Playing for Keeps (2012)

Komedie / Drama

geregisseerd door Gabriele Muccino
met Gerard Butler, Jessica Biel en Uma Thurman

Het verhaal begint met de thuiskomst van George (Gerard Butler), een gestopte professionele voetballer wiens gloriedagen reeds lang voorbij zijn. Hij heeft genoeg van zijn leven als playboy en is bankroet na een reeks mislukte investeringen. Hij keert terug naar Virginia om de draad op te pikken met zijn vervreemde ex-vrouw (Jessica Biel) en zijn verwaarloosde zoon. Om het goed te maken wil George het voetbalteam van zijn zoon coachen. Maar kan hij zijn ogen op het doel houden wanneer de tribunes volgepakt zitten met sexy voetbalvrouwen en wanhopige huisvrouwen?

Vanaf 20 december in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Yoeet
eindelijk een trailer, kan niet wachten ziet er geweldig uit!

avatar van m1701
Boring!!!!!
Gister gezien tijdens ladiesnight.... dit was toch wel de slechtste film van 2012...
Mega standaard verhaal, je ziet alles van mijlen ver aankomen, acteerwerk belabberd
(zoveel goeie acteers maar allemaal zo overdreven)
En dat accent van Butler is om je aan te irriteren!!

Nee bedankt, aan deze film zal ik mijn geld niet meer verspillen!

avatar van John Lee Hooker
Een ongeblanceerd brouwsel waarin een volwassen man gescheiden is van zijn vrouw en het voetbalteam van zijn zoontje gaat coachen. Hierdoor krijgt hij te maken met een aantal vrouwen die hardstikke geil zijn. Nogal overdreven en vreemd dat deze dames steeds vanuit het niets opduiken en aan hem blijven kleven alsof ze gedrogeert zijn. Maar goed, hij moet hier mee om zien te gaan en ondertussen spelen er ook nog de gevoelens voor zijn oude geliefde Stacie. Hij lijkt te vertrekken, komt toch terug, gaat weer weg en keert dan om. Acteurs speelden hun rol goed maar de regisseur lijkt zijn plan een beetje uit het oog verloren te zijn.

avatar van cantforgetyou
Vanavond in de bios gezien. En ik moet zeggen dat ik me prima heb vermaakt. Het is misschien allemaal wel cliché. Maar toch erg leuk gedaan. Catherine Zeta Jones ziet er echt nog héél goed uit. De andere dames trouwens ook. Ik vond dat er goed geacteerd werd. Gerard Butler zag er ook goed uit in zijn adidas outfits. De hele bios was muisstil, dus volgens mij vond iedereen hem wel geslaagd. Wij in ieder geval wel. Voor dit genre, zeker erg goed gemaakt.

Een voorspelbare en sentimentele romantische doorsnee(sport)klucht, die bol staat van de gebruikelijke cliché's. De film is werkelijk geen moment interessant, om van diepgang maar helemaal niet te spreken. Een geforceerd spelende Gerard Butler lijkt er niet echt met de kop bij te zijn en van chemie tussen de hoofdrolspelers kun je enkel dromen.

Wat mij betreft zijn veel de de bovenstaande commentaren volkomen onterecht. Voordat je deze film gaat kijken, weet je dat het om een luchtige film gaat. Als je veel diepgang wenst en een origineel verhaal, heb je vooraf niet goed opgelet. Dit is een eenvoudige film maar wel heel plezierig om te kijken.

avatar van jeuletaxi
Basi schreef:

Helemaal mee eens en niets aan toe tevoegen, cliché maar goed te kijken!!

Redelijke romantische film die toch wel de moeite waard is voor een regenachtige avond, de film heeft een uitstekende cast en we zien weer eens Catherine Zeta-Jones man man man wat is die veranderd niet negatief hoor maar die is zeker 15 kilo kwijt en heeft wat aan haar gezicht laten doen ik moest drie keer kijken om haar te herkennen. verder een lekkere feelgood film die hier en daar het nodige drama miste.

avatar van Honey Blossom
Playing for keeps.

De film gaat over George (Gerard Butler) die zijn leven niet echt op orde heeft. In zijn jonge jaren was hij een befaamde voetballer, maar vanwege een blessure is zijn voetbalcarrière beëindigd en daarmee ook alle roem. Hij probeert het beste van zijn leven te maken maar het zit niet mee.

Hij is gescheiden van Stacie (Jessica Biel) en heeft een zoon die eigenlijk verwachtingsvol is over ‘papa’ en een vaderfiguur zoekt in hem, omdat vader er bijna nooit is geweest.

