Intolerable Cruelty (2003)

2,92

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Joel Coen
met George Clooney, Catherine Zeta-Jones en Billy Bob Thornton

Miles Massey, een succesvol advocaat uit Los Angeles, is gespecialiseerd in echtscheidingen. Maar ondanks zijn indrukwekkende klantenbestand, zijn grote aantal gewonnen zaken, het respect van zijn collega's en een eigen waterdicht contract, staat hij nu op een keerpunt in zijn leven. Succes kan hem niet meer boeien en de verveling slaat toe. Hij is dringend toe aan een nieuwe uitdaging. En die krijgt hij in de gedaante van Marylin Rexroth, de bijna ex-vrouw van zijn rijke klant Rex Rexroth, een gefortuneerde vastgoedontwikkelaar. Met de hulp van de gedreven privé-detective Gus Petch is Marylin erin geslaagd om Rex vast te zetten. Ze kijkt al verlangend uit naar haar financiële onafhankelijkheid. Maar daar lijkt Miles een stokje voor te steken.

252 BERICHTEN30 MENINGEN

avatar van Malibu Stacy
geplaatst: 4 augustus 2011, 15:35 uur [permalink]
Gister voor de 2e keer weer eens gezien, blijft een erg grappige en leuke film!

avatar van Sergio Leone
geplaatst: 4 augustus 2011, 20:07 uur [permalink]
Net te pruimen romcom.

Dit komt vooral door het degelijke plot. Het einde bevat enkele twists die voor wat komische noten zorgden.
Voorts niet te veel zoeken, gewoon proberen te amuseren. Mij lukte het bij momenten.

George Clooney haalt nog nipt een voldoende. Catherine Zeta-Jones vind ik een slechte actrice, en ook hier overtuigt ze niet, maar ze is uiteraard een prachtige vrouw, dus is er toch iets positiefs. BB Thornton doet het goed.

Degelijk geheel, maar zeker niet het beste wat de Coens te bieden hebben. Maar ik denk wel dat ze dit zelf als tussendoortje beschouwden.

Nipte 3

avatar van dutchtuga
geplaatst: 24 augustus 2011, 14:58 uur [permalink]
Coen light. Jammer, want zo komt een, in potentie sterke, rol als die van Clooney niet helemaal tot zijn recht. De Coens lijken zich heel erg in te houden en in dit geval wil dat niet helemaal werken. De openingsscène moet toch wel de slapste zijn van alle Coen films. Ongeïnspireerd en makkelijk.

geplaatst: 27 augustus 2011, 21:14 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Heel middelmatig. Slap verhaaltje dat nergens echt leuk wordt met als dieptepunt het slapstick-achtig gedoe met de huurmoordenaar. Bovendien wordt er zeer matig geacteerd. Snel vergeten.

avatar van gillie24
geplaatst: 14 januari 2012, 12:41 uur [permalink]
Toch niet helemaal tevreden over deze film. Veel potentie, die niet ten volle wordt benut.
George Clooney, nooit te beroerd om zichzelf belachelijk te maken, doet het prima als echtscheidingsadvocaat en ook Zeta-Jones geeft goed tegenspel al is haar rol vooral om mooi en sexy te zijn (moet toch wel een gelukkig man zijn, die Michael Douglas...).
Wat me vooral tegenstond is dat het af en toe wel erg veel slapstick is en dat het verhaal verder niet erg boeiend is.
Al met al wel een voldoende, maar niet een film die ik nog een keer hoef te zien.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst: 19 maart 2012, 09:10 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Leuke romantische komedie met een hoop zwarte humor.

Het voelt hier en daar een beetje aan als een tussendoortje, en de film mist op sommige punten net datgene op een topfilm te zijn, maar leuk vermaak is het absoluut. George Clooney speelt een leuke vlotte rol als de gladde echtscheidingsadvocaat. Zeta-Jones is een goede tegenspeelster, qua rol bijna net zo intelligent en de scènes met Clooney samen zijn meestal erg goed.

Gelukkig zijn hier ook een aantal leuke bijrollen. Vooral Billy Bob Thornton is erg goed als drukke prater, maar ook Geoffrey Rush is grappig als een soapproducent, wiens carrière behoorlijk in het slop is geraakt. De scène, waarbij een astmatische huurmoordenaar per ongeluk zelfmoord pleegt, is echt ontzettend hilarisch en toen zat ik echt hardop te lachen.

Zo geweldig scherpals daar wordt het verder nergens, maar wel is het zo’n film waarbij ik bijna de gehele speelduur met een glimlach heb zitten kijken.

avatar van bengeltju
geplaatst: 21 juli 2012, 05:35 uur [permalink]
Ben hem nu aan 't kijken.. Tot nu toe een grappige film met goeie acteurs.. 👍

Driello
geplaatst: 7 oktober 2012, 19:33 uur [permalink]
Romatische komedie die nagenoeg nergens de leuke karateristieke gekte van de Coens toont.
Het verhaal is al niet echt een boeiend gegeven. Dat daar dan nog zo'n wat slappe invlulling aan wordt gegeven is dan de nekslag.
Slechtste van de gebroeders die ik tot nu toe zag.....met voorsprong.

avatar van LPereboom
geplaatst: 23 januari 2015, 22:39 uur [permalink]
Niet wow van de Coen brothers. Een paar grappige scenes in en goed geacteerd, maar meer was er niet aan 🙂

avatar van MH040
geplaatst: 28 september 2015, 09:14 uur [permalink]
Eén van de minste van de Coen Brothers (samen met The Ladykillers)

geplaatst: 25 oktober, 00:00 uur [permalink]
tukkerstein schreef:
Misschien op een wat grote doelgroep gericht dan andere Coenfilms (al vind ik sommige recente knallers van de Coens, zoals No Country for Old Men, ook behoorlijk mainstream, niks mis mee in mijn ogen), maar het blijft grappig. Leuke personages, grappige ontwikkelingen in het verhaal, een paar geinige uitspraken. Het is totaal niet te vergelijken met zoetsappige romantische komedies die nu vaak in de bioscopen draaien. En een romantische komedie met een echtscheidingsadvocaat, ik vond het wel leuk bedacht,

Hahaha je hebt helemaal gelijk echt leuk bedacht maar misschien komt het door de joint die ik had gerookt moest vooral lachen om die gast die de hele tijd zei van im gonna nail his ass haha goeie film 3,5 sterrentukkerstein

avatar van IH88
geplaatst: 17 november, 18:12 uur [permalink]
“In today's cynical world, it's so hard to take that great leap of faith aboard the ship of love and caring.”

Leuke film vol absurde humor, over the top personages en een verhaal dat alle kanten op gaat. De Coen broers weten altijd wel een wereld te creëren waarin ze al hun fantasie kunnen loslaten. Vooral het eerste uur zit vol met spitsvondige dialogen, absurde situaties en een rariteitenkabinet aan personages. Op alle goed manieren.

Clooney past perfect in deze wereld en ook zijn sidekick Adelstein is erg goed op dreef. Zeta-Jones heeft eigenlijk de wat normalere rol, maar vooral in haar scènes met Clooney komt ze tot leven en sprankelt ze. Een mooie chemie hebben die twee. Ook de bijpersonages zijn soms hilarisch. In het tweede gedeelte wordt het een beetje een rommeltje, en verliest de film dat speciale tintje dat het eerste uur zo vermakelijk maakte. Het wordt wat serieuzer en het drama komt om de hoek kijken. Gelukkig eindigt de film wel erg sterk. Een Coen film waar je, zeker in het eerste gedeelte, met een glimlach naar zit te kijken.