The Numbers Station (2013)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten / België
Actie / Thriller

geregisseerd door Kasper Barfoed
met John Cusack, Malin Åkerman en Liam Cunningham

Emerson, een ten schande gemaakte Black Ops-agent, wordt belast met het beschermen van Katherine, een medewerkster van een klein CIA-zendstation op het Britse platteland. Wanneer daar vlakbij een autobom ontploft, wordt het stel gedwongen hun toevlucht te nemen tot het station zelf, met enkel de dodelijke vechtcapaciteiten van Emerson als wapen. Ze bevinden zich in een gevecht op leven en dood met een vastberaden, maar onduidelijke vijand, waaraan geen ontsnappen mogelijk is...

avatar van Elineloves
Van spanningsopbouw hebben ze nog nooit gehoord zeker? Wat een ellenlange zit. Heel lastig om je concentratie erbij te houden het eerste half uur. Juist wanneer je hoopt dat er een stijgende lijn zichtbaar is, kom je in het middenstuk terecht wat ronduit saai is. Malin en John doen het aardig samen, al moet Malin het voornamelijk hebben van haar mooie uitstraling. Een genot om naar te kijken. Toch nog iets wat de film enigszins de moeite waard maakt.

avatar van Angelo2
Erg standaard thriller met oninteressante personages. Er gebeurd weinig en de film kent ook geen climax. Cusack op de automatische piloot maar met zo'n script kan je ook weinig in mijn ogen. Toch was de film door zijn korte duur niet onaardig om naar te kijken maar ben je hem de volgende dag al weer vergeten. Geen voldoende, een 5

avatar van Parisa
Het is alweer een tijd geleden dat ik zo’n saaie film heb gezien. Is het trouwens een straight to dvd-film? Het zou me niets verbazen.

Geniet van de kleuren die je even krijgt aan het begin van de film. Hierna wordt je met alle karakters opgesloten in een grijze loods met lelijke tl buizen. Het is ook niet mooi gefilmd. Net als de gevechten, trouwens. Het ziet er niet uit. En dat had natuurlijk veel beter gekund.

Het verhaal is ook erg saai. Ik dacht dat tijdens een van de gesprekken van de hoofdrolspelers in de loods, het omging. Toen werd het even wat persoonlijker. Verder is het vooral veel geschiet, wat vervelende explosies en wat cijferreeksen die ze eigenlijk zouden moeten opnemen voor mensen met insomnia.
De karakters leven niet. Ze zijn van karton. En het is dus ook totaal niet boeiend hoe ze uit de grijze doos gaan komen.

Als je niets krijgt om mee te werken, kan je er ook niets mee. Het grappigste was nog Akerman die toen ze gewond was begon te kreunen alsof ze in een pornofilm speelde. Je moet iets als je je verveelt, denk ik?

1* voor de moeite.

Matige film waarin een CIA-agent een nieuwe klus krijgt in een geheim zendstation. Een slap verhaaltje met een aantal aardige wendingen die de film draaiende houden. Het geheel speelt zich voornamelijk af in het zendstation, en hierdoor zijn de actie-scenes wat aan de saaie kant. Niet vervelend, maar nog net geen 3.0 sterren.

avatar van sofripa
Run of the mill

Aardige thrillert. Cusack vind ik altijd wel het aankijken waard. Plot en speelomgeving zijn wel een beetje beperk waardoor dit flimpje niet echt lekker los komt. Anyway, er sterven mensen bij bosjes, en de actie is lekker rauw. 3 sterren

avatar van oemoemenoe
Simpel en onderhoudend kort filmpje .
Beetje eentonig gedoe allemaal maar wel goed gespeeld.

avatar van Brabants
Bodemloos flauw plot met weinig diepgang en traag van opbouw. John Cusack begint zo langzamerhand een acteur te worden die niet meer past in de rij van grote namen. Een film om gauw te vergeten en dus absoluut geen aanrader.

Bfilm, die word opgevrolijkt door de aantrekkelijke persoonlijkheid van Mailin, , cusack is net zo saai als de film......

avatar van Norman Mailer
Brabants schreef:

"Grote namen"?
Het afgelopen decennium deed Cusack mij, bovenal, degelijk aan. Geen diskwalificatie, echter een compliment evenmin. Groots?

avatar van Brabants
Norman Mailer schreef:
"Grote namen"?

