A.C.A.B.: All Cops Are Bastards (2012)

2,97

Italië / Frankrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Stefano Sollima
met Pierfrancesco Favino, Filippo Nigro en Marco Giallini

De film gaat over een politieteam dat bestaat uit de agenten Cobra, Negro en Mazinga, die dagelijks geconfronteerd worden met gevechten en geweld op straat. Door hun werk hebben de drie een hoop vijanden. Ze zijn er trots op dat ze zich inzetten tegen geweld, ook al moeten ze daarbij soms zelf geweld gebruiken.

19 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van Movie-Addicted
geplaatst: 28 mei 2012, 19:15 uur [permalink]
Goed in beeld gebracht drama. Uitstekend acteerwerk en realistisch neergezet. Spanning is soms om te snijden.

*3.5

geplaatst: 4 juni 2012, 17:17 uur [permalink]
Prima film over een groepje riot cops , vriendschap en verraad.

geplaatst: 5 juni 2012, 15:20 uur [permalink]
Net de trailer bekeken,lijkt net een docu,of je net naar naar het journal zit te kijken.
Maar zegt niets natuurlijk.

geplaatst: 5 juni 2012, 19:36 uur [permalink]
fred1946 schreef:
Maar zegt niets natuurlijk.

Waar heb je de trailer gezien??

sdr
geplaatst: 5 juni 2012, 19:43 uur [permalink]
Trailer kun je gewoon op youtube vinden.

Ga de film vanavond kijken.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst: 5 juni 2012, 19:47 uur [permalink]
Ik ben benieuwd.

avatar van voomzap

geplaatst: 5 juni 2012, 20:24 uur [permalink]
fred1946 schreef:

Dan heb jij een vreemde trailer gezien, want deze hier ziet er prima uit: TRAILER

geplaatst: 6 juni 2012, 14:44 uur [permalink]
Aardige film maar nergens overtuigend. Ik weet niet of dit het beeld van de politiemannen moest veranderen, maar dat lukte bij mij niet. Goed bewapende mannen die met knuppels op onschuldige en veelal ongewapende demonstranten inslaan. Bij voetbal is het anders natuurlijk, maarja....je wordt agent of je wordt het niet !

geplaatst: 6 juni 2012, 21:35 uur [permalink]
voomzap schreef:

Zelfde trailer als jij,politie in auto weg naar een demonstratie,en wat er in het buruea gebeurd.
Vind ik een docu film.misschien kort door de bocht,maar ga hem zien,kom er later op terug.

geplaatst: 6 juni 2012, 21:37 uur [permalink]
[quote]hanshendrix schreef:

Waar heb je de trailer gezien??[/quote
Youtube.

avatar van Yugnav
geplaatst: 7 juni 2012, 05:22 uur [permalink]
Aardige film, maar wordt nergens echt goed. Irritant einde ook, daar hadden ze nog wel een kwartier achteraan mogen laten komen

geplaatst: 7 juni 2012, 22:36 uur [permalink]
even een nieuwen reactie ivm mijn vorige review 5-6-2012.
Aardige film,soms actie soms lang gelul.
En wat prive gebeuren
Nu italiaans meestal zijn dat amerikaanse films.
Raar einde,zo abrupt????.

avatar van opa-ben
geplaatst: 16 juni 2012, 13:47 uur [permalink]
aardige film over een groep M.E. -ers en een eerlijke politieman daartussen, het geweld van Hooligans, rechts Italie en de corruptie in de politiek worden wel aardig in beeld gebracht..

geplaatst: 23 juli 2012, 15:14 uur [permalink]
Aardig grimmige politiefilm die op zich vrij goed geacteerd wordt.

Had af en toe wel mn bedenkingen bij enkele dubieuze toespelingen in de film.
De manier waarop 'door toedoen van de zwakke overheid' de agenten min of meer genoodzaakt zijn gewelddadig op te treden in steden waar het welig tiert van de hooligans, Roemenen, neo-Nazis, illegalen, moslims en alles op een grote hoop... bijna fascistoïde..

geplaatst: 27 juli 2012, 21:50 uur [permalink]
Middelmatige film met een einde van kust mijn dingens? Der is gewoon geen einde, het begint wel maar dan boem, gedaan ermee. Dan zal ik er zelf mijn einde van maken: stomme flikken werden al ingemaakt 😉.
Anderzijds toonde de film heel wat realiteit aan, ik heb het bv niet voor skinheads maar toen die vader er voor zijn zoon was, wat ze toen zegden is voor mij gewoon een feit.
En ja, flikken zijn hier voor een groot deel in belgie dezelfde, heb dat al zelf meermaals gezien.

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst: 1 augustus 2012, 17:09 uur [permalink]
Bij de recensie van opa-ben sluit ik me eigen graag aan.

avatar van barcam
geplaatst: 12 augustus 2012, 10:55 uur [permalink]
Harde documentaire achtige film over het leven van enkele politiemannen in Italië. Lijkt soms op een fascistische hommage. Meeste agenten hebben een rechtse achtergrond en worden dagelijks met illigalen, hooligan geweld, Roemenen, moslisms, neo-Nazis geconfronteerd. Het frustrerende voor hen is dat ze niets tegen het fout lopende systeem kunnnen doen en dat ze zich in het geniep afreageren op het "gespuis". Ben zelf eerder "Links" maar vind ook dat de politiek voor een groot stuk zelf verantwoordelijk is voor het foutlopen van de migrantenproblematiek en de kansarmoede.

avatar van Pazmaster
geplaatst: 27 augustus 2012, 18:05 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Harde rauwe film over een M.E. eenheid die eigen rechter gaan spelen. Toch vond ik het verhaal niet heel erg interessant, ik had soms moeite de aandacht vast te houden. Ook het einde is wat abrupt, ik had graag nog even gezien hoe ze in elkaar gemept worden. 👍 Jammer dus. 2,5 ster

avatar van Insignificance
geplaatst: 2 maart 2016, 17:42 uur [permalink]
Meegepikt vanwege de nieuwe van Sollima, die me wel wat lijkt. Dus eerst maar eens zijn debuut. Het is te hopen dat hij hier wat van opgestoken heeft, want dit is geen al te beste beurt. Ik lees nu dat de man hiervoor een TV serie heeft gemaakt. Daar heb je meer tijd om het een en ander uit de doeken te doen dan in een film. Net daar wringt de schoen. In plaats van een of twee lijntjes grondig uit te werken, krijg je hier meerdere die vooral schraal overkomen en bovendien allemaal in dezelfde richting wijzen. De jongens die het vuile werk opknappen, maken daarnaast blijkbaar ook nog vuile handen en dat allemaal om zo ongeveer dezelfde reden.

Dat is nog tot daaraan toe, het is vooral de wijze waarop Sollima dat duidelijk maakt, die stoort. Aan een stuk door hetzelfde liedje, personages staan het regelmatig letterlijk op te dreunen. Echt geen greintje subtiliteit, de beschamende scènes stapelen zich op. Die gescheiden gozer bijvoorbeeld. Wat in eerste instantie als het creëren van een voedingsbodem lijkt, begint onderweg steeds meer op een pamflet te lijken, waarvan je je kan afvragen wat nu precies de achterliggende gedachte is. Twee personages die zich enigszins kunnen onderscheiden, Cobra en dat groentje. maar veel stelt het niet voor. Nee, dit had echt een dikke tik geraffineerder gemogen.