Playing for Keeps (2012)

Komedie / Drama

geregisseerd door Gabriele Muccino
met Gerard Butler, Jessica Biel en Uma Thurman

Het verhaal begint met de thuiskomst van George (Gerard Butler), een gestopte professionele voetballer wiens gloriedagen reeds lang voorbij zijn. Hij heeft genoeg van zijn leven als playboy en is bankroet na een reeks mislukte investeringen. Hij keert terug naar Virginia om de draad op te pikken met zijn vervreemde ex-vrouw (Jessica Biel) en zijn verwaarloosde zoon. Om het goed te maken wil George het voetbalteam van zijn zoon coachen. Maar kan hij zijn ogen op het doel houden wanneer de tribunes volgepakt zitten met sexy voetbalvrouwen en wanhopige huisvrouwen?

avatar van John Lee Hooker
Een ongeblanceerd brouwsel waarin een volwassen man gescheiden is van zijn vrouw en het voetbalteam van zijn zoontje gaat coachen. Hierdoor krijgt hij te maken met een aantal vrouwen die hardstikke geil zijn. Nogal overdreven en vreemd dat deze dames steeds vanuit het niets opduiken en aan hem blijven kleven alsof ze gedrogeert zijn. Maar goed, hij moet hier mee om zien te gaan en ondertussen spelen er ook nog de gevoelens voor zijn oude geliefde Stacie. Hij lijkt te vertrekken, komt toch terug, gaat weer weg en keert dan om. Acteurs speelden hun rol goed maar de regisseur lijkt zijn plan een beetje uit het oog verloren te zijn.

Een voorspelbare en sentimentele romantische doorsnee(sport)klucht, die bol staat van de gebruikelijke cliché's. De film is werkelijk geen moment interessant, om van diepgang maar helemaal niet te spreken. Een geforceerd spelende Gerard Butler lijkt er niet echt met de kop bij te zijn en van chemie tussen de hoofdrolspelers kun je enkel dromen.

Redelijke romantische film die toch wel de moeite waard is voor een regenachtige avond, de film heeft een uitstekende cast en we zien weer eens Catherine Zeta-Jones man man man wat is die veranderd niet negatief hoor maar die is zeker 15 kilo kwijt en heeft wat aan haar gezicht laten doen ik moest drie keer kijken om haar te herkennen. verder een lekkere feelgood film die hier en daar het nodige drama miste.

avatar van Honey Blossom
Playing for keeps.

De film gaat over George (Gerard Butler) die zijn leven niet echt op orde heeft. In zijn jonge jaren was hij een befaamde voetballer, maar vanwege een blessure is zijn voetbalcarrière beëindigd en daarmee ook alle roem. Hij probeert het beste van zijn leven te maken maar het zit niet mee.

Hij is gescheiden van Stacie (Jessica Biel) en heeft een zoon die eigenlijk verwachtingsvol is over ‘papa’ en een vaderfiguur zoekt in hem, omdat vader er bijna nooit is geweest.

Het lot maakt van George een voetbalcoach voor het team van zijn zoon en daarmee beginnen de problemen! De moeders, én zelfs een vader, van de andere kinderen zijn helemaal weg van de nieuwe coach. Dennis Quaid, Uma Thurman, Catherine Zeta-Jones, James Tupper, Judy Greer; allemaal leuke sterren die een eigen smaakje toevoegen aan de film.

Uiteindelijk is de grote vraag hoe George zijn leven weer op orde krijgt en welke keuzes hij zal maken.

Een leuke film, het kijkt goed weg.

avatar van Elineloves
Zoutloos. Voor een komedie helaas niet grappig, voor drama niet boeiend genoeg. Het vreemde accent van Butler, soms leek hij het even te vergeten door het er wat minder dik bovenop te leggen, stoorde helaas al snel. Ik vond hem ook wat minder scherp dan ik van hem gewend ben, wellicht kon hij zelf niet helemaal zijn ei kwijt in het standaard, voorspelbare verhaal. Hoevaak hebben we dit nou al gezien in films, een paar duizend keer?

De vrouwen vond ik ook niet bijzonder. CZJ zag er mooi uit, Biel is schattig, Uma vind ik nog even onuitstaanbaar en de rest van de grieten... tja. Nee. De vrouwen werpen zich aan zijn voeten maar hebben totaal geen diepgang, lijken lege omhulsels waar je nauwelijks iets voor voelt. Dat is meteen een hekelpunt aan de hele film, ook met de hoofdpersonages bouw je geen band op.

