• 15.803 nieuwsartikelen
  • 178.307 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.376.964 stemmen
Avatar
 
banner banner

Only God Forgives (2013)

Misdaad / Drama | 90 minuten
2,95 1.428 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Speelduur: 90 minuten

Oorsprong: Denemarken / Frankrijk / Verenigde Staten / Zweden / België

Geregisseerd door: Nicolas Winding Refn

Met onder meer: Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas en Vithaya Pansringarm

IMDb beoordeling: 5,7 (122.259)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 13 juni 2013

Plot Only God Forgives

"Time to Meet The Devil"

Julian, een Amerikaan die in Bangkok woont, is een gerespecteerde figuur in de onderwereld. Samen met zijn broer Billy baat hij een Thai boxing club uit die in feite een dekmantel is voor drugssmokkel naar Amerika. Wanneer Billy vermoord wordt, komt hun moeder Crystal uit Amerika over om het lichaam te repatriëren. Crystal zelf is het hoofd van een machtige criminele organisatie en is gewend te krijgen wat ze wil. In dit geval: de dood van haar zoon wreken. In een bloedige spiraal van woede, verraad en wraak, dwingt ze haar zoon Julian de verantwoordelijke voor Billy's dood te vinden en te vermoorden.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van tattoobob

tattoobob

  • 8198 berichten
  • 2566 stemmen

[/quote]

En idd The Green Mile brrr.... Ruggengraatloos werkje. Over saai en gebrek aan diepgang gesproken. ( maar dat is een andere discussie) [/quote]

Ruggengraatloos ......dat het jouw film niet is ala..maar die film is zeker geen ruggengraatloos werk...

Maar goed....ik kan film waarderen zonder dat het echt mijn ding is,kijk een film kan soms niet mijn ding zijn(net als OGF) maar als ik zie hoe zo,n film met passie en liefde gemaakt is...en hoe prachtig hij geschoten is...dan neem ik alsnog mijn petje af!!!

Dat zouden meer mensen moeten doen over het algemeen hier op MM


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

johnhendrikos schreef:

(quote)

En dat dit meteen betekent dat ik abstracte dingen niet begrijp.

johnhendrikos schreef:

(quote)

Nee ik denk gewoon wat een hele slechte wraakfilm. En ja het is gewoon een wraakfilm.

I rest my case.


avatar van tattoobob

tattoobob

  • 8198 berichten
  • 2566 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Ja, als dat soort films, waarbij alles voorgekauwd wordt en braaf volgens de welbekende clichees verloopt je favoriet zijn, heb je hier waarschijnlijk niets mee. Speelt zich veel meer op abstract niveau af.

En idd The Green Mile brrr.... Ruggengraatloos werkje. Over saai en gebrek aan diepgang gesproken. ( maar dat is een andere discussie)

Ruggengraatloos ......dat het jouw film niet is ala..maar die film is zeker geen ruggengraatloos werk...

Maar goed....ik kan film waarderen zonder dat het echt mijn ding is,kijk een film kan soms niet mijn ding zijn(net als OGF) maar als ik zie hoe zo,n film met passie en liefde gemaakt is...en hoe prachtig hij geschoten is...dan neem ik alsnog mijn petje af!!!

Dat zouden meer mensen moeten doen over het algemeen hier op MM.

Maar goed ik ben ook maar een van de zeikerds nu waarschijnlijk


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Wat een chaotisch gekakel hier zeg, ik heb me in tijden niet zo vermaakt met het volgen van een discussie... Ga door!!!!


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

tattoobob schreef:

(quote)

Ruggengraatloos ......dat het jouw film niet is ala..maar die film is zeker geen ruggengraatloos werk...

Maar goed....ik kan film waarderen zonder dat het echt mijn ding is,kijk een film kan soms niet mijn ding zijn(net als OGF) maar als ik zie hoe zo,n film met passie en liefde gemaakt is...en hoe prachtig hij geschoten is...dan neem ik alsnog mijn petje af!!!

Dat zouden meer mensen moeten doen over het algemeen hier op MM.

Waarin toont de maker van de Green Mile dan zijn ruggengraat? Daarmee bedoel ik dat de filmmaker risico durft te nemen en en eigen stempel op de filmkunst drukt. Is toch volledig volgens het boekje van ' hoe hou ik het simpel voor zo'n groot mogelijk publiek' en staat bol van de clichees....


