Into the Grizzly Maze (2015)

Alternatieve titel: Red Machine

Verenigde Staten / Canada
Actie / Thriller

geregisseerd door David Hackl
met James Marsden, Thomas Jane en Piper Perabo

Twee vervreemde broers (James Marsden en Thomas Jane) gaan samen op zoek naar enkele vermiste personen. Eenmaal in de afgelegen wildernis gaat het echter gruwelijk mis wanneer ze worden aangevallen, en onophoudelijk worden achtervolgd, door een huiveringwekkende grizzly beer: 'The Red Machine'.

avatar van tattoobob
Wat een draak van een film zeg.....dat horrorfilms met killer dieren zowiezo al niet meer boeiend was na de 90s wist ik wel,maar je weet maar nooit....sommige films kunnen verrassend uit de hoek komen.

Tis gewoon te saai voor woorden er zitten nog twee"redelijke"acteurs in....maar waarom?
Adje had niet zo goed kunnen doen.....het enige positieve wat ik te melden heb is dat sommige stoei partijen met de beer er best goed uitzagen en niet heel nep.

Verder....lekker laten liggen
En gewoon een natuurfilm opzetten.

avatar van blurp194
Wat een ongelooflijk stompzinnige film.

Onwaarschijnlijk dat iemand als Billy Bob Thornton zich hiervoor heeft laten strikken. Of zo'n ouwe rot als Scott Glenn. Trieste boel. De crisis slaat wel heel erg hard toe in Hollywood.

Niet alleen het verhaal is te slecht voor woorden, en de karakters zijn dermate stom en onsympathiek dat je gewoon gaat hopen dat de beer het wint - want de beer is de enige held in dit verhaal, en ook de enige 'acteur' die een beetje wat neerzet. Het camerawerk is op zich ook nog best ok, maar daar kan je beter een natuurfilm voor opzetten. Dan hoef je je niet zo te ergeren aan je medemens.

Een clichématige, voorspelbare klassieke horrorfilm met een goedkoop overkomend verhaaltje over een soort survivaltocht, in combinatie met een slimme, tierende, bloeddorstige beer. Ook de personages hadden best complexer gemogen, maar de opnames van het berglandschap waren prachtig, maar zoals blurp 194 terecht aangaf kun je dan net zo goed een natuurfilm kijken.

avatar van housemoviewatch
Into the grizzly maze

Zo slecht als de film door sommige beschreven word heb ik toch niet ervaren.

Het verhaal mag dan niet origineel zijn en niet uitblinken. Het gaat uiteindelijk om hoe je het uitwerkt. In mijn beleving is dat zeker geslaagd.

De beer en de aanvallen zien er prima uit niks mis mee. Niet over de top maar ook zeker niet te mager. Verwacht geen horror. Staat overigens ook zo beschreven. Aktie/thriller. Dus snap de vergelijking naar horror niet. Wel vind ik dat het genre drama/avontuur meer bij de film past. Het is net iets te weinig thriller en net iets te weinig aktie. De natuur beelden vond ik overigens ook erg mooi.

Acteerwerk vond ik ook zeker prima. De personages hadden misschien iets meer drama kunnen brengen in de film want soms lijkt het alsof het hun niks boeit als er iemand dood is en dat lijkt mij onwaarschijnlijk toch?

Met al zeker wel leuk om eens gezien te hebben. Het is een standaard filmpje die er niet boven uitschiet. Maar dat hoeft ook niet want het was voor mij voldoende. 6,5 (3*)

Zeer goede avontuur/thriller film met mooie landschappen, prima acteurs en een "realistische"
beer.
Spannend tot het einde,soms bloederig en geen lang mondeling "gezever".
Ik heb mij perfect geamuseerd met deze film; 't is geen psychologisch drama,hé!(gelukkig maar).

avatar van filmkul
Matige film. Het verhaal is vrij eenvoudig en kent weinig diepgang. De opbouw is aardig. De film kent helaas weinig spanning. Richting het einde wordt het nog enigszins spannend, maar dat is te laat om de film te redden. Het acteerwerk is matig en zielloos. Verder bevat de film mooie natuur beelden. Het camerawerk is weinig verrassend voor een sluip en kill film. Ondanks de vele bekende namen, is de film een redelijke tegenvaller. 2.0

avatar van Collins
Losgeslagen grote grizzlybeer zaait angst en terreur in de wildernis.

