisch en toen zat ik echt hardop te lachen.

Zo geweldig scherpals daar wordt het verder nergens, maar wel is het zo’n film waarbij ik bijna de gehele speelduur met een glimlach heb zitten kijken.

avatar van bengeltju

bengeltju

Ben hem nu aan 't kijken.. Tot nu toe een grappige film met goeie acteurs..

avatar van Driello

Driello

Romatische komedie die nagenoeg nergens de leuke karateristieke gekte van de Coens toont.

Het verhaal is al niet echt een boeiend gegeven. Dat daar dan nog zo'n wat slappe invlulling aan wordt gegeven is dan de nekslag.

Slechtste van de gebroeders die ik tot nu toe zag.....met voorsprong.

avatar van LPereboom

LPereboom

Niet wow van de Coen brothers. Een paar grappige scenes in en goed geacteerd, maar meer was er niet aan

avatar van MH040

MH040

Eén van de minste van de Coen Brothers (samen met The Ladykillers)

avatar van helleh

helleh

tukkerstein schreef:

Misschien op een wat grote doelgroep gericht dan andere Coenfilms (al vind ik sommige recente knallers van de Coens, zoals No Country for Old Men, ook behoorlijk mainstream, niks mis mee in mijn ogen), maar het blijft grappig. Leuke personages, grappige ontwikkelingen in het verhaal, een paar geinige uitspraken. Het is totaal niet te vergelijken met zoetsappige romantische komedies die nu vaak in de bioscopen draaien. En een romantische komedie met een echtscheidingsadvocaat, ik vond het wel leuk bedacht,

Hahaha je hebt helemaal gelijk echt leuk bedacht maar misschien komt het door de joint die ik had gerookt moest vooral lachen om die gast die de hele tijd zei van im gonna nail his ass haha goeie film 3,5 sterrentukkerstein

avatar van IH88

IH88

“In today's cynical world, it's so hard to take that great leap of faith aboard the ship of love and caring.”

Leuke film vol absurde humor, over the top personages en een verhaal dat alle kanten op gaat. De Coen broers weten altijd wel een wereld te creëren waarin ze al hun fantasie kunnen loslaten. Vooral het eerste uur zit vol met spitsvondige dialogen, absurde situaties en een rariteitenkabinet aan personages. Op alle goed manieren.

Clooney past perfect in deze wereld en ook zijn sidekick Adelstein is erg goed op dreef. Zeta-Jones heeft eigenlijk de wat normalere rol, maar vooral in haar scènes met Clooney komt ze tot leven en sprankelt ze. Een mooie chemie hebben die twee. Ook de bijpersonages zijn soms hilarisch. In het tweede gedeelte wordt het een beetje een rommeltje, en verliest de film dat speciale tintje dat het eerste uur zo vermakelijk maakte. Het wordt wat serieuzer en het drama komt om de hoek kijken. Gelukkig eindigt de film wel erg sterk. Een Coen film waar je, zeker in het eerste gedeelte, met een glimlach naar zit te kijken.

avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

"Love is good", mwoehahah. Typische Coen die gewoon in de solide middenmoot van hun oeuvre staat. Ik heb me in elk geval goed vermaakt met deze totaal niet serieus te nemen romcom. Hou sowieso wat meer van hun lichtere werk. De stijlvolle uitvoerig, de leuke bijpersonages en de overvloed aan grappige motieven ("I'm a sitting duck!") geven de doorslag.

avatar van Arnie

Arnie

En Catherine Zeta-Jones. Laten we wel wezen.

avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

Nee hoor, daar kijk ik helemaal niet naar.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

Lekker klefjes, doch vermakelijk. Prima voor een avondje bankhangen.

avatar van Antonin

Antonin

de minste film van de coen's, maar toch nog vermakelijk.

avatar van coumi

coumi

Gisteren nog een keer gezien bij de commerciële jongens, en ik blijf bij mijn drie sterren. Voldoende maar voor de Coens eigenlijk onvoldoende, het houd niet over. Af en toe in alle overdrijving best leuk, maar over het algemeen iets te veel typetjes werk, bijna het niveau van een André van Duin show vroeger. Humor is net wat te gemakzuchtig, mist scherpte. Clooney lijkt niettemin erg zijn best te doen, zijn continue geschmier werkt nog redelijk aanstekelijk ook: aardige rol. Zeta-Jones is hier bloedmooi maar geen groot actrice en gaat qua komische timing een paar keer de mist in. Klasbakken als Thornton, Jenkins en Rush worden nauwelijks gebruikt: gemiste kans.

Alles bij elkaar geen echte slechte film, maar zonder twijfel wel een van de mindere van de Coens.

Theunissen

Met "Intolerable Cruelty" leveren de Joel Coen en Ethan Coen (oftewel de gebroeders Coen) een voor hun doen behoorlijk toegankelijke Komedie / Romantiek film af, die wel niet behoort tot hun beste werk.

In dit verhaal kruipt Catherine Zeta-Jones in de huid van Marilyn, een charmante vrouw die alleen maar met mannen trouwt vanwege het geld dat ze na de scheiding op jaar bankrekening kan bijschrijven. George Clooney schittert als de gehaaide echtscheidingsadvocaat Miles, die ervoor zorgt dat er bij haar nieuwste slachtoffer helemaal niets te halen valt. Beide slagen erin wreed te worden.

"Intolerable Cruelty" is soms een beetje aan de rommelige kant, maar weet te onderhouden door de vele grappige momenten. George Clooney en de altijd mooie Catherine Zeta-Jones zetten allebei topprestaties neer en laten de elektriciteit van het scherm spatten. Verder zien we ook de bekende acteurs Billy Bob Thornton en Richard Jenkins.

Al met al een vermakelijke Komedie / Romantiek film, met een scherpe "bite".

avatar van Boenga

Boenga

• 2083 berichten

Geen humor, geen pit, gewoon saai. Een film waarbij ik zit te denken dat Clooney eigenlijk beter bij ER was gebleven.

avatar van 93.9

93.9

Typisch weer zo’n ‘gevatten’ Amerikaanse film. Steeds snelle spitsvondige dialogen.

Moet je van houden. Ook deed de film soms wat flauw en kinderachtig aan.

Clooney is ook zeker geen favoriet acteur van mij.

En Zeta Jones.... ja.. moet je er van zeggen.

avatar van stratmans

stratmans

kon een leuke film geweest zijn, maar zit te vol met kinderachtige scenes

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Vermakelijke wegkijker, maar meer dan een tussendoortje is het niet. Daarvoor is het allemaal te nietszeggend en vooral te clichématig. Een van de mindere Coens toch wel, hoewel hun karakteristieke filmische eigenschappen zeker aanwezig zijn. De humor is op typische Coens-wijze best geslaagd; de openingsscène met Geoffrey Rush start al lekker absurd, en op dat elan gaat het door. Dat is meteen ook het beste aspect van de film, en waarom het zeker een voldoende krijgt, want de meer dramatische elementjes werkten voor mij niet. Het hele liefdesplot, hoe de een de ander probeert te vermoorden op het einde, maar dan daarna toch het overdreven happy end, etc.; ik kon er weinig mee. Dat heeft niets te maken met Clooney en Catherine Zeta-Jones, die een aanstekelijke chemie hebben, maar het is zoals ik al zei clichématig tot in den treure en daardoor saai. Vooral Clooney is overigens wel écht leuk; ik kan hem altijd het beste appreciëren in Coen-films eerlijk gezegd. Zijn beste rol vind ik die in O Brother, Where Art Thou, maar deze prestatie mag er zeker ook zijn. 3*.

avatar van loer

loer