Het lot maakt van George een voetbalcoach voor het team van zijn zoon en daarmee beginnen de problemen! De moeders, én zelfs een vader, van de andere kinderen zijn helemaal weg van de nieuwe coach. Dennis Quaid, Uma Thurman, Catherine Zeta-Jones, James Tupper, Judy Greer; allemaal leuke sterren die een eigen smaakje toevoegen aan de film.

Uiteindelijk is de grote vraag hoe George zijn leven weer op orde krijgt en welke keuzes hij zal maken.

Een leuke film, het kijkt goed weg.

avatar van tal1b
Film was best ok, flauw de eerste gedeelte, ook cliché maar hoort bij dit soort films

aardige film met een heerlijke cast, irriteerde me wel aan het zgn schotse accentje van Butler, zetajones betoverend, en uma en jessica heerlijk, het zeer dunne verhaaltje nemen we op de koop toe

avatar van Elineloves
Zoutloos. Voor een komedie helaas niet grappig, voor drama niet boeiend genoeg. Het vreemde accent van Butler, soms leek hij het even te vergeten door het er wat minder dik bovenop te leggen, stoorde helaas al snel. Ik vond hem ook wat minder scherp dan ik van hem gewend ben, wellicht kon hij zelf niet helemaal zijn ei kwijt in het standaard, voorspelbare verhaal. Hoevaak hebben we dit nou al gezien in films, een paar duizend keer?

De vrouwen vond ik ook niet bijzonder. CZJ zag er mooi uit, Biel is schattig, Uma vind ik nog even onuitstaanbaar en de rest van de grieten... tja. Nee. De vrouwen werpen zich aan zijn voeten maar hebben totaal geen diepgang, lijken lege omhulsels waar je nauwelijks iets voor voelt. Dat is meteen een hekelpunt aan de hele film, ook met de hoofdpersonages bouw je geen band op.

Niet vernieuwend, aardig niemandalletje.

avatar van schumacher
Aangenaam filmpje met een leuke cast.
Heb me zeker niet verveeld, een komedie is het niet echt vind ik, er waren een paar leuke momentjes maar een komedie is het niet, eerder een drama/familie film, iets in die richting.
Ik vond deze niet top maar zeker oke om gezien te hebben.

avatar van kuiponok
Vrij standaard filmpje, maar zeker niet onaangenaam.

avatar van rep_robert
Aardige romcom die wel met een rommelig script kampt, waardoor de rode draad pas na ruim een uur eindelijk wat vorm krijgt. Voor die tijd een aantal leuke momenten waar Butler niet ontkomt aan de gretigheid van de vele dames, maar je jezelf waar afvraagt waar de film nou naar toe wilt gaan.
Wanneer dit eenmaal duidelijker wordt neemt het plot de welbekende wending, zij het wel ietwat ongeloofwaardig en gemakkelijker. Dit omdat het eerste uur amper aan de diepgang tussen Biel en Butler aandacht is besteed. Daarentegen krijgen de vele bijrollen wel een kans om zich te ontplooien, wat aardig werkt. Alleen verdwijnen de vele bijrollen weer geruisloos naar de achtergrond wanneer het Biel & Butler plot de overhand krijgt.

Het geheel is verder wel luchtig en sympathiek genoeg om niet barslecht te zijn, maar of deze film blijft hangen is verder maar de vraag.

avatar van myrtheminicooper
Wel een aardig filmpje. Het verhaal is wat chaotisch, maar wel schattig, zeker met het zoontje, erg vertederend. Ook leuk om weer eens veel bekende actrices te zien, maar ik schrok wel van Catherina Zeta-Jones, wat is er met haar gebeurd?! Was altijd een mooie vrouw maar ze is nu heel lelijk gelift ofzo.. Ze speelt haar rol wel met overtuiging.
Leuk om een keer deze film gezien te hebben!

avatar van Toontje G
Niet mijn genre. Heb toch maar mee gekeken voor de gezelligheid, Voordeel van deze film was dat je tussendoor gewoon voor de catering kan zorgen, weer meekijken en je hebt niets gemist. En hoe hij afloopt, daar zullen de bookmakers niet veel geld op zetten want dat is wel erg voorspelbaar.

avatar van mnrk
Let's get these wankers....

Dit was gewoon een leuke film van Gabriele Muccino....