Een film waarin:
- Geen kogel doel treft, terwijl het beest toch een gigantische omvang heeft. Verbazingwekkend.
- De helden tot vervelens toe op miraculeuze wijze ontsnappen aan de klauwen van de beer.
- Niemand dodelijk gewond raakt, behalve natuurlijk de slechterikken en de naarlingen. Die
verdienen het immers.
- De onderlinge verhoudingen en trubbles van de personages heel simplistisch en heel
clichématig worden neergezet. Blèh.
- Film ook, waarin als we eerlijk zijn de meest overtuigende acteerprestatie op naam van de beer
komt. En dat terwijl de reputatie van de cast niet eens zo slecht is.

Kortom: verschrikkelijke bagger.

avatar van Decec
Een goede actie/horror/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs James Marsden, Scott Glenn en
Billy Bob Thornton ....
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Mooi landschap...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Matige en vooral een clichematige Thriller / Horror film, die ik toevallig gezien heb op de televisiezender "Film 1" en waarbij het draait om een enorme grizzlybeer, te weten "The Red Machine", die uit is op wraak op de mens in zijn woongebied "The Grizzly Maze" in Alaska, vanwege het afslachten (door illegale jagers) van grizzlyberen en veranderingen in zijn woongebied zoals enorme bomenkap en voedselschaarste (o.a. zalm die niet meer de rivier op stroomt). Vanwege dat laatste ziet hij nu ook de mens als nieuwe voedselbron.

Het verhaal was opzicht wel leuk gevonden en weet ook nog enigszins te boeien en te vermaken en dat komt vooral door de fraaie grizzlybeer "Bart the Bear", die regelmatig flink en hard (geweldig was de scene waarbij hij met zijn mond iemand zijn hoofd verbrijzelde) te keer ging en er ook imponerend uitzag. Ook zit er zelfs een beetje goor in, zoals o.a. een tak die door iemand zijn been gaat als die persoon valt. De uitvoering van het verhaal in het eerste gedeelte van de film is op zijn zachtst gezegd tenenkromend slecht (hoogtepunt daarin was misschien nog wel het topless moment van hoertje Amber gespeeld door Kelly Curran) en bevat de nodige clichés (vooral m.b.t. de stereotype personages en hun verhouding onderling en tevens hun problemen en manier van doen), maar naarmate het verhaal vordert, wordt het wel beter en het einde vond ik zelfs nog aardig (is ook nog wat spannend).

De manier hoe de grizzlybeer uiteindelijk gedood wordt op het einde met een mes, vond ik wel een beetje flauw omdat kogels voorheen schijnbaar geen impact op hem hadden (of men schoot gewoon slecht ). Omdat het verhaal zich afspeelt in Alaska, had ik eigenlijk een aantal mooie natuur opnames verwacht van de omgeving, maar dat viel juist tegen en het zag er soms ook wat nep (o.a. de nevel en mist) uit. Wel werd de grizzlybeer regelmatig fraai in beeld gebracht en vrijwel alle vrouwen in het verhaal zagen er ook wel mooi uit, zoals Piper Perabo (in de rol van Michelle, die een dove natuur fotografe is en beren volgt die gemarkeerd zijn met een zender en die tevens getrouwd is met sheriff Beckett) en Michaela McManus (in de rol van Kaley, die de hulpsheriff is van sheriff Beckett en die vroeger verliefd was op Rowan).