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Waarin toont de maker van de Green Mile dan zijn ruggengraat? Daarmee bedoel ik dat de filmmaker risico durft te nemen en en eigen stempel op de filmkunst drukt. Is toch volledig volgens het boekje van ' hoe hou ik het simpel voor zo'n groot mogelijk publiek' en staat bol van de clichees....

Maar dat kijkt toch ook afentoe lekker weg. Moet alles maar buiten zijn boekje gemaakt worden en vol risico. Het is toch soms ook heerlijk om naar een film te kijken die barst van de clichés? TGM was gewoon een heerlijke wegzwijmel film, deze film is compleet anders. Echt appels en peren Rein. Sommige films hoeven geen ruggengraat te hebben.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik hou ook van veel soorten films, maar als men hier het verhaal niet juist weet te duiden, dan zijn films waarbij alles braaf wordt voorgekauwd wellicht een beter alternatief. Die raad ik de peren aan. That's all!

En persoonlijk heb ik gewoon weinig op met wegzwijmel films. Beetje rauw randje (of technische cq audio visuele hoogstandjes) zijn door mij wel gewenst.


avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

  • 14534 berichten
  • 4518 stemmen

Fortune schreef:
(quote)


Dit vind ik wel interessante thematiek al heb ik mijn twijfels of Refn dit wil vertellen. Alleen wat wil dat zeggen over de Aziatische superagent die denkt dat hij god is? Dat Azië ons (Amerika) gaat bestraffen, berechten ?


Wellicht wel ja, ooit eens. De geschiedenis herhaalt zich uiteindelijk altijd, maar nu met een ander als 'kolonisator' of overheerser.

En ja, ik denk niet dat Refn Bangkok enkel voor de mooie plaatjes koos. Waarom niet überhaupt de V.S.? Europa (waar hij vandaan komt)? Zuid-Amerika? Zuidoost-Azië is een heel bewuste keuze.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik denk dat het meer toeval is. Het verhaal zoals ik het zie (na drie kijkbeurten) wordt te veel vanuit Julian verteld om een Aziatisch 'overheersingspunt' te maken.

Maar het komt ook veel vaker voor dat de kijker zaken uit een film haalt die er nooit bewust zijn ingestopt. Want je kunt het wel zo interpreteren.


avatar van jokemeistah

jokemeistah

  • 121 berichten
  • 741 stemmen

Slechte film, na Drive gezien te hebben, waren mijn verwachtingen wellicht iets te hoog voor deze film


avatar van tattoobob

tattoobob

  • 8198 berichten
  • 2566 stemmen

Ik vind niet dat elke film ruggengraat moet hebben...vaak is het lekker,maar een hapklare brok kan soms zo mooi verfilmt zijn....

De maker van The Green Mile heeft zijn liefde in die film gegooid en dat zie en voel je...

Maar goed met alle respect jongens ieder z,n ding...

En nou terug naar deze film!


avatar van m1chel

m1chel

  • 1948 berichten
  • 499 stemmen

tattoobob schreef:

Ik vind niet dat elke film ruggengraat moet hebben...vaak is het lekker,maar een hapklare brok kan soms zo mooi verfilmt zijn....

De maker van The Green Mile heeft zijn liefde in die film gegooid en dat zie en voel je...

Maar goed met alle respect jongens ieder z,n ding...

En nou terug naar deze film!

Eens, eens eens en eens...


avatar van NYSe

NYSe

  • 1749 berichten
  • 1611 stemmen

tattoobob schreef:

Ik vind niet dat elke film ruggengraat moet hebben...vaak is het lekker,maar een hapklare brok kan soms zo mooi verfilmt zijn....

De maker van The Green Mile heeft zijn liefde in die film gegooid en dat zie en voel je...

Maar goed met alle respect jongens ieder z,n ding...

En nou terug naar deze film!

Soms is het zelfs heerlijk, maar een écht goede film zal het daarmee nooit zijn.


avatar van tattoobob

tattoobob

  • 8198 berichten
  • 2566 stemmen

m1chel schreef:

(quote)
Eens, eens eens en eens...


avatar van tattoobob

tattoobob

  • 8198 berichten
  • 2566 stemmen

NYSe schreef:

(quote)

Soms is het zelfs heerlijk, maar een écht goede film zal het daarmee nooit zijn.

