Genre: Misdaad / Drama
Speelduur: 90 minuten
Oorsprong:
Denemarken / Frankrijk / Verenigde Staten / Zweden / België
Geregisseerd door: Nicolas Winding Refn
Met onder meer: Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas en Vithaya Pansringarm
IMDb beoordeling:
5,7 (122.238)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 13 juni 2013
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via CineMember
Bekijk via CANAL+
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Only God Forgives
"Time to Meet The Devil"
Julian, een Amerikaan die in Bangkok woont, is een gerespecteerde figuur in de onderwereld. Samen met zijn broer Billy baat hij een Thai boxing club uit die in feite een dekmantel is voor drugssmokkel naar Amerika. Wanneer Billy vermoord wordt, komt hun moeder Crystal uit Amerika over om het lichaam te repatriëren. Crystal zelf is het hoofd van een machtige criminele organisatie en is gewend te krijgen wat ze wil. In dit geval: de dood van haar zoon wreken. In een bloedige spiraal van woede, verraad en wraak, dwingt ze haar zoon Julian de verantwoordelijke voor Billy's dood te vinden en te vermoorden.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (5,7 / 122238)
- Trailer (YouTube, ondertiteld)
- Only God Forgives (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 5,99 / huur € 2,99
- Kijk op Cinemember
- Kijk op Canal Digitaal
Social Media
Video's en trailers
Reviews & comments
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat een onzin om te roepen dat Ramon K niet mee zou kunnen komen. Hij heeft notabene in erg heldere bewoordingen de film voor je uiteengezet. Gek genoeg lijk je het ondanks zijn uitleg nog steeds zelf niet te snappen. (Over 'kunnen meekomen' gesproken.....)
Ramon stelt ook nergens dat er geen wraakgevoelens in voorkomen. Dus waarom haal je dat punt aan?
Het gegeven is dat de hoofdpersoon juist geen wraak wil nemen. Iets wat normaal gesproken kenmerkend is voor het genre. De hoofdpersoon ziet juist af van wraak en ziet ondanks dat, al zijn vijanden/demonen verdwijnen. Kortom het is geen wraakfilm in de klassieke vorm, maar een film over verlossing van de hoofdpersoon.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Draak van een film waar de artistieke beelden te verwaarlozen zijn. Veel te traag doordat er geen diepgang in zit en alles wat je ziet niets overbrengt naar de kijker. (mij in ieder geval niet)
Voor mij geen film meer van deze regisseur.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Dat Refn elk element van het wraakgenre neemt, om het vervolgens af te breken, om te keren of te ontkennen. Kijk naar motivatie bij het Gosling karakter, of naar zijn acties, de achtergrond, de payoff en vergelijk het voor de grap eens met een Death Wish of een film met Van Damme. Gosling heeft totaal geen wraakgevoelens jegens de moordenaars van zijn broer, doet er geen flikker aan, en hij kan er ook helemaal niets aan doen. Zijn enige motivaties zijn zijn moeder en zijn seksuele frustratie. Heeft ook een totaal andere morele code dan de protagonisten in wraakfilms. Hij heeft ook een andere morele code dan zijn broer en moeder.
De enige wraak die in de film genomen wordt, wordt door anderen genomen (om op een eerdere opmerking van user 'johnhendrikos' in te gaan).
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3566 stemmen
Over het idee of dit een wraakfilm is of niet. Lijkt me eigenlijk heel duidelijk van wel. Maar je wilde argumenten prima.
broer 1 dood meisje=> vader neemt wraak en dood broer.
vader dood broer 1 +> mamma neemt wraak en probeert agent e.d te doden.
mamma doe moordpoging => agent neemt wraak en probeert zo n beetje iedereen te doden vooral mammie.
Agent gaat mensen doden => ryan(broer2) probeert soort van wraak te nemen maar durft niet echt of wil niet echt en dood slechts 1 man. => agent weer boos, gaat verder met wraak etc.
Maar je hebt gelijk, er komt totaal geen wraakgevoelens in de heel de film voor??
In Sneeuwwitje zit meer wraak dan in deze.......
Pugsley
-
- 94 berichten
- 3025 stemmen
Bijzonder toch dat mijn betoog even terug volledig wordt genegeerd door Reinbo. Voel je je nog geroepen om er op in te gaan of laat je het maar links liggen?
Vind de discussies hier overigens helemaal niet leuk, ergerlijk zelfs. Valt me ook op dat het op Moviemeter continu dezelfden zijn die er een dagtaak van maken om hun film te verdedigen. Alsof je je gelijk hier überhaupt kunt halen.