Het verhaal zit natuurlijk vol met cliche momenten, maar ondanks dat kijkt dit allemaal gewoon leuk weg...

Gerard Butler speelt zijn rol leuk (en kan een aardig potje voetballen) en wordt natuurlijk prima bijgestaan door de aantrekkelijke damesJessica Biel,Uma Thurman en Catherine Zeta-Jones ...

avatar van Partyboooi
Aardig zondag ochtend filmpie....

avatar van blurp194
Nietszeggende flauwe romcom met een slordig spelende Butler die af en toe z'n accent vergeet, Jessica Biel die voor zouteloos huisvrouwtje speelt, en nog wat loslopend vrouwvolk dat wisselend tolerabel en irritant doet. Dennis Quaid wint van ze allemaal - als de wedstrijd is wie het slechtste spelen kan.

Flauw kijkvoer.

avatar van Marvinleeaday
Geen echt vervelende film, maar voor komedie te weinig grappig en voor drama even te luchtig. De film weet nooit echt te kiezen.

Draak.

Een platte mix van een romantisch niemendalletje met één of andere kindersportfilm. Het resultaat: twee cliché eindes! Yay. Toch écht onnodig om eerst het teampje te laten winnen in de laatste minuut (en daarmee ook het kampioenschap natuurlijk), om dan nog het hele romantische cliché in te zetten (terwijl die stumper waarmee Biel drie jaar wat had gewoon geruisloos aan de kant wordt gezet, toch écht een van de droevigste personages van de laatste jaren).

Film heeft niks om het lijf. Butler doet het wel aardig maar heeft geen materiaal. Z'n harem is aardig debiel, Thurman, Biel, Zeta Jones en Greer bakken er dan ook helemaal niks van. Quaid doet het zo mogelijk nog slechter, elke scene met hem is een ramp. Enkel die Indiër weet één keer grappig uit de hoek te komen.

Het hoogtepunt van een verder zielloze, doelloze TV productie. Maar wat grote namen verzekeren blijkbaar tegenwoordig al een plaatsje in de bioscoop. Pijnlijke boel, zo snel mogelijk vergeten dit onding.

avatar van Fryce
Had er wat meer van verwacht. Standaard verhaal, wel aardig spel, maar miste eigenlijk het feel good in deze film.

Tegenvallende film waarin een ex prof-voetballer het team van zijn jonge zoontje gaat coachen en zo flink wat aandacht krijgt van de moeders. Een slap verhaaltje met uitermate clichématige personages en een voorspelbaar verloop. Gerard Butler is charismatisch in de hoofdrol, maar hij samen met een keur aan bekende actrices als de moeders kunnen deze film niet redden.

Dominootje
Leuk wegkijk filmpje.. Het zag er allemaal heel bekend uit maar voor zover ik weet had ik hem nog niet gezien.. Dus één in een dozijn film?

avatar van LPereboom
te standard, kijkt leuk weg.. maar het blijft allemaal hetzelfde...

avatar van soom
Sommige (alle?) romcoms lijken in het voorbij gaan allemaal op elkaar, maar hebben een bepaalde vorm van Chemistry, leukere wendingen, zijn meeslepend genoeg om origineel te blijven en te zijn.
Playing for Keeps hoort daar helaas niet bij. Gerard Butler is daar niet verantwoordelijk voor, ook Jessica Biel is leuk genoeg, het is de schuld van het rommelige verhaal wat helemaal niet goed is uitgewerkt. Jammer van minstens 2 leuke actrices ook (Catherine en Uma spelen maar matig terwijl ze veel beter kunnen). Het was dan wel leuk om Figgins te zien uit Glee, en Judy Greer vond ik een heel erg niet weg te krijgen vuiltje in deze chaotische rotzooi.

Nee, het is echt heel erg armoe troef dus, als Gerard en Jessica de enige twee leuke mensen zijn valt er maar weinig te genieten. Nipte 2,5*, en dat is echt aan Gerard, Jessica en de scenes met elkaar te wijten. Verder is dit echt een film die maar heel, heel, héél snel vergeten moet gaan worden.

Prima doorsnee romantische komedie, niks origineels of bijzonders aan.

avatar van Aapje81
Aardige romantische film met een leuk acterende Gerard Butler. Verder is het joch erg aandoenlijk en zijn de vrouwelijke bijrollen prima bezet. Het kijkt allemaal lekker weg om uiteindelijk te verzanden in de logische cliche's Maar zelfs die zijn niet overdreven sentimenteel.

Boven gemiddeld.