Want?


avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

  • 2221 berichten
  • 3435 stemmen

Bizarre film...

Film oogt heel bijzonder en apart. Visueel gezien is het ook een plaatje, maar inhoudelijk? slap en vage rotzooi (verhaal dan).

Zéker niet mijn bakkie thee (overigens met moeite wel afgekeken)

*2 (acteerwerk)

p.s. wat zijn er off-topic discussies hier gaande


avatar van tattoobob

tattoobob

  • 8198 berichten
  • 2566 stemmen

Movie-Addicted schreef:

Bizarre film...

Film oogt heel bijzonder en apart. Visueel gezien is het ook een plaatje, maar inhoudelijk? slap en vage rotzooi (verhaal dan).

Zéker niet mijn bakkie thee (overigens met moeite wel afgekeken)

*2 (acteerwerk)

p.s. wat zijn er off-topic discussies hier

Klopt daarom stoppen we er ook mee!!!


avatar van johnhendrikos

johnhendrikos

  • 650 berichten
  • 409 stemmen

Reinbo schreef:

Ik hou ook van veel soorten films, maar als men hier het verhaal niet juist weet te duiden, dan zijn films waarbij alles braaf wordt voorgekauwd wellicht een beter alternatief. Die raad ik de peren aan. That's all!

En persoonlijk heb ik gewoon weinig op met wegzwijmel films. Beetje rauw randje (of technische cq audio visuele hoogstandjes) zijn door mij wel gewenst.

Verhaal verhaal welk verhaal???


avatar van NYSe

NYSe

  • 1749 berichten
  • 1611 stemmen

tattoobob schreef:

(quote)

Want?

Omdat iets hapklaars i.m.h.o. (vergeten erbij te vermelden) onmogelijk goede kunst kan zijn. En met "écht goed" bedoel ik dat: "goede kunst."


avatar van tattoobob

tattoobob

  • 8198 berichten
  • 2566 stemmen

NYSe schreef:

(quote)

Omdat iets hapklaars i.m.h.o. (vergeten erbij te vermelden) onmogelijk goede kunst kan zijn. En met "écht goed" bedoel ik dat: "goede kunst."

Nee man...denk dat jij er naast zit!

Kunst heeft geen regels . . Kunst bepaald zich door ieder mens!


avatar van 6-6-6

6-6-6

  • 120 berichten
  • 173 stemmen

Beelden zijn zéér mooi, maar de film zelf vind ik niet echt iets hebben. De geflipte moeder en haar zoon Billy vond ik nog de moeite waard. Maar Gosling die dus zijn vader vermoord heeft, en dan als goodguy de film door droomt......

No Way

En dan nog de vele fouten,...... die dan ook nog erg veel in deze film gemaakt worden, als een kunstwerkje zien?


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

johnhendrikos schreef:
(quote)


Nee ik denk gewoon wat een hele slechte wraakfilm. En ja het is gewoon een wraakfilm.


Aha! Trollen! Want laten we vooral niet meer over inhoudelijke zaken spreken op MM. Je had bijvoorbeeld kunnen wijzen op het feit dat ik een fout maak (ik zag de film net voor een tweede keer) en dat Julian wel degelijk een agent vermoordt alvorens ie zijn handlanger neerschiet. Niet dat het afbreuk doet aan het punt dat ik wil maken (hij doet 't niet uit wraak, maar vanwege zijn moeder die 'm weer haar wil oplegt), maar het toont wel aan dat jij helemaal niet met de discussie bezig bent en voor niets anders open staat dan je eigen kortzichtige benadering van cinema.

Een aanwinst voor de site weer!


avatar van Ramon K

Ramon K

  • 13575 berichten
  • 0 stemmen

Verder sluit ik me na de herziening ook aan bij wat Reinbo al eerder gezegd heeft: de rol van de protagonist is op het einde verschoven richting de antagonist.. Past trouwens weer helemaal binnen de theorie dat Winding Refn bezig was met een deconstructie van het revenge-genre. Erg goed!


avatar van NYSe

NYSe

  • 1749 berichten
  • 1611 stemmen

tattoobob schreef:

(quote)

Nee man...denk dat jij er naast zit!

Kunst heeft geen regels . . Kunst bepaald zich door ieder mens!