Ik spreek hier niet in de letterlijke zin der grote namen Norman Mailer. Ik wil hier enkel mee aangeven dat John Cusack toch een vrij bekende acteur mag zijn. Toch echt niet dat zijn werk zo groots is en hiermee ook geen diskwalificatie van mijn zijde.

avatar van Left4Dead
Vermaak op gemiddeld niveau, Cusack op zijn cruise control. Saaie setting, alles loopt clichématig en daardoor trekt de film je aandacht niet echt. Een fotomodel in de film drukken om de mannelijke kijker te pleasen is voor mij geen probleem , echter het brengt hier totaal niets.

Nee het is de schiettent op de kermis, knallen voor een paar centen maar je houdt er, behalve troep als prijzen, niks aan over. Film nu twee maal gezien en daar is het ook mee gedaan, hij zal nu jaren stof gaan vangen.

avatar van Decec
Een goede actie/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs John Cusack en Liam Cunningham...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)....

Best oké.

Maar je moet wel houden van film die zich (voornamelijk) op één enkele locatie afspelen. Buiten het begin en de laatste 10 minuten blijft alles in de bunk. Wat mij betreft een slimme zet, maar het kan ook al snel saai gevonden worden (blijkbaar).

Veel minder geslaagd vond ik de acteurs. Ik ben al geen Cusack fan, maar zijn rol als koele killer is echt compleet ongeloofwaardig. 't Is eerder iets voor een Liam Neeson, maar aangezien ze al een Cunningham hadden rondlopen hebben ze die waarschijnlijk overgeslagen. Akerman is niet echt een miscast, maar kan gewoon niet acteren. Jammer, want aangezien we toch vooral de film door hun ogen beleven verliest het allemaal wat aan kracht.

Verder aardig in beeld gebrach, genoeg spanning en het duurt gelukkig ook allemaal niet te lang. Verhaaltje is niet super origineel, maar de variatie op het bekende thema houdt het wel interessant. En zo is deze The Numbers Statsion een aardige film geworden, die een halfje aan kwaliteit verliest door het vreselijke acteursduo dat de film voor de camera in goede banen moet leiden.

avatar van Antonev
Oef, dat was toch wel een tegenvaller zeg. Begint niet heel onaardig en komt redelijk snel ter zake. Vervolgens verliest men de lijn uit het oog en wordt het een zoutloos brouwsel. Zelfs de uitstekende cast kan hier niets aan redden. 2* voor de film, een halfje voor de prachtige Malin.

avatar van IH88
The Numbers Station

Erg matig. Een claustrofobische sfeer, donkere ruimtes, de good guys die ingesloten worden door de bad guys, de makers doen er alles aan om het interessant en spannend te houden. Ze vergeten alleen om een interessant verhaal te vertellen want het plot is erg mager. Cusack en Akerman doen hun best, maar kunnen ook weinig uitrichten. Ik ben al blij dat het niet de romantische kant op ging. De actie is wel aardig en op sommige momenten nog best spannend. Voor de rest is het een beetje inspiratieloos.

Decec schreef:
Een goede actie/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs John Cusack en Liam Cunningham...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)....

Je schrijft bij elke film hetzelfde ahhahaha

Niks boeiende of spannende film. Wie de "bad guys waren is mij een raadsel..De eigen Dienst? Ik heb hem toch uitgekeken want ik wilde het einde weten,maar ik had hem net zo goed eerder uit kunnen zetten vanwege het flauwe einde.

avatar van jippie2010
Vooruit, het plot was misschien aardig bedacht, maar zonder dat je nut of noodzaak leert kennen blijft het vrij leeg. Ik ben nou eenmaal een Cusack-fan, ook al levert hij regelmatig ook matige films af. Uiteindelijk heb ik me weer prima vermaakt met zijn stoïcijnse blik. Voldoende *3.0

avatar van mrklm
Het is geen wonder dat deze 13-in-een-dozijn-thriller direct op DVD verscheen. John Cusack slaapwandelt door zijn rol in een thriller die zijn dynamiek meer haalt uit de 'flitsende' (lees: rommelige) montage dan uit enige spanningsopbouw of een boeiend plot. Cusack speelt een CIA-agent die na een verprutste operatie wordt veroordeeld tot het bewaken van een 'numbers station', van waaruit gecodeerde (en niet traceerbare) cijfercodes gebruikt worden om geheime orders te verspreiden aan CIA-agenten. Niet geheel toevallig is de enige gebruiker van dat station een aantrekkelijke jonge vrouw [Malin Akerman] en is een boef (waarvan de identiteit niet zo moeilijk te raden is) iets van plan waardoor Cusack de bevallige dame in bescherming moet nemen. Een B-film met een B-cast die hooguit goed is voor diegenen die graag in slaap vallen op de bank. Prima TV-voer voor na middernacht. Welterusten!