ATM (2012)

Verenigde Staten / Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door David Brooks
met Alice Eve, Josh Peck en Brian Geraghty

David Hargrove en Emily Brandt verlaten samen het kerstfeest op hun bedrijf. Hun geïmproviseerde eerste date krijgt echter een onverwachte wending wanneer hun collega Corey vraagt om nog even te stoppen bij de geldautomaat. Wat een simpele actie zou moeten zijn verandert in een wanhopige strijd om te overleven wanneer er een onbekende man opduikt. Met de winterse temperaturen die onder het vriespunt duiken en met de ochtendzon nog ver weg, hebben ze geen andere keus dan het dodelijke kat-en-muisspel van de man mee te spelen.

avatar van -P-
-P-
Pfoe deze viel behoorlijk tegen zeg.
Je voelt je behoorlijk genaaid als je deze in de bioscoop gekeken hebt zeg. Ik snap ook werkelijk niet dat dit de bioscoop uberhaubt in komt.

avatar van Naomi Watts
Best een aardige horror. Jammer dat die zogenaamde twist weer niet kon uitblijven. Je kan je klok er op gelijk zteten dat een dergelijke twist zich gaat aandienen. Geraghty, Peck en Eve zijn een aardig ingespeeld trio, visueel best aardig en een zeer boeiende killer. Goede suspense build up op momenten maar Brooks weet de beklemmende mogelijkheden van een enkele locatie niet te benutten. Ondanks wat ongeloofwaardigheden kijkt het allemaal aardig weg, jammer dat het slot veel roet in het eten gooit. erg jammer.

snip schreef:
b-film!
dat dit de bios haalt

juist, nog nooit zo'n slechte film gezien, er zit totaal geen verhaal in, film is erg langdradig, van begin tot eind niet duidelijk wat nou precies het verhaal is En een heel stom einde ook, dan wete je nog niet waarom die vent nou iedereen dood wil hebben, en hem niet, en dan afsluiten met die tekeningen wat nou nog steeds niet duidelijk bij mij is waar dat om gaat. Echt te slecht, in de bioscoop mogen ze je wel geld toegeven om dit te kijken

Deze gaat dus heel snel weer van me laptop af, zonde zeg, dat er nog zulke slechte films uberhoud geld in gestoken word.....wat een FAIL

speciaal voor deze film een acount gemaakt om mijn frustratie kwijt te kunnen.
want wat was dit een slechte film. alles gaat ook fout in de film, niks is logies.
maar goed dat ik niet deze film in de bios ben gegaan, had ik mijn geld ook weg kunnen gooien

de groeten

RobinFidder schreef:
speciaal voor deze film een acount gemaakt om mijn frustratie kwijt te kunnen.

de groeten

Je voorganger heeft ook speciaal een account gemaakt om deze film af te kraken maar je kan beter je tijd kan besteden om goed Nederlands te leren.

uberhoud ?
logies ?

Meneer Bungel
'Logies' mag best imho, en 'uberhoud' is toch ook vurrukkulluk...? Wel jammer weer van die psoilers (@Early-hero)...

avatar van Toontje G
Het verhaal is een goede basis om een spannende film te maken echter de acteer prestaties zijn niet van dien aard om er een hoge waardering aan te geven. Al met al blijft de film je wel boeien tot op het laatst. Als je er een maal aan begint wil je hem af kijken ook. Dus even doorbijten maar.

ype33w
Ik heb deze film gisteravond bekeken. Moet zeggen dat de film aardig mysterieus is, maar er komen teveel 'toevalligheden' in voor. Ten eerste dat ze de auto ver van de pinautomaat parkeren, terwijl ze best voor de deur kunnen stoppen. Ten tweede omdat zij iedere keer weer terugvluchten naar de pinautomaat, terwijl ze voor hetzelfde geld ook weg hadden kunnen rennen....En zo zijn er nog meer van dit soort dingen in de film. Maar ja, daarvoor is het tenslotte ook een film...Het eind had wel iets beter gekund, in ieder geval had het hele gezicht van de mysterieuze persoon getoond kunnen worden, want daar wachtte ik gedurende de film op. Al met al een redelijke fim, maar niet één waardoor ik niet kon slapen. Ik heb betere fims in dit genre gezien.

Meneer Bungel schreef:

logies en logisch zijn 2 verschillende woorden met 2 verschillende betekenissen.

Meneer Bungel
Beetje phooneeties spellen/creatief schrijven op z'n tijd heb ík geen problemen mee; ik dacht bepaald niet dat de user het over de mogelijkheid tot overnachten had...

Meneer Bungel schreef:

Dat bedoelde hij niet nee, daarom is het juist fout, een woord gebruiken dat een hele andere betekenis heeft.

