Playing for Keeps (2012)

Komedie / Drama

geregisseerd door Gabriele Muccino
met Gerard Butler, Jessica Biel en Uma Thurman

Het verhaal begint met de thuiskomst van George (Gerard Butler), een gestopte professionele voetballer wiens gloriedagen reeds lang voorbij zijn. Hij heeft genoeg van zijn leven als playboy en is bankroet na een reeks mislukte investeringen. Hij keert terug naar Virginia om de draad op te pikken met zijn vervreemde ex-vrouw (Jessica Biel) en zijn verwaarloosde zoon. Om het goed te maken wil George het voetbalteam van zijn zoon coachen. Maar kan hij zijn ogen op het doel houden wanneer de tribunes volgepakt zitten met sexy voetbalvrouwen en wanhopige huisvrouwen?

avatar van Decec
Een goede komedie/romantiek/sport film...
Prima en leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Gerard Butler en Dennis Quaid ...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van BlueJudaskiss
Afgrijselijk, AF-GRIJ-SE-LIJK!

Gerard Butler, Judy Greer: zeer fijne mensen. Dennis Quaid: ook wel. En wat doen ze dan in godsnaam in deze afschuwelijke bagger zoetsappige Americana romcomrotzooi? Volgens mij ben ik sinds Big Momma's House 3 niet meer zo kwaad geworden over een komedie als dit. Clichézin na clichézin, het ene personage nog irritanter dan het andere en de ene handeling en plotwending nog onlogischer en debieleriger dan het andere: mijn mond viel open op het mond dat Gerard B zijn kind een Ferrari laat rijden en tegen Catherine Zeta-Jones zegt: 'Ik moet volwassen worden en mijn zoon daarbinnen wacht op een echte vader.'

En Uma Thurman: rot op.

1,0, met die ene ster écht alleen voor Gerard.

avatar van Phantasm
Prima in elkaar gezette film die lekker wegkijkt.

avatar van IH88
Playing for Keeps

Een wat futloze film die erg belegen aandoet en elk cliché afstreept. Gerard Butler doet het wel aardig als uitgerangeerde ex-profvoetballer die een band probeert op te bouwen met zijn zoontje. Het drama wat dat teweegbrengt is redelijk goed uitgewerkt maar het wil nergens echt gaan leven.

Biel doet wat ze kan als moeder en ex van Butler maar de rol is erg mager en van chemie met Butler is geen sprake. Als bittere ex is ze beter. Wat Thurman en Zeta-Jones in deze film doen is mij een raadsel maar ik hoop dat ze blij zijn met het salaris. Zulke sterke actrices moeten zich niet verlagen tot dit soort films waarbij ze een veredelde cameo hebben. Butler, voetbal, Biel, Zeta-Jones, Thurman... Het had zo mooi kunnen zijn.

avatar van wimaroca
Een matige kinder film,,net of die jochies elke dag al moeten trainen/spelen ,wat een onzinnig verhaal ,
en je ziet al mijlen ver aankomen ,wat het einde brengt.