Kunst kent inderdaad weinig restricties, maar ik denk dat de meeste mensen het er wel mee eens zijn dat goede kunst de aanschouwer (in ieder geval) dient te prikkelen. Ik zie niet in hoe hapklare producten dat zouden kunnen, aangezien "hapklaar" letterlijk "gemakkelijk te bevatten" betekend.


avatar van totkijkdanmaar

totkijkdanmaar

  • 77 berichten
  • 71 stemmen

Nare, negatieve film, met te veel wreed geweld en te weinig respect voor elkaar. Het ziet er wel kunstig (zij het ook wel wat dikdoenerig) uit allemaal, maar als je met een naar gevoel naar de aftiteling zit te kijken, is een film voor mij mislukt. Jammer.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

NYSe schreef:

(quote)

Kunst kent inderdaad weinig restricties, maar ik denk dat de meeste mensen het er wel mee eens zijn dat goede kunst de aanschouwer (in ieder geval) dient te prikkelen. Ik zie niet in hoe hapklare producten dat zouden kunnen, aangezien "hapklaar" letterlijk "gemakkelijk te bevatten" betekend.

Denk dat je daar idd onderscheidt moet maken tussen filmkunst en populair entertainment. Kunst moet wel ergens over gaan, iets nieuws toevoegen, commentaar leveren of reflecteren. Hoe goed ik films als Die Hard of True Lies ook vind, ik vind het geen kunst, maar gewoon goed gemaakt entertainment. En dat geldt ook voor ander hapklaar vermaak, van The Hangover tot Titanic.

Maar verder is dat een erg subjectieve discussie. Want wanneer het je diep raakt, kan het voor zo iemand best wel kunst zijn. Al verwacht ik zoiets niet snel van hapklaar entertainment.


avatar van gauke

gauke

  • 9852 berichten
  • 13069 stemmen

Het trage, keiharde, grimmige wraakverhaal (waarin nauwelijks wordt gesproken) lijkt een mix tussen een Griekse tragedie en een drama van Shakespeare en komt over als een echte nachtmerrie. Toch kan deze productie niet tippen aan het eerder gemaakte 'Drive'. Daarvoor sleept het verhaal (met de nodige symboliek, die mij, denk ik, niet altijd even duidelijk was) zich teveel voort, heeft het te weinig vlees om de botten. Over ieder shot in de film lijkt te zijn nagedacht, maar ik miste de emotie. De extreem gewelddadige en bloedige scènes deden mij aan schilderijen denken, aan iconen; het is allemaal te stillistisch. De cast is zonder meer uitstekend.


avatar van Mr Thee

Mr Thee

  • 1589 berichten
  • 1202 stemmen

gauke schreef:

Het trage, keiharde, grimmige wraakverhaal (waarin nauwelijks wordt gesproken) lijkt een mix tussen een Griekse tragedie en een drama van Shakespeare en komt over als een echte nachtmerrie. Toch kan deze productie niet tippen aan het eerder gemaakte 'Drive'. Daarvoor sleept het verhaal (met de nodige symboliek, die mij, denk ik, niet altijd even duidelijk was) zich teveel voort, heeft het te weinig vlees om de botten. Over ieder shot in de film lijkt te zijn nagedacht, maar ik miste de emotie. De extreem gewelddadige en bloedige scènes deden mij aan schilderijen denken, aan iconen; het is allemaal te stillistisch. De cast is zonder meer uitstekend.

Té stillistisch vond ik het niet; vandaar wellicht mijn 0.5 hogere waardering. Wel vond ik het verhaal net iets te weinig vlees om de botten hebben (mooie uitspraak!). Zeer vermakelijke discussie over alle vaagheden, dromen etc in deze film!


avatar van predator 2

predator 2

  • 147 berichten
  • 64 stemmen

Ik denk dat meneer Refn zich voortaan wel twee keer bedenkt voordat die weer een soort kloon maakt van Drive, Aangezien de vele negatieve recensies hier en op imdb. Drive was natuurlijk ontzettend goed ontvangen door het publiek en heeft hierdoor gedacht nog wel zo'n soort film te kunnen maken, helaas werkt dit vaak gewoon niet.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kloon van Drive? Hoe kom je daar nu bij?

Verder werkt het prima, maar niet voor iedereen. Gelukkig is Refn geen crowd pleaser en zal hij gewoon zijn eigen ding blijven doen. Alsof een film enkel geslaagd is wanneer Jan en Alleman er lovend over zijn....