ad

Oorspronkelijke titel: Sulla mia pelle

Releasedatum: 12 september 2018

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Sulla Mia Pelle

"The last seven days of Stefano Cucchi"

Het waargebeurde verhaal achter een van de meest controversiële Italiaanse rechtszaken in de afgelopen jaren. Stefano Cucchi wordt gearresteerd voor een klein misdrijf. Na zijn vreselijke week in hechtenis is zijn gezin voor altijd veranderd.

image

Carabiniere Arresto #3

Carabiniere Arresto #4

avatar van Piet Fictief

Piet Fictief

Goed geacteerd en zeer realistisch verfilmd, een aanrader!

avatar van Elchapo

Elchapo

Erg sterk (waargebeurd) drama.ik wist niet dat de carabinieri in italië zulke schoften waren,tenminste sommige dan......Alessandro borghi die ook al geweldig was in de serie 'suburra' speelt hier ook een geweldige rol.3.5 stars.

avatar van Movsin

Movsin

Gevoelige en minitieuze verfilming van deze trieste gebeurtenis, die naar het schijnt nog niet volledig uit de actualiteit is.

Hoe dan ook, de caribinieri en eigenlijk ook justitie en gevangeniswezen komen hier niet ongeschonden uit deze film die, naast zijn knappe, boeiende opbouw, ook nog kan bogen op zeer behoorlijk acteerwerk.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Indrukwekkend en naargeestig

Grauwe donkere tinten en een ingetogen soundtrack ondersteunen de vertolking van deze tragische geschiedenis. Op een rustige wijze wordt je meegenomen in het verhaal en ik kreeg door de hele setting een gevoel van machteloosheid en claustrofobie.

Verschrikkelijk dat dit heeft kunnen gebeuren, of nog steeds gebeurd, Who knows. Voor zowel Stefano als de familie moet dit een hel zijn geweest. Politie-geweld, bureaucratie en de laksheid van de betrokken medici. Naar. Goed dat dit toch uiteindelijk aan de kaak is gesteld.

avatar van Jan_G

Jan_G

Wat een ontroerende en tragische film. Eigenlijk een lieve jongen (Stefano) met drugs problemen uit een normaal gezin die door politie geweld dood gaat. Dat is op zich al ernstig maar de bureaucratie daarna.... je vraagt je af of Stefano eigenlijk is overleden als gevolg van de bureaucratie? Dat zou het antwoord op de vraag kunnen zijn die aan het einde van de film is te lezen, namelijk dat er nog geen wetenschappelijk sluitend bewijs is waaraan Stefano os overleden.

BBarbie

Schokkende reconstructie van de dood van een gevangene als gevolg van excessief politiegeweld, medische nalatigheid en bureaucratische onwil. Heftig, mede dankzij de beklemmende vertolking van Alessandro Borghi.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2033 stemmen

Indrukwekkend realistisch verhaal. Het kan zo maar waar zijn al hoop ik dat van niet, of niet meer. 3.5

avatar van Rafasol

Rafasol

Twijfelde tussen 3 en 3.5, maar fan van waargebeurde (of op waarheid gebaseerde) verhalen, dus zal ik gul zijn.

Sommige mensen zullen het aan de saaiere kant vinden, maar je kan het maar weergeven zoals het gebeurde natuurlijk.

Wat een zooitje daar in Italië, hallucinante cijfers (v/h aantal dode gevangenen en dat op slechts 1j) en het feit dat de doodsoorzaak nog niet concreet vastgelegd werd. Sfeer werd goed weergegeven, je voelt de wanhoop, men vertrekt vanuit zijn oogpunt natuurlijk (en over de doden niks dan goeds), maar had er echt mee te doen. Spijtig dat hij het koppigste bleek tegen degenen die het het beste meenden (zoals de eerste ambulancier), ook uit schrik voor represailles natuurlijk.

avatar van matthieu1204

matthieu1204

ik weet niet, ik begon me een beetje te irriteren aan de hoofdrolspeler.

waarom is hij zo eigenwijs dat hij niet onderzocht wilt worden, ook niet aan het infuus voor uitdroging ?