Nu we het toch over de cast hebben, die was voor een film als deze best indrukwekkend met o.a. de bekende acteurs James Marsden (in de rol van Rowan, die in de gevangenis heeft gezeten voor het doden van iemand en die terugkeert naar zijn geboorteplaats omdat een vriend van hem daar vermist is en hij die wil gaan zoeken. Hij is tevens het broertje van sheriff Beckett), Thomas Jane (in de rol van sheriff Beckett die vanwege het gevaar van de beer opzoek gaat naar zijn dove vrouw Michelle, die bezig is in het natuurgebied met opnames), Billy Bob Thornton (als de berenjager Douglass, die door zijn manier van jagen en het onnodig vaak doden van grizzlyberen, niet bepaald geliefd is bij sheriff Beckett en zijn vrouw Michelle, maar hij wordt ingeschakeld door sheriff Sully om de beer te doden) en Scott Glenn (als sheriff Sully die bijna met pensioen gaat en daarvoor niet goed gespaard heeft ). Al deze personen dragen een bepaalde geschiedenis/verleden met zich mee en hun dialogen m.b.t. deze geschiedenis/verleden zijn meestal flauw en clichématig. De cast deed het overigens niet meer dan verdienstelijk.

Al met al niet meer dan een matige en clichematige Thriller / Horror film, die leuk is om eens keer gezien te hebben en meer ook niet.

avatar van Aapje81
De naam van de regisseur zei me in eerste instantie niet zoveel maar toen me halverwege de film te binnen schoot dat hij verantwoordelijk was voor het vijfde Saw deel zonk de moed me in de schoenen. In vergelijking viel me deze film dan erg mee..

De natuurbeelden zijn mooi, de beer heeft een hoge gun factor en het acteren was redelijk. Ik was vooral verrast om Piper Perabo weer eens te zien. Het grote minpunt van deze film was voor mij het einde. Laat die beer toch lekker die hoofdrolspeler aan stukken scheuren.

Maar goed al met al.

Gemiddeld

P.s. in het beertjes genre moet ik toch even deze aanbevelen Grizzly (1976)

avatar van W.V.
Kort samengevat, het jaws verhaal over gezet naar de bossen en bergen van Amerika. Met the Edge en Grizly is dit onderwerp veel sterker verfilmd. De film krijgt van mij 1,5 voor de prachtige natuuropnames en de beer.

avatar van Smugmarty
Leuk sfeertje hoor, Noord-Amerikaanse outback, mooie vergezichten en natuurschoon. De cast doet braaf z'n werk al vind ik de oudste van de twee broers wat ongeloofwaardiger dan de rest,

Maar verder vooral heel erg grappig, de CGI (vage mistwolken die over de bossen heen dwarrelen, reuze beren die uit het niets opdoemen). Het opengereten gezicht van Billy Bob Thornton lleek wel of er een biefstuk op z'n harses was geplakt). De oneliners van Thornton die maken het geheel nog grappiger "when you mess with evil, the devil comes out" en de psycho-analyses van de beer.... hilarisch.

Inderdaad, Jaws maar dan in het bos bij Alaska.
Was wel grappig geweest als ze de beer hadden laten winnen en een deel twee op komst was _O>

avatar van IH88
Into the Grizzly Maze

Matig. Ik zat de hele tijd tegen de personages te schreeuwen om die beer met rust te laten. Van mij hadden ze allemaal wel als maaltijd voor de beer mogen dienen, maar uiteraard moet de beer dood. Marsden en Perabo zijn best goede acteurs en kunnen sympathieke personages neerzetten, maar hier wilde ik ze soms wel de nek omdraaien. Ze komen in het territorium van de beer, ze schieten op hem, en ze gaan steeds verder in het opjagen van de beer. Het einde voelde dan ook niet als een feel good einde, maar meer als een arthouse drama waarin alles misgaat. #justiceforthebear

avatar van Sergio Leone
Mja.

Sowieso had ik geen grootse cinema verwacht van dit B-filmpje, enkel wat schwung en hersenloos vermaak. En op zich heeft de film wel een hoog tempo en zorgt het voor een heleboel onnozele, "spannende" scènes. Niettemin is het horrorgehalte erg laag en als actiefilm is het toch ook niet alles. Blijft over: een gemakkelijk te behappen tussendoortje zonder al te veel niveau. Van een Thomas Jane had ik dergelijke film nog wel verwacht, James Marsden leek mij eerder nog een A-lister, maar kennelijk is zijn carrière dus ook tanende(?).