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
Valt me ook op dat het op Moviemeter continu dezelfden zijn die er een dagtaak van maken om hun film te verdedigen. Alsof je je gelijk hier überhaupt kunt halen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
O, zie nu pas dat je bericht aan mij gericht was. Gaat om de vraag wat ik er xo goed aan vind?
De filmstijl spreekt me zeer aan, vind het aestetisch bloedmooi. Ik hou van geweld in cinema en surrealisme. Daarnaast vind ik het een rijke gelaagde vertelling, die niet alleen de wraakfilm op geheel eigen wijze neerzet maar ook stof tot nadenken geeft. Eentje die zich niet direct bij de eerste viewing (bij mij en veel anderen ook zo te lezen) prijsgeeft en sommige kaarten tegen de borst aan houdt. Is het echt of 'slechts' een droom? De verschuiving van de macht van Amerika naar Azie. Zie ook de machteloosheid van Julian vs de daadkrachtigheid van de Aziaat. Ik leef mee met beide. De ontsnapping van beide broers uit hun status quo. De moeder zoon verhouding. Dat zijn zo al vier verschillende lagen die achterliggend an het primaire narratief verscholen liggen. Gebracht vol dreiging en symboliek. Daar hou ik van.
Tot slot vind ik de vorm gewoon prachtig. Elke scene is een kunstwerk op zich, maar dat is iets dat puur op mijn gevoel zo werkt. Anderen kunnen het lelijk vinden. Zo vind ik de moeder eehn tof mens, maar snap ook dat je die karikaturaal kunt vinden. Maar leeg en zielloos is de film niet, daarvoor zit er te veel idee in en vind ik het personage van Julian te intrigerend.
Dus of je de film goed vind of niet is een discussie zonder uitkomst of winnaar, maar of OGF zien als een gewone wraakfilm blijk geeft van kortzichtigheid? Dat is een discussie die prima met inhoudelijjke argumenten is te voeren.
stinissen (crew films & series)
-
- 23443 berichten
- 76931 stemmen
Vergelijking tussen Drive en deze draak van een film slaat helemaal nergens op , deze is zo traag als stroop en je krijgt totaal geen binding met de karakters in deze mislukte film. Ben zo wie zo al niet gek op dat surrealistisch geneuzel .
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Erg genoten van dit nieuwe kunstwerkje van Nicolas winding Refn.
OGF is veel duisterder en ontoegankelijker dan zijn voorganger Drive en ook Gosling is van een coole hero veranderd in een oncharismatische loser. Eigenlijk gaat de vergelijking met Drive ook niet op. Het zijn twee compleet andere films (OGF deed me ook eerder aan Pusher denken, mede door het gebruik van dat rode neon-licht), maar qua cinematografie (en soundtrack + sfeer) staan ze beiden erg hoog in mijn aanzien. Daar doe ik het ook voor bij deze films. Diepgang moet je hier niet in zoeken, die ziet vanzelf al in de vorm die je over je heen moet laten komen om de film ten volle te kunnen waarderen. Niet nadenken, maar voelen dus.
Argumenten als dat de film leeg en zielloos zou zijn, vind ik daarom een beetje zwak. Zeg dan eerder dat je hem gewoon saai vind en dat het je soort film niet is. Als je liever actiefilms of gewoonweg duidelijkere films ziet, (zoals men ze vaak in de top 250 aantreft) dan is dat maar zo. Maar denk niet dat films als the dark knight, LOTR, the green mile, schindler's list, american history x en dergelijke wel diepgang hebben. Beschuldig deze film dus alstublieft niet van leegheid.
(dit bericht is overigens niet naar iemand specifiek gericht)
johnhendrikos
-
- 650 berichten
- 409 stemmen
Ok, deze film is saai, erg saai. NIet boeiend in zijn geheel. Paar mooie kleurtjes doen daar niets aan af. dark knight, lotr, green mile, dat zijn leuke films die de moeite waard zijn. deze niet.
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Bedankt voor de tips. The Green Mile, nooit van gehoord. Zal vast veel beter zijn dan deze flutfilm.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Vreselijke film The Green Mile..... brrr. Dat is nu echt zo'n voorkauwfilm. Daar hoef je niet bij na te denken omdat alles in hapklare brokken geserveerd wordt.
