Infinitely Polar Bear (2014)

Komedie / Drama

geregisseerd door Maya Forbes
met Mark Ruffalo, Zoe Saldana en Keir Dullea

Een echtgenoot en vader van twee dochters stopt met zijn medicatie waardoor hij zowel zijn geestelijke gezondheid als zijn baan verliest. Ook in zijn huwelijk ontstaan de nodige spanningen, waardoor zijn vrouw hem verlaat nadat ze weer aan het werk is gegaan. Om zijn vrouw terug te winnen probeert hij de volledige verantwoordelijkheid te nemen voor hun twee jonge, levenslustige dochters, die het hem niet gemakkelijk maken.

avatar van Redlop
Niet lachen, gieren brullen maar wel zeer geinig. Sterke rol van Mark Ruffalo.

Matige film over een manisch depressieve vader die anderhalf jaar alleen voor zijn kinderen moet zorgen. Een gezinsdrama waarbij het verhaal nogal in herhaling valt en ondanks de korte speelduur heb je het op een gegeven moment wel gezien. Wel goed acteerwerk, maar de rol van Mark Ruffalo is nogal irritant. Aangrijpend wordt het nergens.

Glansrol voor Ruffalo in dit geslaagde portret van een man die door de samenleving niet begrepen wordt, maar uiteindelijk zijn directe omgeving meer te bieden heeft, dan menigeen die als evenwichtiger te boek staat. Bij de aftiteling blijkt dat het allemaal nog autobiografisch is ook, wat het authentieke jaren zeventig sfeertje wat hier word neergezet, zeer ten goede is gekomen.
Knap dat men van zo'n eenvoudig verhaal een bezienswaardige film weet te maken. Zal ook zijn omdat JJ Abrams zich met deze productie heeft bemoeit. Van hem herkennen we de continue aanwezige optimistische ondertoon. Met de luchtige humor zorgt men ervoor dat dit in beginsel zware verhaal zich goed laat aanzien.
Aanrader voor degene dit al die vervolg- en spektakelfilms even zat is, en gewoon een klein, menselijk verhaal wil zien.

avatar van Decec
Een goed komedie/drama/romantiek film...
Goed verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende acteur Mark Ruffalo...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld en soms 4:3...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Geen top film...

Drama-komedie want achter de fratsen van het hoofdpersonage steekt een menselijk verhaal.
Cineaste May Forbes (zag van haar nog geen enkele film) weet de film uit de cliché-zone te houden en maakt het ook niet te lang, wat zeker pluspunten zijn, want men zit vlug in zich herhalende toestanden waarbij men het ook na tijd voor bekeken houdt en ongeloofwaardigheid binnensluipt.
Nu, m.i. niets van dat maar wel naar het slot toe, aanvaardbare emotie.
Mooie buitenfotografie en een opvallende act ook van de jonge Imogene Wolodarsky als de oudste dochter.
En Mark Ruffalo ? Goed, vond ik, als bipolaire, gestoorde of hoe ge het ook noemt.