Als je even op fotos van de echte Cucchi googelt... hij zag er nog veel en veel slechter uit..

avatar van Beun de Haas BV

Beun de Haas BV

Sulla Mia Pelle is erg sober gefilmd, wat dan ook passend bij het beladen thema van deze biopic is. Als kijker kun je alleen maar machteloos toekijken hoe de eigenwijze Stefano Cucchi slachtoffer wordt van het Italiaanse systeem van buitensporig politiegeweld en Kafkaesque onverschilligheid. Alessandro Borghi vertolkt daarbij op knappe wijze de onrechtvaardige lijdensweg van Stefano. Om koude rillingen van te krijgen.

avatar van karilem

karilem

Zo triest !!

avatar van Kind.of.human

Kind.of.human

Wow... indrukwekkend. Een tijdje geleden dat een film me van het eerste moment tot de laatste scene heeft weten te boeien, en mijn aandacht geen moment verslapte.

Ontzettend goed geacteerd van begin tot eind.

En dus een echt gebeurde geschiedenis.

Tragisch en zeer triest inderdaad.

Ik zou de film aan iedereen aanraden.

avatar van Simple Boy

Simple Boy

On my skin.. Beter Under my skin.. Zelden zo'n zware film gezien, wetende dat het waar gebeurd is. Kon m niet in 1 keer kijken. Heb er 3 dagen over gedaan. Kan veel hebben, maar zulk onrecht hakt er zo diep in. Een google naar de foto's van de echte Stefano maakte het niet beter.. integendeel.

avatar van TheSilmarillia

TheSilmarillia

Zoals ik eerder al van iemand las op moviemeter, is het ronduit vervelend dat er soms al zoveel wordt verklapt in de synopsis. Gelukkig heb ik het exemplaar bij deze film niet gelezen, waardoor het voor mij een verrassing was dat Stefano overleed. Ik kijk regelmatig films op basis van diverse kritieken en cijfers. Zo ook deze. Een indrukwekkend geheel. Blij dat ik hem heb gezien. Goed geacteerd en nog beter dat hier extra aandacht aan is geschonken, want oh oh oh, dit is een gitzwarte pagina in de rechtsgangsgeschiedenis van Italië.

TheSilmarillia

Bedankt voor de tip. Dat is inderdaad niet de bedoeling; ik heb de spoiler alsnog uit de synopsis gehaald.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Ik was wat van mijn lood geslagen en op verkeerde gedachten gebracht door de meningen hier over de film. Pas op, zeer erg wat er gebeurd is met Stefano, zonder twijfel. Duidt er ook meteen op dat een ranselpartij in real life niet te vergelijken valt met wat je dikwijls in fictie ziet. Was ik dus ook wel wat vergeten...

Ik had het me erger voorgesteld in die zin dat ik veronderstelde dat het niet bij die ene keer zou gebleven zijn, bedreigingen zouden geuit worden of dat daadwerkelijke hulpkreten niet gehoord zouden worden in de gevangenis. Dat laatste viel dan toch mee. Hij werd gehoord, maar weigerde vaak zelf hulp of trok zijn verklaringen in. Schrijnend uiteraard om Stefano te zien lijden. En ook niet alle Carabinieri waren zoals dat crapuul. Tergend waren wel de emotieloze bureaucratische regelneverij dat zijn ouders hem niet konden zien, maar dat vond ik niet zo ongeloofwaardig. Deze isolatie kan ook als psychisch erg zwaar ervaren worden. Ik vond Stefano erg labiel en emotioneel ontregeld. Mede wellicht daardoor zijn wispelturige houding.

Verder prima gedaan van Borghi. De wanhoop kwam sterk naar voren. Ook de aftiteling vond ik frappant door het feit dat er zoveel mensen sterven in gevangenschap. En wellicht niet enkel in Italië in een soortgelijk land? Zwevend tussen 3,5* en 4,0*.

avatar van Capablanca

Capablanca

Indrukwekkend, realistisch en verdrietig.

avatar van umbra

umbra

• 2054 berichten

Gitzwart drama, gebaseerd op waargebeurde feiten. Na het kijken van deze film, kun je weer vrolijk verder met de dagelijkse sleur.

avatar van umbra

umbra

• 2054 berichten

Trouwens, subliem hoe Alessandro Borghi deze rol neerzet. Je voelt als kijker bijna letterlijk zn pijn en angst...zulke films doen me vaak wel wat. Vroeger, sloeg ik automatisch dramafilms over, maar laatste 10j heb ik toch al een hoop ferme drama's gezien die me niet in de kouwe kleren laat zitten.