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Klopt. Maar de gemiddelde filmkijker kan juist niet tegen het tegenovergestelde. Zij moeten het voorgekauwd hebben en over-emotioneel om het te kunnen waarderen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ok, deze film is saai, erg saai. NIet boeiend in zijn geheel. Paar mooie kleurtjes doen daar niets aan af. dark knight, lotr, green mile, dat zijn leuke films die de moeite waard zijn. deze niet.
Ja, als dat soort films, waarbij alles voorgekauwd wordt en braaf volgens de welbekende clichees verloopt je favoriet zijn, heb je hier waarschijnlijk niets mee. Speelt zich veel meer op abstract niveau af.
En idd The Green Mile brrr.... Ruggengraatloos werkje. Over saai en gebrek aan diepgang gesproken.
( maar dat is een andere discussie)
predator 2
-
- 147 berichten
- 64 stemmen
Wat ongelofelijk kinderachtig om het over hele andere films te hebben die toevallig wel hoog scoren. En dit alleen om de mensen die deze film niet goed vinden af te zeiken. Brrr.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heeft niks met hoog scoren te maken. TGM is zo'n beetje het tegenovergestelde van OGF op verhalend en cinematografisch vlak. Toch niks mis mee om aan geven dat als dat jouw ding is, je hier waarschijnlijk weinig mee kunt. Laat ik die film nu net heel saai en plat vinden. Ieder zijn ding.
U bent gewaarschuwd!
m1chel
-
- 1948 berichten
- 499 stemmen
Onzin, ik vond TGM ook geweldig en deze film ook. Alleen op een totaal andere manier. Maar om direct te gaan brullen als je TGM goed vind je waarschijnlijk deze niet goed vind, dat vind ik echt te ver gaan. Het ligt gewoon aan hoe breed je smaak is.
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Wie heeft dat ooit gezegd? Ik zeg enkel dat het een feit is dat de meeste top 250 films met monsterscores (zoals de films die ik aangaf hierboven) totaal geen diepgang bevatten (of dit erg is, is persoonlijk). Mijn punt is eigenlijk dat een argument als dat OGF leeg zou zijn op niks slaat, want bij die andere films (vooral the green mile) storen sommige users zich duidelijk niet aan het gebrek aan diepgang.
En er is trouwens een hoop uit de top 250 die ik wel kan waarderen hoor.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Onzin, ik vond TGM ook geweldig en deze film ook. Alleen op een totaal andere manier. Maar om direct te gaan brullen als je TGM goed vind je waarschijnlijk deze niet goed vind, dat vind ik echt te ver gaan. Het ligt gewoon aan hoe breed je smaak is.
Klopt, maar als je kijkt naar de laagstemmers hier, dan hebben ze verrassend vaak een top 10 met vooral verhalende Hollywood films. TGM is daar toevallig een goed voorbeeld van. Dus de kans is wel groot als dat je ding is, dat je hier weinig mee kan. Uitzonderingen daargelaten.
Gewoon weer de discussie verhalende cinema vs gevoels-/sfeercinema. Maar laten we die maar niet weer opnieuw gaan voeren.
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
Toch niks mis mee om aan teven dat als dat jouw ding is, je hier waarschijnlijk weinig mee kunt.
Aah hier zie ik het. Tja.. ergens heeft hij wel een punt. Maar ja, er zijn uitzonderingen.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Zulke opmerkingen tonen juist aan dat je helemaal niet met de inhoud van de film bent bezig geweest. Sorry.
De enige man die Gosling in zijn hele zogenaamde queeste voor wraak neerschiet is nB een trawant (een handlanger van zijn moeder), die de vrouw van zijn nemesis vermoordt heeft en daarna 't dochterje wil vermoorden! Het is haast een omkering van de wraakfilm.
De man die eigenhandig zijn broer heeft vermoord raakt Gosling zelfs niet aan! De arm wordt er vantevoren afgechopt door de Thaise baas, Gosling hoort 'm uit zonder tot geweld over te gaan en de mannen van zijn moeder maken hem later af.
Als jij zulke scènes ziet in een ogenschijnlijke wraakfilm denk je dan niet 'hier is iets heel bijzonders gaande'?
johnhendrikos
-
- 650 berichten
- 409 stemmen
Ja, als dat soort films, waarbij alles voorgekauwd wordt en braaf volgens de welbekende clichees verloopt je favoriet zijn, heb je hier waarschijnlijk niets mee. Speelt zich veel meer op abstract niveau af.
En idd The Green Mile brrr.... Ruggengraatloos werkje. Over saai en gebrek aan diepgang gesproken.
