Infinitely Polar Bear (2014)

3,16

Komedie / Drama

geregisseerd door Maya Forbes
met Mark Ruffalo, Zoe Saldana en Keir Dullea

Een echtgenoot en vader van twee dochters stopt met zijn medicatie waardoor hij zowel zijn geestelijke gezondheid als zijn baan verliest. Ook in zijn huwelijk ontstaan de nodige spanningen, waardoor zijn vrouw hem verlaat nadat ze weer aan het werk is gegaan. Om zijn vrouw terug te winnen probeert hij de volledige verantwoordelijkheid te nemen voor hun twee jonge, levenslustige dochters, die het hem niet gemakkelijk maken.

12 BERICHTEN 5 MENINGEN
kappeuter (moderator)
geplaatst: 18 april 2014, 15:39 uur [permalink]
Vanaf 15 januari 2015 in de bioscoop (A-film)
EDIT: verplaatst naar 18 juni

avatar van Redlop
geplaatst: 10 juni 2015, 00:40 uur [permalink]
Niet lachen, gieren brullen maar wel zeer geinig. Sterke rol van Mark Ruffalo.

avatar van getthecool
geplaatst: 19 juni 2015, 10:20 uur [permalink]
Er valt zelfs zeer weinig te lachen, ik zou dit meer omschrijven als een drama met een komische noot. Wel hangt er over het algemeen een luchtige en leuke sfeer.

Met tegenzin de zaal in omdat het genre en onderwerp mij normaal gesproken niet zo liggen, maar deze film keek makkelijk weg en wist je toch wel aan te grijpen. Knappe combinatie dus, ook te danken aan het genoemde acteerwerk van Mark Ruffalo. Mooie soundtrack brengt het geheel samen.

avatar van Verhoeven
geplaatst: 9 juli 2015, 14:00 uur [permalink]
Weet niet of Imogene Wolodarsky ambities heeft om actrice te worden maar mocht dat wel zo zijn dan kan het een hele grote worden. Wat een aantrekkingskracht / spontaniteit. Ze heeft wat mij betreft alles. Mark Ruffalo op momenten ook leuk. Zoe Saldana blijft onuitstaanbaar.

geplaatst: 19 november 2015, 18:00 uur [permalink]
zou te huur zijn nu. Niet dus helaas.
Weet iemand hoe dit zit. Heb de film wel in HD maar geen subs

SmallestPenisEU
geplaatst: 5 januari 2016, 23:59 uur [permalink]
Broers hoe kijken jullie deze film.
Sowieso is deze man zogenaamd bipolair, blijkbaar heeft de regisseur tegen Marko Ruffelo gezegd "doe alsof je geestelijk gehandicapt ben" en de scriptwriter heeft op wikipedia de eerste kop over 'manic depression' gelezen, en dan krijg je dit fokt opte filmpje damn.

Die 2 dochters zijn ook gewoon letterlijk alleen irritant, en je kan irritant komisch maken, maar nee nope nada, alleen kutgeschreeuw, niet cute ofzo, gewoon echt zwaar fokt op.
Sowieso is die guy ook gewoon puur egoistisch en afgezaagd echt zwaar moeilijk om naar te kijken.
Bijkbaar ben je gelijk volledig achterlijk als je bipolair bent damn.

En damn Markon Ruffelon acteert ook zooooooooo onnatuurlijk...
Maar nog erger zijn de dialogen soms man damn, alsof ik een 1924 boek lees geschreven door Stiff McStiff en toch voelen de dialogen modern aan (terwijl de film in 1978 afspeelt) dus hoe de fuck kan je de plank dubbel misslaan damn man echt fokkop.

Echt zwaar fokt op deze film.

En er gebeurt ook echt bijna niks behalve dat Mark Ruffel gewoon rare shit loopt te zeggen.

Last but not least waarom heeft dat kind ongeveer 20kg overgewicht echt nasty om te zien dat iemand met een dodeijke ziekte (obsitas op jonge leeftijd) in die film zit waarom werd ze niet eerst genezen van deze ziekte, jonge kinderen die 20kg overgewicht hebben moeten door de overheid geholpen worden.

geplaatst: 3 maart 2016, 17:38 uur [permalink]
Matige film over een manisch depressieve vader die anderhalf jaar alleen voor zijn kinderen moet zorgen. Een gezinsdrama waarbij het verhaal nogal in herhaling valt en ondanks de korte speelduur heb je het op een gegeven moment wel gezien. Wel goed acteerwerk, maar de rol van Mark Ruffalo is nogal irritant. Aangrijpend wordt het nergens.

geplaatst: 23 mei 2016, 15:03 uur [permalink]
Te huur

avatar van Leo1954
geplaatst: 11 juni 2016, 23:50 uur [permalink]
Manisch depressief? De man is gewoon continu gestoord. Als dit al een komedie moet heten. Irriteerde me mateloos die Mark Ruffalo. Echt super slecht gespeeld. Nee, dit is een slechte film.

geplaatst: 16 juli 2016, 23:46 uur [permalink]
Glansrol voor Ruffalo in dit geslaagde portret van een man die door de samenleving niet begrepen wordt, maar uiteindelijk zijn directe omgeving meer te bieden heeft, dan menigeen die als evenwichtiger te boek staat. Bij de aftiteling blijkt dat het allemaal nog autobiografisch is ook, wat het authentieke jaren zeventig sfeertje wat hier word neergezet, zeer ten goede is gekomen.
Knap dat men van zo'n eenvoudig verhaal een bezienswaardige film weet te maken. Zal ook zijn omdat JJ Abrams zich met deze productie heeft bemoeit. Van hem herkennen we de continue aanwezige optimistische ondertoon. Met de luchtige humor zorgt men ervoor dat dit in beginsel zware verhaal zich goed laat aanzien.
Aanrader voor degene dit al die vervolg- en spektakelfilms even zat is, en gewoon een klein, menselijk verhaal wil zien.

avatar van Decec
geplaatst: 17 juli 2016, 10:26 uur [permalink]
Een goed komedie/drama/romantiek film...
Goed verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteur Mark Ruffalo...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld en soms 4:3...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Geen top film...

geplaatst: 19 oktober 2016, 15:36 uur [permalink]
Drama-komedie want achter de fratsen van het hoofdpersonage steekt een menselijk verhaal.
Cineaste May Forbes (zag van haar nog geen enkele film) weet de film uit de cliché-zone te houden en maakt het ook niet te lang, wat zeker pluspunten zijn, want men zit vlug in zich herhalende toestanden waarbij men het ook na tijd voor bekeken houdt en ongeloofwaardigheid binnensluipt.
Nu, m.i. niets van dat maar wel naar het slot toe, aanvaardbare emotie.
Mooie buitenfotografie en een opvallende act ook van de jonge Imogene Wolodarsky als de oudste dochter.
En Mark Ruffalo ? Goed, vond ik, als bipolaire, gestoorde of hoe ge het ook noemt.