Niet vernieuwend, aardig niemandalletje.

avatar van rep_robert
Aardige romcom die wel met een rommelig script kampt, waardoor de rode draad pas na ruim een uur eindelijk wat vorm krijgt. Voor die tijd een aantal leuke momenten waar Butler niet ontkomt aan de gretigheid van de vele dames, maar je jezelf waar afvraagt waar de film nou naar toe wilt gaan.
Wanneer dit eenmaal duidelijker wordt neemt het plot de welbekende wending, zij het wel ietwat ongeloofwaardig en gemakkelijker. Dit omdat het eerste uur amper aan de diepgang tussen Biel en Butler aandacht is besteed. Daarentegen krijgen de vele bijrollen wel een kans om zich te ontplooien, wat aardig werkt. Alleen verdwijnen de vele bijrollen weer geruisloos naar de achtergrond wanneer het Biel & Butler plot de overhand krijgt.

Het geheel is verder wel luchtig en sympathiek genoeg om niet barslecht te zijn, maar of deze film blijft hangen is verder maar de vraag.

avatar van blurp194
Nietszeggende flauwe romcom met een slordig spelende Butler die af en toe z'n accent vergeet, Jessica Biel die voor zouteloos huisvrouwtje speelt, en nog wat loslopend vrouwvolk dat wisselend tolerabel en irritant doet. Dennis Quaid wint van ze allemaal - als de wedstrijd is wie het slechtste spelen kan.

Flauw kijkvoer.

Draak.

Een platte mix van een romantisch niemendalletje met één of andere kindersportfilm. Het resultaat: twee cliché eindes! Yay. Toch écht onnodig om eerst het teampje te laten winnen in de laatste minuut (en daarmee ook het kampioenschap natuurlijk), om dan nog het hele romantische cliché in te zetten (terwijl die stumper waarmee Biel drie jaar wat had gewoon geruisloos aan de kant wordt gezet, toch écht een van de droevigste personages van de laatste jaren).

Film heeft niks om het lijf. Butler doet het wel aardig maar heeft geen materiaal. Z'n harem is aardig debiel, Thurman, Biel, Zeta Jones en Greer bakken er dan ook helemaal niks van. Quaid doet het zo mogelijk nog slechter, elke scene met hem is een ramp. Enkel die Indiër weet één keer grappig uit de hoek te komen.

Het hoogtepunt van een verder zielloze, doelloze TV productie. Maar wat grote namen verzekeren blijkbaar tegenwoordig al een plaatsje in de bioscoop. Pijnlijke boel, zo snel mogelijk vergeten dit onding.

Tegenvallende film waarin een ex prof-voetballer het team van zijn jonge zoontje gaat coachen en zo flink wat aandacht krijgt van de moeders. Een slap verhaaltje met uitermate clichématige personages en een voorspelbaar verloop. Gerard Butler is charismatisch in de hoofdrol, maar hij samen met een keur aan bekende actrices als de moeders kunnen deze film niet redden.

avatar van Aapje81
Aardige romantische film met een leuk acterende Gerard Butler. Verder is het joch erg aandoenlijk en zijn de vrouwelijke bijrollen prima bezet. Het kijkt allemaal lekker weg om uiteindelijk te verzanden in de logische cliche's Maar zelfs die zijn niet overdreven sentimenteel.

Boven gemiddeld.

avatar van Decec
Een goede komedie/romantiek/sport film...
Prima en leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Gerard Butler en Dennis Quaid ...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van IH88
Playing for Keeps

Een wat futloze film die erg belegen aandoet en elk cliché afstreept. Gerard Butler doet het wel aardig als uitgerangeerde ex-profvoetballer die een band probeert op te bouwen met zijn zoontje. Het drama wat dat teweegbrengt is redelijk goed uitgewerkt maar het wil nergens echt gaan leven.

Biel doet wat ze kan als moeder en ex van Butler maar de rol is erg mager en van chemie met Butler is geen sprake. Als bittere ex is ze beter. Wat Thurman en Zeta-Jones in deze film doen is mij een raadsel maar ik hoop dat ze blij zijn met het salaris. Zulke sterke actrices moeten zich niet verlagen tot dit soort films waarbij ze een veredelde cameo hebben. Butler, voetbal, Biel, Zeta-Jones, Thurman... Het had zo mooi kunnen zijn.

Film is cliché en niet op de goede manier. Het verhaal zelf had interessant kunnen zijn, maar helaas een beetje saai. Goede acteurs en actrices, maar zelfs dat kan de film niet echt redden. Het einde zie je al van mijlenver aankomen en helaas kijkt de film ook niet lekker weg. Jammer.