Into the Grizzly Maze (2015)

Alternatieve titel: Red Machine

Verenigde Staten / Canada
Actie / Thriller

geregisseerd door David Hackl
met James Marsden, Thomas Jane en Piper Perabo

Twee vervreemde broers (James Marsden en Thomas Jane) gaan samen op zoek naar enkele vermiste personen. Eenmaal in de afgelegen wildernis gaat het echter gruwelijk mis wanneer ze worden aangevallen, en onophoudelijk worden achtervolgd, door een huiveringwekkende grizzly beer: 'The Red Machine'.

avatar van Vascago
Ik zag hier een paar stills van op Facebook. Zag er lekker gruwelijk uit. Maar volgens mij is de titel veranderd in Endangered.

Vanavond kijken....ben benieuwd.
Poster is wel tof.

avatar van tattoobob
Wat een draak van een film zeg.....dat horrorfilms met killer dieren zowiezo al niet meer boeiend was na de 90s wist ik wel,maar je weet maar nooit....sommige films kunnen verrassend uit de hoek komen.

Tis gewoon te saai voor woorden er zitten nog twee"redelijke"acteurs in....maar waarom?
Adje had niet zo goed kunnen doen.....het enige positieve wat ik te melden heb is dat sommige stoei partijen met de beer er best goed uitzagen en niet heel nep.

Verder....lekker laten liggen
En gewoon een natuurfilm opzetten.

avatar van Master Blaster
Onverwacht toch goed vermaakt. Gevechten zagen er goed uit

avatar van blurp194
Wat een ongelooflijk stompzinnige film.

Onwaarschijnlijk dat iemand als Billy Bob Thornton zich hiervoor heeft laten strikken. Of zo'n ouwe rot als Scott Glenn. Trieste boel. De crisis slaat wel heel erg hard toe in Hollywood.

Niet alleen het verhaal is te slecht voor woorden, en de karakters zijn dermate stom en onsympathiek dat je gewoon gaat hopen dat de beer het wint - want de beer is de enige held in dit verhaal, en ook de enige 'acteur' die een beetje wat neerzet. Het camerawerk is op zich ook nog best ok, maar daar kan je beter een natuurfilm voor opzetten. Dan hoef je je niet zo te ergeren aan je medemens.

avatar van brave71
film is best redelijk, weinig origineel, maar dat stoort in dit geval niet.
mooi natuurlijk schoon en acteurs doen wat ze horen te doen.

vermakelijke film 3*

Een clichématige, voorspelbare klassieke horrorfilm met een goedkoop overkomend verhaaltje over een soort survivaltocht, in combinatie met een slimme, tierende, bloeddorstige beer. Ook de personages hadden best complexer gemogen, maar de opnames van het berglandschap waren prachtig, maar zoals blurp 194 terecht aangaf kun je dan net zo goed een natuurfilm kijken.

avatar van mcdaktari
tattoobob ik stond op het punt om deze film te gaan kijken totdat ik jou recensie las, en aangezien jij één van de weinige bent wie zijn filmsmaak ik inmiddels wel een klein beetje vertrouw, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik hem toch maar beter over kan slaan. Ik heb tenslotte nog genoeg andere films die liggen te wachten om bekeken te worden.

mcdaktari schreef:

Dat doet mij goed om te horen dat er hier iemand is die mijn stukjes leest(inclusief spelfouten)en er iets mee kan .
Ik lees jouw dingen ook vaak en we zitten over het algemeen op een lijn .
Deze kan je inderdaad gerust overslaan.

avatar van 606
Vond dit onverwacht toch een zeer prima film dus snap die negativiteit niet. Zit zelfs een echte acteer beer in, dus geen nepper. Mooie natuur ook en best goed acteerwerk.

avatar van Petina
Ik vond het geen horror en op sommige momenten zelfs een beetje spannend. Er zitten natuurlijk een paar rare zaken in. Als je 's nachts in een bos zit dan is het donker, erg donker. En als een beer van pak 'm beet 500 kilo over je komt dan ben je echt wel dood.

Maar over het algemeen vond ik dit wel een leuk popcornfilmpje.

avatar van DragQueen
Een aardige wegkijker, die helaas nergens de middelmaat ontstijgt. Ook de aanwezige topacteurs als Billy Bob Thornton kunnen hier weinig aan veranderen. De personages blijven redelijk oppervlakkig. Het verhaal steekt verder ook weinig verheffend in elkaar, en raakt af en toe kant noch wal. Pluspunt is wel dat de scenes met de beer er prima uitzien, en verder zitten er nog meerdere prachtige shots in van de prachtige bossen. 2,5 Ster.

avatar van 606
DragQueen schreef:
Zo ie zo is de beer echt, echt geen computer animatie. zoals ik al zei een acteer beer, erg leuk gedaan.

avatar van Noodless
Bart de beer !
Qua verhaal stelt het niet zoveel voor wat je ook wel kunt verwacht in dit soort werkjes. Maar Bart de beer steelt de show met zijn kolossale gestalte en bloederige aanvallen. Allemaal goed in beeld gebracht en dat te bedenken met een echte beer. Voldoende spannend rekening houdend met de typische clichés en een aantal ongeloofwaardigheden. Maar er zit voldoende vaart in de film waarbij de beer een meedogenloze jager is die zijn prooi blijft achtervolgen. 6,5/10

avatar van housemoviewatch
Into the grizzly maze

Zo slecht als de film door sommige beschreven word heb ik toch niet ervaren.