( maar dat is een andere discussie)
ja sorry reinbow, ik was me er even niet van bewust dat het niet is toegestaan een andere mening dan jou te hebben. En dat dit meteen betekent dat ik abstracte dingen niet begrijp. Mijn excuses dat ik niet zoveel verstand van films heb als jij. SOrry hoor. Zal niet meer tegen je mening ingaan , nogmaals mijn excuus. hoe dom van mij toch he.
johnhendrikos
-
- 650 berichten
- 409 stemmen
Zulke opmerkingen tonen juist aan dat je helemaal niet met de inhoud van de film bent bezig geweest. Sorry.
De enige man die Gosling in zijn hele zogenaamde queeste voor wraak neerschiet is nB een trawant (een handlanger van zijn moeder), die de vrouw van zijn nemesis vermoordt heeft en daarna 't dochterje wil vermoorden! Het is haast een omkering van de wraakfilm.
De man die eigenhandig zijn broer heeft vermoord raakt Gosling zelfs niet aan! De arm wordt er vantevoren afgechopt door de Thaise baas, Gosling hoort 'm uit zonder tot geweld over te gaan en de mannen van zijn moeder maken hem later af.
Als jij zulke scènes ziet in een ogenschijnlijke wraakfilm denk je dan niet 'hier is iets heel bijzonders gaande'?
Nee ik denk gewoon wat een hele slechte wraakfilm. En ja het is gewoon een wraakfilm.
johnhendrikos
-
- 650 berichten
- 409 stemmen
Bedankt voor de tips. The Green Mile, nooit van gehoord. Zal vast veel beter zijn dan deze flutfilm.
Absoluut een mustsee the green mile. Is ook de beste uit het rijtje. EN ja vele malen beter dan deze. dus ik zou zeggen. ga die zien.
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
Klopt. Maar de gemiddelde filmkijker kan juist niet tegen het tegenovergestelde. Zij moeten het voorgekauwd hebben en over-emotioneel om het te kunnen waarderen.
Toch wel knap dat jij precies weet waar de gemiddelde filmkijker wel of niet
tegen kan of kan waarderen 
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Toch wel knap dat jij precies weet waar de gemiddelde filmkijker wel of niet
tegen kan of kan waarderen
Ja.
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Absoluut een mustsee the green mile. Is ook de beste uit het rijtje. EN ja vele malen beter dan deze. dus ik zou zeggen. ga die zien.
Ja heb nog nooit van die film gehoord dusja. Ik zal hem zien. Bedankt voor deze vitale tip.
Fortune
-
- 4316 berichten
- 2772 stemmen
Ditmaal kiest Refn voor Bangkok. We volgen een man die Amerika ontsnapt is en hier in het criminele milieu zijn geld verdient. Als zijn broer wordt gedood moet hij zijn broer wreken. De vraag is: lukt dat? Daarmee geeft Refn een bijzondere inhoud over een man die twijfelt, een man die zich niet thuis voelt in het milieu waarin hij verkeert. Voor mij is deze film echter niet zozeer een film over Oedipus, Freud of eender welke wraak dan ook, maar eerder een statement van Refn over de nieuwe verhoudingen in de wereld. Het Westen dat een tijdlang haar gang kon gaan, dat sterk lijkt en een grote bek heeft, dat anderen ongestraft kon misbruiken. Die tijd is voorbij, Azië slaat van zich af en zelfs diegenen die niet willen vechten worden onschadelijk gemaakt. Neen, Azië wordt onze nieuwe overheerser zoals wij jarenlang daar mensen hebben uitgebuit.
Dit vind ik wel interessante thematiek al heb ik mijn twijfels of Refn dit wil vertellen. Alleen wat wil dat zeggen over de Aziatische superagent die denkt dat hij god is? Dat Azië ons (Amerika) gaat bestraffen, berechten
?
Bekijk ook

TT3D: Closer to the Edge
Documentaire / Sport, 2011
14 reacties

Carlos
Biografie / Misdaad, 2010
48 reacties

Armadillo
Documentaire, 2010
58 reacties

Pusher 3
Drama / Misdaad, 2005
82 reacties

Drive
Misdaad / Drama, 2011
3.349 reacties

Doraibu Mai Kâ
Drama, 2021
78 reacties
Gerelateerde tags
bangkok, thailandsurrealismepunishmentsuicidalpolitie agentarthouseneon light neo-noirdrug traffickerthai boxing very little dialogueemasculationvengeance
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.