Meneer Bungel
Weet je wat? Je hebt helemaal gelijk!

Meneer Bungel schreef:
Weet je wat? Je hebt helemaal gelijk!

ja dat wist ik al, alleen jij had er steeds begrip voor,

Meneer Bungel
Probeer het je niet teveel aan te trekken, hè.

avatar van Filmkriebel
Een film met enorm veel stommiteiten. Wat valt er te vrezen? Met drie mensen kun je makkelijk één dreigende kerel overmeesteren? Ondanks het gegeven stijgt de spanning nooit echt ten top door de idiote handelingen van de personages. Ook een logische motivatie van de killer om te doen wat hij doet is ver zoek. Gewoon wat mensen vermoorden? Zijn veel makkelijkere manieren dan een hele nacht buiten rond te lummelen. Barslecht dit.

avatar van ibendb
Alle cliché's op een rijtje!

ATM is noch origineel, nog spannend. Je begint te kijken. Alhoewel het saai is, wil je toch weten hoe het eindigt. Maar ik zeg je, je wilt het niet weten. Want het trekt echt op niets. Er zaten erg veel storende elementen in de film. Zoals: Waarom doet hij dit? Als de killer aan de achterkant is of bezig is met iemand te vermoorden, kan je toch wegglippen? Ook snap ik dit niet: de killer zet de auto voor de deur. Je ziet dat de deur nog een klein beetje open kan, en als dat water binnenstroomt, kan het toch langs daar naar buiten? Nog een vraag: Wie ramde die auto in die ATM? Best slecht. 2*

avatar van Eldarion
Wat een belachelijke film zeg, neemt zich serieus ook nog.

avatar van Hollywood007
Een film vol cliché's en een einde dat je op je honger laat zitten. Je voelt je eigenlijk een beetje bekocht, ze maken zich er nogal makkelijk vanaf. Verder maken de personages wel erg domme beslissingen. Hier had veel meer ingezeten, maar jammer genoeg konden ze het er niet uithalen. Het idee was nogtans niet slecht.

avatar van Honey Blossom
Ik vond de film wel vermakelijk, als ik mn verstand op nul zet. Het einde was erg duf. Maar over het algemeen vond ik het een leuke spanningsopbouw hebben. Ik ben fan van Alice Eve, en ik vond haar aardig acteren. Josh Peck aan de andere kant, wilde ik met een shotgun neerschieten. Irritant ventje.

Jammer dat het script niet zo bijzonder was, er viel meer uit te halen.

Magere 2.5* en dan ben ik nog vrij mild.

avatar van sakkediemus
Die commentaren hier

Erg jammer weer om te lezen hoe een horrorfilm wordt afgebroken omdat men ligt te mekkeren over clichés, plotholes, toevalligheden, onlogische handelingen etc..
Of omdat men bij de aftiteling (deels) met onbeantwoorde vragen blijft zitten zoals bij deze ATM ook het geval is.

Ach ja, véél mensen willen nu eenmaal alles verklaard zien..

ATM is sfeervol, mag er visueel wezen, heeft een goeie soundtrack, een mysterieuze en boeiende killer en weet zowaar de ganse speelduur interessant te blijven.

Beetje jammer dat er op het einde toch nog iets te veel wordt prijsgegeven.
Dat had gerust achterwege gelaten kunnen worden.

Verder prima filmpje met een veel te laag gemiddelde.

3,5 *

ik zat heel lang te twijfelen of ik deze film op 3 sterren moet beoordelen of niet. Doordat ik niet in slaap was gevallen heb ik 3 sterren gegeven. Maar het was idd zeker geen bioscoop film.

avatar van Friday the 13 th
Zeer leuke toevoeging aan het stalk/slash genre. Een film die het niet qua humor of blote tieten moet hebben - maar een claustrofobisch suspensvol sfeertje kan creeëren. Altijd fantastisch om te zien hoeveel dingen er uit één ruimte (deze keer een pinautomaat) gehaald kunnen worden.

Het trio is erg leuk om naar te kijken en de killer is ook best inorde (al is die hoodies look nu niet bepaald origineel - Urban Legends, F,....). Maar soit lang geleden dat we nog een mainstream slasherfilm op de markt hebben kregen, dus hier gaan we zeker niet om klagen.

De acties van het trio vind ik zeker niet dom, maar juist inventief. Het blijft de hele speelduur interessant. Wel wat cliché bij momenten en ja toch wel een beetje voorspelbaar. Maar dat is nu eenmaal eigen aan het genre. De film deed me ook denken aan Vacancy (het constant willen ontsnappen, maar niet durven...).