Het verhaal mag dan niet origineel zijn en niet uitblinken. Het gaat uiteindelijk om hoe je het uitwerkt. In mijn beleving is dat zeker geslaagd.

De beer en de aanvallen zien er prima uit niks mis mee. Niet over de top maar ook zeker niet te mager. Verwacht geen horror. Staat overigens ook zo beschreven. Aktie/thriller. Dus snap de vergelijking naar horror niet. Wel vind ik dat het genre drama/avontuur meer bij de film past. Het is net iets te weinig thriller en net iets te weinig aktie. De natuur beelden vond ik overigens ook erg mooi.

Acteerwerk vond ik ook zeker prima. De personages hadden misschien iets meer drama kunnen brengen in de film want soms lijkt het alsof het hun niks boeit als er iemand dood is en dat lijkt mij onwaarschijnlijk toch?

Met al zeker wel leuk om eens gezien te hebben. Het is een standaard filmpje die er niet boven uitschiet. Maar dat hoeft ook niet want het was voor mij voldoende. 6,5 (3*)

avatar van deRappe
Soms een beetje overdreven.....maar ik vond het toch best een spannende en goeie movie!

avatar van wexxel
Prima film hoor, kan dit wel waarderen. Goed in beeld gebracht, weinig pretentieus en zoals eerdere vermeldingen prachtige natuur.

Nino_1993
Iets te weinig Grizzly meer drama..en De laatste shots waren computer made !

avatar van Mies1965
Goeie film. Lekker spannende grizzlyegge momenten. Was bereleuk om naar te kijken!

avatar van Onweersvlieg
Aardige thriller maar wat een ongeloofwaardig einde zeg!

avatar van weberanja
Twee broers gaan camperen met hun vriendinnen....volgens mij heb ik een andere film gezien.
In dit geval zochten ze stropers, en de hele heisa kwam op gang toen de grizzly in beeld kwam.
De film op zich was niet slecht, ware het niet dat het melodramatische verhaal erom heen belachelijk was! Billy Bob moest waaschijnlijk voor de komische noot zorgen maar de prent was niet meer te redden, jammer! Ook kan ik me ergen aan die valpartijen, keurige kleding na 2 dagen in een bos vol gevaar ( nog geen vlekje) en alle cliche´s daar om heen! Die beer redde de film, mooi geschoten prachtige natuur, niet meer en niet minder.

Clapboy
Tof filmpje.

Clapboy
Vond de beer erg mooi gemaakt, zag er echt realistisch uit en zaten veel toffe scenes in met de beer, hij was groot en boos in beeld gebracht, echt een red machine!

echt spannend!!

Redelijke thriller.
Mooie beelden van het natuurgebied in Alaska.
Soms zien de aanvallen van de beer er best nog wel aardig realistisch uit.
Verder vrij standaard filmpje.
2.5*/3*

Zeer goede avontuur/thriller film met mooie landschappen, prima acteurs en een "realistische"
beer.
Spannend tot het einde,soms bloederig en geen lang mondeling "gezever".
Ik heb mij perfect geamuseerd met deze film; 't is geen psychologisch drama,hé!(gelukkig maar).

avatar van filmkul
Matige film. Het verhaal is vrij eenvoudig en kent weinig diepgang. De opbouw is aardig. De film kent helaas weinig spanning. Richting het einde wordt het nog enigszins spannend, maar dat is te laat om de film te redden. Het acteerwerk is matig en zielloos. Verder bevat de film mooie natuur beelden. Het camerawerk is weinig verrassend voor een sluip en kill film. Ondanks de vele bekende namen, is de film een redelijke tegenvaller. 2.0

avatar van Collins
Losgeslagen grote grizzlybeer zaait angst en terreur in de wildernis.

Een film waarin:
- Geen kogel doel treft, terwijl het beest toch een gigantische omvang heeft. Verbazingwekkend.
- De helden tot vervelens toe op miraculeuze wijze ontsnappen aan de klauwen van de beer.
- Niemand dodelijk gewond raakt, behalve natuurlijk de slechterikken en de naarlingen. Die
verdienen het immers.
- De onderlinge verhoudingen en trubbles van de personages heel simplistisch en heel
clichématig worden neergezet. Blèh.
- Film ook, waarin als we eerlijk zijn de meest overtuigende acteerprestatie op naam van de beer
komt. En dat terwijl de reputatie van de cast niet eens zo slecht is.

Kortom: verschrikkelijke bagger.