De film sluit lekker mysterieus af en laat zoals gewoonlijk ruimte open voor een mogelijke sequel. Al zal deze er waarschijnlijk wel niet komen.

logica die keer op keer het raam uitgegooid woord zorgt voor verschrikkelijke frustraties van mijn kant. Idiote beslissingen stapelen zich op. De wanhoop die woord gepretendeerd slaat nergens op gezien de tijdspan die ze doorbrengen in de ATMboot, en de motivatie van de killer is nergens te vinden.

slecht acteerwerk, sfeer is elk moment afwezig. en zelden zo'n incomplete en slechte clou gezien.
Het enige schrikmomentje voor mij in de film (waar eskimo man de ruimte binnenkomt) levert niet genoeg op om mijn cijfer naar een 1 af te ronden.

prut is denk ik het juiste woord voor deze film
ultieme prut

avatar van mixmaster
leuk om een keer te zien maar verder is het niks bijzonders.
waarschijnlijk komt er een vervolg , laten we hopen dat ie beter is dan deze.
het concept van bijna alles op 1 locatie filmen kennen we nu onderhand ook wel.
al je dat al doet, zorg dan dat de spanning om te snijden is.
iets wat bij deze film niet altijd het geval is.

avatar van Insignificance
IJzig thrillertje op een klein speelveld. Het script laat hier en daar wel eens wat steekjes vallen en de rillingen krijg je hooguit van de kou, maar de killer is mooi verstopt onder een bontkraagje. Mysterieus, duister en raadselachtig terwijl hij ondertussen z'n prooi meer en meer over de kling jaagt. Het had wel iets venijniger gemogen met een wat droger slot, maar met net aan vijf kwartier kat en muizen is het allemaal gemakkelijk verteerbaar.

avatar van bounze
Eem zeeeer slecht uitgewerkte film, het verhaal is erg voorspelbaar, onlogisch en de acteurs zijn diep triest. Ik zou ze eerder irritant willen noemen. In deze film zitten 3 personen zogenaamd "vast" in een pin automaat ruimte, terwijl ze er in het begin gewoon uit kunnen.Waarom dit niet gebeurd is mij een compleet raadsel. Elk mens heeft een overlevingsdrang, behalve deze 3 halve zolen. Deze film na een 30 minuten afgezet, ik begon me steeds meer te ergeren aan de vele cliche's. Mijn stem: Een halve ster, omdat het niet lager kan!

gebruiker_56935
bounze schreef:

Dat het een slechte film is ben ik met je eens. Ik snap alleen niet dat mensen een beoordeling, en dan ook nog een extreme beoordeling kunnen geven zonder de film te hebben af gezien. Er zijn zat films die pas na de helft van de speelduur interessant worden.

avatar van daxclusive
Goede spannende film, een horror kan ik het niet noemen.
Ondanks de lage stemmen, heb ik hem toch bekeken van begin tot het eind.
Smaken verschillen en dat is maar goed ook, deze film staat in andere lijsten buiten Nederland weer hoger aangeschreven dan in ons land.
Ik vond de film absoluut niet slecht, en hoop zelfs dat er toch een deel 2 van komt eerdaags, want het is nog onduidelijk wie deze man daadwerkelijk is en het leek erop of hij een nieuw plan aan het maken was. Ik geef hem 4 sterren!!

avatar van Spetie
Wat heb ik soms moeten lachen om ATM, want veel onnozeler dan dit worden horrorfilms zelden. Het aantal onwaarschijnlijkheden is niet op twee handen te tellen en dat verpest de geloofwaardigheid en de werking uiteindelijk dramatisch.

Het begint nog wel aardig en ATM is ook nog redelijk sfeervol, met een goed gekozen locatie en een duister en mysterieus uitziende killer. Maar vanaf het moment dat het kat- en muisspel begint, zakt het niveau nog lager dan de temperatuur in de film. Elke seconde wordt alles ongeloofwaardiger en lachwekkender, met als dieptepunt, de zogenaamde “geniale” trucjes van de killer. Hij weet al dat ze hem willen verbranden en daarom zet hij een pop neer, en het spannen van die draad, omdat hij natuurlijk weet dat iemand hard die kant op zal rennen, was ook al zo enorm lachwekkend.

Met een sterker script had dit best iets kunnen worden, maar dit sloeg op momenten soms echt alles.

avatar van Spartaan1986
stinissen schreef:
Leuk gegeven maar het einde van de film is te belachelijk voor woorden en haalt de film zeker 1 ster naar beneden.

Helemaal mee eens. Vermakelijke film maar het einde is weer zo ergerlijk en nietszeggend. Tot die tijd kon het me wel allemaal boeien wat er gebeurde. Sommige wendingen waren totaal onlogisch maar daar kon ik nog doorheen kijken. Maar dan zo'n totaal niet bevredigend einde kan een film aardig omlaag halen.